Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Южна Италия, Сицилия, Малта - проблем за каски?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Южна Италия, Сицилия, Малта - проблем за каски?

    Здравейте колеги, планирал съм пътуване по маршрут Южна Италия, Сицилия, Малта, но приятел ме изненада и уплаши, че в Южна Италия били забранени каските - някаква глупост заради терористи да ги снимат и щели да ме спрат и глобят.
    По пътеписите на други форумци не видях такова нещо, пък и на снимките са си с каски, та да попитам....

  • #2
    От: Южна Италия, Сицилия, Малта - проблем за каски?

    Конкретно за Италия няма такова нещо, и силно ме съмнява да има подобни забрани в Малта. Напротив, в Италия каските са задължителни, и при прокарването на закона преди десетина години пищяха до небесата. В Южна Италия през топлите дни масово не се спазва на мотопедите, но това си е техен проблем.

    Подобна забрана имаше временно ако не се лъжа в Малайзия (а не в Малта), може би от там се е объркал приятеля ти. Там бяха забранили по едно време шлемовете, понеже бяха зачестили банковите обири от бандюги с интегрални каски и спуснати черни плаки.

    За сметка на това, в Италия на места има забрана за носене на каски и всякакви други криещи лицето атрибути на обществени места (учреждения, магазини, и т.н), но там става въпрос за носенето им от пешеходци, а не при каране на мотора. Един вид - като слезеш от мотора е хубаво да си свалиш каската преди да влезеш в музея. Успех.
    Издъних се на Тюринг теста

    Коментар


    • #3
      От: Южна Италия, Сицилия, Малта - проблем за каски?

      Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
      За сметка на това, в Италия на места има забрана за носене на каски и всякакви други криещи лицето атрибути на обществени места (учреждения, магазини, и т.н), но там става въпрос за носенето им от пешеходци, а не при каране на мотора. Един вид - като слезеш от мотора е хубаво да си свалиш каската преди да влезеш в музея. Успех.
      Хахаха, това е готин хумор - благодаря ти! И аз така си мислех, ама моя приятел много се напъваше заради това попитах - щото ми звучи изключително идотско, ама знам ли.....

      Коментар


      • #4
        От: Южна Италия, Сицилия, Малта - проблем за каски?

        Няма такава забрана , миналата година карахме по този маршрут до Малта !
        Владо-Амароне

        Коментар


        • #5
          От: Южна Италия, Сицилия, Малта - проблем за каски?

          Хеле, в южна Италия ,най-вече в Неапол ,няма и да си помислиш да караш без каска ,ако ти е мил живота
          PATROL 2.8TD КЪСА БАЗА -МАЛКО ПИПНАТ
          КТМ 990 ADVENTURE , SUZUKI DRZ400-E,YAMAHAYZ250F
          0899187766

          Коментар


          • #6
            От: Южна Италия, Сицилия, Малта - проблем за каски?

            Върнах се от твоя маршрут преди седмица. Предстои да пиша пътепис по темата.
            Ще имаш сериозен проблем в Италия, ако не караш с каска.
            Твоя приятел явно не е моторист и може да е ,чул нещо по темата с грабежите, заради което не е прието да влизаш с нахлупена каска в магазина. Но жегата ще е достатъен мотив да я сваляш бързо.

            Ферибота за малта е скъп и на рядко. Тръгва от Палермо.

            Южна Италия е истински рай, така, че не се бави.

            Коментар


            • #7
              От: Южна Италия, Сицилия, Малта - проблем за каски?

              Здравейте приятели! Аз вече съм там! Естествено, че това с каските се оказа голяма глупост! Утре се връщам обратно от Малта на Сицилия и ще карам до Палермо, а оттам съм си взел ферибот до Неапол и ще разглеждам крайбрежието на юг. Като цяло съм много доволен, само дето при прехода от Бари до Сицилия, италианците(които иначе са означили навсякъде всичко супер и съм много доволен) ме прецакаха с подхода към магистралата, беше в локален ремонт, не беше означен, GPS не намери маршрут, че там има 1 национален парк и т.н., та вместо да хвана магистралата Салерно - Реджо ди Калабрия, обиколих целия ботуш отдолу по първокласния път - 400 км. повече(общо 700), цял ден каране и грохнах...3-ти ден в Малта не мога да си възстановя врата като хората от болките....
              А жегата е непоносима, при това в дните в които имам под 200км. каране и повече спирки за разглеждане, карам по удобно(и съответно по тънко и проветриво) облекло...

              Коментар


              • #8
                От: Южна Италия, Сицилия, Малта - проблем за каски?

                Първоначално публикуван от S.Doychinov Преглед на мнение
                Върнах се от твоя маршрут преди седмица. Предстои да пиша пътепис по темата. ...
                Да вземеш да го напишеш, че обеща.
                подаръци за мъже от FACOM
                промоция на читави инструменти

                и на хоби такива

                тел. О879 Ч8Ч 2З5

                Коментар


                • #9
                  От: Южна Италия, Сицилия, Малта - проблем за каски?

                  [QUOTE=petrov_ivan;1545048] .... оттам съм си взел ферибот до Неапол и ще разглеждам крайбрежието на юг..... [QUOTE]
                  Извън всякаква шега - отваряй си очите в Неапол -движението е кошмарно -особено привечер.Обади се да почерпя бира ,ако видиш поне едно не ударено местно МПС
                  PATROL 2.8TD КЪСА БАЗА -МАЛКО ПИПНАТ
                  КТМ 990 ADVENTURE , SUZUKI DRZ400-E,YAMAHAYZ250F
                  0899187766

                  Коментар


                  • #10
                    От: Южна Италия, Сицилия, Малта - проблем за каски?

                    Първоначално публикуван от petrov_ivan Преглед на мнение
                    Здравейте приятели! Аз вече съм там! Естествено, че това с каските се оказа голяма глупост! Утре се връщам обратно от Малта на Сицилия и ще карам до Палермо, а оттам съм си взел ферибот до Неапол и ще разглеждам крайбрежието на юг. Като цяло съм много доволен, само дето при прехода от Бари до Сицилия, италианците(които иначе са означили навсякъде всичко супер и съм много доволен) ме прецакаха с подхода към магистралата, беше в локален ремонт, не беше означен, GPS не намери маршрут, че там има 1 национален парк и т.н., та вместо да хвана магистралата Салерно - Реджо ди Калабрия, обиколих целия ботуш отдолу по първокласния път - 400 км. повече(общо 700), цял ден каране и грохнах...3-ти ден в Малта не мога да си възстановя врата като хората от болките....
                    А жегата е непоносима, при това в дните в които имам под 200км. каране и повече спирки за разглеждане, карам по удобно(и съответно по тънко и проветриво) облекло...
                    горещо ти препоръчвам да минеш,през Сорренто,и Амалфи.Уникално преживяване,само да си караш.И ако посетиш,остров Капри,ще бъде черешката,на пътуването,Има ферита през 10 мин.от Сорренто.
                    Димитър Анастасов
                    d.anactacov@gmail.com

                    Коментар


                    • #11
                      От: Южна Италия, Сицилия, Малта - проблем за каски?

                      Браво колега,все пак си тук в Италия.Щом имаш нет,пусни някоя снимка в аванс,да се понервираме ние работещите.Прочетох,че си покарал малко повече,но си и видял малко повече.Като видиш ,че нещо не е наред с пътя или навигацията,попитай някой,иначе ще ти се наложи доста да обикаляш.Пожелавам ти добър и безавариен път и събирай материал,нали после трябва да публикуваш.Успех и нали знаеш,че ако се наложи ще помагаме(по телефона).
                      Beta 450 RR-Factory
                      0039 3206052599

                      Коментар


                      • #12
                        От: Южна Италия, Сицилия, Малта - проблем за каски?

                        Верния ферибот до Неапол е SNAV. 89 евро със самостоятелна кабина. В Неапол няма проблем, но бързо се изнасяйот там. Посети Везувий и Помпей. На входа на Помпей има хубав къмпинг -12 евро за мотор и палатка, само за българи. Гаджето на шефа е българка ) До там само с GPS.
                        В Сицилия - Сегеста, Ериче, Кефалу, Сан Вито Ло Капо.
                        Ако искаш хлад и хубави гледки - влез навътре към планините.
                        Мафия няма, поне не за теб
                        Не яж на туристически места, че е супер скъпо. Има сандвичарници където за 80 цента се надуваш.
                        По улиците карай като месните, е иначе нама да може да стигнеш до никъде.

                        Влизането на магистралата от Бари наистина е затворено заради ремонт на моста, но беше пренасочено на 6 км по-надолу.
                        Ако имаш въпроси, питай.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Южна Италия, Сицилия, Малта - проблем за каски?

                          Приятели, благодаря, днес след 12 часов преход от Игуменица се прибрах смачкан като куче в нас и досега спах...

                          За пътуването - от Соренто до Салерно разбрах какво се нарича път за мотори - горещо препоръчвам на всеки моторист да мине оттам - нещо като легендарния Мълхоланд драйв в САЩ - страшни змейки на ръба на морето отвисоко, но е претъпкано от мотори и коли, как се разминават не знам. Цяла южна Италия беше излязла да си прави кефа там - през цялото ми пътуване чат пат бях срещал мотори, а само скутери - на този път направо ме спукаха - бяха изкарали всички точилки и падна едно хвърчене едно лягане и търкане на степенки, включително и на разни дребни скутери с по 2-ма човека, направо ме спукаха по завоите, нали съм начинаещ. Аз бързо усетих накъде отива работата, свалих ръкавиците, дигнах шлема и извадих фотото и започнах да снимам на всеки завой(изключително красиво в частта Позитано-Амалфи), а около мен прелетяха 500 мотора.
                          Включително и големи групи "туърващи" като мен. Разбрах и видях едно - цяла Европа туърва само с 1200 кубиково БМВ - от 100 мотора за туъринг, 97 са БМВ, от които 70% са ГС, а другите 30% са РТ. Такива ентусиасти като мен с моята полу-турър, полу-градска машинка на Ямаха - Дайвършън Ф 2009 модел нямаше никой. Аз понеже съм много висок, платих и с гърба и врата си де - 1 час каране, 30 минути почивка за отшумяване на болката.....Категорично преминавам и аз на БМВ - само трябва да си избера кой модел. Другото, което видях, е че всички пенсии в Европа се качват на БМВ-тата си и тръгват без път и посока, само за гледане - едни немци ме спукаха от смях на Игуменица, но ми дадоха да се кача на РТ-то и установих, че става за дългуч, много ми хареса.

                          Също така аз бях с меки куфари - голяма грешка, първо ги претоварих, като начинаещ и впоследствие скъсах, после през цялото време търсих паркинги с жива охрана - цяла Европа са на твърди - културна работа - по Ибеите се намират за без пари, скъпи и по-трудни за намиране за новите модели мотори са само окачванията - при мен е над 300 евро само желязото на ГИВИ, но пък ако видя някъде такъв може да си го направя при стругар, едва ли е трудно.

                          За самата екскурзия - аз принципно не снимам, сега бях взел фотоапарат, но посредствена работа - повече си пълних очите и душата, не обектива. Страшна красота, много съм доволен, като за първа голяма екскурзия с мотор.
                          В Палермо преживях по-голям ужас с трафика, отколкото в Неапол - може би защото бях в час пик, а в Неапол в 7 сутринта, преживях страшен ужас с отвсякаде бибипкащи и налитащи коли и скутери...Иначе италианците са луди шофьори - на път със знак 80, аз карам с 120 и ме задминават бетоновози(как се спира това,ако се наложи???), за колите въобще не коментирам - под 150 не падат. За 4000 км. видях само една полицейска засада и то не като бг партизаните, а в специален джоб на пътя, на края на населено място, където, ако спираш кола няма да застрашиш трафика. Навсякъде карабинерите улесняваха трафика и го регулираха в интерес на участниците. Нищо общо с нашите михлюзи - като ме видеха, че нещо имам проблем и се дзверя в ГПС-а сами ме заговаряха на английски и ме насочваха и гледаха да ми услужат и помогнат...

                          Като цяло основните ми пари пръснах по фериботи и хотели - тук се е изписало много от разхождащи се до Италия по темата, но да споделя моя опит - Суперфаст са излишно скъпи и гадни - пък и те качват до Бари, което е излишно, ако си за Сицилия, удължава ти пътя и като часове(често закъсняват) и като цена(доста по-скъпи). За трансфер Гърция - Италия препоръчвам ферито на Endeavour lines Игуменица - Бриндизи - аз си взех каюта на връщане, но беше излишно - понеже е в ранен час (тръгва 18:30 от Бриндизи) на практика не можеш да се наспиш - целия кораб не ляга преди 23:00 и е страшна глъчка по коридорите(нямах тапи за уши) и не ти остава време за сън до 02:30 когато пристигаш на Игуменица. За връщането категорично дек тикет - 37 евро за човека, безплатно за мотора - даже на палубата по имаш шанс да заспиш.

                          За пътя Игуменица - София - през нощта на Метцово имаше зверска мъгла и студ - 5 градуса, извадих всички дрехи дето имах с мен, всички лейъри на моторджийското яке - умрях от студ до 09:00 докато излезе слънцето и докато стигнах след Козани. Също така,ако сте с малък резервоар горите - до след Козани няма нито една 24 часова бензиностанция - свърших бензина и се влачих като куче, докато намерих една селска бензинджийница, в която човека живееше в съседната къща и беше излязъл да храни кокошките в 5 сутринта та налях....
                          Принципно мен, с моя мотор много ме преумори този 700 км. преход и на 3 пъти заспивах на мотора, спрях да легна до пътя да спя, но пък ме заваля дъжд. Може би е много по-правилно да се спре в Солун или в Серес за спане.

                          За Сицилия - каквото и да кажа и пиша е вече написано - страшна красота, навсякъде е много хубаво. На връщане категорично си вземете ферибот от Палермо до Неапол - установих, че всички компании са на една цена, аз бях със SNAV, но Тирения май тръгна по-късно от Палермо(повече време за разходки), а пристигнахме заедно сутринта в Неапол. В Неапол няма нищо за гледане, за Помпей си предвидете цял ден, аз се опитах да го мина за 3 часа, но не успях - протрих подметките на моторджийските обувки от тичане, а го разгледах на 50%. НАдолу горещо препоръчвам спане в Сант Агниело - оставяте си мотора в хотела и джиткате с влак до Соренто - евро и 40, 5 минути, 20 ако искате пеша, редовни, не мислиш къде да спреш. Самото Соренто е много живо - има за всекиго по нещо - и млади хора и дискотеки и романтични ресторанти по скалите - всичко, пълно е с англичани, всички италианци там говорят английски, екскурзията до остров Капри е задължителна, на осторова се качете до втория град Анакапри и там има лифт до върха на планината - зверска гледка!

                          Като цяло съм доволен, но за следващото голямо пътуване ще трябва да сменя мотора - или голямо ендуро (BMW 1200GS) или турър (BMW R1200RT) - мотори с вертикални и преместваеми челни стъкла, позволяващи изнасяне на цялата струя извън каращия, дори и при високи скорости, големи резервоари, удобна стойка, широк хват на кормилото - такива преходи няма как да бъдат направени с неподходящ мотор и в същото време да не си претоварвате тялото и да ви е кеф. Естествено не разглеждам вариант да се кара със 120 км./час по 2 часа на ден - така може и със скутер, но аз нямам това време - досега за 12 години трудова кариера никога не съм взимал 2 седмици отпуска накуп, както ми се случи сега. Бюджетен вариант е Сузуки Встром - разговорих се с 1 италианец на ферито - току що си го беше купил - хареса ми. Горното ми мнение е за по-новите мотори - старите шлагери са ясни....Сигурно има и други актуални модели, но аз като начинаещ не ги знам. Най ме изненада, че не видях нито 1 КТМ за тези километри....

                          Та това е, ако някой има въпроси да пита в темата или на лични, ще споделя на драго сърце всякакви подробности, пък макар и през очите на начинаещ(то за профитата и без това няма да има добавена стойност)....И да знаете, че вече в южна Италия е зверска жега, може би е по-приятно през месец май...

                          БЛАГОДАРЯ НА ВСИЧКИ, КОИТО МЕ НАПЪТСТВАХА И ОПИТАХА ДА СА ПОЛЕЗНИ! Черпя една виртуална бира Ицо, жалко, че бях с толкова претоварен маршрут и не ми остана време дори да звънна, както бях обещал...
                          Последно редактирано от petrov_ivan; 04-06-11, 20:45.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Южна Италия, Сицилия, Малта - проблем за каски?

                            Изпих виртуалната бира Ванка,но за наказание дето не се обади,ще трябва да пуснеш най-подробен репортаж с подробен разказ за пътуването.Сега почивай и си подреждай мислите,ние ще седим и ще чакаме подробности.
                            Beta 450 RR-Factory
                            0039 3206052599

                            Коментар


                            • #15
                              От: Южна Италия, Сицилия, Малта - проблем за каски?

                              Добре дошъл
                              явно аз съм се връщал, когато ти си тръгвал по същия маршрут.
                              Още не мога да събера сили (от бачкането което ме затрупа след връщането) да пиша пътепис, но определено това което пишеш го споделям напълно като усещане.
                              След Италия, вече Гърция и гърците не ми изглеждат толкова дружелюбни към мотористите
                              Ще ми е интересно да покажеш снимки.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X