Здравейте,
След три седмици на работа и три предстоящи почивни дни, пеперудите в стомаха ставаха неконтролируеми.
Бях си намислил да сменя предавателното число на крайното предаване по две основни причини:
- ситната вибрация между 4 и 5хил об/мин, което на 5та беше в най-употребявания диапазон
- разхода
Бях подбрал пиньони и верига от TDM и трябваше да ги сменя с оригиналните(те си бяха за смяна).
С помощта на Николай - флейтата - един от най-старите моторджии в Габрово, извършихме интервенцията и в 14:30 се озовах на пътя, в един прекрасен септемврийски ден. Без планове, без належащи ангажименти и с пеперуди в стомаха.
Набързо прекочих до дома, смених екипа, потърсих камерата(нямаше я, нищо ще щракам с телефона) и се оставих на мотора да ме заведе където иска.
На разклона за Узана и Шипка той зави на ляво, включих 5-та и отлетяхме.
Пътя за Шипка е "учебник", много е приятен, а с новото предване си пасвахме страхотно. Плавни, дълги скорости, никаква загуба на мощност, нямаше ги паразитните шумове на старото предване...еееех!
На върха свих на дясно по римския път и спрях да потърся гледката:
На Юг
На Север
Пих кафе и кола, с две цигари, позяпах пътникопотока и мотора зави към Бузлуджа. Побутнах го към стария проход, поклатихме се малко и се отказахме. От двамата аз не си падам по безцелния офроуд. Върнахме се при оръдията на 9-та батарея.
Пак потърсих гледката:
Поехме по разклона за Бузлуджа. Стар, разбит път, но през същинската гора. Подминах и се върнах да снимам:
Пътя от време на време пробиваше до южния склон и гледките си заслужаваха спиранията.
Язовир Копринка в маранята.
Тук някъде ароматите на есенни треви ме превзеха. Излязохме на поляната под върха, спрях, разхвърлях се и седнах на тревата.
Умишлено не гледах към паметника. Не го разбирах. Знаех историята разбира се, но...иначе беше внушителен...и на страхотно място...и не бях ходил...
...реших да се кача. Пътя подминава разклонението за Казанлък и доста приятно извива нагоре.
Сигнах до края му, под сами паметника.
Гледките от върха
...и наоколо
Една мацка се появи от отсрещня хълм. Носеше трипод с професионален фотоапарат. Приближи се на хвърлей, свали си потника, метна го над главата си и апарата и заснима срещу залеза...
Попуших, позяпах, бях нахранил пеперудите и поех бавно надолу. Беше около 18:30, слънцето все още печеше...но някак меланхолично, септемврийски.
Закопчах се до горе, включих 2-ра и пуснах газта. На втория завой стадо коне пасеше кротко.
Хванах отбивката за Казанлък и слязох по южния склон. По равното харесах още веднъж предавателното число и преговорих прохода от Юг на Север.
Поздрави,
Петър
След три седмици на работа и три предстоящи почивни дни, пеперудите в стомаха ставаха неконтролируеми.
Бях си намислил да сменя предавателното число на крайното предаване по две основни причини:
- ситната вибрация между 4 и 5хил об/мин, което на 5та беше в най-употребявания диапазон
- разхода
Бях подбрал пиньони и верига от TDM и трябваше да ги сменя с оригиналните(те си бяха за смяна).
С помощта на Николай - флейтата - един от най-старите моторджии в Габрово, извършихме интервенцията и в 14:30 се озовах на пътя, в един прекрасен септемврийски ден. Без планове, без належащи ангажименти и с пеперуди в стомаха.
Набързо прекочих до дома, смених екипа, потърсих камерата(нямаше я, нищо ще щракам с телефона) и се оставих на мотора да ме заведе където иска.
На разклона за Узана и Шипка той зави на ляво, включих 5-та и отлетяхме.
Пътя за Шипка е "учебник", много е приятен, а с новото предване си пасвахме страхотно. Плавни, дълги скорости, никаква загуба на мощност, нямаше ги паразитните шумове на старото предване...еееех!
На върха свих на дясно по римския път и спрях да потърся гледката:
На Юг
На Север
Пих кафе и кола, с две цигари, позяпах пътникопотока и мотора зави към Бузлуджа. Побутнах го към стария проход, поклатихме се малко и се отказахме. От двамата аз не си падам по безцелния офроуд. Върнахме се при оръдията на 9-та батарея.
Пак потърсих гледката:
Поехме по разклона за Бузлуджа. Стар, разбит път, но през същинската гора. Подминах и се върнах да снимам:
Пътя от време на време пробиваше до южния склон и гледките си заслужаваха спиранията.
Язовир Копринка в маранята.
Тук някъде ароматите на есенни треви ме превзеха. Излязохме на поляната под върха, спрях, разхвърлях се и седнах на тревата.
Умишлено не гледах към паметника. Не го разбирах. Знаех историята разбира се, но...иначе беше внушителен...и на страхотно място...и не бях ходил...
...реших да се кача. Пътя подминава разклонението за Казанлък и доста приятно извива нагоре.
Сигнах до края му, под сами паметника.
Гледките от върха
...и наоколо
Една мацка се появи от отсрещня хълм. Носеше трипод с професионален фотоапарат. Приближи се на хвърлей, свали си потника, метна го над главата си и апарата и заснима срещу залеза...
Попуших, позяпах, бях нахранил пеперудите и поех бавно надолу. Беше около 18:30, слънцето все още печеше...но някак меланхолично, септемврийски.
Закопчах се до горе, включих 2-ра и пуснах газта. На втория завой стадо коне пасеше кротко.
Хванах отбивката за Казанлък и слязох по южния склон. По равното харесах още веднъж предавателното число и преговорих прохода от Юг на Север.
Поздрави,
Петър
Коментар