Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Cagiva Elefant 900

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Cagiva Elefant 900

    Ще се опитам да направя кратко представяне на модела.
    В тази тема ще фокусирам вниманието върхи 900 куб. модел.
    Оказа се, че това е един рядък модел, който особено в България се среща доста рядко.
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:11.jpg
Прегледи:2
Размер:55.9 КБ
ID:5895003

    Малко предистория :
    Cagiva закупува Ducati през 1985 г., но запазва името Ducati, понеже е по-добре известно извън Италия. Производството на Ducati продължава в Болоня, когато моделът Elefant е обявен.
    Моделът използва двигатели на Ducati.
    На много места го наименуват Ducati Elefant, особено последната версия Е900.
    Източник: http://en.wikipedia.org/wiki/Cagiva
    На различни места дават различни години на производство от 1990 до 1996(1998?)

    Този мотор с този двигател е печелил два пъти Рали Дакар: 1990г и 1994г
    / За справка победители през годините: http://en.wikipedia.org/wiki/Dakar_Rally /
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1.jpg
Прегледи:2
Размер:49.4 КБ
ID:5895001
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:13.jpeg
Прегледи:2
Размер:29.9 КБ
ID:5895004
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:15.jpg
Прегледи:2
Размер:52.8 КБ
ID:5895008

    Малко данни за машината:
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:14.jpg
Прегледи:2
Размер:48.5 КБ
ID:5895000
    Модел: Cagiva Elefant E900
    Двигател: въздушно охлаждане, 4 тактов, 90°“L”twin cylinder, SOHC, desmodromic 2 valve per cylinder.
    Работен обем: 904 cc
    Bore x Stroke: 92 x 68 mm
    Компресия: 9.2:1
    Induction: Mikuni BDST 38
    Запалване/стартиране: Kokusan electronic inductive discharge / electric
    Мощност: 68 hp 49.6 KW @ 8000 rpm (задна гума 63.0 hp @ 7900 rpm)
    Въртящ момент: 70.6 Nm 6.7 kg-m @ 5250 rpm
    Трансмисия: 6 скорости / верига
    Предно окачване: 45mm Showa Обърната предница /upside down telescopic forks/
    Задно окачване: Rising rate box, monoshock adjustable for preload
    Предни спирачки: 2x 282mm дискове 4 бутални апарати Brembo
    Задни спирачки: Единичен диск 240mm 4 бутален апарат Brembo
    Предна гума: 100/90-19
    Задна гума: 140/80-17
    Височина на седалката: 857 mm / 33.7 in
    Капацитет на резервоара: 24 литра
    Сухо тегло: 204 кг
    Максимална скорост: 183.4 км/ч

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:12.gif
Прегледи:2
Размер:157.2 КБ
ID:5895002

    Видях го в интернет обява...
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Photo0067.jpg
Прегледи:2
Размер:144.1 КБ
ID:5895005Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Photo0044.jpg
Прегледи:2
Размер:93.4 КБ
ID:5895006Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Photo0051.jpg
Прегледи:2
Размер:111.3 КБ
ID:5895007
    Аз, естествено като магнит се залепих за него и не ми трябваше много мислене да хвана пътя за Враца, и да го взема.
    Моят екземпляр е от последната серия, Cagiva Elefant E 900 AC.
    В доста НЕперфектно състояние, ако мога така меко да се изразя.
    Километражът е спрял на 131 000 км и не работи.
    Колко са минати след това никой не може да каже.
    Има доста неща за ремонтиране по моторът, но едно по едно ги започнах.
    Като го взех. тръгнах през нощта да се прибирам.
    Не зареждаше и съвсем спря малко след Ботевград.
    Оставих го на една бензиностанция на платен паркинг и на следващия ден с един бус ходих да си го прибера.
    Първоначално мислехме че не зарежда, заради алтернатор/динамо.
    Разглобихме го, за да разбера че всичко е наред с него...
    Оказа се, че проблемът е в реле-регулатора. Ремонтираха ми го и вече си е наред.
    След това на ред бе съединителя.
    Чува се известно тракане и при стискане на съединителя се чува нещо средно между свирене и стържене.
    Отворихме го, свалихме всичко до лагерът който е вече в двигателя.
    Оказа се, че първият лагер (на някои места го нарекоха аксиален), който се намира веднага на капака е блокирал, оттам и нещо като втулка в която влиза в оста е наранена.
    Смених лагера, втулката ми я направиха на струг.
    По-навътре смених още два лагера, понеже имаха известен луфт, както и една семеринга.
    Всичко го сглобихме и тракането изчезна.
    Остана лекото стържене при натиснат съединител и си мисля, че просто феродовите дискове на съединителя са заминали.
    Ще ги сменя и тях при първа възможност.
    Имам още доста неща да правя.
    Рефлекторите са остаряли, километража, седалката, верига, огледала...
    Решил съм да сменя всичко и да си го подготвя.
    Живот и здраве, само приход да има и ще се грижа за Слончето.

    Първоначални впечатления:

    Доста "мазно" ускорява.
    Няма загуба на мощност и прекъсване в оборотите и при набиране, спиране.
    Разбира се, аз не го мъча, до 6000 об/мин макс.
    Червената зона започва от около 8800-9000 об/мин.
    Доста приятно се управлява, слекота.
    Кормилото е доста широко /най-вероятно сменяно/ и завива много и лесно.
    Спира много добре, но се очаква с два диска отпред.
    Разход на гориво около 8-9 л/100 в града.
    Не мога да го засека точно, не съм оправил още километража.
    Смятам, че е нормален, като се има впредвид, че го чакам сутрин 3-4 мин да загрее малко и след 2-3 км спирам.
    Извън града, ще видим.
    Доста дебели пиньони има за веригата.
    Седалката е удобна.
    Слюдата фабричната ми идва малко ниска и по-нататък ще мисля вариант да я сменям.
    Рефлекторите на фаровете ще се опитам да ги възстановя, сега светят доста слабо и ме дразни вечер.
    За офф-роад едва ли ще е подходящ, доста тежък си е.
    Като критика, или може би при мен е нещо, първа ми идва много бърза, ако мога така да се изразя. Т.е ако искам да карам много бавно, мога да го правя само на полусъединител. Малко си е дразнещо, но може би не съм му свикнал.

    Полезни връзки, с повече информация (на английски):

    Обща информация, нещо като портал с много полезни връзки:
    http://www.nydesmo.com/900_lucky_explorer.html

    Кратко ревю на английски:
    http://www.dot.com.ph/uncle/e900.html

    Най-точната информация за моделите и тяхната история може да намерите тук:
    http://elefant.endless-horizons.net/fact.htm

    История на Cagiva в ралитата и състезанията:
    http://www.rallye-tenere.net/Cagiva.html

    Ръководство 1990 900ie Work Shop Manual:
    http://www.nydesmo.com/files/1990_WSM_900ie.pdf

    Ръководство 1991 900ie GT Work Shop Manual:
    http://www.nydesmo.com/files/1991_WSM_900ie_GT.pdf

    EFI information:
    http://endless-horizons.net/efi/efi.htm

    Тънкости и полезни съвети за модела:
    http://www.elefantman.com/tricksfixes.htm

    Ще добавям информация ако намеря повече, както и за ремонтите и подобренията които правя.

    Ако някой друг също има впечатления или въпроси да се обажда.


    П.С. Това ми е първото представяне, така че са възможни грешки и не добър превод от английски.
    Ако има нещо, обаждайте се или го коригирайте
    .

  • #2
    От: Cagiva Elefant 900

    Мой колега има такъв - също модел 900 IE. Доста проблемен се оказа - пасваха му клапани, инжекциона не работи добре, задния амортисьор се скапа.....
    Дано да успееш да го възстановиш, защото е готина машина и го заслужава
    Yamaha XT​M600E '98
    Mazda 626 2.0 DITD '99 Estate

    Коментар


    • #3
      От: Cagiva Elefant 900

      Първоначално публикуван от c_chanev Преглед на мнение
      Мой колега има такъв - също модел 900 IE. Доста проблемен се оказа - пасваха му клапани, инжекциона не работи добре, задния амортисьор се скапа.....
      Дано да успееш да го възстановиш, защото е готина машина и го заслужава
      Моят е с карбуратори, инжекциона ако не се лъжа е до 1993 г., след това пак се връщат на карбураторите. Не знам защо.
      Доста има за възстановяване, но малко по малко ще стане.
      .

      Коментар


      • #4
        От: Cagiva Elefant 900

        Ще стане разбира се, като има желание човек и другите два фактора време и пари са налице. Като го лъснеш качи снимки. Успех.
        BMW F800GS

        Коментар


        • #5
          От: Cagiva Elefant 900

          Класика!

          Пожелавам ти да го много време да ти върши работа! Важното е, че е в движение, другото едно по едно ще си дойде на място!

          Поздрави,
          You'll never find out - I got no key hole....

          Коментар


          • #6
            От: Cagiva Elefant 900

            Купих огледала
            Купих си и нова каска.
            Купих и нови крушки на Philips, +30% сложих ги, но не можах да ги пробвам вечерта.
            Скъсах жилото на газта.
            Днес го разглобихме да го сменяме и видяхме карбураторите, доста мръсни, сигурно не са чистени от години.
            Освен това прави и "богата смес".
            Надявам се до няколко дена всичко да е почистено, целия път на бензина също, както и бензинов филтър.
            Въздушния също е за смяна, видях че като аналог дават от Порше 924, ще разбера тези дни.

            Гледах рефлекторите, пластмасови са и имат малки язвички само в долната част.
            Стъклата им са здрави, чисти, без замъглявания.
            Вече втори човек ми казва да търся фарове/рефлектори от Лада 1500S, можело да бъдат същите, но метални ?

            Някакво мнение относно рефлекторите ?
            Има ли начин да се "никелират" или да не се занимавам ?
            Гледах комплект на Philips 2 х Н4 + 2 халогена едни синички в пластмасова кутийка за 48 лв, струва ли си ?
            Или да събирам пари за ксенон ?
            .

            Коментар


            • #7
              От: Cagiva Elefant 900

              АКо ще купуваш рефлектори за Лада 1500, по добре недей. Тия които са на пазара струват за по без пари, но са мега-менте. Рефлекторите са криви и лошо никелирани, стъклата са некачествени и разсейват светлината, фокусното разстояние не е там където трябва да бъде и т.н. Убеден съм, че оригиналните, колкото и да са зле пак ще светят по-добре от тия.

              Ако намериш истински, произведени едно време вероятно ще са хубави, но ще е трудно. Много по-вероятно е да откриеш добре запазени, свалени от някоя стара лада.
              Следващият път, когато умът ви витае, последвайте го! => www.smehurko.info

              Коментар


              • #8
                От: Cagiva Elefant 900

                Най-добрият вариант е ако се инсталират биксенони с лупи в стария рефлектор както е описано в тази тема: http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=87867
                Аз мисля да направя нещо такова на моят мотор след време защото късите светлини са ми отвратителни

                Коментар


                • #9
                  От: Cagiva Elefant 900

                  Първоначално публикуван от Gichev Преглед на мнение
                  Най-добрият вариант е ако се инсталират биксенони с лупи в стария рефлектор както е описано в тази тема: http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=87867
                  Аз мисля да направя нещо такова на моят мотор след време защото късите светлини са ми отвратителни
                  Много добре се е получило, но с моите леви ръце това е напълно невъзможно - директно си го признавам.
                  Купих си въздушен филтър.
                  Чакам още да ми почистят карбураторите и пътя на бензина.
                  Ето една много полезна страница, където са описани възможните алтернативи за почти всички части на някои от моделите на Ducati :
                  ТУК
                  .

                  Коментар


                  • #10
                    От: Cagiva Elefant 900

                    Така .. да продължа с моята одисея или как да имаш приличен мотор, без да имаш приличен доход

                    Огледалата леко се счупиха и сега са сменнени с други.

                    Карбураторите бяха свалени и разглобени на съставните си части.
                    Прилежно изчистени и сглобени.
                    Синхронизирахме ги.
                    Оказа се, че имам доста нацепена мембрана на единия карбуратор.
                    Залепихме я.
                    Знам, че това е временно решение, но ме наплашиха че нова била доста скъпа.
                    И аз като чуя големи цифри и започвам да треперя

                    В тази връзка да попитам някой знае ли откъде мога да се снабдя със здрава мембрана за карбуратора ?
                    Може да е от Ducati M900 (1993) или от Yamaha TDM 850, бил със същите карбуратори Mikuni ?


                    Въздушният филтър се оказа Filtron AP 022:
                    225mm/135mm/41mm
                    Fiat Cinquecento (Eng. 704CC./903CC.), Seicento (Eng. 903CC./41HP)

                    Замених го, че на стария се мъдреше една дата 1999 година..

                    Масло си има. Да му се учудиш даже
                    Скоро и него ще сменя, заедно с масления филтър.
                    Профилактично.

                    Купих нови свещи. Сложихме и тях.
                    Сега се получава, че докато е студен някак си не иска да върви, но след като загрее след 2-3 км започва да върви много много повече отколкото преди интервенцията с карбураторите.
                    Явно преди нещо е било запушено. Сега направо може да ми откъсне ръцете.

                    Жилото на газта го сменихме с ново.
                    Смазахме хубаво кожусите /с две жила си е/ и засега всичко е ок.

                    Жилото на скоростомера го заварихме (знам, не трябва да правя така) и изкара точно 8 км.
                    Поне видях, че километража работи.
                    Хубаво работеше
                    Сега ще сваля жилото тези дни и ще търся същото като размер и дебелина, за да го сменя.
                    Знам, че е хубаво да си поръчам ново жило, но честно казано за Cagiva/Ducati елефант 900 не знам откъде да поръчам и малко ме притеснява цената в БГ
                    Ще намеря решение и на това.
                    А е хубаво да знаеш с колко се движиш и да знаеш все пак колко км минаваш...

                    Хидравличният съединител пак прокапа.
                    Някакво гумено О-пръстенче си заминало пак, на апарата горе до дръжката.
                    Вече повечето ми дънки станаха маркирани със спирачна течност и вече като ме видят от далеч веднага познават че съм аз

                    Задните накладки леко свършиха.
                    Оказа се, че чат пат накладките свършвали и се износвали
                    И тях ще гледам да сменя тези дни.

                    Стария акумулатор му скъсах и двете уши от пренатягане.
                    Отделно на минуса беше взел да окислява доста, както се казва с желание
                    Веднъж на две седмици падаше и съответно падаше едно много весело голямо бутане.
                    Нещо като безплатен фитнес.
                    И хората ти се радват като гледат как буташ такъв голям мотор...

                    Купих и нов акумулатор.
                    Гелов.
                    Черен
                    Сложих го и тръгнахме да замерваме как е зареждането заради гаранцията.
                    Оказа се, че пак не зарежда...
                    Чудно, чудно ама аз вече не ме плашат бързо бягащите италиански токове
                    Хайде пак при майстора и започнахме да гледаме кабелите, да мерим и пак да гледаме
                    Оказа се, че има няколко окислени връзки и контакти.
                    Премахнахме една доста окислена и леко стопена букса и свързахме директно минусът с един по-дебел кабел за рамата.
                    След това се оказа че един тънък кабел отпред до релерегулатора загрява доста, пак окислен...
                    И на негово място пак поставихме друг, двойно по-дебел кабел.
                    Проверихме наново цялата ел. система от акумулатора до отпред и о чудо, всичко си дойде на мястото.
                    Зарежда си на около 13,8/13,9 В без фарове и 13,5/13,6 В с включени фарове.
                    Не знам дали на мен така ми се струва но фаровете взеха да светят доста по-добре.

                    Сега остана да си направя жилото на скоростомера.
                    Накладки задни също.
                    Седалката да се претапицира.
                    Гуми да се намерят хубави, че тези и те заминават за вечните моторджийски полета...
                    А и верига, тази може да се окаже верига-рекордьор, но ще ме изкара още малко.
                    По-нататък може с едно ксенонче да го поглезим, да гледам по-добре нощно време.
                    Мисля и един ролбар да му сложа, че тези пластмаси няма да издържат много на падане.
                    Стойки за куфари също, както и куфари, но едно по едно че не мога да смогна.

                    Честно казано малко ме яд, че нямам добър доход в момента.
                    Ако имах моторът щеше да е разглобен и най-голямата част като габарити щеше да е свеща /образно казано/.
                    Искам да му сменя всичко.
                    И да си го подготвя за пътешествия.
                    Знам, че и малко трябва да се образовам, че някъде ще ме вият вълците, ама много ще ме вият...
                    Ако продължавам в този дух да го разглобявам и сглобявам отвсякъде скоро ще му хвана цаката и спокойно ще може да се обръщате към мен за съвет
                    Само двигателя още не съм свалял и отварял, но и до там ще дойдем хехе.

                    Хайде стига толкова засега от мен, че направо жена да беше не знам дали щях да я гледам толкова.

                    И пак да се повторя:
                    А ако на някой му се намира мембрана от карбуратор от Ducati M900 (1993) или от Yamaha TDM 850, бил със същите карбуратори Mikuni да се обажда.
                    Или ако знаете откъде може да се закупи, без да получа инфаркт като разбера за цената
                    Последно редактирано от darkrose; 29-07-10, 21:49.
                    .

                    Коментар


                    • #11
                      От: Cagiva Elefant 900

                      Напомни ми утре на ЛС да ти разкажа приказката за карбураторите Mikuni BDST38 (XTZ, TDM, Ducati). Ще ти е интересна

                      Коментар


                      • #12
                        От: Cagiva Elefant 900

                        Първоначално публикуван от darkrose Преглед на мнение
                        И пак да се повторя:
                        А ако на някой му се намира мембрана от карбуратор от Ducati M900 (1993) или от Yamaha TDM 850, бил със същите карбуратори Mikuni да се обажда.
                        Или ако знаете откъде може да се закупи, без да получа инфаркт като разбера за цената
                        Наскоро и аз се чудех какво да си правя нацепените мембрани на Ямахата.
                        Тогава един приятем ми прати този линк:

                        http://www.merkury-bg.biz/reciklirani.htm

                        Хората точно това правели - рециклират стари мембрани.
                        На мен не ми се наложи да ги посетя, защото Жоро Нешев ми реши проблема, но ако искаш свържи се с тях да видим, могат ли да помогнат. Че и на мен ми е интересно.
                        Seat Leon FR 2017 1.8 TSI
                        Seat Leon 2007 1.9 TDI

                        Коментар


                        • #13
                          От: Cagiva Elefant 900

                          Първоначално публикуван от Николай Календжиев Преглед на мнение
                          ...
                          Струва ми се, че това за което става дума в предложеният линк е коренно различно. Всички тия мембрани са плоски и възстановяването им е далеч по-просто. Аз самият го правих преди време на "любимият ми" карбуратор Pierburg (масов при Golf/Jetta II).
                          Мембраните в мото-карбураторите са много по-различни и силно се съмнявам тия господа да са в състояние да помогнат. За съжаление защото алтернативите са все доволно скъпи.
                          Разбира се не пречи да се пита и ако има положителен резултат пишете. Интерес имат много хора.
                          Следващият път, когато умът ви витае, последвайте го! => www.smehurko.info

                          Коментар


                          • #14
                            От: Cagiva Elefant 900

                            http://www.nrp-carbs.co.uk/
                            Свържи е с тях....
                            Yamaha XT​M600E '98
                            Mazda 626 2.0 DITD '99 Estate

                            Коментар


                            • #15
                              От: Cagiva Elefant 900

                              ако карбураторите са като на XTZ750, то мембраните можеш да си ги купиш от Suzuki - 37 кинта е бройката
                              сега ще се поровя за парт номера им.
                              иначе аз бях полудял по Elefant, но за съжаление не успях да намеря читава и сега съм с XTZ750. Колега дано го вкараш в ред и да му се радваш, за мен това си остава голямата ми любов
                              В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X