Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Балканска разходка

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Балканска разходка

    Зимата - това е сезонът,през който обикновено гледайки падащия сняг през прозореца, мислите ни се реят към топли, слънчеви, зелени и екзотични места. И тогава естествено мeчтаем и кроим безкрай много евентуални бъдещи пътешествия.
    Един ден, явно гледайки прекалено много през прозореца, моя приятел Барни ми каза „Знаеш ли къде ще ходя пролетта? В Албания!”. „Защо пък точно там? Какво има там?” – попитах аз. „Е, какво – има много планини! Но ще ходя сам, защото твоя мотор не е подготвен за там – все пак може и да няма много, много асфалт.” - ми отвърна той. „Ми хубаво! Аз ще отида на Кавала, с който още иска да дойде, пък ти като се навозиш из Албания, ще минеш през Гърция, ще се повозим заедно до Олимп и ще си починем.” – съгласих се аз.
    Хубаво нещо са плановете, но винаги, ама винаги се променят.
    И така аз трябваше да намеря карти за Албания (хартиени и за GPS-а), което беше доста трудна задача, но покрай това занимание останових, че „нешлифованият диамант” е интересно място и има доста обекти, които бих искала да посетя. В един момент се оказа, не само че съм решила и аз да ходя, а вече и съм направила и маршрут, по който искам да минем. Обадихме се и на нашия приятел Гоши. Той също изяви желание да дойде. И така, самостоятелното пътуване на Барни, беше тотално окупирано!
    Въпросът за подготовката на Кадживата отново беше на дневен ред. Дойде ред за преправяне на предната капла от 18’ на 19’. Направихме сравнение с предните капли на BMW F650 и Aprilia Pegaso – оплетката на спиците беше същата като моята.
    Благодаря на bulgarasen за препратката към темата „Къде изправят капли и нареждат спици?”. Беше ни много полезна.
    Също така, благодарности на ili4, който ми даде информация за Heidenau K60 – това са гумите, с които обухме Кадживата (страшно доволна съм от тях).
    И така – две седмици преди началото на пътуването, Барни постоя няколко вечери в гаража, докато пререди обръча от Пегасо, която бях намерила, на главината на Навигатора:




    Резултатът беше впечатляващ! Тази на пръв поглед малка преработка, промени страшно много поведението на мотора. Вече бях готова за каквито и да е пътища (стига да ги има).
    Вечерта, преди да тръгнем за сетен път се убедихме, че плановете винаги са за това, за да се променят. На Гоши Мултистрадата явно не искаше да ходи в Албания. Проблемът, който се появи, беше малък, но напълно достатъчен да възпрепядства Гоши да дойде .
    В крайна сметка на 01.05.2010 тръгнахме Барни, аз и зад мен (верен пасажер )беше майка ми - Даниела.
    ---------------------------
    Cagiva Navigator 1000
    Husqvarna TE610-E

  • #2
    От: Балканска разходка



    Планът за днес: София – Кюстендил – Куманово – покрай Скопие – Тетово – Гостивар – национален парк Маврово (покрай Мавровското езеро) – покрай Дебар – Дебарското езеро – Струга – Охрид – Пештани. Общо 450 км.



    Между Скопие и Тетово на нашата карта имаше второстепенен път, в непосредствена близост до магистралата. Идеята ми беше да минем по него. Той обаче се оказа някаква алея с широчина колкото да мине една кола. И за това си останахме на магистралата.
    От Тетово за Гостивар – пак заради моя идея не минахме по главния път, а по някакъв, според мен – панорамен път. Голяма грешка! Пътят беше изключително лош – минавахме от село в село (това по-късно го разбрах - мислех си, че през цялото време сме в Тетово и се чудех тея хора защо имат толкова много гробища), беше едновременно прашно и кално, защото пред всяка къща хората поливаха пепеливия път с вода. С една дума – станахме на прасета.
    Малко по-късно вече бяхме в парк Маврово – много красиво място!!!

    Мавровското езеро:







    Продължихме към Дебарското езеро:





    Пътят Гостивар – Дебар – Струга е много живописен. Също така асфалтът е поддържан и завоите са много забавни. Определено си струваше малкото отклонение от пътя за Охрид.
    И финал за този ден – малкото селце Пештани, намиращо се на юг от Охрид. След като минахме и през трите къмпинга, които бях намерила в района, се оказа че нито един не работи. Това не беше проблем, защото намерихме малко, чисто ново хотелче в Пештани с гледка към езерото за 8 Евро на човек.


    На следващата сутрин се насладждавахме на гледката от стаята ни!





    За това пък вътре в стаята изобщо нямаше на какво да се наслаждаваме (не че беше лоша). Толкова много багаж! Чудех се как сме го побрали на два мотора



    Днес бяхме запланували да разгледаме Охрид и да отидем до Свети Наум и Преспанското езеро.
    Охрид:





    Мотоциклет Tomos – Словенско производство.

    ---------------------------
    Cagiva Navigator 1000
    Husqvarna TE610-E

    Коментар


    • #3
      От: Балканска разходка

      Ако майка ти наистина се возила при теб ще си позволя да кажа нещо от името на всички тук:

      Поздрави на майка ти!

      Не, сериозно - кажи й, че й се възхищаваме!!!
      You'll never find out - I got no key hole....

      Коментар


      • #4
        От: Балканска разходка

        Посетихме естествено църквата Света София.



        Една постройка, достойна за темата Old structures в ADV Rider



        Античният театър.



        Самуиловата крепост.







        Гледка отгоре.



        Ленд Роувърът е произведен през далечната 1957-ма година, но все още служи вярно (е, с известни ремонти) на този археолог.





        И понеже в Охрид си нямат много мотори, за това пък си имат MV Augusta F4!



        Докато хапвахме се наслаждавахме на това произведение на изкуството.

        Имат си MV Augusta F4, а пък полицаите се движат с това



        Продължихме към манастира Свети Наум.
        На входа - статуя на Св. Наум, „изработена” изцяло с верижна дърворезачка.



        Имаше пауни навсякъде, а мястото изглеждаше като в приказките!







        Малко по-късно на Преспанското езеро:





        Барни е горд с овчата кожа, която си купи от Св. Наум (била задължителна за всеки истински пътешественик ). Оказа се, че е доста комфортно да се кара с такава кожа.







        Пътят от Св. Наум до Отешево също беше много хубав. Пред нас се откриваха разкошни гледки! И отново безкрай много завои

        За днес: Пештани – Охрид – Свети Наум – Отешево – Пештани – 120 км.

        ---------------------------
        Cagiva Navigator 1000
        Husqvarna TE610-E

        Коментар


        • #5
          От: Балканска разходка

          Здравей ili4,

          Благодаря, ще й предам непременно! Аз също й се възхищавам, защото всичкия offroad, който преживя на задната седалка и при това без да се оплаче дори за секунда, си е достойно за възхищение !

          Поздрави,
          Нели
          ---------------------------
          Cagiva Navigator 1000
          Husqvarna TE610-E

          Коментар


          • #6
            От: Балканска разходка

            Упс, аз offroad ли казах? Ами всъщност до тук пътуването беше изцяло по асфалт, но за пътищата които ни очакваха в Албания и идея си нямахме още

            Та така......

            Ден 3 – днес трябваше да влезем в Албания.
            На Албанската границата, вместо надпис „Welcome to Albania” имаше огромен булдозер, който яростно къртеше околните скали, сипейки камъни по моторите ни. Надписите по табелите бяха на абсолютно неразбираем език. По най-бързия начин се изнесохме от там.
            Първият град, в който влязохме – Поградец, ни посрещна с абсолютно хаотично движение, хиляди клаксони, щъкащи навсякъде хора, за които превозните средства бяха някакви нереални обекти, защото дори с риск да ги блъснат, хората изобщо не се поместваха. Вече започвах да се чудя, къде по дяволите попаднах?!
            Малко по-нататък, вече отърсили се от „приятната” градска обстановка, видяхме този човек, който се придвижваше по много интересен начин. Над реката има опънато въже, на което е увита макара и човекът се придвижва като навива макарата.



            До Елбасан пътят беше горе-долу хубав. Следващият град, до който трябваше да стигнем беше Лушня. И понеже главният път, по който пътувахме ни беше омръзнал, пак по моя идея хванахме един второстепенен път, който все пак трябваше да е асфалтов! Е, това беше пътя.



            Все едно, че карахме между лозята



            След около 40 км излязохме пак на асфалта и продължихме към Фиер и Вльора.
            Най-после малко цивилизация! До сега в Аблания успяхме да заредим само един път с дебитна карта. Жената, която беше на бензиностанцията извика още няколко човека. Извадиха ПОС терминала от някакъв шкаф, едва ли не изтупаха праха от него и всички започнаха да се пулят и чудят, явно как да го използват. Около 15 мин. бяха нужни, за да се осъществи транзакцията. На останалите бензиностанции, нищо че имаше знак, че може да се плаща със всякакви карти, направо ни отказваха – плащания приемаха само в брой.
            Вльора е хубав град, но застрояването и там придобива заплашителни размери. Хотели и хотелчета има повече, отколкото плажна ивица. Поне пиците ги докарваха баш като италианските, но на цената на българските



            Най-накрая стигнахме до прословутия участък Вльора – Саранда! Наистина пътят беше страхотен (най-хубавия, по който минахме в цяла Алания) – разкошни завои, грапав асфалт и много красива планина. Бяхме запланували да посетим Пиратската пещера, в близост до Химаре, но за съжаление само минахме от там (времето напредваше доста бързо) – може би някой друг път ще я видим.









            И така крайна точка за днес – Саранда. Тук мислехме да намерим хотела, от пътеписа на S.Doychinov , но така и не се наложи. Спряхме някъде в града и докато се чудехме къде да заредим гориво и къде е този хотел, до нас спря някакъв мутроподобен човек с Mercedes 600 SEL и ни каза на чист английски език (това беше първият човек, с когото можехме да комуникираме, без да ни болят ръцете) къде може да заредим. Попита ни дали имаме къде да спим и колко можем да платим за нощувка. Казаме: „Повече от 10 евро на човек не можем да си позволим.” „А, хубаво!” – каза той, проведе телефонен разговор и ни посочи „Ето там е вашият хотел.” , сочейки към някакъв лъскав четиризвезден хотел. Май имаше някаква грешка?!
            Е, нямаше грешка – цената беше 35 евро за 3-ма човека със закуска.
            Просто не можете да си представите колко контрастно изглеждахме на фона на мястото, където щяхме да нощуваме. Аз изглеждах все едно, че някой ме е посипал с чувал брашно. Мама и Барни не бяха по-малко мръсни от мен, просто красота!
            Вечерта решихме да се поразходим, да видим какъв е нощният живот в Албания. Направи ни впечатление, че по улиците почти няма жени – само мъже, ходещи на групички. Беше доста странно.

            За днес маршрутът беше: Пештани – Поградец – Елбасан – Черик – Лушня – Фиер – Вльора – Саранда

            ---------------------------
            Cagiva Navigator 1000
            Husqvarna TE610-E

            Коментар


            • #7
              От: Балканска разходка

              ОЩЕ, ОЩЕ!!!!

              Коментар


              • #8
                От: Балканска разходка

                На другият ден, вече отпочинали и с нови сили, тръгнахме към древния град Бутринт, като трябваше след това да посетим и Агирокастро.
                Километрите бяха малко и не трябваше да загубим много време. Да, но забравяхме, че все пак сме в Албания. Още с излизането от Саранда, пътят стана много лош. За кратко се изгубихме, но това беше “бял кахър” – бързо се осетихме и се върнахме само няколко километра. Съвсем скоро асфалтът свърши – бяхме уцелили точно когато строят пътя. Карахме в облаци прах, вдигани от постоянно движещите се бетоновози. Изпреварванията бяха буквално насляпо. Общо взето денят започваше да става кошмарен. Добре, че поне километрите до Бутринт бяха само около 30.
                Самият древен град не беше добре поддържан, както се вижда от снимките, но все пак беше красиво и си струва да бъде посетен, тъй като датира от ІV век преди новата ера.









                Старинна крепост със старинен климатик


                И така – разгледахме, отпочинахме и беше време да се връщаме. Никой от нас обаче нямаше желание да мине отново през същия ужасен път и затова решихме да минем от другата страна на езерцето, където пак имаше път, излизащ малко след Саранда.



                Качихме се на малък понтон, който ни прекара от другата страна. Барни се качи пръв и въпреки, че не пречеше на никого, му казаха да се свие ооооще малко. Е да, ама то не става така лесно! Дъските на понтона бяха с много различно ниво, той не успя да задържи мотора и го изпусна. Добре, че нищо не се счупи. И така с мамки и проклетии минахме от другата страна.





                И пак изненада! Пътят отново свърши, а бяхме карали по асфалт има-няма 3-4 километра. Действието се повтаряше – бетоновози, прах, ями, камъни... След известно време видях табела – Саранда 11 км. Нищо лошо, само че вече бяхме навъртяли малко над 100 км. почти изцяло макадам.

                Вече на "главния" път:






                Следващата спирка по план беше Агирокастро, но гръцката граница, която беше само на няколко километра, днес имаше изключително притегателна за нас сила
                Беше ни минало всякакво настроение за приключения и разглеждане на забележителности. Поне няколкото останали до границата километри бяха хубави – все пак пътят, широк точно колкото да се разминат 2 коли, беше означен на картата с червен цвят.

                Малко по-късно минахме набързо границата (нямахме проблеми, само ни поразпитаха къде отиваме) и вече от гръцката страна, една жена, която продаваше сандвичи, ни нахрани безплатно (явно сме изглеждали много зле ).
                О, щастие! Пак сме в цивилизацията!

                Старинен мост точно преди Коница




                И така с нови сили продължихме по страхотния път от Коница към Гревена, за който научихме от пътеписа на S.Doychinov Албания - нешлифования диамант. Завоите бяха направо супер – много “сгънати”, хубав асфалт (само на места имаше срутвания). Имаше моменти, в които нямаше време да изправим моторите, просто с излизането от един завой влизаш в друг и после пак така. Това ни беше наградата, за изминалите несгоди. Малко по-късно започна да се сдрачава и си намерихме малка полянка, на която да се приютим през нощта. На другия ден разбрахме, че сме спали в най-големия резерват за мечки в околността





                За днес маршрута беше:
                Саранда – Бутринт – Саранда – КПП Какавия – Коница – Елефтеро – Палеосели – Дистрато – малко преди Смикси. Общо около 250 км (да, изглеждат смешно малко, но ни се сториха като двойно повече ).



                ---------------------------
                Cagiva Navigator 1000
                Husqvarna TE610-E

                Коментар


                • #9
                  От: Балканска разходка

                  Браво,Нели.
                  Очакваме продължението.
                  Поздрави.
                  I am just a simple man.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Балканска разходка

                    Днес предстоеше да видим старинния мост на Портица, за който разбрахме отново от пътеписа на S.Doychinov. Минахме още 50-тина км. разкошни завои, които свършваха (асфалтовия път също) в малкото селце Спилайо. В района разнообразието от черни пътища беше огромно. Карахме известно време по някои от тях, но не можахме да се ориентираме как да слезем в каньона на Портица. За това оставихме моторите и продължихме пеш, по приятна еко пътека (за който има намерение да ходи, едно уточнение: еко пътеката е 3км. отиване връщане, но денивелацията е доста голяма и пеш си е доста зор).





                    После за по-интересно пак малко офроуд





                    Продължихме вече по асфалт към Гревена, след това Дескати, Еласона и Лариса. В Лариса, брагодарение на ГПС-а се загубихме и в продължение на повече от час се въртяхме из града. И естестевено преди това се разкатавахме с мисълта „аа, близко сме – няма къде да бързаме”, та вече се здрачаваше. За по-бързо решихме да минем по магистралата за Катерини, но нали сме си късметлии, карахме известно време и се оказа, че не можем да продължим по нея, защото е затворена. Върнахме се отново до Лариса и тръгнахме през планината към крайната за днес цел – Стомио. Пътят беше много тесен и за да е по-интересно асфалта за n-ти път свърши, но сега поне беше хубав макадам, без „ектри” като бетоновози и т.н.
                    Късно вечерта пристигнахме в Стомио.



                    Този ден бяхме определили да се повозим без багаж, просто за кеф. Мама остана да си почива в къмпинга, че то не е лесно и да си на задната седалка . И така докато си пиехме кафето, намерих едно много хубаво офроуд-че от Стомио до Ампелакия, което трябваше да е около 3-4км., пък то се оказа около 30, но все пак бяхме отпочинали вече.





                    Продължихме към Кариа, като целта ни беше да се спуснем от Кариа до Лептокариа. Пътят (асфалтов път) минава през Олимп и е много красив (естествено има и много завои), препоръчваме го на всички, които имат път на там – няма да останат разочаровани.
                    Днес Барни го беше обхванал някакъв ентусиазъм и като лягаше по тия завои ......... Лягаше, лягаше и най-накрая полегна... В един обратен завой видях как задницата на КТМ-а поднесе, без никакъв шанс гумата да “захапе”. Барни продължи след мотора, пързаляйки се по гъз, но му се сторило, че мотора ще падне в пропастта и пързаляйки се, успя да се изправи и да го хване. Е, от страни се виждаше че има мантинела, но той не я видя. За щастие нямаше поражения нито по Барни, нито по КТМ-а, който за сетен път ме изумява със здравината и дуракоустойчивостта си!







                    И така, за съжаление всичко хубаво си има край, та дойде време да си ходим
                    Спряхме за малко на крепостта Платамонас до Катерини:





                    И газ към София.

                    Кадживата стана на 50 000 км.



                    Пътят Стомио – Катерини – София ни се стори като лека разходка из квартала (ех, ако можеше по-често да се разхождаме така.....)
                    ---------------------------
                    Cagiva Navigator 1000
                    Husqvarna TE610-E

                    Коментар


                    • #11
                      От: Балканска разходка

                      Красиво! Благодаря за страхотния пътепис!
                      Женя Вълчанова 0888272565

                      Коментар


                      • #12
                        От: Балканска разходка

                        Нели, Барни поздравления за хубавия маршрут. Пътеписа също е станал чудесен.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Балканска разходка

                          Благодаря !
                          Крепостта с климатик е направо за новогодишния конкурс на Ройтерс .
                          Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

                          Коментар


                          • #14
                            От: Балканска разходка

                            Благодаря!

                            Коментар


                            • #15
                              От: Балканска разходка

                              Благодарско! Много хубав репортаж!!!
                              Когато опознаеш живота - няма закъде да бързаш...

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X