Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Сафо от Лесбос.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Сафо от Лесбос.

    Древногръцката поетеса Сафо, родена на остров Лесбос, е била високо оценена още приживе. До нас са достигнали няколко строфи от нейни стихове, възпяващи женската красота. Това, както и родното и място, са причина за произхода на думата „лесбийка”. Спорен е въпросът за нейните сексуални предпочитания, като при това, везните, в чисто исторически план, силно натежават към хетеросексуалност. Гръцки колеги, преди няколко години, ми разказаха няколко интересни съвременни истории, свързани с легендата за Сафо, които станаха повод за настоящето пътешествие.

    НАЧАЛОТО

    Както в повечето случаи, така и сега, имаше много желаещи, но на уречената среща, в 12.00 на обяд, край голямата джамия в Одрин, се събрахме четири „мотора”.
    Потеглихме в пакет и след няколко спирания за бензин (чопърът на Цецо е с малък резервоар) и цигара, по залез слънце, се отзовахме на хълмовете, над Асос. Ще пропусна разкъсването на групата покрай фериботите на Чанаккале, както и двете бири, които изпих в любимата на Борис (Tramp) бирария, докато чаках останалите...
    Вечерно време, селцето с нищо не се различава от кое да е друго в Турция – тишина и спокойствие. Старците пият чай на мегдана и разговарят за техни си работи... След изгрев слънце, преди да налазят тълпите туристи, ошетахме на бързо развалините и по обяд хукнахме към Айвълък, за да се снабдим овреме с билети за ферибота, защото някой ни пошушна, че не винаги имало места. Асос ме впечатли най-вече с липсата на мрамор в развалините... въпреки изящните фрагменти по фризовете, вероятно суетата не е била присъща на някогашните обитатели на полиса.
    Изкустовото иска жертви:



    За какво ли са служели подобни отвори, в скамейките на амфитеатъра:



    Предполагам не за това, за което първо ми идва на ум... но пък, седнах, пробвах... съвпадението е пълно...

    Този ме гледаше окуражаващо, вероятно бях първият от хилядолетия насам, възползвал се от отворите...




    ФЕРИБОТЪТ

    Купуваме си билети за ферибота, включително и за връщане, без фиксирана дата… Неприятна изненада с цената, билет в двете посоки за един човек – 50 евро, за един мотоциклет 45. Правят ни и отстъпка, нали сме в Турция, по 90 евро за човек с мотор, в двете посоки. Изненада, защото според един сайт, от който направихме опит да си купим билети предварително, цената за същото беше 18 евро… До тръгването на ферибота остават няколко часа. Опитваме се да сменим пари, но банките не работят… събота, следобяд е. Ще убием времето, като се качим на прословутата „Дяволска трапеза”, или „Шейтан софръ”. Айвълък е разположен на южния вход, на залив, врязан дълбоко в сушата. Около него са пръснати различни по големина острови. Казват, че са 33. „Дяволстата трапеза” е един висок връх над островите, от който се открива зашеметяваща гледка.



    Названието идва от някаква легенда в която действащи лица са някакъв султан, красивата му дъщеря и разбира се, самия дявол, който откраднал щерката, но султанските стражи го заловили на това място, докато вечерял. Не било легенда, а истинска история! Доказателството е „стъпката” на дявола – овална дупка, дълга около метър, в скалата, надвесена над пропаста. Разбира се, дупката е затворена под желязна клетка и заключена с катинар, зер не е обикновена дупка…
    На връщане от „Дяволската трапеза”, спираме край живописен залив, да похапнем от запасите. С последните няколко лири, пийваме бира и лимонаТа (така пише на етикета). Фериботът е в 18.00, но когато си купувахме билетите, ни предупредиха, да сме на пристанището в 17.30. Преди да ни издадат билетите, старателно записаха данните, от паспортите ни и талоните на моторите. Още с пристигането ни на морска гара, към нас се прилижи униформен служител, поиска ни паспортите, прегледа ги и ни подкани да влизаме. При качването на ферибота ни скъсаха по едното, от двете контролни талончета към билета. Паркирахме моторите, качихме се на най-горната палуба и с силно приповдигнато настроение, от експедитивното обслужване, започнахме да се шегуваме със страностите на спътниците си и персонала на ферибота… От административната сграда на пристанището излезе стройна, но много слаба служителка и се запъти делово към ферибота. Влади подхвърли: „Тая, гачели е обирана за кайма”. Докато се заливахме в смях, жената се качи на ферибота, отиде до мотоциклетите и започна да се оглежда. Спря поглед върху мен и започна усилено да говори нещо, но поради силния вятър и разстоянието, не я разбирах. Повдигнах едната си вежда и подобно на Де Ниро, попитах: „Ар ю токинг ту ми?”. Тя ме посочи с показалец недвусмислено и ми направи жест да сляза при нея. В този момен поривът на вятъра утихна и отчетливо прозвуча: „Ю, енд еврибари байкърз!”. Оказа се, че трябвало да минем паспортна проверка и митница… Фериботът потегли едва, след като последния пътник, преминал през старателните процедури на турските гранични власти се качи на борда. Снехме се в 19.37, както биха се изразили капитаните… След повече от час, когато навлязохме в гръцки териториални води и на най-високата част на ферибота се издигна гръцкия флаг, Коцето радостно възкликна: „Имаме пари… отново!”


    НАРКОТРАФИКАНТИ

    Почти в 21.00 се изсипваме на кея в Мителини. Стотина човека се струпват на една врата и се процеждат по един на минута. Пушим край моторите и чакаме да намалее опашката. Край нас се завърта дребен грък и на по-лош и от моя английски, се опитва да завърже разговор. Шегуваме се с всичко, смеем се, подвикваме: „Водка!” на няколкото дребни помиярчета, които се мотат из краката ни, но те не реагират. Предната вечер, в Асос, седейки около масата, в двора на малкото хотелче, опитвахме да разкараме досадното куче, което ни обикаляше, душеше и ближеше наред. Когато Цецо му предложи водка, то побягна с дрифт. Обикаляше край вратата на двора и само при споменаване на думата водка, изчезваше. Явно на пристанището на Мителини не бяха идвали руснаци, кучетата не реагираха дори на бутилката водка, която Цецо извади от дисагите. След около половин час пристигна друг ферибот и от него в тръс се изсипаха още стотина човека. На вратичката през която се цедяха хората за паспортна проверка се появи служителка и прикани гърците говорейки високо и често споменавайки „еленика”, да минат първи. Влади се приближи и попита на английски, дали поканата, да минат с предимство не се отнася и за българи. „Но! Онли елиника!” – беще категорична гъркинята. Влади обаче продължаваше: „А за граждани на Европейския съюз?”. Гъркинята го изгледа, размисли бързо и натъртено процеди: „Йес!”. Минахме набързо паспортна проверка и се оправихме за митническа. Дребния грък, който се опитваше да завърже разговор с нас, преди половин час, се оказа митничар. Помоли ни да го изчакаме при моторите. След малко се появи водейки млада, мъжка немска овчарка, или по-скоро овчарката водеше, да не кажа влачеше, него. Едното от дребните помиярчета, се оказа разгонена женска... Овчарката се дърпаше и лаеше отчаяно към помиярката, а гъркът се опитваше да я усмири и да я накара да подуши моторите ни. Борбата беше жестока, а овчарката имаше силово преимущество. Ние се кикотехме неистово, а митничаря видимо изпусна нервите си. Развика се на Цецо, да се разкара с пурата си, защото пречел на обонянието на кучето. Крещеше някакви, вероятно нецензурни гръцки думички на кучето и на помиярите. Лаеха и останалите помияри, а митничарят и овчарката танцуваха в кръг, увити в повода. Ние вече се търкаляхме по земата от смях, когато гъркът реши да смени тактиката. Завърза кучето за една скамейка и реши да провери какво има в дисагите на Калоян. Ровичка професионално с една ръка в дисагите, опитвайки се, пипнешком да установи какво има вътре и всичко това под бясния лай на глутница кучета и гръмогласния смях на четирима рокери-наркотрафиканти. Последва нова смяна на тактиката (или "схемата", както казва Влади), отказа се от ровичкането и започна да ни разпитва колко време ще останем на Лесбос и къде ще ходим след това. Щом разбра, че след няколко дена отново се връщаме в Турция, за наше разочарование, представлението приключи. Беше почти 10 вечерта, а тепърва щяхме да търсим къмпинг...

    П.П. Моля за малко търпение, защото ще мога да довърша разказа, едва след няколко дни.
    Последно редактирано от giorgio; 25-09-09, 18:09.
    Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
    Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

  • #2
    До: Сафо от Лесбос.

    Е браво бе - тръгнахте, стигнахте, върнахте се, ти почна да разказваш и изведнъж - "след няколко дни" !?! А ние кво ще правим до тогаз ???

    Коментар


    • #3
      До: Сафо от Лесбос.

      Този отвор в скамейката на амфитеатъра в Асос, когато го пробва съвсем както трябва ли го опита или без сваляне на гащите?
      Life is short, break the rules, forgive quickly, love honestly, laugh easy, ride often, ride free and never regret anything that makes you smile!!!

      Коментар


      • #4
        До: Сафо от Лесбос.

        Първоначално публикуван от ЗМЕЙ Преглед на мнение
        ... А ние кво ще правим до тогаз ???
        Как какво?! Яхай машинката и идвай във Варна, утре съм там... Янко Чуров се прибра от островите, Шидера вече е отпускар... бира, бира, сладки приказки... такива работи...

        Първоначално публикуван от Maria R1100GS Преглед на мнение
        ... когато го пробва съвсем както трябва ли го опита или без сваляне на гащите?
        Такива въпроси се задават лично, а не публично... Отговорът - f2f, или нещо подобно...
        Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
        Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

        Коментар


        • #5
          До: Сафо от Лесбос.

          АААА, Жоро, недей така. Вече ми излезна име, че съм имала GPS, а като пишеш такива неща утре ще започнат да ни поздравяват.
          Life is short, break the rules, forgive quickly, love honestly, laugh easy, ride often, ride free and never regret anything that makes you smile!!!

          Коментар


          • #6
            До: Сафо от Лесбос.

            Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
            Как какво?! Яхай машинката и идвай във Варна, утре съм там...
            Вкараха ми няква муха за Райското пръскало, та яхам мотора нататък. Весела Варна

            И наистина е крайно време Мария да се обзаведе с ГПС

            Коментар


            • #7
              До: Сафо от Лесбос.

              Ти знаеш ли, че с мотора не можеш да отидеш и да пипнеш водата, дето пада от Рая? Ако искаш да стигнеш до самото пръскало си е ходене :-)))...,

              А за ГПС-а то си трябва помощ от приятел, може двамата заедно да си вземем по един, различни модели обаче, да се допълваме догодина, когато щипнем на изток...

              Самоче в тази тема Жоро щеше да ни разказва за Лесбос, да не се отклоняваме ...
              Life is short, break the rules, forgive quickly, love honestly, laugh easy, ride often, ride free and never regret anything that makes you smile!!!

              Коментар


              • #8
                До: Сафо от Лесбос.

                Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
                Как какво?! Яхай машинката и идвай във Варна, утре съм там... Янко Чуров се прибра от островите, Шидера вече е отпускар... бира, бира, сладки приказки... такива работи...


                Такива въпроси се задават лично, а не публично... Отговорът - f2f, или нещо подобно...
                Имай късмет да не ми се обадиш
                0899187766
                PATROL 2.8TD КЪСА БАЗА -МАЛКО ПИПНАТ
                КТМ 990 ADVENTURE , SUZUKI DRZ400-E,YAMAHAYZ250F
                0899187766

                Коментар


                • #9
                  До: Сафо от Лесбос.

                  OСТРОВЪТ НА САФО

                  Въпреки късния час, информационното бюро, срещу терминала работеше. Каза се, че на острова има само два къмпинга. Единият в най-далечната северо-западна част на острова, а другият в близката юго-източна. Тръгнахме през невероятния, за това време на денонощието, трафик на Мителини. Излязохме от „столицата” и по крайбрежния път, покрай летището се отправихме да търси близкия къмпинг. След 15-ина километра, решихме, че сме сбъркали и се върнахме обратно. За наше щастие, въпреки късния час, срещнахме една жена, която си паркираше колата край дома, при това жената говореше английски. Обясни ни, че къмпингът е там, откъдето се връщаме, просто трябвало да минен още километър-два. Вънахме се, търсихме, търсихме, но няма и няма... На един от многобройните плажове, край една каравана имаше весела компания, гърци. Оказа се, че сме подминали къмпинга, пак обратно. Накрая намерихме някаква лятна кръчмичка, която не работеше, но я набедихме за кръчмата на къмпинга... харесахме си място под едни кипариси, до самия плаж, с душ на няколко метра и разпънахме палатките, за норматив. Върнахме се на караваната с идеята да вечеряме. Още щом се настанихме на една масичка, един от гърците донесе 4 бири... от компанията. Цецо, за да не останем назад, измъкна бутилка водка от дисагите и я занесе на любезните домакини. И като се почна от тях, препълнена огромна чиния с пържена риба и още бира... после сиртаки на плажа... Купон! За пореден път констатирах, че островните гърци са страхотни хора, гостоприемни и умеят да се веселят.
                  Утрото било по-мъдро от вечерта... мъдро, ама труднооо...



                  Зарязахме палатките и хукнахме да обикаляме острова. Първо да заредим с бензин, щото и четирите мотора вървяха на изпарения... от остатъците от турското златно гориво. Бензиностанцията на Шел, която подминахме вечерта, в опитите си да се измъкнем от среднощния трафик, не работеше... на другия край на Мителини, намерихме две. Цецо дори си купи една 5-литрова тубичка, щото по протежение на 20-те километра на юг от Мителини, нямаше бензиностанция, та решихме, че на острова местата за зареждане са кът. Влади отново се усмихна широко, щото отпадна една от причините за притеснения. Всъщност Влади се притеснява само от три неща, ако няма достатъчно бензин, вода за пиене, или ако гумата му си намери гвоздейче:



                  Тръгнахме на север от Мителини да обикаляме острова, обратно на часовниковата стрелка. Пътят се оказа съвсем моторджийски, нямаше права отсечка по дълга от няколко-стотин метра. Често спирахме да се любуваме на прекрасните гледки. Лесбос се оказа доста гъсто населен. Предполагам, селцата от по няколко къщички и малките градчета са няколкостотин. Всички невероятно живописни, независимо дали са на морския бряг, или високо в планините. Притесненията ни за гориво се оказаха несъстоятелни. Бензиностанциите бяха на всеки километър. Явно предната вечер попаднахме в единственото място на острова, на което бензиностанциите липсват.
                  В ранния следобяд разгледахме крепоста над Митимна и пихме кафе в китното градче, Три гръцки девойки от съседната маса проявиха явен интерес, но ние се бяхме запътили към Ересос (родното място на Сафо) и нямахме време за флиртове. Ако не беше силният, при това на пориви вятър, това щеше да бъде най-страхотния трип. За целия ден не изминахме и 200 километра. Освежени от кафето и закачките на гъркините, се запътихме към северозападния край на острова, за да разгледаме каменната гора. Уви, когато излязохме на билото ни посрещна толкова силен вятър, при това с резки пориви, че повдигаше на моменти моторите от пътя. Решихме да се разделим, аз и Влади, с тежките ендура, да продължим към Ересос, където ще изчакаме Цецо и Калоян. Тяхните мотори са по-ниски и те решиха да рискуват и да продължат по билото.
                  След незабравимата нощ в селцето на Сафо, продължихме обиколката на острова. Следващата цел беше Пломари. Само при споменаване на това име, на много мои приятели устата им се изпълва със слюнка.



                  Тук също изобилстваха двуколесните, но често на тях се возеха, било сами, било по двойки, или зад приятеля си, средиземноморски красавици. Толкова много хубави момичета има само на едно място по земята – в Бургас.
                  Отново в Мителини, за да разгледаме крепоста. Уви, в понеделник е затворена. Затова пък кафе и вечеря на крайбрежния булевард. Трафикът в този град сякаш секва едва рано сутрин. Мотористи и мотористки, всички без каски...
                  Привечер се довлякохме до „къмпинга”. Въпреки силния вятър, палатките ни си стояха непокътнати.
                  Поредната вечер край морския бряг... бира, узо, сладки приказки...


                  СКАЛА ЕРЕСОС

                  Скала Ересос е нещо като крайбрежния квартал на Ересос, разположен на морския бряг, на не повече от 2-3 километра. Селцето се състои от три, ако се брои и крайбрежната, улици, дълги не повече от 300 метра. Покрай морския бряг има десеттина статуи на Сафо, в различни стилове, някои от които доста оригинални:



                  Жените по уличките превъзхождат по брой, в пъти, мъжете... По двойки, по тройки, а понякога и сами, се разхождат с зареяни в нищото погледи, като дрогирани, или седят в крайбрежните заведения и тихичко си говорят, или си мълчат, гледайки морето. Повечето са облечени доста предизвикателно:



                  Определено не проявяват никакъв интерес към мъжете, особено такива като нас - груби, брадясали рокери, с огромни татуировки (само аз нямам... все още), миришещи на пот и тютюн... Дори и след като се настанихме в едно хотелче и се изкъпахме, нищо не се промени. Няколко пъти срещахме две девойки, едната от които беше облечена в бяло, с бели обувки и бяла шапчица, а другата постригана като морски пехотинец и обута в камуфлаж. Цецо подхвърли, че нямал нщо против да прекара ноща с „медицинската сестра”, но когато му отвърнахме, че върви в комплект с „ефрейтора” и цяла нощ ще има падни-стани, се отказа. Една очевидно нещастна, самотна мома, седеше молитвено край една от скулпторите на Сафо, но когато се спряхме до нея, за да разгледаме произведението на изкуството, тя ни изгледа презрително, стана и демонстративно си тръгна. Ще ви спестя снимките и описанието на няколкото американки, с общо живо тегло на двойка, над 300 килограма. Семейство от две жени на около 25 и 4-5 годишно момченце, изглеждаше странно. Едната жена се опитваше да го снима и се държеше досущ като любяща майка, а другата, на която хлапето беше „одрало кожата”, се държеше резервирано, точно като баща. Какво ли е, да те роди баща ти?!
                  Туристическата индустрия се беше погрижила да задоволи странните вкусове на многобройните посетителки, на това страно селце. Навсякъде се продаваха сувенири и фанелки със закачливи картинки и надписи от сорта: "Good girls go to hevan, bad girls go to Lesvos!".

                  П.П. Ще има продължение, а и се надявам да се включат останалите "аргонавти"... Фотоапаратите им се препълниха... по-колко пъти на ден сменяха ленти...
                  П.П.П. Мария, какъв е този нездрав интерес от теб, към острова?!
                  Последно редактирано от giorgio; 25-09-09, 15:50.
                  Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                  Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Сафо от Лесбос.

                    Хей аргонавти, екстрено до-промивайте каквото е останало за промиване
                    и окачвайте мокрите снимки на простора, че да гледаме и да цъкаме с език

                    Аз лично очаквах една дълга и класна фотосесия на големите V-та от Ямаха
                    на фона на смутени островитянки по скалистите пейзажи, но кой ме пита

                    Влади, поздрави човече за лошия късмет да спукаш гума,
                    все се случва на най-подготвените,
                    все в присъствие на неподготвени непукисти

                    И четох ама не разбрах добре,
                    май имало някакъв пистаркаджия в групата, раздавал газ и правел ластици,
                    ама накрая се обледенил много и му се вдигнало челното съпротивление

                    п.п. много съжалявам, че не можах да се включа и аз ...
                    http://vbox7.com/play:84ee5e6e

                    Коментар


                    • #11
                      До: Сафо от Лесбос.

                      Жорка, забрави да споменеш че там на караваната (фургончето), след като им изядохме всичкият хляб, изпихме 8 бири изядохме поне 20 сувлакита и една чиния с риба платихме общо 26 евро.
                      А на Скала Ересос спахме в пансион в стаи по двама с баня тоалетна и кухня (във всяка стая) и платихме по 25 евро за стая.
                      И ако някой ми каже че на Лесбос е скъпо....
                      Освен това не си дал снимка на най-готината абстрактна склуптура от мрамор, а именно - глава, устни, разни заоблени форми и от горе стърчи среден пръст с маникюр... И още установихме че няма родна къща на Сафо в селото, макар че тя е родена там. Вероятно това е така, за да не дръпне само един напред в бизнеса. А така цялото село кяри...
                      Гумата ми я залепиха вчера в Пазарджик за 2 лева... Пак минах тънко. В Турция щяха да ми вземат 5 лири, а на Лесбос едва ли щях да мина с 1 евро за лепене. Иначе там си носех резервна вътрешна, три щанги и клеща с която извадих 5 см пирон от гумата.
                      Последно редактирано от ВладиЧ; 25-09-09, 19:54.
                      Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                      Златомир Попов - Forry

                      Коментар


                      • #12
                        До: Сафо от Лесбос.

                        Първоначално публикуван от Maria R1100GS Преглед на мнение
                        Ти знаеш ли, че с мотора не можеш да отидеш и да пипнеш водата, дето пада от Рая? Ако искаш да стигнеш до самото пръскало си е ходене :-)))...,

                        А за ГПС-а то си трябва помощ от приятел, може двамата заедно да си вземем по един, различни модели обаче, да се допълваме догодина, когато щипнем на изток...

                        Самоче в тази тема Жоро щеше да ни разказва за Лесбос, да не се отклоняваме ...

                        "Скала Ересос - нещо като крайбрежен квартал на..."(Джорджо)

                        Обяснявам: Скала е малко пристанище (кей) и всички селца на брега на морето са СКАЛИ.

                        Пирея не е скала

                        Коментар


                        • #13
                          До: Сафо от Лесбос.

                          Ами то там наистина имаше скала в морето и ние решихме че за това е кръстено така.
                          Даже въпросната скала през нощта беше осветена с лазерен прожектор, което ни наведе на мисълта, че Сафо е медитирала и писала стихове там.
                          Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                          Златомир Попов - Forry

                          Коментар


                          • #14
                            До: Сафо от Лесбос.

                            КРАЯТ

                            Както всяко пътуване и това си има край... С неохота напускаме острова на Сафо. Вятърът е още по-силен. Слизаме от ферибота в Айвълък с порядъчно осолени мотоциклети. Вече си знаем урока, по преминаване на митническите и паспортни формалности и след половинчасово висене на опашка пред гишетата, тръгваме към центъра, за да сменим пари. Вторник е, а банките пак не работят. Оказа се, че и тук празнували нещо си... Добре, че поне златарските магазини изпълняват ролята на ченч-бюра. Пак сме богати! Потегляме към Пергамон.
                            Нямам спомен, да съм ходил в Берлин и да не съм отделил поне няколко часа, седейки на стъпалата на храма, пред древния площада в "Пергамон музеум". Усещането за време е неописуемо. Сещам се за обяснението на уредничка в същия музей, че благодарното турско правителство е подарило целия площад на германския народ... а служители на Третия райх, са пренесли цялата тази красота до Берлин, с влакова композиция. До сега се възмущавах на това нагло обяснение, но след разходката между останките, се замислих, че може би, по-добре би било, Турция да беше дарила целия Пергамон...
                            За Пергамон е писано доста, но сякаш винаги е пренебрегван храмът на Асклепий. Впечатляващотото е, че това не е обикновен храм. Всъщност това е огромен комплекс, състоящ се от "многошпрофилна болница" и "медицинска академия". Съдейки по местата в "аулата", която представлява амфитеатър, за близо хиляда души, размахът и амбициите на построилите това уникално градче е бил колосален. Асклепий (Ескулап) е бил изобразяван с жезъл, с увити около него змии, което впоследствие става и символ на медицината. Вероятната причина е използването на змийска отрова, за приготвяне на лекарста, още в онази дълбока древност. Разхождайки се върху останките на залите за дисекции и вивисекции, се замислям, колко ли е напреднала медицината за последните четири хилядолетия...
                            Денят почти си отива, докато успеем да разгледаме част от останките на Пергамон.
                            Пристигаме през ноща в Чанаккале. Зарязваме моторите в една странична уличка и след кратко обикаляне, избираме да вечеряме в нещо средно между кръчма и закусвалня. Седим на ниски столчета, около ниска масичка, направо на паважа и хапваме непознати турски гозби... Люто, люто, люто, но пък... вкусно!
                            Посреднощ се прехвърляме с ферибота в Европа. През едно от поредните спирания за бензин и цигара, Влади се мръщи, че съм карал неразумно бързо. Нощно време турските шофьори се променят, нямат нищо общо с онези внимателни, спазващи почти стриктно правилника, и най-вече пазещи движещите се на две колела, дневни 'драйвъри". Не може да бъде, та аз карах толкова бавно... Поглеждам си GPS-a и установявам, че Влади е прав. Средната ми скорост е почти 120, а максималната... хех... този турски бензин... наистина е много качествен!
                            Около три часа, сутринта, малко преди Одрин се разделяме. Влади поема по магистралата за Свиленград, а ние тримата, се отбиваме в Одрин. Цяла нощ пътуваме мръзнейки от рязко падналите температури и висиоката влажност на въздуха. Добре, че поне дъждът ни се размина... Спираме пред една шкембеджийница. Хората в ранното утро са по къси ръкави, а ние зъзнем като циганчета в екипите. Цецо поръча "дамар шкембе". Обираме последните лири от джобовете, докато хапваме вкусната шкембе чорба, обилно гарнирана с чесън и едро смлян, лют пипер.
                            Минаваме набързо границата и отново сме си у дома. Край Елхово се разделям с Цецо и Калоян и продължавам към Бургас. Малко преди Грудово (Средец), вече треперя толкова силно, че не успявам да пазя равновесие върху мотора. Спирам, изваждам спалния чувал, хвърлям го върху палатката, събличам се и се завирам в него. Най-накрая топло. Утрото все още се бави, за да ми даде възможност да се порадвам на огромните звезди по странджанското небе...
                            Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                            Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Сафо от Лесбос.

                              Ето малко снимки и от мен за това пътуване до Лесбос , за да подкрепя разказа на Джорджо.
                              http://gallery.pazardjik.org/v/vladi/Lesbos2009/
                              Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                              Златомир Попов - Forry

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X