В България има една много добра традиция да се сливат почивните дни и да се получава цяла седмица "празници". 2013 беше така и септември месец, което е перфектното време за пътуване в по-южните точки на Европа. Сардиния ни беше цел още миналата година, но тогава някакси в крайна сметка се озовахме в Алпите
Тази година вече твърдо решихме да я видим тая Сардиния става ли за нещо
Предупреждавам само че нямам много снимки, понеже напоследък не нося фотоапарат и снимам само с телефона.
Три мотора (фейзър 1000) и шест човека натоварихме бански и палатки и дадохме газ към... Градешница
След задължителните пържоли продължихме към Игуменица. Пътя през Гърция вече ни е добре познат и сравнително скучен. За целта минахме по стария път, но по някое време излязохме на магистралата. Трябваше да сме навреме на пристанището, там има много хубави гироси, а и трябва да остане време за пазаруване на храна и бира за ферибота (щото както сигурно знаете, на тези фероботи цените са по 2). В Игуменица ни чакаше "изненада" - билета за двама и мотор до Анкона е 200 евро, в интернет го даваха по-малко, но се оказа че има някакви допълнителни такси "гориво" и незнам какво си... Освен това на касите имаше огромна опашка. Пътуването с ферибот, поне за мен, е скука, и в този момент вече обмислях връщането да е през Хърватска. На ферибота традиционно спахме отвън на палубата, като си заделихме един ъгъл. Тъпото е, че трябва да си подготвиш предварително чували и шалтета, които лесно да извадиш от багажа, иначе мъкнеш целия багаж (като мен
).

Ние сме под козирката на палубата, точно където е гръцкото знаме.

Това е седмият ни спътник - Чофи /не питайте.../
Следва продължение...
Тази година вече твърдо решихме да я видим тая Сардиния става ли за нещо
Предупреждавам само че нямам много снимки, понеже напоследък не нося фотоапарат и снимам само с телефона.Три мотора (фейзър 1000) и шест човека натоварихме бански и палатки и дадохме газ към... Градешница
След задължителните пържоли продължихме към Игуменица. Пътя през Гърция вече ни е добре познат и сравнително скучен. За целта минахме по стария път, но по някое време излязохме на магистралата. Трябваше да сме навреме на пристанището, там има много хубави гироси, а и трябва да остане време за пазаруване на храна и бира за ферибота (щото както сигурно знаете, на тези фероботи цените са по 2). В Игуменица ни чакаше "изненада" - билета за двама и мотор до Анкона е 200 евро, в интернет го даваха по-малко, но се оказа че има някакви допълнителни такси "гориво" и незнам какво си... Освен това на касите имаше огромна опашка. Пътуването с ферибот, поне за мен, е скука, и в този момент вече обмислях връщането да е през Хърватска. На ферибота традиционно спахме отвън на палубата, като си заделихме един ъгъл. Тъпото е, че трябва да си подготвиш предварително чували и шалтета, които лесно да извадиш от багажа, иначе мъкнеш целия багаж (като мен Ние сме под козирката на палубата, точно където е гръцкото знаме.
Това е седмият ни спътник - Чофи /не питайте.../
Следва продължение...
айде още , чакаме

))
та затова ще си позволя да се намеся с малко по-подробно обяснение: това е село на пътя София - Кулата малко преди Струмяни и Сандански. Край пътя в селото има наредени заведения за хранене, някои от които (не всички) приготвят много вкусна скара. Според мене най-добри са именно показаните пържоли от рибицата на прасето (дългия мускул покрай гръбнака). Тайната на хубавия вкус е че там месото винаги е абсолютно прясно, не само че не е замразявано но често е от клано в същия ден животно, а това пък успяват да го постигнат благодарение на големия човекопоток (всичко се изяжда бързо и не застоява). Предполагам че всичко ще свърши и славата на Градешница ще залезе когато стане готова магистрала Струма в този си участък, така както първия готов участък "уби" заведенията при Диканите!
Коментар