Обява

Свий
Няма добавени обяви.

План "Б" и липсата на план като цяло

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • План "Б" и липсата на план като цяло

    Привет!
    Не пиша често тук, но редовно следя пътеписите в този раздел. И така реших да споделя преживяното от поредното пътуване на тема "Балкани".
    Предварително моля за извинение за допуснатите грешки и снимки с ниско качество.


    В общи линии така се стекоха нещата..

    От началото на миналата зимата се отдадох на мелaнхолия и четене на пътеписи и така постепенно маршрутът до Женева стана ясен. Започнах да пазарувам части за Триумфа, че доста неща не му бяха в ред, а само той беше одобрен от приятелката ми, за “удобен мотор“, пък и на мен ми допадаше работа на 3-те цилиндъра.
    С наближаването на датата за заминаване, започна трескавото подготвяне на мотора – но не било писано да тръгнем тогава – тъй като предната джанта на мотора беше от неизвестен модел Ямаха, трябваше да намеря джанта за модела, дискове и накладки. Точно седмица преди да тръгнем, както сглобявах предницата се оказа, че не съм съобразил да поръчам ос, втулки и охлюв за новата джанта, а нямаше и как да пристигнат тези части от Англия за седмица. – Много тъпо от моя страна... – и така не тръгнахме на плануваното пътуване до Женева...
    Все пак ги поръчах частите и по някое време пристигнаха, но някак не бързах да ги сложа на мотора – бях му нацупен (не че не бях аз виновен, но повече ми олекваше като обвинявам него).

    Един ден, както си браузвам из нета и видях, че в Зайчар(Сърбия) ще има мото събор и Гитариада – преди 2 години бях на това мероприятие и бях много очарован от организацията и атмосферата там – стори ми се тогава доста по-различна от тукашните “сборове“. И датата съвпадаше с началото на отпуската ни. Беше решено – отиваме на събор и от там ще тръгнем на някъде из Сърбия или Румъния. Тук е мястото да изкажа огромни благодарности на Фори –който оправи ключалката на топкаста ми и предложи два примерни маршрута.
    И така се уговорихме малка групичка от 3 мотора да пътуваме заедно до Зайчар – Ники с Дукати Монстер 400, Сашо с Кава ZRX1200 и аз и Ива с Триумф Trophy 900.
    Ден преди да тръгнем(петък) изкарах мотора, за да го тествам с новите чаркове – предните накладки задържаха и загряваха доста дисковете – ОК, нормално – и дисковете, и накладките са чисто нови и ще им трябват 20-30 км, за да се разработят. Така и не се разработиха – заедно със Сашо изчистихме помпата, но продължиха да загряват. Стана време да отивам на работа за поредната нощна смяна и се бяхме уговорили за 10 часа сутринта да потегляме. За да не губя време, веднага след работа отидох до гаража и започнах да чистя буталцата на спирачните апарати. Свърши ми спирачната течност и с тази снимка пратих Ива до бензиностанцията да вземе ДОТ 4 :


    Така изглеждахме 10 минути преди срещата ни със Сашо(и по всичко изглеждаше, че няма да сме готови):

    Сашо тръгна към Пирот и от там – към Зайчар. Пък нашият маршрут беше към Видин и от там за мото събора.

    Към 1 часа по обяд бяхме готови за път –


    София-Враца-Монтана-Видин-Зайчар – нищо интересно по пътя, освен, че внимавах за всякакви признаци за нередности с мотора и дали куфарите са си на мястото (на мотора). На слизането от магистралата на Ботевград, на едни завойчета усетих мотора доста нестабилен, когато го накланям, което доведе до лееко сдухване от моя страна. Не пропусках завой да го пробвам и винаги се появяваше тая нестабилност. Лошо – явно ще трябва да внимавам много по завоите и след мото събора да се прибираме към София. Но все пак – не спирах да карам по правите на зиг-заг, за да установя от къде идва тая нестабилност. На една права някак си казах на Ива да се хване по-здраво за мен и да опитам пак – О! Чудо! – Когато се държи здраво, няма и следа от този проблем - значи пак обвинявам Триумфа, без да е виновен. Изобщо не заподозрях, че Ива е виновникът, защото не малко километри сме минали на мотор двамата – с Триумфа поне 1000 до този момент(а на Сузукито доста повече). След кратка почивка и инструктаж, продължихме.




    На Видин спряхме, за да изчакаме Цецко(приятел от Видин) и заедно с него минахме последните километри до Зайчар. А там се беше понасъбрал доста народ – много повече отколкото помня, преди 2 години – повечето бяха дошли заради Гитариадата.
    Направихме няколко обиколки докато намерим места за моторите и палатките и когато намерихме местенце и паркирахме, няколко младежи се лепнаха за нас и започнаха да ни мрънкат да се преместим, за да паркират колата си там – Ники и Ива не ги разбираха и защо ми трябваше да им показвам, че ги разбирам и аз -10 минути ми пилеха как имало други места за нас - наглото си е нагло и накрая склоних, като им теглих няколко усмихнати псувни на техен език докато им отстъпвах място (все пак доста пъти съм гледал сръбските класики като „Мунjе“ и „Кад порастeм бичу Кенгур“) . Намерих друго местенце и паркирахме двата мотора, някак сместихме и палатките под музикалния съпровод на група „Севи“ – ха! Явно имало и българско участие. Направи ми впечтление, че не им се радваше много публиката – някак беше се „умълчала“ –отдадох го на факта, че са непозната за аудиторията група.
    След като наредихме ценните неща по куфарите на мотора, се запътихме към крановете с бира и скарите.

    Апетитно изглеждаха и ухаеха, но само Ники и Ива ги опитаха тези вкусотии – от 12 години не ям месо и някак устисках и тази вечер! НО нямам такъв проблем с бирата:

    Като на събор имаше и простотии – прекъсвчи, бърнаути и прочие. Но една моторетка направи истински бърнаут:


    И така нататък...
    На сутринта събрахме багажа без да бързаме много и се разделихме с Ники – той тръгна към София, а ние – бавно но славно, се запътихме към кафенето – още ми се спеше след като изкарах малко повече от 48 часа без сън – не че кафето помага много, но все пак е нещо:

    Тук беше мястото, където трябва да решим на къде да хванем – задължително исках да минем през Джердап и Голубац, но за по-нататък нямах никаква идея(също така нямах и карта, и работещ GPS - само един неработещ такъв...) Добре поне, че на телефоните имаме GPS apps. – не ни откриваха с голяма точност, но поне беше някаква карта.

    Тръгнахме към Неготин, от там към Долни Милановац и след това Голубац. Много приятен път и не натоварен (или поне ние улучихме момента). Вече споменах, че бях много зле с навигацията и бърках постоянно пътя (където липсваха табели) и ако твърде дълго време съм карал без да видя табела – намирам първия човек по пътя, за да го питам дали съм в правилната посока – това много добре го усвоих през следващите няколко дни.
    Спряхме да починем малко на крепостта Голубац – наистина много красиво място – няма да показвам снимки от там – ще обясня по-късно защо. Докато си почивахме, седнали на камъните от крепостта, реших да продължим до Белград – на Ива и беше все тая - важното за нея беше да спираме често за кратки почивки и да не се прибираме толкова рано към БГ.
    Минахме през Пожаревац и се запътихме към магистралата за Белгард. Стигнахме до бариерата, преди влизането на самата магистрала, взех талончето и го мушнах бързо в джоб на чантата на резервоара. Иха – сега ще се кара бързо – и газ напред - 10-тина метра преди да се включа на магистралата видях как талончето излита бързо от чантата и го изпроводих с безпомощен поглед – а зад мен се беше ентусиазирал някакъв с „бързо“ Ауди.. Продължих напред, докато намеря удобно за спиране място (под един мост) и се върнах пеша назад, за да си търся талончето... Ива нищо не каза, но и двамата бяхме съгласни, че съм много тъпо парче, да не дръпна ципа на джоба до край... След 50-ина метра го намерих талончето – имаше следи от гуми върху него, но иначе си беше ОК. Следващите километри по магистралата бяха скучни.

    Влязохме в Белград и някак си без много питане се озовахме на централна улица. Сега оставаше и хотел да си намерим – без успех обаче.. На един светофар попитах младежите от съседната кола да ме упътят към някой хотел, но те не можаха да се сетят толкова бързо за такъв, светна зелено и трябваше да тръгна. Но зад мен караше такси, което започна настойчиво да ми свири с клаксон и да мига с фарове – отбих и той се изравни с мен – Бил моторист човекът и ме попита какво търся – казах му, че ни трябва хотел, в който да отседнем и той ни упъти към хотелче на близо. Малко се замотахме, но в крайна сметка го намерихме! Даже и свободни места имаше и паркинг за мотора! Настанихме се, след освежаващ душ и половин часово кибичене пред телевизора в стаята се почувствахме готови да се разходим из града. Взех от рецепцията карта на града(за първи път!) и излязохме. Ударихме му доста дълга разходка и накрая заваля – прибирането щеше да ни отнеме поне още час в дъжда и постигнахме съгласие да вземем такси до хотела. Неустено бяхме стигнали до авто гарата им (а що до там – никой незнае...) Харесахме си едно такси, попитах за ориентировъчна цена до хотела и след като решихме, че ни устройва се качихме в него. Аз носех фотоапарата и една бутлка 0.5л с вода. Стигнахме благополучно хотела и това беше за този ден.

    На сутринта след закуската в хотела започахме да опаковаме пак багажа. Нещо като че ли липсваше – оказа се, че не мога да намеря фотоапарата - почна едно трескаво търсене навсякъде из стаята, но него го нямаше... Гледайки тъпо и мислейки къде може да е и погледът ми попадна на бутилката от 0.5л вода.... И пак двамата с Ива бяхме единодушни, че съм мега тъпо парче да забравя апарата на задната седалка на таксито, а да взема водата.... АААА щях да се изям от яд.

    Единственеата снимка която ни остана от Белград:


    Натоварих багажа по мотора и решихме да идем до автогарата, за да потърсим таксито – помня, че колата беше сив WV Touran – стигнах гарата без особени затруднения и спрях до стоянката с такситата Веднага дойде до мен мургав бакшиш и ме попита може ли да помогне някак – разказах му историята и той –„ Помниш ли номера на таксито?“ DAFAQ – дали го помнех според него?! Пита ме каква е била колата – казах му за сивия Туран и тогава – „А как изглеждаше шофьора?“ – и аз бях запомнил, че беше плешив. – „Беше ли с мустаци?“ – ме попита бакшиша, – „Да имао е бркови!“ – обнадежден му отговарям. Последва отговор - „Ми не, няма такъв тук дето да работи на тая стоянка...“ Лелееее как се изебава тоя бакшиш с нас ... Толкова се ядосах че даже не се сетих да му предложа награда на тоя дебил, ако поне ми върне картата с памет от апарата- майната му на апарата – имах в себе си и No-Pro(SJ1000), с което също можех да правя някакви снимки, отделно и телефоните ни щяха да вършат някаква работа... Много ясно, че снимките нямаше да стават за фотографски блог, но поне щяха да запечатат някакви спомени от пътуването по-нататък.

    Заради тая история не бях се сетил изобщо да измисля на къде да тръгнем сега – Тръгнах от автогарата малко ядосан, но на пърия светофар се усетих, че незнам на къде съм тръгнал аджеба! Отбих и извадих телефона за да разгледам картата на него. Не му мислих много и реших да тръгнем за Чачак – там имам сестра и племенници, които от няколко години не бях виждал – Ива се съгласи и потеглихме (или поне така си мислехме ) - Обърках пътя и спрях да попитам един случаен човек – Ясни дирекции даде, но както ги следвах и се върнах точно там където спрях, за да го питам. Хм, явно не съм направил нещо както трябва – казах и на Ива и тя да внимава, но пак се върнахме на същото място – вече беше смешно. Намерих такси стоянка и колкото и да ги попържах на ум, любезно ги попитах на къде да хвана за Чачак – техните дирекции вече ни изведоха на правия път и така газ напред... Пътя надолу беше доста натоварен и тесничък - нищо интересно по тази дестинация.




    В Чачак доста време ми трябваше да намеря сестра ми, но за сметка на това вече познавам що-годе добре града. Определено я изненадахме и въпреки, че настояваше да нощуваме у тях, не исках да и се натрапвам с непредвиденото гости – намерихме бързо сносно и доста евтино хотелче и след като се настанихме и освежихме, излязхоме из града – Огромно впечатление правеше колко много млади хора имаше– ценътра беше пълен с младежи! Сестра ми обясни, че щом приемат и Сърбия в ЕС това рязко ще се промени и града ще опустее – нямало никаква работа и повечето заводи в околноста били затворени. – Що ли ми се струва, че това съм го виждал някъде (в моя роден Видин примерно...)

    Влязохме в един маркет, за да напазарим храна за из път и какво да видя!!!! – Ципи-Рипи вече не е същата катерица:


    Оригиналът:
    … Няма нищо свято за тия хора...
    (Това сигурно говори нещо на тези, който са гледали сръбска телевизия 90-те години)

    На сутринта, след сутрешното кафе последва въпросът – „А сега на къде?“ Не бързахме много с отговора – все пак защо да бързаме като незнаем за къде ще бързаме в крайна сметка... Вече наближаваше обяд и накрая просто реших да тръгнем към Сараево. Пътят в началото беше безинтересен. На първата бензиностанция (мисля че беше на Пожега) спрях, за да купя карта(най-накрая се престраших) и да похарча последните динари за бензин.
    С наближаването на границата с Босна, планинският релеф ни разведри с красотите си и приятните завои. Спряме за малка фотосесийка(качеството е екстремно ниско поради екстремната ми глупост да изгубя фотоапарата):






    След фотосесийката взех засилка и подкарах по завоите, но подминах доста интересно място – Мокра Гора (за което прочетох в последствие и което ще трябва да посетим в бъдеще). До пътя започнаха да се вият релсите на „теснолинейка“, чак до самата граница с Босна. Не мисля, че се използваха, но дано да греша.
    Минахме границата без проблем – поискаха само личните карти, талон на мотора и зелена карта за ГО. На картата следващата точка беше Вишеград. Стигнахме до там без проблеми по път с добра настила и все така приятни завои. В самия Вишеград както си блеех и избягвах дупки, съм пропуснал табелата за Сараево и към 6-7 км карах в грешна посока – усетих се, чак когато пътя стана прекалено тесен и разбит – след като спрях до една селска кръчма и попитах хората там, получих отговор, който ме накара да се засрамя – „Па баш лепо си се залутало“ .. Кръгом и беж към правилния път.
    Самият път слеваше река Дрина и беше много живописен – тунел, мост, права и това се повтаряше постояно. На излизане от поредния тунел и преди поредният мост намерих отбивка и спряхме за няколко low quality снимки:







    Красота, но в реката имаше мноого боклуци – учудващо много... Тъкмо бавно закопчавахме якета и зад нас се появи чичо, гол до кръста и с ръчна количка (рк1) пълна с камъни и малка мрежичка за ловене на пеперуди – Поздравихме се и той ни заговори – от къде сме, на къде сме тръгнали, колко е красиво тук – все общи неща... Накрая каза – „Ама ‘що не ми дойдете на гости за по кафе!“. Спогледахме се с Ива – не ни се пиеше кафе много, но човекът беше любезен – ето къде му беше лятната къща – след един тунел, точно преди един мост.

    Жена му веднага ни почерпи с домашен кекс и турско кафе в беседката, която се вижда на горната снимка в дясно. Гледката от там беше меко казано красива! Говорихме си около 2 часа с човека – някак се заговорихме дори и за HAARP, след това за ползите и вредите от Турското им робство(или присъствие) и от Австро-Унгарското такова. Времето започна да се заоблачава и се чуваха в далечината гръмотевици, но чичото така и не ни пускаше – имало точно 104 километра до Сараево, така че нямало за къде да бързаме. Обясних му, че ни се иска да изпреварим дъжда, докато още можем да караме по сух път. На тръгване си направихме снимка :

    Щом тръгнахме, като по поръчка по визьорите започнаха да барабанят едри и тежки капки дъжд. Няма проблем – имаме 102км да минем само. Пoстепоенно дъждът се усили и вече ни переше здраво. Дъждобрани не бяхме взели... И въпреки това пак беше красиво – особено в тунелите! На влизане в един от тях видях в насрещното платно спрели няколко коли вътре в самият тунел – Явно ги беше страх да не се намокрят! – Ние обаче сме корави и това не ни прави впечатление. Карах зад някаква Фабийка на що-годе голяма дистанция – 10-ина метра. Щом излязохме от този тунел, изведнъж единственото, което виждах са бледите светлини от тази Фабия – явно доста се беше усилил дъждът – нямаше как да продължим при тези условия – пуснах аварийките на Триумфа и се опитвах да забележа отбивка. Колата отпред даде десен мигач и на сляпо тръгах след нея. Супер – крайпътен мотел с пълен паркинг коли, изчакващи дъжда да отмине:


    Мотелът имаше ресторант и тераса- почакахме 30-тина минути на терасата, но все още валеше доста силно - решихме да влезем на топло вътре в ресторанта и да хапнем – не бързахме, но изглежда и времето не бързаше да се оправя. След час и половина, без всякакви надежди за спиране на тоя дъжд, потеглихме – аз и без това бях целия мокър. Ива поне не беше чак толкова – повечето damage го бях отнесъл аз. Постояно следяхме километража още колко км. остават до Сараево – беше станало прилично судено като за Август месец. На един по-остър завой автобус беше излязъл от пътя и полицаите започнаха да ми ръкомахат да карам внимателно – нещо, което аз се опитвах да правя и без да ме подсещат.
    На 30 км от Сараево спряхме на една бензиностанция за почивка – Оказа се, че селото се казва „Мокро“ – какво съвпадение само!

    Леко треперещи ръце от студа:


    И благополучно пристигнахме в Сараево и дъждът взе че спря. Помислих си – Точно на време! Но още на първия светофар, за да не ни блъсне минаващ на червено Пасат, трябваше да мина през едни трамвайни линии(мокри) – Знаех, че моторът ще поднесе – падал съм вече при такъв сценарии. И моторът наистина поднесе – незнам как, но се задържахме на него и не се проснахме. Шофьорът даже и не намали – отпраши и се изгуби напред. Изпратих го с най-сърдечни попръжни. Реших, че за днес ни стигат приключенията и още на първото удобно място отбих – точно пред един хотел ми помахаха да спра при тях – спрях аз и ги питам имат ли свободни стаи – отговорът беше отрицателен. Хм добре, тогава защо ме канят да паркирам пред тях – оказа се, че собственикът на хотела имал и хостел на съседната улица, а моторът можел да нощува пред хотела – спазариме цената, откачих куфарите и магнитната чанта и се настанихме в хостела – на партера имаше наргиле-кафе и ориенталска музика се лееше на талази... Дръпнах щорите на прозореце на стаята и бам – минарета наредени като на ракетна площадка – знаех, че сме попаднали в старата част на града, но не очаквах чаак толкова голяма прилика с Истамбул. След като се стоплихме с по един душ и наредихме дрехите по закачалки, за да изсъхнат максимално за другия ден, се отправихме на разходка. Обиколихме старият град – прекалено много наргиле кафета имаше – всички бяха захапали мощуци и нясядали по таборетки и миндери.. или там както се наричат. Търсехме си нормален ресторант или пицария, в която да хапнем. След малко обикаляне намерихме пицария – Идеално! – Какво по-добро от пица и бира като завършек на деня, но келнерът ме сряза – не продават бира.... Ок, пица и кола пак става... Но да си знаят, че не е същото!

    Разочаровани от вечерята, продължихме разходката и разлгедахме малка част и от новият град – трябваше да признаем, че не е толкова колоритен, нито оживен, колкото старият град.








    На път за хостела намерихме маркет, в който имаше студена бира (Ožujsko pivo), но толкова ни се приспа и на двамата, че така и остана в стаята не отоврена...
    Това беше маршрута за деня:


    Следва...
    Прикачени файлове

  • #2
    От: План "Б" и липсата на план като цяло

    Много готин пътепис, без план винаги е било по-сладко, чакам продължение с нетърпение, макар и догодина
    Весело изпращане на старата и посрещане на Новата Година!
    LZ1NIM/P
    B pos

    Коментар


    • #3
      От: План "Б" и липсата на план като цяло

      Мерси! И за много години, и много приятни километри по красиви пътища!

      Тези дни ще се опитам да завърша останалата част от пътуването.

      Коментар


      • #4
        От: План "Б" и липсата на план като цяло

        На сутринта първата работа беше да проверя дали дрехите бяха изсъхнали – не бяха... Ми добре, то и без това само докато свикнеш с мокрите дрехи е гадно, после е ОК. Бърз поглед през прозореца :


        Кофти – пак ще се кара по мокро. Докато събирахме багажа, трябваше да решим на къде да се запътим този ден. Поогледах картата и се спрях на Сплит. GPS-ът на телефона начерта маршрута и запомних по-важните градове по пътя – Ябланица и Ливно. Вече знам за какво да разпитвам хората по пътя.
        Накачих куфарите по мотора и тръгнахме лекичко (все още ми държеше влага случката от предишния ден с пързалянето по трамвайните релси). Излязохме от Сараево, ръсени от лек дъждец и следвах табелите за Ливно. След 20-30 км пътят на места вече беше сух и дъжда съвсем изчезна. Първата спирка за днес беше в Конич - и там явно е имало какво да се види, но аз съм пропуснал когато Ива е снимала това:


        По нататък слънцето се показа и вече нямаше и помен от облаците и дъжда – следователно и скоростта малко се повиши по завоите. След Ябланица пътя започна да става доста тесен, безлюден и с мноого завои. Това много ме зарадва, но в същото време едни съмнения ме обзеха, дали това е правилния път за Ливно. Табели нямаше вече по пътя и не ми се щеше пак да ми казват, че „лепо съм се залутао“. Проблем беше, че няма кой да питам. Но реших да не се сдухвам излишно, а да с радвам на криволичещото пътче. Преди един тунел видяхме будка на някакъв пазач и отбих да го питам за дирекции. Човекът ни пита за къде сме тръгнали и аз – За Сплит! И затова трябва да стигнем до Ливно. Той доста учудено ме погледна и каза – Ми не е от тук пътят за Сплит – Трябвало е да минете през Мостар. Аз обаче тъп и упорит му обяснявам, че GPS-ът ми казва да мина през Ливно за Сплит и през Мостар е по-далече. Човекът даже и не понечи да спори, само ми каза да продължа направо за Ливно. И ние продължихме по хубавото пътче с многото завои.
        Наслаждавайки се на природа и завои, по едно време забелязах, че лампата за бензина е светнала. Но бензиностанциите не изобилстваха по този път(изобщо нямаше..) След няколко километра стигнахме до една бензиностанция и напълних до горе. Решихме да помързелуваме малко там и обядвахме по един „здравословен“ чипс и кола.
        Нататък започнаха да се появяват населени места и някакъв трафик








        Постепенно пак се появиха облаци и заваля лек дъждец, а пътят започна да се вие и изкачва рязко. Срещнахме няколко табели за ски курорт, но не им обърнах внимание дали беше за един и същ...

        С наближаването на Ливно, релефът от планински стана хълмист и по населените места вече се забелязваха католически катедрали, вместо джамии – Иха! Наближаваме Хърватско.
        Снимка от Ливно (само това ми се стори интересно докато минавахме от там):


        Малко преди границата попаднахме на езеро, което на картата пишеше, че е блато – Buško Blato. И веднага му ударихме една лека фотосесийка:





        След това газ към границата – минахме я без проблеми и се запътихме към Сплит. Към 18 часа вече влязохме в града и трябваше да намерим място за отсядане.


        Спрях на първото удобно място (паркинг на Lidl) и започнахме да разглеждаме телефоните. Бях спрял до един скутер и собственикът му – 50-60 годишен, ни пита имаме ли нужда от помощ. Попитахме го къде на близо можем да намерим хотел и той много обстойно ни обясни как да стигнем до някакъв хотел. След това погледна номера на мотор и вметна – „ама вие сте българи – Аз на времето бях треньор по лека атлетика, висок скок и 1980-и-еди-си коя година вашата Стефка Костадинова победи моята възпитаничка“. Ние с Ива смотолевихме нещо и благодарихме за упътванията за хотела и тръгнахме натам. Оказа се, че чичото ни е пратил в Radisson... Ама ние не сме виновни с Ива, че Стефка Костадинова е ступала ученичката на чичото – ‘що ни го връща на нас така...
        Слязохме на плажната ивица и започнахме търсенето на стая за нощуване - на повечето места нямаше никакви свободни стаи. Само на едно място Ива намери свободна стая, но цената помрачи краткотрайната ни радост – 140 евра за нощувка... Сериозна сума! И така търсенето продължи. 3 часа обикаляхме насам-натам и разпитвахме за стаи и навсякъде ни отрязваха. Пообиколихме доста и ми направи впечатление , че обстановката не се различаваше много от нашенския Созопол - строежи, липса на тротоари, тесни засукани и с липсващ асфалт, улици. И мини фото сесия:


        Към 10 вече Ива се отчая и беше готова да даде 140 евра. Аз обаче, не че съм стиснат(много), но я разубедих и решихме да тръгнем по магистралата за Загреб – все някъде по пътя ще има мотел... И точно преди да излезем на околовръстното им, видях една табела за хотел –беше обикновена 3 етажна къща с дворче – реших за последно да пробваме и отбих. Баба и дядо вечеряха в двора и сърдечно ни посрещнаха. Попитах ги дали имат свободни стаи и те ни зарадвах с положителен отговор. Е това се казва в последния момент – на другия ден се радвах, че не стигнахме до магистралата, защото нямаше мотели там...
        След душове, пране и малка почивка решихме да разгледаме града(нищо, че вече беше малко след 11 часа).
        Изглед от стаята вечерта:

        Дядото още седеше на двора и го питах колко е далече центъра от тях. Той ни каза,че ще ни отнеме половин час максимум и само „ равно“ (това според тях значи „на право“ – много ми беше смешно като питам някой в Босна на къде и като ми каже „само равно“ – Къде бе хора видяхте равно в тая държава – всичко е завои и планини.)
        Походихме към половин час, но не видяхме нищо приличащо на център. Срещнахме някакъв младеж и го попитахме далече ли сме от центъра им – оказа се, че сме доста далеч, но дирекцията „само равно“ е правилна. Ми ОК, ще походим още малко – и така към още час и половина. Отделно огладняхме и ожадняхме зверски. Но накрая стигнахме, обаче проблемите не свършиха до тук – всички ресторанти затваряха а ния бяхме озверели от глад. След малко обикаляне намерихме работеща пицария (тип „Пица на парче“) и всичко си дойде на мястото. Поседяхме и погледахме как акостират фериботите и след като отпочинахме се запътихме към двучасовото прибиране към хотелчето.









        На сутринта :

        Събрахме багажа и се запътихме към Загреб – вече трябваше да се ориентираме към прибиране. Но по пътя си набелязахме отбивка към Плитвичките езера.
        Качихме се на магистралата и закретахме със 120-130км/ч, като ми направи впечатление, че направо се влачехме с тая скорост, на фона на останалите коли. Някъде по пътя влязохме в доста дълъг тунел, след справка с нетя, се оказа, че това е най- дългият тунел в Хърватска (5км). След като излязохме започна да ни тормози страничен вятър на силни пориви, но забелязах, че не само ние намалихме, а целият трафик забави с нашата скорост. Пробвах я тая глупост, че на 150км/ч страничният вятър не те блъска – втори път няма да пробвам... особено с втори човек и 3 куфара и без спойлери. И лека полека наближихме отбивката за Плитвице. Тук Ива ми показа какво всъщност вижда тя през 80% от пътуването ни с мотор:

        На входа на паркинга за Плитвичките езера се наредих заедно с колите и чаках да си платим таксата – за мотори било безплатно! Супер! Гарирахме и се наредихме за билети за езерата. На паркинга ми направи впечатление, че освен нашия струг имаше само още 2-3 по-старички мотора и всичко друго беше след 2008 година... Все тая – нас си ни харесваше нашето „разсъблечено“ Трофи.
        Както си кибичехме на опашката за билети и аз носех и двете якета и каски, дойде до мен момче с мото панталони и ми каза, че мога да си оставя нещата в шкафчета за багаж безплатно– само трябвало да поискам ключ от едно гише. Леле, много привилегировани тези мотористи по тия места! Набутах якета и каските в едно шкафче и тръгнахме на обиколката по езерата:
        Табела специално за мен:


        И се започна със всевъзможни снимки на всевъзможни водопадчета, водоскоци и прочие:











        И снимката клише за Плитвичките езера:

        Докато се правехме на фотографи с „ламерската“ ни фото техника, настигнахме момчето, което ни каза за шкафчетата за багаж. Разговорихме се с него – момчето е от Чехия, но работи в Мюнхен. Пътуваше с Трансалп – това му е бил първият мотор. По едно време ни писна от толкова снимки- даже не гледахме какво снимаме... След като свърши обиколката се „набутахме“ в автобусите, който трябваше да ни закарат до паркинга. Тук станахме свидетели на голямо бутане тип „говеда пред тясна врата“ – всички истерично се опитваха да се набутат в автобусите. Дори не се съобразяваха, че има и малки деца.
        Разделихме се с момчето от Чехия, като той май не ни разбра, че до магистралата сме в една посока, но все тая – и без това мразя да поддържам чуждо темпо(така се оправдавам, че карам като бабичка). Някъде по пътя спряхме да заредим и Ива се обади на майка си (роумингът в Хърватска е поносим, за разлика от тоя в Сърбия и Босна), която ни каза, че в Загреб нямало свободни места за нощуване – Братовчедка на Ива се прибирала в същия ден от Германия с кола и не могла да намери места нито в Загреб, нито в Славонски брод. Кофти – и днес ще се обикаля с часове за нощувка.
        Вече се беше стъмнило, когато влязохме в Загреб и веднага мернах табела за хотел. Веднага се насочихме натам и стигнахме до един доста голям хотел срещу тяхната Арена Аремеец – „Arena Zagreb“ . О чудо! Имаше места и се настанихме веднага.
        Това беше за този ден:

        След малка почива и освежаване осъзнахме, че сме гладни, но вече беше доста късно – всичко наоколо беше затворило и след малко обикаляне намерихме бензиностанция, от която напазарувахме „здравословен джънк фууд“. И най- накрая опитах това “Ožujsko pivo”, което оставих в хостела в Сараево...
        Тъй като бяхме малко поуморени, а и не ни се правеше поредната 4-часова разходка в търсене на забележителностите на Загреб, решихме единодушно да приключваме за този ден.

        По обяд, без да бързаме, тръгнахме към Белград, с идеята да отседнем пак в същият хотел, в който бяхме и преди – поне нямаше да го търсим този път. И така поехме по магистралата – нищо интересно. В Белград имаше зверско задръстване на околовръстното и за да не прегрявам мотора, започнах да се бутам между колите, въпреки куфарите – получаваше се някак... Стигнахме до хотела, но нямаше места – момичето на рецепцията беше така добра да се обади до други хотели и хостели, но навсякъде всичко беше пълно – беше Петък, късен следобед... Тогава ще намерим нещо по пътя – решихме го и поехме пак по магистралата. Вече се стъмни а фарчето ни светеше колкото да показва, че ни има. Настигнах някакъв автобус и реших да го следвам него – със сигурност нямаше да се влачи със 100км/ч и нямаше да кара с повече от 130км/ч... И така си карахме в пакет, докато погледнах километража – 150км/ч – Тоя ДАП-аджия натискаше здраво...
        Стигнахме в Ниш, свърши магистралата и на първата бензиностанция отбихме, за да попитаме за хотел. Пратиха ни някъде из града, но хотел така и не намерихме на описаното място – само някаква циганска сватба в разгара си...Ми видяло се е - газ за София. Но вече беше станало доста късно и студено – по пътя до границата имаше гъста мъгла, визьора ми се запоти и трябваше да карам без него – над 60км/ч е малко кофти – добре поне, че беше хладно и нямаше мушички... Зад мен се събра голяма колона с коли. За да не ги бавя им правех път, но никой не ме изпреварваше - ползваха ме да разбивам аз мъглата(хитреци).
        След границата мъглата продължаваше да е все толкова гъста, но вече имаше коли пред нас и беше по-поносимо. И в 3:30 благополучно стигнахме пред гаража:

        Така за първи път направихме 800 км за един ден – Ива прояви огромен героизъм и изтърпя всичко без да мрънка (май аз мрънках повече...)


        Километражът показваше 2600 км за това пътуване. Като за без план се получи добре.

        Беше ми много приятно докато описвах това пътуване – все едно пак бях там и запазих малко спомени на думи(с времето спомените избледняват доста). Дано и на Вас е харесало и не съм ви отегчил(много  )

        Коментар


        • #5
          От: План "Б" и липсата на план като цяло

          ...Хубаво...но с голяма доза риск.Поздрави.
          I am just a simple man.

          Коментар


          • #6
            От: План "Б" и липсата на план като цяло

            Страхотно сте си изкарали!Браво!Пожелавам ви още много такива пътешествия!
            HONDA DOMINATOR 650
            ОРЕЛ ASTRA
            РСПБЗН-Приморско

            Коментар


            • #7
              От: План "Б" и липсата на план като цяло

              Мерси! Определено се оглеждаме за нова дестинация - този път може и да е малко по-организирана

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X