Обява

Свий
Няма добавени обяви.

До Тунис набързо 2012

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До Тунис набързо 2012

    Тази пролет се очерта лека инвазия по тунизийските земи. Пускам моя пътепис пък после ще чета и аз какво съм пропуснал от пътеписа на Сабин,Гълабин и Жоро.
    Малко данни за пътуването:
    Времетраене - 11 дни.
    Изминати километри - 4100.
    Цел на пътуването - гъз път да види.
    Посетени исторически обекти - малко.
    Ден първи.
    В 7,30ч потеглих от София.Целта беше да стигна до Игуменица, където имах запазен билет за ферибота до Бари.
    Нищо интересно по пътя. Установих че след Солун бензиностанции на самата магистрала няма.За да заредиш трябва да хванеш някоя отбивка и да влезеш в населено място.
    Цената ме ''зарадва'' 1,85 евро за литър.
    Някъде след Солун.







    Участъка преди Игуменица с многото тунели.





    В 16,00ч пристигнах в Игуменица.Ферибота тръгаше някъде към полунощ.Чекирах се и виснах в едно заведение с безплатен интернет, към което една любезна игуменка (момиче от Игуменица) ме насочи.
    Ферибота закъсня порядъчно и към 1,30ч най-накаря отплава.
    На зазоряване преди Бари.






    Италиянския бряг



    Ден втори.
    Към 10,00ч пристигнах в Бари.
    На пристанището с групата гръцки мотористи ,с които се запознах на ферито.



    Днес трябваше да стигна до Палермо. Чакаха ме 700км. Взех си довиждане с комшиите и подпалих. Докато излизах от центъра на Бари, един гражданин небрежно си отвори вратата на колата и се опита да ме свали от мотора. За мой късмет ми се размина нещо от рода на Цукахара с чупка. После обърках на два пъти маршрута и вместо на магистралата се озовах на един хубъв първокласен път.



    И така до Сибари където се включих на магистралата водеща до Реджо ди Калабрия.
    Магистралата беше частично в ремонт но гледките които се откриваха бяха много приятни за окото.А и магистралата нямаше много прави участъци.
    Малко преди Реджо ди Калабрия.











    На ферибота за Месина



    От Месина до Палермо имах чуството че целия път съм го прекарал в тунели.Разтоянието между някой тунели е не повече от 10 метра. За да е по-интересно резервата на бензина ми светна доста преди Палермо, нямаше бензиностанции, нямаше и много коли по магистралата но пък тунелите бяха по 1-2 км.Подходящо място да си спретнеш приключение по тъмно.
    Някак си се добрах до първата бензиностанция карайки с икономична скорост от 90км/ч.през последните 30 км. Резервоара събра невиждано количество бензин до сега. Беше ми останал не повече от литър бензин.
    Към 22,00 най-накрая си намерих хотела на върха на един склон на Палермо.

    Ден трети.
    Палермо на зазоряване.







    Приготвих се и слезнах на пристанището. Първо се наредих на една голяма опашка за чекиране, след което на друга голяма опашка за паспортна проверка и качване на ферибота.
    Атмосферата подсказваще на къде съм се насочил.





    При проверката на документите на мотора ми поискаха някаква застраховка. Подадох зелената карта със съзнанието че тя не важи за Тунис. Служителя я поразгледа,поразгледа и ми я върна. Дали не трябваше да си изкарвам някаква допълнителна застраховка си остана енигма и до сега за мен. Следващия път като тръгвам за Тунис ще го проверя този случай.
    Чао Сицилия, хелоу Африка








    На ферибота беше много приятно.Докато се разхождах из коридорите внимавах да не настъпа някой по главата от налягалите пасажери. В залата където имах запазено място ми трябваха три часа да свикна с миризмата на избрана селекция от чорапи.
    Към полунощ пристигнах в Тунис.Трябваше да си намеря хотела но картата на gps-а за тунис нямаше имената на улиците.Нямаше и кого да питам.Подкарах към светлините на града и на едно кръгово съзрях двама полицаи. Спрях да ги питам за хотела но не бяха сигурни къде точно се намира а и те говореха френски италиански и арабски а аз нещо като английски.
    Обясниха ми че трябва да карам шест километра на право и да завия на дясно след това.Нещо не се трогнах от това пояснение. Попитах ги да ли някой с такси няма да знае адреса и веднага спряха първото свободно. Направихме пазарлъка с шофьора и газ към хотела. Този драйвер сигурно беше кандидат за главната роля във филма ТАКСИ В ТУНИС 5. Такова преследване настана че едвам го настигах. След 6-7км гонка се озовах в хотела.
    Малко снимки от хотела на нощен Тунис.


    Прикачени файлове
    BMW F800GS

  • #2
    От: До Тунис набързо 2012

    Прекрасен пътепис и хубави снимки! Благодаря.
    Чакам продължението!
    0осем9осем7шест0осем7едно
    Миро

    Коментар


    • #3
      От: До Тунис набързо 2012

      Интересно .Давай нататък . Как си направи резервация за хотела? Аз си правих в >www.booking.com - при резервацията ти дават и ГПС координати на хотела. Относно застраховка -никъде не съм показвал дори и зелената карта.Опашките са за това - да се пререждат с мотора Не ни мъчи - чакаме
      PATROL 2.8TD КЪСА БАЗА -МАЛКО ПИПНАТ
      КТМ 990 ADVENTURE , SUZUKI DRZ400-E,YAMAHAYZ250F
      0899187766

      Коментар


      • #4
        От: До Тунис набързо 2012

        Хареса ми целта ти Освен, че е постигната, имаш и много положителни и интересни преживявания Благодаря, че ги сподели с нас !
        Кръвна група 0+

        Ivan_J: " Всеки си има глава на раменете, лично негово задължение е да си я пази, ако му трябва за нещо. "

        Коментар


        • #5
          От: До Тунис набързо 2012

          Изчистена концепция . Взел си човека мотора и отишъл на разходка . Пътеписа ще е интересен много .

          Коментар


          • #6
            От: До Тунис набързо 2012

            Бравос! Давай още!

            Коментар


            • #7
              От: До Тунис набързо 2012

              Темата е страхотна,стана ми тъкмо интересна и взе та свърши,чакам с нетърпение,колкото до"гъз път да види" то и аз последния път така минах около 3000км за разходка.)

              Коментар


              • #8
                От: До Тунис набързо 2012

                Ден четвърти
                Време беше да се запозная с тунизийската действителност на светло.
                Посоката беше град Гафса. Нямах точни планове, защото нямах представа какви са пътищата и трафика и колко време ще ми отнеме. В последствие разбрах че съм подминал град Дугга(или както там се произнася) и е могло да видя това и онова, но ме влечеше южната част на Тунис.Пътищата се оказаха чудесни и към следобяд вече бях в Гафса.
                Ето как се променяше пейзажа.











                Гафса нещо не ми се понрави и реших да отскоча до оазис Чебика и каньона Мидес.По спомени трябваше да има къмпинг.



                И понеже нямах пътна карта, воден от моя своенравен ГПС се озовах на една писта според него.Според това, което виждах обаче е било писта ама отдавна и асфалтирана отдавна.




                Писти бях планувал за следващия ден или по-следващия.По едно време асфалтовия път направи ляв завой, а напред се виждаха остатъци от писта.Гпс-а загуби ума и дума. Реших да следвам асфалтовия път. След някакви километри пак се оказах върху пистата и така стигнах до Чебика.
                Тук на хоризонта се вижда Фата моргана.

                Малко снимки от Чебика.









                И малко на каньона Мидес.







                Каньона трябва да се обходи пеша но аз не разполагах с такова време, скоро щеше да се стъмни.
                Къмпинг не си намерих и отпраших за Тузер.
                Пътя по който се стига от Чебика до Тузер

                След час каране пристигнах.Настаних се в къмпинг 'Les Beaux Reves'.Имаше група италиянци с автомобили Рено 4 подготвени за пустинята и един немец с КТМ 990,с който се запознах и прекарахме вечерта в издевателстване над ингилизкия език. Силвио така се казва немеца си беше заделил две седмици само за Тунис. Пътува винаги сам
                и не ползва гпс, а само пътна карта. Така му е по-адвенчър.Разгледах пътната карта и ми хареса.Издадена е от REISE KNOW-HOW и смятам да им стана клиент.

                Ден пети.

                Станах,отворих лафката и направих кафе.

                Обсъдих с Силвио части от маршрута, спретнах ме си един фото дуел за спомен и си взехме довиждане.
                Дасис Силвио.

                Планът беше следния. Тузер през езерото Chott El Jerid до Кебили от там до Дуз и Ксар Гилан и според времето с което разполагам или къмпинг или още едни 80км по писта този път без асфалт до Ченини и Татуин.
                Събрах си бухчите и се отправих да следвам големия си план.Времето беше приятно със слаб ветрец.
                Снимки от езерото.
















                Междувременно вятъра доста се усили и някъде след средата на езерото нещата придобиха този вид.

                Можех да карам с не повече от 60км/ч в странна поза върху мотора.Температурата на въздуха се покачи до 32 градуса.И така в продължение на 40км.Добрах се с кривата си поза до Кебили и спрях за да реша каво да правя. Продължаване в посока към пустинята при тези условия за сам човек не ми изглеждаха много разумни. Все пак е сезона на гиблите. Да ме затисне по средата на нищото някоя гибла и да ми прави пилинг три дена, изгоряха ми билетите за ферибота.Прибрах си ГоУемио план от сутринта и се насочих към Габеш. Срещата с тунизийската
                пустиня се отлагаше за друг път.Вятъра продължи да ме суши като чируз но поне нямаше пясък.
                BMW F800GS

                Коментар


                • #9
                  От: До Тунис набързо 2012

                  Първоначално публикуван от churov Преглед на мнение
                  Интересно .Давай нататък . Как си направи резервация за хотела? Аз си правих в >www.booking.com - при резервацията ти дават и ГПС координати на хотела. Относно застраховка -никъде не съм показвал дори и зелената карта.Опашките са за това - да се пререждат с мотора Не ни мъчи - чакаме
                  Янко и аз ползвам букинг.сом много е удобно но по спомени гпс-а ми нямаше опция да му вкарвам директно кординати.А мапсорса пък неще да качва на гпс-а нищо от картата на Тунис. С две думи изгубени в кадастъра.
                  BMW F800GS

                  Коментар


                  • #10
                    От: До Тунис набързо 2012

                    Хубаво пътуване. REISE KNOW-HOW е истинската марка за карти. Ползвам техни карти от 2009г. и съм много доволен от тяхната точност. Освен това са отпечатани на PVC и нямат късане и мокрене. Давай нататък.

                    Коментар


                    • #11
                      От: До Тунис набързо 2012

                      Леле колко офроуд има у тая държава.... Булгар Батуре, make you the write quck quck, we don wait tire.

                      Коментар


                      • #12
                        От: До Тунис набързо 2012

                        Красота! Благодаря!
                        LZ1ZAH

                        Коментар


                        • #13
                          От: До Тунис набързо 2012

                          Браво....
                          п.с. Зелената карта покрива и Тунис.

                          Коментар


                          • #14
                            От: До Тунис набързо 2012

                            найс аааааааааааа давай давай нататък
                            Животът не се мери с броя вдишвания, които правим, а с моментите, които спират дъха ни!

                            Коментар


                            • #15
                              От: До Тунис набързо 2012

                              Благодаря за положителните отзиви.
                              Сядам да си довърша домашното.
                              BMW F800GS

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X