Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Honda XRV Africa Twin

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Honda XRV Africa Twin

    Хора не се пънете да ставате спецове по обслужване на БМВ. Плановите обслужвания на този мотор нямат нищо общо със смяната на лагерите на кардана ми. На около 50 000 км е трябвало да се сменят само двата семеринга на кардана, ремъка, евентуално да се сменят двете малки странични лагерчета на кожуха на кардана и да се провери, и евентуално регулира луфта на клапаните. След, като купих мотора и установих, че италианският му собственик е бил абсолютен мърляч по отношение на подръжката на превозното си средство, и абсолютно нищо не е подменил и проверил, когато е трябвало, а да не говорим пък за ръждата по спиците, язвите по двигателя и ауспусите, амортисьорите и т.н.... Това, че аз съм решил да сменя всичките 5 лагера на кардана на 64 000 км плюс семерингите, ремъка, бензиновият филтър, който беше почти запушен, маслото в предните колове, което не беше сменяно, от както този мотор е излязъл от завода и т.н... Та всичко това, което смених и направих по моя мотор съвсем не означава, че БМВ е много скапан и дефектен мотоциклет.
    За сведение, Димо смени само три от петте лагера на кардана и семерингите му на 85 000 км, а Мария е на 130 000 км, но май още нищо не е сменяла, освен ремъка и свещите разбира се. А ремъка струва 32 лева в Камор ауто. Може да се намери и за 17 лева.
    Извинявам се, че поста ми стана малко дълъг. В същност темата е за Африка Туин.
    Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
    Златомир Попов - Forry

    Коментар


    • От: Re: От: Honda XRV Africa Twin

      Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
      За мен съществено е един мотор да ми е удобен и БЕЗПРОБЛЕМЕН. По отношение на безпроблемността Баба Африка е наистина много напред. Тя е за хора, които не са склонни да стават акционери в магазините за моточасти.
      + 1. Kъм това бих добавил, че Африката се намира на доста разумна и достъпна цена/направо евтин/, и макар и "архивен" е много по здрав и дуракоустойчив от всички останали марки, с по нови модели. Изпитано на собствен гръб.Да не говорим, че редките ремонти направо са без пари. А на Чавдар освен съживяването на темата дължим и много качествени и полезни мнения.
      BMW R1200GS LC EXCLUSIVE, Triumph Tiger 800 XRx, Honda Transalp 600
      LAND ROVER Discovery II V 8 - 4.0, BMW 530 xDrive
      Не е достатъчно да си знаеш цената, трябва да се отчита и търсенето.

      Коментар


      • От: Honda XRV Africa Twin

        Айде сега, африката хубава , това онова.
        На моята навъртях вече 10 000км , вярно не съм сменял нищо освен маслото (задната накладка има 1мм феродо и я свалих , да не го карам така ... докато мине студа да купя нови) ... но като мине покрай мен някой GS особенно като тоя на Димо ...едни мечти тръгват в главата ми , едни представи как се нося на кънда мънда в дивия с този мотор и тнт.

        Но докато чичко паричко все още ми е далечен познат , ще си карам Африката и старите дизели на Мерцедес
        Toyota RAV4 XA2 2.0 D4D 2004г. | Honda XRV 750 Africa Twin RD04 1992 г.
        Piaggio Vespa PK50S 1983 г. | Puch Maxi N 1982 г.
        Спортен Клуб Стрелба с Лък - Етър 78 В.Търново

        Коментар


        • От: Honda XRV Africa Twin

          Първоначално публикуван от Faca Преглед на мнение
          Айде сега, африката хубава , това онова.
          На моята навъртях вече 10 000км , вярно не съм сменял нищо освен маслото (задната накладка има 1мм феродо и я свалих , да не го карам така ... докато мине студа да купя нови) ... но като мине покрай мен някой GS особенно като тоя на Димо ...едни мечти тръгват в главата ми , едни представи как се нося на кънда мънда в дивия с този мотор и тнт.

          Но докато чичко паричко все още ми е далечен познат , ще си карам Африката и старите дизели на Мерцедес
          Африката си е съвсем адекватен ХУБАВ стар мотор. А Димо и МЗто на дядо си ще си кара с кеф. Просто е истински МОТОРИСТ.
          Моторът е СРЕДСТВО. Мога да си позволя БМВ(лишавайки се от нещо друго), но наистина не ме влече. Хондата ми харесва във всяко отношение.
          Огромен бонус е това, че Африката оставя кинти и за бензин.
          "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

          Коментар


          • От: Honda XRV Africa Twin

            Първоначално публикуван от ВладиЧ Преглед на мнение
            а Мария е на 130 000 км,
            И гори масло колкото стария ми Балкан 250

            Коментар


            • От: Honda XRV Africa Twin

              Първоначално публикуван от Faca Преглед на мнение
              Айде сега, африката хубава , това онова.
              На моята навъртях вече 10 000км , вярно не съм сменял нищо освен маслото (задната накладка има 1мм феродо и я свалих , да не го карам така ... докато мине студа да купя нови) ... но като мине покрай мен някой GS особенно като тоя на Димо ...едни мечти тръгват в главата ми , едни представи как се нося на кънда мънда в дивия с този мотор и тнт.

              Но докато чичко паричко все още ми е далечен познат , ще си карам Африката и старите дизели на Мерцедес
              Баси и модата - ГС та ГС! Е кво пречи да се моташ на кънда и мънда в дивия с Африка? Или освен с ГС с друг мотоциклет не става! Разликата между двата е, че ако нещо се случи с моторетката като си на кънда или мънда, вероятността с Африката да се оправиш сам е доста голяма, докато с ГС е твърде възможно да се останеш там и да чакаш специализирана помощ.Тази година един украинец приключи околосветската си обиколка с Африка, без да имал никакъв сериозен технически проблем.В сравнение с повечето членове на този форум аз не съм никъв моторист и с техниката съм на Вие, и именно за това избрах Африка. Защото този мотоциклет е евтин, лесен за поддръжка, здрав, сигурен, надежден, ремонтопригоден, дуракоустойчив и безпроблемен. И което е най-важното,може би има най-доброто съотношение цена-качество.И мисля, че повечето колеги, които карат Африка не го правят, защото не могат да си купят друг по лъскав мотор, та дори и ГС, а защото са хора реалисти, разсъждаващи практично, които не виждат смисъл да дават повече пари/и като начална стойност и като обслужване/, за нещо, което не дава нищо повече. Защото реално ГС-а освен малко по-мощния мотор и по удобната седалка няма други плюсове пред Африката, която като возия и пътно поведение с нищо не отстъпва. Показателно е мнението на Дъг, който на пролетната сбирка в Идилево като покара малко Африката на Car Test, след това сподели с Giorgio, че по-хубав мотор той не е карал. А Дъг е карал много мотори /между тях сигурно и ГС/.Както и да е.
              Мисълта ми е, че тази тема въобще не е за предимствата на единия мотор пред другия/за тва май има отделна тема/ и не виждам защо постоянно трябва да се споменава ГС-а.А на колегата Faca пожелавам в най-скоро време да яхне мечтания ГС.
              BMW R1200GS LC EXCLUSIVE, Triumph Tiger 800 XRx, Honda Transalp 600
              LAND ROVER Discovery II V 8 - 4.0, BMW 530 xDrive
              Не е достатъчно да си знаеш цената, трябва да се отчита и търсенето.

              Коментар


              • От: Honda XRV Africa Twin

                Не искам да споря , щото съм толкова нов при моторите , че имам още мляко по устата.
                Преди Африката , най-голямото което бях карал беше цели 125кубика китайче на курсовете.
                Та Африката си остана и до този момент най-големия мотор който съм карал, така че нямам база за сравнение (освен с Веспата, ама тя е дисквалифицирана щото е жълта ).
                Казах какво искам ... но какво мога е дръг въпрос. Не , че ако се не бях напънал миналото лято и не бях ходил Х пъти на разни почивчици и тнт нямаше да мога да си го позволя ГС-а ... ама нали знаете, че винаги има нещо към което се стремим ... а това в този момент е още по-дълго пътуване с моята Африка идното лято

                Данке фюр ойре ауфмеркзамкайт!
                Toyota RAV4 XA2 2.0 D4D 2004г. | Honda XRV 750 Africa Twin RD04 1992 г.
                Piaggio Vespa PK50S 1983 г. | Puch Maxi N 1982 г.
                Спортен Клуб Стрелба с Лък - Етър 78 В.Търново

                Коментар


                • От: Honda XRV Africa Twin

                  Аве хора вие като се застуди и си седните на гъза и почвате веднага да си ги мерите!!!Според мен мотор се кара за кеф и за това всеки си кара каквото му е кеф!!!P.S."Мотора вози душата а колата тялото"-цитирам един стар моторджия!

                  Коментар


                  • От: Honda XRV Africa Twin

                    Тъжно, но истина. Щом висок клас мотори като БМВ се чупят понякога, какво ли остава за архивните африки След псотавяне на друга касета положението беше същото. Главния заподозрян е първичния вал на скоростите. При въртене на ръка на първичния вал с откачена верига се усеща леко, ама много леко засичане. Точно като разбит лагер. При въртене откъм вторичния не се усеща. Двигателя е вече на тезгяха, свалил съм глави, цилиндри и прочее. Тегаво върви разглобяването, но до ден-два вече ще съм го разкостил и се надявам да открия проблема.
                    Yamaha XT​M600E '98
                    Mazda 626 2.0 DITD '99 Estate

                    Коментар


                    • От: Honda XRV Africa Twin

                      Направи някоя друга снимка ако не ти е проблем
                      Toyota RAV4 XA2 2.0 D4D 2004г. | Honda XRV 750 Africa Twin RD04 1992 г.
                      Piaggio Vespa PK50S 1983 г. | Puch Maxi N 1982 г.
                      Спортен Клуб Стрелба с Лък - Етър 78 В.Търново

                      Коментар


                      • От: Honda XRV Africa Twin

                        Снимам целия работен процес и записвам всичко, защото кой знае кога ще го сглобявам и ще забравя какво съм правил
                        Yamaha XT​M600E '98
                        Mazda 626 2.0 DITD '99 Estate

                        Коментар


                        • От: Honda XRV Africa Twin

                          Заплеснал съм се тия дни и забравих за форума. Оказа се левия лагер на първичния вал - счупил сепаратора и съчмите се разхождат както им е кеф и вала тропа. По-лошото е, че стружки от сепаратора са билиз асмукани от маслената помпа и тя също е сдала багажа - надрана е. Не знам вече колко цистерни вино и кока кола дължа на Карлос Хубавото е, че други поражения няма. Днес ходих да ми мерят хлабините на коляновия вал и мотовилките - на основните лагери е колкото заводската хлабина, а на мотовилковите - най-голямото което измерихме в една единствена зона беше 6 или 7 стотни, а другаде си беше по 5. Тоест много малко износване, по мануал дават една десета като сервиз лимит.....
                          Следва смяна на всички лагери в скоростите, всички гарнитури, много о-рингове, семеринги и прочее стареещи неща, ангренажни вериги, гумички клапани, пасване и тн.
                          Лагери поръчах оригинални, макар че се намират и по магазините за лагери. Днес купих от едно магазичне уж представители на СКф двата опорни лагера на валовете - 6204 RS, но като се прибрах вкъщи видях, че е единия е френски а другия български, френския с размазан шрифт на означенията.....замирисаха ми на китайски въздух, метнах ги в кофата за боклук и си поръчах оригинални от Хонда.
                          Yamaha XT​M600E '98
                          Mazda 626 2.0 DITD '99 Estate

                          Коментар


                          • От: Honda XRV Africa Twin

                            Баце ... само да те светна СКФ купиха преди време завода за лагери в Сопот.
                            Много добри Български лагери има под тази марка!
                            Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

                            Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

                            Коментар


                            • От: Honda XRV Africa Twin

                              Знам, даже Българския ми се струва по-хубав от френския, който вероятно е Менте. Просто не ми се иска да затворя в двигателя нещо, в което имам дори леки съмнения. Не заради друго, ами знаеш - достигането до тези лагери е 5 дена работа и 150 лв гарнитури, и нагоре.
                              Yamaha XT​M600E '98
                              Mazda 626 2.0 DITD '99 Estate

                              Коментар


                              • От: Honda XRV Africa Twin

                                Чаво, на българските лагери можеш да се довериш, без угризения. Особено на старото производство ВМЗ.
                                Ангренажната верига как е?
                                "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X