Обява

Свий
Няма добавени обяви.

"1000 км и си там..." Източни Алпи 2010

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: "1000 км и си там..." Източни Алпи 2010

    Ден 6 - Grossglockner Hochalpenstrasse, 258 км

    Сутринта отново времето не беше добро, но след една чудесна закуска всичко беше ок. Лек ремонт на Фейзъра и тръгнахме към гр. Хайлигенблут - началната точка на пътя. Официалното име е Grossglockner Hochealpenstrasse (Grossglockner High Alpine Road), кръстен на най-високия връх в Австрия (3798 м). Историята на шосето е много интересна и може да се види в уикипедиа: http://en.wikipedia.org/wiki/Grossgl...gh_Alpine_Road Плана за пътя е още от 1924, но тогава е било много скъпо. Специалистите, които са го предложили са отнесли доста подигравки заради малкия брой на автомобилите тогава. Въпреки това по време на голямата депресия построяват пътя за да ангажират в него 3,200 безработни. По това време Гросглокнър е бил единствения път, който е пресичал най-високите части на австрийските алпи.
    През 1967 откриват Фелбертауернщрасе, а през 1975 г. и магистралата Тауерн, и чак след това Гросглокнър започва да се развива като туристическа атракция. В момента вече никой не ползва пътя за транспорт, а просто като туристически маршрут.

    Всичко почва от тук. Цената е за мотоциклет е 18 евро:


    Нагоре стана невероятно, разбира се времето продължаваше да ни се присмива:


    Тунела Hochtor, най-високата част на прохода:


    След малко обаче мъглата поизчезна:






    Пътя към най-високата точка - Еделвайсшпитце:


    А горе беше интересно, въпреки времето:


    Там има щещо като байкърски музей, който показва снимки и история на мото състезанията на прохода, много интересно:


    От Еделвейсшпитце могат да се видят много трихилядници. Само, че днес е затворено


    Така че не ни остава нищо друго освен да изядем по един банан:


    Тестов автомобил на спирачки. Мисля, че Jurid:


    В търсене на еделвайси на Еделвайсшпитце:


    Тръгнахме да търсим Kaiser-Franz-Josefs-Höhe - това е мястото от което се вижда ледника Пастерце и Гросглокнър е точно отгоре. Отворих картата и викам - нататък трябва да е (на север) и тръгнахме надолу. След малко обаче стигнахме до долната каса, няма Kaiser-Franz-Josefs-Höhe! А така! Айде да видим пак картата - оказа се че това място е от към Хайлигенблут, т.е. ние сме го подминали. И аз нали съм отбор блейка не съм го видял, загледан в GPS-а който е показвал път нагоре. Всъщност още преди това бяхме планирали да караме до северната каса и да се върнем обратно и айде:


    Гросглокнър е перфектния път за каране на шосеен мотор - широк път, добра видимост, всякакви завои, държащ асфалт. Понеже бяхме минали веднъж се качихме с много добро темпо нагоре без да спираме за снимки. Е само малко, за да се качим на вр. Гросглокнър


    И ето ни горе, до безплатните шкафчета за мотористи:


    Ледника Пастерце - най-дългия в Източните Алпи. Или поне една малка част от него:


    Хората се разхождаха по ледника:


    Ето ги най-сетне дългоочакваните мармоти:




    Както се досещате Гросглокнър не се виждаше, но гледки не липсват:


    Тая снимка няма да я коментирам


    Язовирът под ледника:

    Не съм много сигурен, но мисля, че оттук някъде започват маршрутите за качване на Гросглокнър...

    Минаха няколко часа и пак стигнахме до въпроса - "А къде ще спим?". Решихме да е близо до Nockalm Strasse и понеже беше станало по-топличко - на къмпинг. Найден намери някакъв на GPS-а и си установихме там: Gries, къмпинг RAMSBACHER. http://www.camp-ram.at, цена 30.10 евро за 3ма души, 3 мотора и 2 палатки. Много хубав къмпинг. Координати: N47 01.949 E13 35.660
    LZ2NKM

    Коментар


    • #17
      От: "1000 км и си там..." Източни Алпи 2010

      И така, след съботно-неделната почивка продължаваме с пътуването. Интересното е че от мястото, където спахме в Аинет до къмпинга в Гриес са 104 км. Определено при такива "врътки" можеше да си спестим местенето и упражненията с палатките. На другия ден щяхме да направим отново същата грешка.

      Ден 7 - Nockalmstrasse и Villacher Alpenstrasse, 179 км

      Днес трябваше да караме по Nockalmstrasse и Villacher Alpenstrasse. Нокалмщрасе се рекламира с това, че за 34 км пътя не минава през нито едно населено място. Минава през нац. парк Nockbergs - Доста по-нисък от Hohe Tauern, но не по-малко красив. Цената за мотоциклет е 8 евро, а по пътя има различни атракции за посещение - няколко хижи, biker points, музей на мармотите и т.н.
      Къмпинга ни беше на десетина километра до северния вход на пътя, но подходихме през едно село Bundschuh. Път който се препоръчваше от една от картите с мото маршрути, които си бяхме намерили. Между другото ето я и картата в онлайн вариант/ http://motorrad.kaernten.at/?siid=1730&LAid=1&jid=so



      Семейство мотористи с две деца и два мотора


      Поредните ски писти. Минахме през някаква малка ски зона:

      Направи ми впечатление, че в Австрийските Алпи почти във всяко село има ски писта. После да не се чудим защо са толкова добри в алпийските ски.

      И вече нагоре по пътя, времето се пооправи и стана съвсем както трябва:




      Гледката от най-високата точка:


      Чудесен път, отново:




      Заговорихме се с берлински мотористи, които бяха докарали моторите до тук с платформа и си караха из региона:


      Тук разконспирирахме и Найден. Основната цел на идването да Алпите е да си напазарува Алпийски салам


      Вече по главния път. Не знам дали се повтарям, но навсякъде в Австрийските алпи е невероятно красиво. Всички ливади са им окосени като на голф игрище:


      Отбихме се в Луис във Вилах на шопинг и взехме разни дребни нещица. Аз бях решил, че единия литър масло който нося няма да ми стигне и си купих още един литър, доста добро на Кастрол. Грешка. Маслото ми стигна и сега имам един литър, който не знам какво да правя:


      След това се качихме и на Villacher Alpenstrasse - пътя започва от самия град и се качва до около 1700 м височина след 16,5 км. Може би заради късния час (около 17,30), но нямаше никой на касите и се минаваше без билет - бариерите бяха вдигнати. Лично на мен много ми хареса за каране: добър асфалт, всякакви завои, почти никакъв трафик.

      Тук някъде отсреща се засичат границите на Австрия, Словения и Италия:




      На другия ден щяхме да минем по Wurzenpass и да се качим почти до вр. Триглав. "Юбреее, курорте!", дето се казва


      Отново чудни гледки:

      По този път също има разни атракции, като най-интересната е алпийска градина с много видове цветя и алпийски растения. За съжаление е отворена само до 18:00 така че нищо не видяхме.

      Отново трябваше да търсим място за спане. Съсем близо до тук беше Faakersee. Найден знаеше че в града Faak am See имало някаква среща на Goldwing миналата година и тръгнахме нататък. Faak am See си е туристическо градче на езерото. Там езерата са им като морета и навсякъде е пълно с хора. Намерихме добър къмпинг, макар и доста пълен: http://www.camping-arneitz.at/ Цена за 3 мотора и две палатки - около 33 евро.

      Последно редактирано от damon; 31-08-10, 00:22.
      LZ2NKM

      Коментар


      • #18
        От: "1000 км и си там..." Източни Алпи 2010

        Ден 8 - нац. парк Триглав и обратно..., 560 км

        Днес вече миришеше на прибиране на обратно. Бяхме решили да караме по този маршрут и да се прибираме на обратно, и докъдето стигнем:


        Езерото Faaker See:


        Пътя ни минаваше през Wurzen Pass - проход свързващ Австрия и Словения, който се оказа интересен с 18%-ните си наклони на изкачване "слизане". На превала на прохода имаше някакъв Bunker Museum: http://www.bunkermuseum.at/popup_englisch.htm Бункер от студената война, когато там е била границата с Югославия. Нямаше много време за спиране и продължихме нататък. В момента прохода се ремонтира основно, пътя е регулиран със сфетофар за няколко километра и доста се чака:


        Оттам слязохме директно в Кранска гора:


        И продължихме с прохода Вршич в нац. парк Триглав. Прохода не е висок, но пътя е доста интересен - с много обратни завои и гледки:


        Трафика отново е сериозен:


        Но пък пътя е страхотен:


        Това е повратна точка в пътуването ни. На този разклон се чудехме да продължим ли по маршрута, който щеше да ни запълни целия ден или да караме директно към Тарвисио и оттам през Кранска гора - магистралата и обратно. Хвана ме яд, че можеше да си останем на къмпинга още един ден, но съвета взе решение - тръгваме обратно.


        Аз се депресирах и тръгнах нагоре по пътя, който е главен, но си беше чуден за каране. По едно време стигнах до този разклон:


        Спирам, гледам кафява табела - Mangart и някакъв тесен път отиващ нагоре. Докато разглеждам на GPS-а, че тоя път се качва догоре, но няма изход, трима австрийски мотористи доста убедено тръгнаха нагоре, което значеше, че има нещо интересно. След малко се появи Найден и той забелязал на GPS-а накъдрения път нагоре. 100 метра по-нататък имаше табела обяснаваше, това е Mangart Top Road че пътя се качва на 2100 м като достига под вр. Мангарт. Нямаше кака да не се качим. Малко по-нагоре имаше и каса. Доста по-скромно устроена от австрийските, но словенците не са останали по-назад и са сложили такса за преминаване по пътя - 5 евро за мотоциклет.

        Пътя нагоре се оказа невероятно интересен и хич не съжалявах, че променихме маршрута. Чудно защо го няма включен в маршрута на австрийците. Напомняше ми Стелвио и Гавиа:










        Тук някъде минава границата Италия - Словения:


        "Оф, изгинааме по тия завои!"






        Тунелче:


        Като стигнахме долу просто включихме магистралите на GPS-ите и избрахме Go Home. Тръгнахме на обратно вече по не толкова интересната магистрала, която бяхме минали седмица преди това:


        Спряхме около 400 км по-нататък отново в Славонски брод на същия хотел, а на центъра хората се забавляваха:
        LZ2NKM

        Коментар


        • #19
          От: "1000 км и си там..." Източни Алпи 2010

          Страхотно сте си попътували и чудесни снимки сте направили. Благодаря Ви, че го споделяте с Нас

          Коментар


          • #20
            От: "1000 км и си там..." Източни Алпи 2010

            Благодаря! Много красиви снимки и готин разказ.
            Женя Вълчанова 0888272565

            Коментар


            • #21
              От: "1000 км и си там..." Източни Алпи 2010

              Хубаво пътуване и хубави снимки.
              Пожелавам ви: догодина пак подобни !!
              Публикувайте отговор

              Коментар


              • #22
                От: "1000 км и си там..." Източни Алпи 2010

                Ден 9 - обратно вкъщи, 590 км

                Последния ден обикновено тече най-бавно и отегчително. Още повече че имахме да караме почти само по магистрала 600 км. Карането по магистралата е това, което трябва да си платиш за пътуването по тия места. Просто света така е устроен - всичко да е балансирано. Сякаш някой ти се присмива от GPS-а с това Turn in 378 km По магистралата почти нищо интересно. В обратна посока по магистралата няма гастарбайтери и бензиностанциите са доста спокойни. В Белград имаше отново страшно задръстване, правят разни ремонти.

                Първата ми снимка от деня е тая, това е на 50 км от нашата граница на една сръбска кръчма, която посещавам за трети път


                Няма как да пропуснем плескавиците след цяла седмица в света на пиците по 8 евро:


                Отново ремонти:


                Обратно в България. Единствената граница на която ни караха да свалим каските. Да ни видят дали сме ние.


                Залез над Сливница:


                И спряхме пред гаража...


                След 3645,9 км


                Статистика е проста - 9 дни, 3645.9 км, разход на гориво хич не ми се смята, но моя мотор гори 7-8/100, а на Силвия - около 5 и нещо, значи общо сме опукали около 450 л бензин Долях 1 л. масло на XJR-a, което е по-добре от очакваното.

                Основни GPS координати
                всички ги има в GPS лога в първия ми пост
                • Пансион Магнус (Славонски брод, Хърватска), 200 куни за двама на вечер: N45 09.177 E18 01.614
                • Хотел Гарни** (Пордононе, Италия), 70 евро тройна стая: N45 58.078 E12 39.138
                • Къмпинг с неизвестно име (Хопферау, Германия), 3 човека, 2 палатки, 3 мотора, 24 евро: N47 01.949 E13 35.660
                • Къща за гости (Аинет, Австрия), 19 евро на човек със закуска: N46 51.946 E12 41.331
                • Къмпинг RAMSBACHER (Гриес, Австрия), 30 евро общо: N46 51.946 E12 41.331
                • Къмпинг Арнеиц (Фаакамзее, Австрия), 13.50 евро на човек: N46 34.471 E13 56.139


                Пътуването беше невероятно. Карахме по всякакви пътища, минахме по невероятни места. Беше топло, студено, мъгливо и ясно, валя ни дъжд, сняг... Природата навсякъде е красива, и е толкова по-красива колкото по-малко човешка намеса има в нея. Колкото повече "построено" има толкова по-зле, но пък точно заради "постореното" видяхме толкова много. И колкото и много места да минахме и видяхме "... кутийката пак не е пълна.", както е казал Стайнбек. На човек му трябват доста години да обиколи и една малка част от Алпите...
                LZ2NKM

                Коментар


                • #23
                  От: "1000 км и си там..." Източни Алпи 2010

                  Благодаря за страхотният пътепис

                  Коментар


                  • #24
                    От: "1000 км и си там..." Източни Алпи 2010

                    Е, много хубав пътепис се получи. Поздравления.
                    Почти съм сигурен, че вече сте измислили плана за следващото пътуване. Аз откакто съм се върнал не ме свърта на едно място и само гледам едни карти, кроя планове и въобще много е хубаво да си покара човек мотор повечко дни през красиви места.

                    Коментар


                    • #25
                      От: "1000 км и си там..." Източни Алпи 2010

                      Първоначално публикуван от boiko73 Преглед на мнение
                      Е, много хубав пътепис се получи. Поздравления.
                      Почти съм сигурен, че вече сте измислили плана за следващото пътуване. Аз откакто съм се върнал не ме свърта на едно място и само гледам едни карти, кроя планове и въобще много е хубаво да си покара човек мотор повечко дни през красиви места.
                      Благодаря.
                      Иначе за следващото пътуване - така е! Аз също вече се оглеждам накъде, чета пътеписи, гледам карти. Едва ли ще е тази година. На мен ми се ходи някаде на изток, но моторите ни не са особено подходящи за "всякакви" пътища. Мисля си за вариант - Украйна (Крим), евентуално Русия, Грузия, Армения но все още ми е доста неясно... Или пък евентуално пак Алпите, но по на запад. Моторите поне стават идеално за хубавите пътища там.
                      LZ2NKM

                      Коментар


                      • #26
                        От: "1000 км и си там..." Източни Алпи 2010

                        Браво за пътеписа и хубавото каране из Алпите...да ви кажа благородно ви завидях
                        Ако няма къде да отидеш, ела на себе си!

                        Коментар


                        • #27
                          От: "1000 км и си там..." Източни Алпи 2010

                          И аз да кажа БЛАГОДАРЯ за хубавите снимки .Завиждам НЕБЛАГОРОДНО!!! А за планове за на Изток ...за догодина и аз ги имам и можем да направим нещо по въпроса. Тук във Варна(а и не само де ) станаха доста хората дето ходиха в Украйна и казват , че се минава с ВСЯКАКВИ мотори - важно е желанието . Вижте на ДЪГ колко е висок мотора и къде ходи с него . Мисля , че няма място за притеснения. ПОЗДРАВИ!!!

                          Коментар


                          • #28
                            От: "1000 км и си там..." Източни Алпи 2010

                            Всъщност и маршрута Турция-Сирия-Йордания също става с тези мотори, но това е за друга тема вече.

                            Коментар


                            • #29
                              От: "1000 км и си там..." Източни Алпи 2010

                              Аз вече измислих следващата дестинация - Сицилия

                              Коментар


                              • #30
                                От: "1000 км и си там..." Източни Алпи 2010

                                Първоначално публикуван от boiko73 Преглед на мнение
                                Всъщност и маршрута Турция-Сирия-Йордания също става с тези мотори, но това е за друга тема вече.
                                Да, трябява да се поинтересувам за там, но наистина си е за друга тема...

                                Първоначално публикуван от nigell Преглед на мнение
                                Аз вече измислих следващата дестинация - Сицилия
                                Ох. Едвам ме нави!
                                LZ2NKM

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X