Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Екзотично, Чуждо, Топло,Средиземноморско, Далечно-CRETE

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Екзотично, Чуждо, Топло,Средиземноморско, Далечно-CRETE

    По традиция първоначалния ми план беше вече прилично отлежал pone 2-години. След няколко срещи и доста разговори между екипите, имахме предварителна представа какво вземаме, кога тръгваме, на къде тръгваме и за колко дни.
    Доста история има на този остров, преплетена с легенди, артефакти, руини и разбира се преекспонирана от съвременния грък с цел $$$. Основните персонажи на древногръцката митология са свързани с Крит. Като се мине през минотавъра и се стигне до Зевс. Основните ни акценти бяха историята на древна Спарта и митовете. Все пак е най-големия остров в Гърция и заслужава внимание.


    Имаше тръпка в организацията. Два екипа, трима души, повече неизвестни за мен. Тръгвах спокоен, мислех, че познавам хората и не се съмнявах в доброто прекарване. Неизвестно беше положението с ферибота за връщане, температурите по това време на годината и куп други неща. Но именно тази неизвестност е като увеличителна лупа за очакваното приключение.


    Ден 1-04.09.2013 (няма грешка, отдавна беше)

    За мен пътуването започна предния ден, тъй като отидох на работа с мотора, екипа и целия багаж. Разбира се предвидливо си бях оставил леки дрехи в офиса за да се преоблека, а при нужда щях да ги ползвам и на връщане ако директно от път ида на работа. Пътя мина като песен, вечерта мина на ракия, последни приготовления и пътни карти.

    Утрото дойде, кафе, обличане и газ към КПП Кулата. Пътя, ту лош, ту натоварен за повечето е ясен, но аз не го пътувам често. Пълним резервоарите, минаваме границата без спомен и късния преди обед вече мачкаме километри по магистралата към Атина.
    Става топло, и пътя дотегва, спираме, почиваме и пак.
    Спираме на първото белязано место. Битката при прохода Термопили. Битката при Термопилите е важно събитие в историята на древна Гърция, описващо военен конфликт между гърци и перси, което обаче не е отразено обстойно от съвременници, а разчитаме на разказите на Херодот. Битката завършва в полза на Персите. Предполагам, че повечето от вас са гледали филма 300 (моите спътници не бяха )

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0004.JPG
Прегледи:1
Размер:117.5 КБ
ID:6077917


    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0009.jpg
Прегледи:1
Размер:139.6 КБ
ID:6077918

    Влизаме в Атина, огромен, мръсен мегаполис. И тримата не сме тук за 1-ви път така, че няма стрес. Кратка обиколка да намерим газ за котлончето и други дреболии и директно към Пиреа, пристанището на Атина. Комбинацията от GPS и спътниците ми ни откарва директно до дока с нашето фери. Те, спътниците ми, имат умението да се ориентират като 70-годиши щъркели.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0012.jpg
Прегледи:1
Размер:103.5 КБ
ID:6077919

    Грабваме по билет, и през железния „език”, право в търбуха на „звяра”, малко над машините и в „трюмовете, пълни с лепкав мрак”. Краткоооо, но изключително потно, задушно, неудобно паркиране и превързване на моторите и с няколко бохчи атакувахме етажите в преследване на идеалното място за спане. Аз го намерих на пода в кино залата а спътниците в РСВ-то. Хапка, пиика, карти и нови планове.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0020.jpg
Прегледи:1
Размер:107.2 КБ
ID:6077920

    Представям ви Надето и Кольо...
    Освен чуждестранния турист който се облекчи по малка нужда демонстративно на закритата палуба и паниката на екипажа, няма с какво да запомня първото си пътуване с кораб.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0015.jpg
Прегледи:1
Размер:98.4 КБ
ID:6077921



    Ден 2-05.09

    Събуждането... със свирка, корабната свирка, която кара еритроцитите и левкоцитите в кръвта ти да заврат преди да си отворил очи. Бавно и меланхолично се изнесох последен от кораба. Утрото било настъпило преди час според колегите. На светло се ядосах още повече на петната от грес с който се сдобих от ремаркето на един тир...
    Изгрева пристанището на Хераклион, един от най-големите градове на о. Крит. Построен като пристанище на бившия център на Минойската цивилизация, Кносос.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1030843.jpg
Прегледи:1
Размер:107.4 КБ
ID:6077896


    Време е да се потопим в дълбоката история и нашитото с митология "островче". И... директно към Археологическия Музей на Хераклион.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1020299.jpg
Прегледи:1
Размер:92.9 КБ
ID:6077897

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1020306.jpg
Прегледи:1
Размер:156.0 КБ
ID:6077898


    Нямат чет изложените предмети, мозайки, бижута, оръжия и сечива. Определно има какво да се види, а на по запалените им препоръчвам да си вземат храна и вода за цял ден.
    Най-най-известния предмеt е може би Диска на Фестос ( Phaistos Disk, Phaestos Disc). Представлява диск с около 15см. диаметър, 4х.год. и спирални символи от двете страни. Популярността му идва именно от неразгаданото съдържание, правейки го една от най-известните мистерии в археологията. А може просто някое фестоско дете да е драскало в час по трудово.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1020309.jpg
Прегледи:1
Размер:96.7 КБ
ID:6077899

    Малкия размер, едва около 25см. при гърдите, на доспехите ме обърква. Носил ги е някой недохранен, дребен с глисти критянин или тези зверове са хвърляли в бой невръстни деца.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1020323.jpg
Прегледи:1
Размер:105.1 КБ
ID:6077900

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1020315.jpg
Прегледи:1
Размер:109.2 КБ
ID:6077901

    Напускаме родния град на Зорба Гърка с ясното съзнание, че не сме видели всичко. Отправяме се към Двореца на цар Минос (Palace of Minos). Намира се само на няколко километра от Хераклион посока вътрешността.

    Кносос (Knossos, Knossus, or Cnossus) е може би най-известното място за посещение. Тълпите от туристи и безкрайната опашка на входа разколебават ентусиазма на Кольо и той остава при моторите.
    Обаче нас не въпреки, че вече взе да става горещо. Влизаме в комплекс от много срутени каменни сгради. Личи си отминалия блясък и иновативност на тогавашните строители.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1020331a.jpg
Прегледи:1
Размер:193.6 КБ
ID:6077902

    През ХХ век един англичанин купува парцела от турците, защото подозира, че под земята се крие нещо. Оказва се прав, достроява стените по негово усмотрение и ето ти атракцион. Това с което се свързват тези руини е легендата за Минотавъра (Minotaur) полу човек полу бик, лабиринта в който е живял и митичният герои Тезеас (Theseus).
    Още една панирама и разбира се не безизвестните червени колони.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1020342a.jpg
Прегледи:1
Размер:148.3 КБ
ID:6077903


    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1020354.jpg
Прегледи:1
Размер:164.3 КБ
ID:6077904

    Е, време е да покараме и смелим видяното, ботуши, якета, ръкавици и газираме. Смело се хвърляме в завоите, но на няколко пъти и двамата установяваме, че асфалта е като омлет. Мазен и хлъзгав. Все се отървавахме с уплаха.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1020364.jpg
Прегледи:1
Размер:163.4 КБ
ID:6077905

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1020367.jpg
Прегледи:1
Размер:218.2 КБ
ID:6077906

    Редуваха се маслинови градини, разни градини, маслинови градини, маслини, китни селца. Природата беше на ръба на съществуването след явно сухото лято. Сушата беше с преобладаващо жълто-кафяв отенък. Карахме така на пръв поглед безцелно. Решихме да хапнем сред природата (в маслинова горичка). Не се маяхме много. Вече факт. Трапезата на наши височества.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1020370.jpg
Прегледи:1
Размер:181.2 КБ
ID:6077907

    Разбира се, че след чаша вино взехме да се оглеждаме за полягане, дюшеци и как иначе като се натъпкахме, като кърлежи на манастирски котарак.

    Но Колумб надделя над стомасите ни и поехме към следващата пърпъс. Пещерата на Зевс. Пътя разбира се екзотичен. Редуваха се гледки на безкрайна шир, остри върхове с надничащо тюркоазено море между хълмовете сливащо се с пухкавите облачета на хоризонта. Мехлем за моториста. На Кольо, тези тесни спънати завой не му бяха по вкуса, избор няма, няма магистрала или прав път.


    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0031b.jpg
Прегледи:1
Размер:134.0 КБ
ID:6077908

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1020374.jpg
Прегледи:1
Размер:242.2 КБ
ID:6077909

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1020376.jpg
Прегледи:1
Размер:150.5 КБ
ID:6077910

    След като се установяваме на паркинга, поразсъблечени, поемаме... разбира се да се катерим. Местните са изработили стройна схема за превоз на туристи с мулета, но моторист на магаре НЕ СЕ КАЧВА. Кольо се отказа на няколко пъти, но факта, че ще отида сам с жена му в пещера го накара да преодолее умората, липсата на кислород, лееща се лепкава пот и превзе хълма. Все пак наклона по които се влачим е почти 450, на най-високата планина на Крит, Псилоритис с внушителните над 2450м.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1030940.jpg
Прегледи:1
Размер:136.6 КБ
ID:6077911


    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1020393.jpg
Прегледи:1
Размер:100.6 КБ
ID:6077912


    Доста потни започваме да се спускаме по тясна стълба в черна дупка без дъно. Пещерата, в която бил крит Зевс. Майка му Рея нарочно го крила там от баща му Кронос, който освен това й бил брат (от край време не подбират тия!). Майката на Кронос Гея (еб@ти името) вече го била предупредила, че ще умре от ръката на собствения си син (с такива родители е закономерност), затова той ядял челядта си в момента на раждането (кой ли се учудва след горните подробности). Зевс обаче бил пропуснат! Останалото е в митологията .

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1020405.jpg
Прегледи:1
Размер:153.3 КБ
ID:6077913


    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1020408.JPG
Прегледи:1
Размер:105.6 КБ
ID:6077914

    Не мисля, че има нужда да се добавя цветното осветление за да се види изяществото оформено от мощта на земя и вода.
    Излизаме охладени и поемаме към най-известната външна тоалетна на Крит. Плажа с естествено растящи палми. Плажът Вай. Палмите са пренесени в стомасите на пиратите, които облекчавали естествените си нужди по плажа. Деня преваляше. Острова става все пуст в тази си част а пътищата макар и означени като главни, доста тесни и неравни. Стигнахме до града и след 15км., част от които покрай палмова горичка, и до плажа.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0037.jpg
Прегледи:1
Размер:171.5 КБ
ID:6077915

    Изморени от предния ден и днешното препускане между забележителности не можахме да се възхитим от това което намерихме там. Безлюдно. Заключените тоалетни и бани с жетони са причина да се суетим и чудим дали да търсим квартира.
    Назад, намиране на стая, пазар и в банята.
    Ахххх каква грешка се оказа събуването на моите ботуши. След обстойно къпане и пране на якето и чантата ми от греста с която се сдобих от тир на ферибота, се настаняваме на масата с чашки. Разбор на изминатите над 180км, наздравици и по леглата.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1020423.jpg
Прегледи:1
Размер:108.8 КБ
ID:6077916
    Последно редактирано от fozy; 26-01-15, 16:38. Причина: линковете...
    още за мен на ВВВ//sites.google.com/site/fozysite/home

  • #2
    От: Екзотично, Чуждо, Топло,Средиземноморско, Далечно-CRETE

    .... е ние вече станахме така, че можеш да продължиш с разказа
    0887 246718

    Коментар


    • #3
      От: Екзотично, Чуждо, Топло,Средиземноморско, Далечно-CRETE

      Ден 3-06.09

      Нов изгрев, нов ден. Днес плануваме да пресечем половината остров. Имаме малко планирани спирки, но се пътува бавно.


      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0047b.jpg
Прегледи:1
Размер:107.4 КБ
ID:5637866


      Напускаме най-източната точка на острова, зареждаме, минаваме да си вземем багажа и да се сбогуваме с домакините и техните куче, котка и агне които гледаха под терасата на стаята ни.

      От останалите няколко часа нямам спомени. Карахме, спирахме за почивка и раздумка, разменяхме си моторите. Правих си selfie. Ядохме на една беседка. Има човек време да мисли, премисли и измисли или тясната каска е виновна или лични неща извън моторите, но не ми е скучно...
      Като се огледаш скали, море, ниска растителност, труден терен, тесни пътища сериозна липса на вода и въпреки това няма запустели жилища или села. Където има възможност се сее и обработва. Липсата на забързаност и туристи оставят чувството, че всичко е на пауза и дори слънцето е увиснало на лъчите си.

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1020426.jpg
Прегледи:1
Размер:141.6 КБ
ID:5637867


      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0059.jpg
Прегледи:1
Размер:154.2 КБ
ID:5637868


      След няколко часа каране по позната схема и в задух, стигаме до другата археологическа забележителност на о. Крит, самия Фестос (Phaestos, Festos). Махаме каските и хващаме фотоапаратите.
      Разположен на хълм над плодородна падина той е разкрит за съвременния свят през 1900г. Именно тук е намерен диска за който споменах. Има две версии за основоположник на града от бронзовата епоха. Едната е, че създаден от цар Минос заедно с гр. Кносос и Кидония, а другата от сина на Херкулес, Ропалус. Аз не съм човека дето ще ви ги разказвам подробно всичките исторически или митични истории. Факт е обаче, че на о. Крит е концентрирана много повече история от самата Гърция. А и самите островитяни са различни, макар и на пръв поглед да не се усеща. Самия остров е бил 400г. под венецианско владичество и 100г. под турско. Определено тези 400г. са оказали по-съществено въздействие за облика на градовете и тяхната архитектура от колкото 100г. османско иго. Аз не видях никъде минарета.
      Та... няколко снимки от древен Фестос.

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0086.jpg
Прегледи:1
Размер:128.8 КБ
ID:5637871


      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0075.jpg
Прегледи:1
Размер:119.0 КБ
ID:5637870


      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0067b.jpg
Прегледи:1
Размер:104.0 КБ
ID:5637869


      Поразгледахме, порадвахме се на панорамата, на древните майстори, па се облякохме и на моторите. Забързахме се, къмпинг имаше да търсим, палатки, плаж…
      Доста рядко населен район, опасявах се за къмпинга. Но напразно се тревожих. На брега на либийско море разпънахме, даже поплувахме и полежахме на едрия пясък.

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0114b.jpg
Прегледи:1
Размер:127.8 КБ
ID:5637872


      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0091.jpg
Прегледи:1
Размер:75.7 КБ
ID:5637873


      Пазар, баня и с чаши в ръка анализ на деня. Изминати малко над 260км. Със среден разход по 5,3л/100 за мен. Ямахата имаше различно разбиране за разхода, но все пак нейната стихия не са пътищата стил свински чревца.

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0112.jpg
Прегледи:1
Размер:129.3 КБ
ID:5637874





      още за мен на ВВВ//sites.google.com/site/fozysite/home

      Коментар


      • #4
        От: Екзотично, Чуждо, Топло,Средиземноморско, Далечно-CRETE

        Ден 4-05.09

        Доброутро. Май съм прекалил с узото снощи. Избора на място, селцето Матала не беше случаен, бивше пристанище на Фестотс, в непосредствена близост до къмпинга имаше изсечени в отвесната скала, надвиснала над морето, скални ниши. Доста от тях са повредени от хипита през 60-те които са спали в тях.

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1020435.jpg
Прегледи:1
Размер:88.3 КБ
ID:5637876


        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0099.jpg
Прегледи:1
Размер:162.1 КБ
ID:5637877


        А „истината” за Матала е, че когато Зевс прелъстил принцеса Europa под формата на бял бик, той прекосил морето и я довел до плажа на Матала. Там той се превърнал в орел и я отнесъл на Gortys, където правил секс с нея.
        Имаше шанс днес да завали. Имахме само път, прекосявайки останалата половина на острова по диагонал. Пътя криволичеше по стръмния склон над морето провирайки се през селца и махали. На места беше толкова тясно между къщите, че преди да преминем буквално надничахме или свирвахме с клаксон. Времето чудесно, пътят мечта. Спряхме за да се подкрепим.

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1020439.jpg
Прегледи:1
Размер:213.3 КБ
ID:5637878


        Тук пожарната безопасност е непозната дума щом над „бензиностанцията” има жилищна кооперация.
        Пътя влизаше в сушата, излизаше до морето. Контраста на цветовете между жълтеникаво кафявите хълмове и нюансите на синьо беше запомнящ, може би не неповторим, но прекрасен. Имаше участъци на макадн, които ни позабавиха и напрашиха, но все пак сме на път.„Първото” нещо на което попадаме е каньона …

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1020441.jpg
Прегледи:1
Размер:207.3 КБ
ID:5637879


        Каньон, но няма и капчица вода, повече прилича на дълбока бръчка върху острова. Е, умишлено не пунктирам на няколко километровия участък в ремонт, който ни направи като мелничари.
        Пътя тъкмо докосваше морето, влизаше на вътре, криволичеше между сухите склонове и тесните улички в селцата. Беше горещо, лепкаво а вятъра направо пърлеше.

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1020453.jpg
Прегледи:1
Размер:213.9 КБ
ID:5637880


        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1020449.jpg
Прегледи:1
Размер:127.0 КБ
ID:5637881


        Стигнахме до Сфакион (Hora Sfakion), края на пътя ни по южната страна на острова. Трагедията (силно казано) за Кольо дойде, от там, че не беше подготвен за характера на пътя който следваше. Мини копие на прохода Стелвио в Алпите. Разбираше липсата на растителност, сняг и велосипедисти еднозначно показваше къде сме, но завоите…

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1020573.jpg
Прегледи:1
Размер:192.4 КБ
ID:5637883


        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1020574a.jpg
Прегледи:1
Размер:131.0 КБ
ID:5637882


        Сбогувах се с Либийско море, дори и с Африканския бряг, който не се виждаше от маранята.
        Изкачих се, сем. Паланкови вече бяха акостирали на върха на прохода и релаксираха на сянка обдухвани от хладния (25-26 С) ветрец. Кратък релакс и спускаме на север. Заваля, стана ужасно хлъзгаво. Наложи се да тръгвам на 2-ра в населените места. Но толкова на юг, дъжда бързо изсъхва, както и спомена за него.

        Излязохме на „главния” път и се понесохме към Кисамос (Kissamos). Минахме и покрай Хания, гъсто заселен район, курорт. Не му отделихме никакво внимание, но и не ни привлече. Забележително е летището, което е на доста тесен полуостров. Абе искат се „топки” за да приземиш там. Движението беше вече натоварено. Много туристи, наемаха малки коли или джипки (сузуки самурай) и самостоятелно пътуваха и разглеждаха забележителностите.

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1020471.jpg
Прегледи:1
Размер:138.6 КБ
ID:5637885


        Намерихме къмпинг, дори повече, с чудесни услови. Къмпинг Nipigia. Настанихме се след изминатите около 260км. И… бегом на риболов.
        Вечерта завърши в малко крайбрежно ресторантче и узо

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1020465.jpg
Прегледи:1
Размер:93.2 КБ
ID:5637884




        още за мен на ВВВ//sites.google.com/site/fozysite/home

        Коментар


        • #5
          От: Екзотично, Чуждо, Топло,Средиземноморско, Далечно-CRETE

          Кефя се много.
          Дерзайте!

          п.с. За пожарната безопастност - във Виена в срадата на фондовата им борса също има бензиностанция. А в Солун и Атина са доста повече.

          Коментар


          • #6
            От: Екзотично, Чуждо, Топло,Средиземноморско, Далечно-CRETE

            Ден 5-08.09

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0122.jpg
Прегледи:1
Размер:216.8 КБ
ID:5638451

            Спах и дори ловувах добре (пречуках един плъх, който се оказа неподготвен явно свикнал само на оглушителни викове). Колкото и да се мъча да опиша подробно този ден, ще бъде с две думи, Много Мързел. Аз се търкалях цял ден покрай басейна, плуване, лежане и напитки.

            През повечето време в главата ми беше като небето над мен, безоблачно, никакви мисли. Късния след обяд се върнаха моите приятели и ми създадоха тръпка с ферито за другия ден. Нямало, имало, пък нямало пътници, яко ме вкараха във филм. Не че беше лошо, ама съм тръгнал на пътешествие, не да стоя на едно място. И колкото и да разпитвах местни и агенции, никой, никой на целия остров не знаеше графика на ферибота ( да се чудиш и маеш). Свършвал сезона, няма туристи …. Толкова на юг, толкова къс сезон !?!?
            Накрая си признаха, има към 17:00 от Кисамос до Монемвасия (Monemvasia). Щяхме да акостираме на Пелопонес в посред нощ. Ще сме на +140км от Каламата и по техните сокаци щеше да си е нощно приключение. Но моите хора имаха решение, което след знака равно отговора беше диво спане на плаж , супер.Нямам много спомен от деня до края, че и от другия до към 16:00. Със сигурност хапване, пийване, лежане.....

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1020463.jpg
Прегледи:1
Размер:169.0 КБ
ID:5638454


            още за мен на ВВВ//sites.google.com/site/fozysite/home

            Коментар


            • #7
              От: Екзотично, Чуждо, Топло,Средиземноморско, Далечно-CRETE

              Ден 6-09.09

              Както казах, започвам с мозъчната дейност към 15:00 след обед, багаж, разплащане (по €4,50 за човек с палатка и €3,00 за мотор, това е след като Колето застреля мен и администраторката с талон за 10% отстъпка)…
              И буквално в последната минута, потни, задъхани се качваме на ферито. Щеше да е голям фал ако го бяхме изпуснали.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0123b.jpg
Прегледи:1
Размер:108.1 КБ
ID:5638456


              Не след дълго и платени билети вече сме на палубата. Имаше междинни спирки на различни самотни островчета.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0140.jpg
Прегледи:1
Размер:131.2 КБ
ID:5638457


              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0016.jpg
Прегледи:1
Размер:212.5 КБ
ID:5638458


              Пътуваме, поклащаме се, спираме тук там, изпращаме слънцето и посрещаме мрака… така до към полунощ когато ни изсипват на пристана. Монемвасия не бил лош град, но няма да имам възможност да го разглеждам.
              Колето, който има малко ДНК на щъркел в кръвта си, с много малко отклонение намира мястото за спане в доста мрачната нощ. Докато мезим и разпускаме на челници прави до моторите, решаваме да разпънем само едната палатка. И хоп, всички в една бърлога. Не разбрах защо Колю не сложи Надето между нас, обещавах, че само ще спя, но…

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0028.jpg
Прегледи:1
Размер:144.7 КБ
ID:5638459


              Ден 7-10.09
              Надето не издържа дълго на всеобщото газоотделяне и хуквайки да събира миди остави „истинските” гърци да се радват на общото легло.
              В крайна сметка всички излязохме от палатката. Предполагам, че оставихме силен спомен на двата кемпера в близост след като бръмчахме посред нощ, подвиквахме а на сутринта двама мъже излизат ухилени от една палатка.Ние сме над тези неща, метро хора сме, по един душ на плажа (който беше много приятен) и хайде на път.

              Ама много добри офф-роуд умения има Колето, да вкара и изкара този 1300сс туч с багажа в пясъка.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0049.jpg
Прегледи:1
Размер:157.3 КБ
ID:5638461


              Целта – морска пещера. Пещерата Дирос се намира на брега на очарователен залив. Не е необходимо да споменавам, че пътя до там и времето бяха очарователни.

              То се оказа, че само аз не съм ходил в нея. Та, разходката в печерата става организирано с лодки. Обиколката трае около 30мин. за около 5000м плюс 10мин. пеша. Пише за нея, че е една от най-красивите в световен мащаб. Дали си струва €12 вход, преценете вие.



              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0060.jpg
Прегледи:1
Размер:164.6 КБ
ID:5638463


              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0074.jpg
Прегледи:1
Размер:177.3 КБ
ID:5638465


              Отново сме на път.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1040566.jpg
Прегледи:1
Размер:128.3 КБ
ID:5638466


              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1020480.jpg
Прегледи:1
Размер:175.0 КБ
ID:5638467


              На хълма над Каламата сме. Водят ме на гости, това малко ме притеснява защото не искам да притеснявам или досаждам на хората. Спираме разбира се на центъра, с пълни ботуши от стеклата се пот. Малко телефония и след миг, боботейки пристига с Вирагото си Ники, както каза Колето „… не се коси, наше момче е…”
              Техния дом:

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1020490.jpg
Прегледи:1
Размер:150.7 КБ
ID:5638469


              И като се започна два дена едно яденееее, разходчици, лежане, плаж. Абе Българин да те посрещне да разбереш. Домакините, ЛЮБЕЗНИТЕ ДОМАКИНИи дъщеричката работят в Каламата. Приеха ни в дома си, споделиха храна, легло и пералнята с нас. С благодарност мога само да кажа ГОЛЕМИ хора, гостоприемни, мили, любезни, трудолюбиви. Но, колкото и да пиша клишета само ние разбираме смисъла на тези определения.

              Няколко снимки от разходките и от града.


              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0127.jpg
Прегледи:1
Размер:134.8 КБ
ID:5638470


              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0116.jpg
Прегледи:1
Размер:115.1 КБ
ID:5638471


              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0138.jpg
Прегледи:1
Размер:66.4 КБ
ID:5638472


              още за мен на ВВВ//sites.google.com/site/fozysite/home

              Коментар


              • #8
                От: Екзотично, Чуждо, Топло,Средиземноморско, Далечно-CRETE

                Ей, сладък разказвач си. Давай нататък.

                Коментар


                • #9
                  От: Екзотично, Чуждо, Топло,Средиземноморско, Далечно-CRETE

                  Благодаря, НО:
                  мързелив, от 7" таблет , е все пак днес е празник . Честито и наздраве!
                  още за мен на ВВВ//sites.google.com/site/fozysite/home

                  Коментар


                  • #10
                    От: Екзотично, Чуждо, Топло,Средиземноморско, Далечно-CRETE

                    Ден 8-11.09

                    Плана за днес е прост. Да оцелеем от мързела който ни обхваща. Колю беше набедил свещите на ямахата за смяна, защото му даваше доста променлив разход. Е с малко мамата много пот и бяха сменени. И…нямам спомен, ядохме, разхождахме се, ядохме и така в различна комбинация до посред нощ.

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0154.jpg
Прегледи:1
Размер:140.0 КБ
ID:5638480


                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0141.jpg
Прегледи:1
Размер:166.8 КБ
ID:5638481

                    Собственика се кефеше, че го снимах, дойде, запали го (КЕФФФ), разреши да се снимам отгоре му! После отпраши с него.

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0148.jpg
Прегледи:1
Размер:167.5 КБ
ID:5638482

                    Ден 9-12.09

                    Добро утро. Плана за днес е каране на мотор Закуска, багажа и с трите мотора се понасяме по планинския проход към СПАРТАААА. Много приятен проход. горещо го препоръчвам.

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1020495.jpg
Прегледи:1
Размер:170.7 КБ
ID:5638483


                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1020498.jpg
Прегледи:1
Размер:247.8 КБ
ID:5638484


                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1020496.jpg
Прегледи:1
Размер:190.3 КБ
ID:5638486


                    Е, вече сме в древната столица на спартанското царство, известно с войнолюбивия си нрав и строги правила за живот и обучение. Станало нарицателно.

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1020508.jpg
Прегледи:1
Размер:155.2 КБ
ID:5638487


                    В Античността Спарта е войнствен полис, в чиято територия попадат целите области Лакония и Месения. Древна Спарта била силно военизирана общност. Характерни за гръцките полиси били крепостните стени, но в Спарта нямало такива. От спартанските войски са се плашили цяла Древна Елада. Самата Спарта е била общност от пет незащитени свързани помежду си селища. Цялото възпитание на момчетата било посветено на подготовката за война. На 7 години децата напускали домовете си, за да живеят в отряди, където да се закаляват, спортуват, учат музика и бойни похвати. Гражданинът бил задължен на военна служба от 20 до 60 години. През по-голямата част от това време спартанските мъже живеели във военни лагери извън градовете и наблюдавали отблизо обучението на младежите.
                    Но днес Спарта падна под българския мото ботуш.


                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1020519.jpg
Прегледи:1
Размер:169.7 КБ
ID:5638488


                    След някой и друг час, сме на паркинга на митичния град Микена (Mycenae), да този същия известен войната за хубавата Елена и Парис, Ахил, и Троя, който сега е в Турция.
                    Не знам какво ме привлича, но вътрешно изпитвам нужда да отида и да видя едно или друго място, колкото по популярно толкова не ми се пропуска.

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0181a.jpg
Прегледи:1
Размер:136.8 КБ
ID:5638489


                    Пак се оказа че от 3-мата само аз не съм бил и Колето, с онази вродена част на щъркел ни доведе безгрешно.
                    Микена била един от най-важните центрове в древността, а Микенското царство на практика е първата гръцка цивилизация, заместваща критско-минойската и военно доминираща около 400 г. над голяма част от южна Гърция. Господствала по земите на източното Средиземноморие, Микенската цивилизация е положила основите на класическата гръцка култура и е определила насоките на нейното развитие.

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0164.jpg
Прегледи:1
Размер:87.2 КБ
ID:5638490


                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0172.jpg
Прегледи:1
Размер:93.1 КБ
ID:5638491


                    Има обособен музеи в който контролирано се съхраняват намерените предмети.
                    Да ви изглежда позната тази маска?

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0171.jpg
Прегледи:1
Размер:100.7 КБ
ID:5638492



                    Отново на път, пътя към Патра. Отново ще имам дълго да си спомням за този след обяд. От Микена към Коринтския проток, хващаме „магистралата”, но от страната Пелопонес. Спри, махни ръкавици, плати, прибери, слягай ръкавици, тръгни. 5-6-9 пъти, по €1 до €2. Яко се схващаме. Не караме бързо, изправям се, излягам се. Минавам назад напред, следвам аз водя….
                    А!!! левия джоб на якето е с обърнат на вън хастар. WTF портомонето с всички важни документи БЕШЕ там. Не съм притиснал добре капака на джоба да залепне и вятъра е засмукал съдържанието му. Веднага спирачки, паника, сърцебиене. Имам фобия да не си загубвам нещата и това направо ме занули. Назад, бавно, гледаме с шест очи и не смея да мръдна. Със сигурност са паднали след последния пункт за плащане, който е на около 40км. На няколко пъти фалшива тревога. Мен, предполагам и другите ме заболяха очите да се взирам. Банкови карти, Л.К. талони, около €50-60 кеш. Все пак имах задграничен паспорт и документите на мотора (последното след 6м се оказа не вярно, тогава съм загубил и малкия талон). Поредно спиране, пърчета от гуми, хартии, кори и боклуци, но фалшиво. Аз, те… абе зорна работа. Забравих вече но да сме изминали така поне 25км на 2-ра, 3-та. Надето ли Колето ли забелязали портмонето на асфалта, вече добре отъпкано от камион и бусове. В насрещното платно, не ми се вярваше, при 140 да излети… Разбира се в него вече нямаше нищо.
                    Напред, назад започнахме да намираме документи, карти, притичвахме на отсрещната страна. Появи се сервизен бус, от онези със стрелките за ремонтни дейности по пътищата. Явно е бил информиран за съмнителни мотористи (които карат бавно). Вече бяхме сигнализирани. Дори той намери едната банкнота от €20 и аха да ги вкара в джобчето. По мой спомени събрахме всичко и газ. На първото кръчме решихме да хапнем с току що намерените евра.

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1020530.jpg
Прегледи:1
Размер:157.1 КБ
ID:5638493


                    Вече сме на моста на Патра.

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1020533.jpg
Прегледи:1
Размер:152.1 КБ
ID:5638495


                    Пак сме на моста не, че много ни хареса (хубаво съоръжение си е), но всички го бяхме виждали вече или пък ни е кеф да плащаме по €1 на мотор за преминаване. Бяхме принудени да се върнем защото набелязаните къмпинги ги затвориха пред нас, свършил сезона . Освен че се върнахме ами и се наложи да врътнем едни 30км докато намерим къмпинг, а то се и стъмни. Но когато деня завършва с узо, лед и похапване, всичко е добре.
                    За деня над 370км.

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0207.jpg
Прегледи:1
Размер:247.3 КБ
ID:5638498





















                    още за мен на ВВВ//sites.google.com/site/fozysite/home

                    Коментар


                    • #11
                      От: Екзотично, Чуждо, Топло,Средиземноморско, Далечно-CRETE

                      Този номер с хастара на джоба на парашут ми е спирал и на мен сърцето. Не го пожелавам на никого.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Екзотично, Чуждо, Топло,Средиземноморско, Далечно-CRETE

                        Ден 10-13.09

                        Добро утро. Зарадвайте се и вие на най-голямото маслиново дърво, въобще едно доста голямо дърво, под чиито сянка се подвизаваше цял ресторант.

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0204.jpg
Прегледи:1
Размер:216.5 КБ
ID:5638699




                        Днес трябва да стигнем до Дойран където ще спим на гости. Пътя приятно се виеше покрай морето, в планината, покрай рекички. Бързи завой и ние, кеф. Преди да се качим на магистралата от Юоанина се навъси небето и едвам сколасахме да се преекипираме. За мое съжаление не минахме по стария път, който бил много екзотичен проход, а мачкахме километри по магистралата.

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1040747.jpg
Прегледи:1
Размер:152.8 КБ
ID:5638700


                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1040751.jpg
Прегледи:1
Размер:113.3 КБ
ID:5638701


                        И естествено, пристигнахме. Душ, релакс, БАНИЦА ракиика, абе има си ред. След над 550км сме по леглата.

                        Ден 11-14.09
                        Добро утро. Всъщност не е добро в пълния смисъл на думата, последното утро
                        .


                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1020545.jpg
Прегледи:1
Размер:171.5 КБ
ID:5638706


                        Не съвсем на момента но решавам да удължа пътя. Всъщност имаше възможност, доори намерение пътя от Патра до Дойран да го разделим, но пуста носталгия. След ставането, кафе….. и на моторите.

                        Природата, цветовете, растителността е вече позната. За няма и час сме на границата. Зареждам фаталните 32,5л доста рисковано от моя страна. Малко след Петрич се сбогувам с Надежда и Никола, те към София а аз през Попови Ливади към Гоце Делчев, Доспат, Пампорово, Ардино, Кърджали. Страхотно планинско каране си спретнах,спирах за вода,
                        бисквити, снимки. Доста натисках газта, което тотално ликвидира задната ми гума. Но нека снимките поговорят.

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1020549.jpg
Прегледи:1
Размер:234.8 КБ
ID:5638707


                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1020553.jpg
Прегледи:1
Размер:289.7 КБ
ID:5638708


                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1020556a.jpg
Прегледи:1
Размер:116.1 КБ
ID:5638709


                        Ден 12-15.09
                        На другия Ден 12-15.09 с цялата газ към Габрово


                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1020550.JPG
Прегледи:1
Размер:165.3 КБ
ID:5638710


                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1020568.JPG
Прегледи:1
Размер:233.4 КБ
ID:5638711


                        С мотора нямах никакви проблеми. Въпреки жегите, багажа и карането на ниски предавки, нищо, масло или някакви ремонти.
                        Благодаря на спътниците ми, на домакините от Кламата, Ники и смемейството му …, на домакините от Дойран, за търпението и гостоприемството. Както споменах, друго е да се отиде да се види. Има доста диви места на Крит, слабата му населеност, планинския му терен, моретата, дават предпоставки за чудесно пътуване. Остана доста не видяно, но един живот не стига. Тъй като много се забавих с този разказ и на практика го поствам 1,5 година след събитието и след вече миналия 15 дневен круиз до Москва и Санкт Петербург, мога да кажа, че ме привлича само и единствено пътя.

                        Цялостния маршрут 3240км, върху мотора над 43 часа:

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1020572.JPG
Прегледи:1
Размер:114.8 КБ
ID:5638712


                        КАРТАТА








                        още за мен на ВВВ//sites.google.com/site/fozysite/home

                        Коментар


                        • #13
                          От: Екзотично, Чуждо, Топло,Средиземноморско, Далечно-CRETE

                          Благодаря за споделеният пътепис.
                          Част от маршрута Ви вече е включен в трак плануван от мен за тази година.
                          0887 246718

                          Коментар


                          • #14
                            От: Екзотично, Чуждо, Топло,Средиземноморско, Далечно-CRETE

                            Първоначално публикуван от Стефан Слабов Преглед на мнение
                            Благодаря за споделеният пътепис.
                            Част от маршрута Ви вече е включен в трак плануван от мен за тази година.
                            Ако има нужда от повече инфо. съм на среща.
                            още за мен на ВВВ//sites.google.com/site/fozysite/home

                            Коментар


                            • #15
                              От: Екзотично, Чуждо, Топло,Средиземноморско, Далечно-CRETE

                              Браво! Може да е със закъснение, но си струваше много, че сподели. Особено сега в тая зима :-)
                              Следващият път, когато умът ви витае, последвайте го! => www.smehurko.info

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X