Ще се опитам да направя кратко представяне на модела.
В тази тема ще фокусирам вниманието върхи 900 куб. модел.
Оказа се, че това е един рядък модел, който особено в България се среща доста рядко.
Малко предистория :
Cagiva закупува Ducati през 1985 г., но запазва името Ducati, понеже е по-добре известно извън Италия. Производството на Ducati продължава в Болоня, когато моделът Elefant е обявен.
Моделът използва двигатели на Ducati.
На много места го наименуват Ducati Elefant, особено последната версия Е900.
Източник: http://en.wikipedia.org/wiki/Cagiva
На различни места дават различни години на производство от 1990 до 1996(1998?)
Този мотор с този двигател е печелил два пъти Рали Дакар: 1990г и 1994г
/ За справка победители през годините: http://en.wikipedia.org/wiki/Dakar_Rally /
Малко данни за машината:
Модел: Cagiva Elefant E900
Двигател: въздушно охлаждане, 4 тактов, 90°“L”twin cylinder, SOHC, desmodromic 2 valve per cylinder.
Работен обем: 904 cc
Bore x Stroke: 92 x 68 mm
Компресия: 9.2:1
Induction: Mikuni BDST 38
Запалване/стартиране: Kokusan electronic inductive discharge / electric
Мощност: 68 hp 49.6 KW @ 8000 rpm (задна гума 63.0 hp @ 7900 rpm)
Въртящ момент: 70.6 Nm 6.7 kg-m @ 5250 rpm
Трансмисия: 6 скорости / верига
Предно окачване: 45mm Showa Обърната предница /upside down telescopic forks/
Задно окачване: Rising rate box, monoshock adjustable for preload
Предни спирачки: 2x 282mm дискове 4 бутални апарати Brembo
Задни спирачки: Единичен диск 240mm 4 бутален апарат Brembo
Предна гума: 100/90-19
Задна гума: 140/80-17
Височина на седалката: 857 mm / 33.7 in
Капацитет на резервоара: 24 литра
Сухо тегло: 204 кг
Максимална скорост: 183.4 км/ч
Видях го в интернет обява...
Аз, естествено като магнит се залепих за него и не ми трябваше много мислене да хвана пътя за Враца, и да го взема.
Моят екземпляр е от последната серия, Cagiva Elefant E 900 AC.
В доста НЕперфектно състояние, ако мога така меко да се изразя.
Километражът е спрял на 131 000 км и не работи.
Колко са минати след това никой не може да каже.
Има доста неща за ремонтиране по моторът, но едно по едно ги започнах.
Като го взех. тръгнах през нощта да се прибирам.
Не зареждаше и съвсем спря малко след Ботевград.
Оставих го на една бензиностанция на платен паркинг и на следващия ден с един бус ходих да си го прибера.
Първоначално мислехме че не зарежда, заради алтернатор/динамо.
Разглобихме го, за да разбера че всичко е наред с него...
Оказа се, че проблемът е в реле-регулатора. Ремонтираха ми го и вече си е наред.
След това на ред бе съединителя.
Чува се известно тракане и при стискане на съединителя се чува нещо средно между свирене и стържене.
Отворихме го, свалихме всичко до лагерът който е вече в двигателя.
Оказа се, че първият лагер (на някои места го нарекоха аксиален), който се намира веднага на капака е блокирал, оттам и нещо като втулка в която влиза в оста е наранена.
Смених лагера, втулката ми я направиха на струг.
По-навътре смених още два лагера, понеже имаха известен луфт, както и една семеринга.
Всичко го сглобихме и тракането изчезна.
Остана лекото стържене при натиснат съединител и си мисля, че просто феродовите дискове на съединителя са заминали.
Ще ги сменя и тях при първа възможност.
Имам още доста неща да правя.
Рефлекторите са остаряли, километража, седалката, верига, огледала...
Решил съм да сменя всичко и да си го подготвя.
Живот и здраве, само приход да има и ще се грижа за Слончето.
Първоначални впечатления:
Доста "мазно" ускорява.
Няма загуба на мощност и прекъсване в оборотите и при набиране, спиране.
Разбира се, аз не го мъча, до 6000 об/мин макс.
Червената зона започва от около 8800-9000 об/мин.
Доста приятно се управлява, слекота.
Кормилото е доста широко /най-вероятно сменяно/ и завива много и лесно.
Спира много добре, но се очаква с два диска отпред.
Разход на гориво около 8-9 л/100 в града.
Не мога да го засека точно, не съм оправил още километража.
Смятам, че е нормален, като се има впредвид, че го чакам сутрин 3-4 мин да загрее малко и след 2-3 км спирам.
Извън града, ще видим.
Доста дебели пиньони има за веригата.
Седалката е удобна.
Слюдата фабричната ми идва малко ниска и по-нататък ще мисля вариант да я сменям.
Рефлекторите на фаровете ще се опитам да ги възстановя, сега светят доста слабо и ме дразни вечер.
За офф-роад едва ли ще е подходящ, доста тежък си е.
Като критика, или може би при мен е нещо, първа ми идва много бърза, ако мога така да се изразя. Т.е ако искам да карам много бавно, мога да го правя само на полусъединител. Малко си е дразнещо, но може би не съм му свикнал.
Полезни връзки, с повече информация (на английски):
Обща информация, нещо като портал с много полезни връзки:
http://www.nydesmo.com/900_lucky_explorer.html
Кратко ревю на английски:
http://www.dot.com.ph/uncle/e900.html
Най-точната информация за моделите и тяхната история може да намерите тук:
http://elefant.endless-horizons.net/fact.htm
История на Cagiva в ралитата и състезанията:
http://www.rallye-tenere.net/Cagiva.html
Ръководство 1990 900ie Work Shop Manual:
http://www.nydesmo.com/files/1990_WSM_900ie.pdf
Ръководство 1991 900ie GT Work Shop Manual:
http://www.nydesmo.com/files/1991_WSM_900ie_GT.pdf
EFI information:
http://endless-horizons.net/efi/efi.htm
Тънкости и полезни съвети за модела:
http://www.elefantman.com/tricksfixes.htm
Ще добавям информация ако намеря повече, както и за ремонтите и подобренията които правя.
Ако някой друг също има впечатления или въпроси да се обажда.
П.С. Това ми е първото представяне, така че са възможни грешки и не добър превод от английски.
Ако има нещо, обаждайте се или го коригирайте
В тази тема ще фокусирам вниманието върхи 900 куб. модел.
Оказа се, че това е един рядък модел, който особено в България се среща доста рядко.
Малко предистория :
Cagiva закупува Ducati през 1985 г., но запазва името Ducati, понеже е по-добре известно извън Италия. Производството на Ducati продължава в Болоня, когато моделът Elefant е обявен.
Моделът използва двигатели на Ducati.
На много места го наименуват Ducati Elefant, особено последната версия Е900.
Източник: http://en.wikipedia.org/wiki/Cagiva
На различни места дават различни години на производство от 1990 до 1996(1998?)
Този мотор с този двигател е печелил два пъти Рали Дакар: 1990г и 1994г
/ За справка победители през годините: http://en.wikipedia.org/wiki/Dakar_Rally /
Малко данни за машината:
Модел: Cagiva Elefant E900
Двигател: въздушно охлаждане, 4 тактов, 90°“L”twin cylinder, SOHC, desmodromic 2 valve per cylinder.
Работен обем: 904 cc
Bore x Stroke: 92 x 68 mm
Компресия: 9.2:1
Induction: Mikuni BDST 38
Запалване/стартиране: Kokusan electronic inductive discharge / electric
Мощност: 68 hp 49.6 KW @ 8000 rpm (задна гума 63.0 hp @ 7900 rpm)
Въртящ момент: 70.6 Nm 6.7 kg-m @ 5250 rpm
Трансмисия: 6 скорости / верига
Предно окачване: 45mm Showa Обърната предница /upside down telescopic forks/
Задно окачване: Rising rate box, monoshock adjustable for preload
Предни спирачки: 2x 282mm дискове 4 бутални апарати Brembo
Задни спирачки: Единичен диск 240mm 4 бутален апарат Brembo
Предна гума: 100/90-19
Задна гума: 140/80-17
Височина на седалката: 857 mm / 33.7 in
Капацитет на резервоара: 24 литра
Сухо тегло: 204 кг
Максимална скорост: 183.4 км/ч
Видях го в интернет обява...
Аз, естествено като магнит се залепих за него и не ми трябваше много мислене да хвана пътя за Враца, и да го взема.
Моят екземпляр е от последната серия, Cagiva Elefant E 900 AC.
В доста НЕперфектно състояние, ако мога така меко да се изразя.
Километражът е спрял на 131 000 км и не работи.
Колко са минати след това никой не може да каже.
Има доста неща за ремонтиране по моторът, но едно по едно ги започнах.
Като го взех. тръгнах през нощта да се прибирам.
Не зареждаше и съвсем спря малко след Ботевград.
Оставих го на една бензиностанция на платен паркинг и на следващия ден с един бус ходих да си го прибера.
Първоначално мислехме че не зарежда, заради алтернатор/динамо.
Разглобихме го, за да разбера че всичко е наред с него...
Оказа се, че проблемът е в реле-регулатора. Ремонтираха ми го и вече си е наред.
След това на ред бе съединителя.
Чува се известно тракане и при стискане на съединителя се чува нещо средно между свирене и стържене.
Отворихме го, свалихме всичко до лагерът който е вече в двигателя.
Оказа се, че първият лагер (на някои места го нарекоха аксиален), който се намира веднага на капака е блокирал, оттам и нещо като втулка в която влиза в оста е наранена.
Смених лагера, втулката ми я направиха на струг.
По-навътре смених още два лагера, понеже имаха известен луфт, както и една семеринга.
Всичко го сглобихме и тракането изчезна.
Остана лекото стържене при натиснат съединител и си мисля, че просто феродовите дискове на съединителя са заминали.
Ще ги сменя и тях при първа възможност.
Имам още доста неща да правя.
Рефлекторите са остаряли, километража, седалката, верига, огледала...
Решил съм да сменя всичко и да си го подготвя.
Живот и здраве, само приход да има и ще се грижа за Слончето.
Първоначални впечатления:
Доста "мазно" ускорява.
Няма загуба на мощност и прекъсване в оборотите и при набиране, спиране.
Разбира се, аз не го мъча, до 6000 об/мин макс.
Червената зона започва от около 8800-9000 об/мин.
Доста приятно се управлява, слекота.
Кормилото е доста широко /най-вероятно сменяно/ и завива много и лесно.
Спира много добре, но се очаква с два диска отпред.
Разход на гориво около 8-9 л/100 в града.
Не мога да го засека точно, не съм оправил още километража.
Смятам, че е нормален, като се има впредвид, че го чакам сутрин 3-4 мин да загрее малко и след 2-3 км спирам.
Извън града, ще видим.
Доста дебели пиньони има за веригата.
Седалката е удобна.
Слюдата фабричната ми идва малко ниска и по-нататък ще мисля вариант да я сменям.
Рефлекторите на фаровете ще се опитам да ги възстановя, сега светят доста слабо и ме дразни вечер.
За офф-роад едва ли ще е подходящ, доста тежък си е.
Като критика, или може би при мен е нещо, първа ми идва много бърза, ако мога така да се изразя. Т.е ако искам да карам много бавно, мога да го правя само на полусъединител. Малко си е дразнещо, но може би не съм му свикнал.
Полезни връзки, с повече информация (на английски):
Обща информация, нещо като портал с много полезни връзки:
http://www.nydesmo.com/900_lucky_explorer.html
Кратко ревю на английски:
http://www.dot.com.ph/uncle/e900.html
Най-точната информация за моделите и тяхната история може да намерите тук:
http://elefant.endless-horizons.net/fact.htm
История на Cagiva в ралитата и състезанията:
http://www.rallye-tenere.net/Cagiva.html
Ръководство 1990 900ie Work Shop Manual:
http://www.nydesmo.com/files/1990_WSM_900ie.pdf
Ръководство 1991 900ie GT Work Shop Manual:
http://www.nydesmo.com/files/1991_WSM_900ie_GT.pdf
EFI information:
http://endless-horizons.net/efi/efi.htm
Тънкости и полезни съвети за модела:
http://www.elefantman.com/tricksfixes.htm
Ще добавям информация ако намеря повече, както и за ремонтите и подобренията които правя.
Ако някой друг също има впечатления или въпроси да се обажда.
П.С. Това ми е първото представяне, така че са възможни грешки и не добър превод от английски.
Ако има нещо, обаждайте се или го коригирайте
Коментар