Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ducati Multistrada 1200

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ducati Multistrada 1200

    И така най-накрая Ducati показаха така дългоочакваната Multistrada 1200



    Аз ще си мълча, нямам думи.


    Животът не се мери с броя вдишвания, които правим, а с моментите, които спират дъха ни!

  • #2
    До: Ducati Multistrada 1200

    Знаят ли се някакви технически параметри?
    Визията е жестока. Дано двигателя да не "меля" като при шосейните модели, на откриването чух една машина как работи...стресиращо.

    Коментар


    • #3
      До: Ducati Multistrada 1200

      Първоначално публикуван от Филип Георгиев Преглед на мнение
      Дано двигателя да не "меля" като при шосейните модели, на откриването чух една машина как работи...стресиращо.
      Ама то в това им е чара ,но е разрешим проблем ако човек иска да му е тихичко.
      Четири възможности с едно копче, град, магистрала, офроуд, писта. 150 коня на магистралата и пистата, 100 в града и полето, съотвените настойки за ABS и тракшънконтрола( min, medium, max), различен клирънс и стойка, куфарите са невероятни.
      Животът не се мери с броя вдишвания, които правим, а с моментите, които спират дъха ни!

      Коментар


      • #4
        До: Ducati Multistrada 1200

        Първоначално публикуван от Филип Георгиев Преглед на мнение
        Знаят ли се някакви технически параметри?
        Визията е жестока. Дано двигателя да не "меля" като при шосейните модели, на откриването чух една машина как работи...стресиращо.
        Стресиращо е за хора, които не са му свикнали
        Дори има съвет ако гледате Дукати и двигателя му не трака - значи има проблем.
        Не знам доколко е вярно всичко това, но моето бивше Дукати си тракаше.
        Като тракторче.
        Много приятен звук

        А сега конкретно към модела, ще сложа малко информация от тук от там, откъдето намеря.
        Някой ако може да сложи още ще стане още по-добре :


        Когато са проектирали новия Multistrada 1200, инженерите на Ducati са целяли само едно – да създадат мотоциклет, който да притежава качества на спортен байк, турър, ендуро и стрийтфайтър.

        Ducati Multistrada 1200 направи своя дебют на стартиралото вчера изложение EICMA 2009 в Милано, като успоредно с това от компанията разпространиха официална информация за модела, подкрепена от снимки и видео.

        Двигателят на мултифункционалния мотоциклет е 1198-кубиков Desmodromic, L-образен, 8-клапанов, с водно охлаждане. Неговата мощност е 150к.с. при 9 250об/мин., а максималният му въртящ момент достига 119Нм. при 7 500об/мин.

        Multistrada 1200 разполага с петстепенна трансмисия и DTC тракшън контрол, с възможност за множество настройки при четирите му режима на шофиране - sport, touring, urban и enduro.

        Шасито на байка се състои от стоманени и алуминиеви елементи, сухото му тегло е 189кг., а резервоарът е с обем 20 литра. Окачването е напълно регулируемо, с 50мм. вилка Marzocchi отпред и с амортисьор Sachs отзад.

        Джантите на Ducati Multistrada 1200 са 17-инчови, с дизайн 10 спици, облечени с гуми Pirelli Scorpion Trail, а спирачките са четирибутални радиални, с два 320мм. диска отпред и един 245мм. отзад.

        Цветовете, в които ще се предлага Ducati Multistrada 1200 са традиционното за италианската марка червено, бяло и черно. Заявките за модела вече са стартирали при дилърите на компанията.
        Още инфо, но на английски за съжаление:
        THE BEGINNING

        'A new biking concept'. That was the brief given to the Ducati designers when they started work on the original Multistrada. It arrived on the market in spring of 2003 and created a new and exciting segment, typical of the Bologna manufacturer. A new vision which combined sports performance with trail-blazing capabilities while providing an extremely comfortable ride and unrivalled versatility.

        Initially produced with the air-cooled 1000 DS engine, which was later upgraded to 1100cc in 2006, the Multistrada immediately made a name for itself with its bold personality. Thanks to an impressive technical specification it soon became synonymous with pure riding pleasure, being equally at ease on mountain roads and motorways, ideal for long distances while agile and manageable in town.

        Now, Ducati have taken the concept further, with a design that satisfies all the demands of a motorcyclist combined into one bike: a Multistrada with the emphasis on Multi, a sportbike which is powerful and fun but also easy to ride and whose first priority is safety and comfort. The new Multistrada 1200 has arrived.

        Ducati wanted to produce a motorcycle to tackle any kind of journey and road surface, a motorcycle that used technology derived from the Bologna-made race bikes in MotoGP and World Superbike. A bike without limits, which could transform itself to suit the rider's needs and not the other way around. A motorcycle that is four bikes in one.

        From a supersport to a tourer for long journeys with a passenger and luggage, to an everyday bike which could breeze through the daily commute and also tackle off-road routes with the agility of an enduro. The goal was a versatile bike able to achieve impressive levels of performance at all times and in all places. A bike that didn't exist until now!

        Ducati have once again pushed the limits of motorcycle design by adding Italian innovation to the elegance, style and technology which characterises the motorcycles that come out of its Bologna factory. All it needed was a heart, the perfect engine to realise the potential of this new design. The obvious starting point was the World Championship-winning engine, the Testastretta, used on the Superbike 1198 and work started to create the perfect power characteristics for the Multistrada 1200. Engineers in Bologna have succeeded in harnessing the immense power of this engine, making it smooth and adaptable to suit to any occasion. They have created the new Testastretta 11° engine, a significant step forward in balancing performance with usability.

        MULTISTRADA 1200: FOUR-BIKES-IN-ONE!

        Four different motorcycles, available at the touch of a button, change the fundamental characteristics of the new Multistrada 1200. Power and torque delivery, suspension settings, and traction control can be changed - even while riding - to enable the motorcycle to adapt to the needs of the rider and not the other way around. With the Multistrada 1200, Ducati introduce the concept of four-bikes-in-one with four Riding Modes: Sport, Touring, Urban and Enduro.

        The Sport Riding Mode provides the rider with an adrenalin-fuelled ride, where 150hp and incredible torque delivery are combined with a sports-oriented suspension set-up. To impart precise and focussed handling like a sportbike, it also slightly reduces Ducati Traction Control intervention to level 3 for expert riders whose 'comfort zone' is closer to the limit.

        The Touring Riding Mode is still programmed to produce 150hp; however, the power characteristic is designed in a touring configuration with much smoother torque delivery, but ready to respond when needed. Safety is enhanced with the most advanced ABS technology and with the Ducati Traction Control system set to level 5 (intermediate intervention), specifically intended for a stable and relaxing ride. The suspension set-up is ideal for touring, ensuring maximum comfort for both the rider and passenger.

        Navigating through the urban jungle requires an even more manageable motorcycle that can be used 365 days a year, whether travelling to work or grabbing a coffee in town. Selecting the Urban Riding Mode instantly changes the power to 100hp, and the suspension to the perfect setting for tackling the maze of city streets full of speed bumps and drain covers. The traction control level is set to 7, providing high system intervention so the rider can enjoy enhanced safety even in the most chaotic of stop-start traffic.

        Should the journey aboard the Multistrada 1200 leave the beaten track, it has the capability to take off-road routes in its stride. Agile and lightweight and with high, wide handlebars, serrated footrests and specially designed tyres, the Multistrada also features an Enduro Riding Mode which instantly transforms the bike with a smooth 100hp engine, higher suspension, and the option to disable the ABS. Traction control is reduced to the minimum of level 1 for almost no intervention.

        The four-bikes-in-one concept uses three technologies which interact to instantly change the chassis set-up and character of the Multistrada 1200. Fitted as standard equipment on all versions, the electronic ride-by-wire system administers three different engine mappings to change the character of the engine, while Ducati Traction Control (DTC) uses eight levels of system interaction to enhance control. For the 'S' version, Ducati Electronic Suspension (DES) instantly configures the suspension set-up to suit 'rider only', 'rider with luggage', 'rider and passenger' or 'rider and passenger with luggage'.


        RIDE-BY-WIRE

        The ride-by-wire system is an electronic interface between the throttle grip and the engine which decides the ideal power delivery of the engine depending on the Riding Mode selected and the rider's throttle input. The throttle grip no longer uses a throttle cable, but instead delivers a signal to the control unit, which in turn operates the throttle body butterflies.

        The ride-by-wire system enables three different engine mappings to adjust the total power output and the way in which it is delivered. The three maps offer 150hp with a sports-type delivery, 150hp with a progressive delivery and 100hp also with progressive delivery.

        DUCATI TRACTION CONTROL (DTC)

        The racing-derived DTC is a highly intelligent system which acts as a filter between the rider's right hand and the rear tyre. Within milliseconds, DTC is able to detect and then control rear wheel-spin, considerable increasing the bike's safety and performance. The system offers eight 'levels of sensitivity', each programmed with a level of rear wheel-spin tolerance in line with progressive levels of riding skills classified from one to eight. Level one is programmed to offer the least amount of interaction while level eight uses the most amount of interaction. DTC is an integral part of the pre-programmed Riding Modes on the Multistrada 1200; however, its setting can be customised by the user.

        Öhlins SUSPENSION WITH DUCATI ELECTRONIC SUSPENSION (DES)

        The 'S' versions of the Multistrada 1200 are equipped with the latest generation 48mm Öhlins suspension featuring the innovative Ducati Electronic Suspension (DES). The brand new fork technology enables spring pre-load and rebound and compression damping adjustments electronically controlled via the instrument panel. The Öhlins rear monoshock is also adjusted electronically in spring pre-load and rebound and compression damping.

        The electronic suspension adjustment can either be made by using the pre-set riding modes, which have been developed by Ducati test riders, or in independent mode, which allows riders to use their own personal settings. Adjustments made via the instrumentation send a signal that initiates electronic actuators mounted on the suspension units.

        TESTASTRETTA 11° power and control, the ideal travelling companion

        The starting point for the complex and innovative Multistrada 1200 project was the engine. As a prestigious model the motorcycle had to be powered by the most advanced, evolved twin-cylinder engine to come out of the Ducati factory. It had to be the Testastretta Evoluzione used on the world-beating 1198.

        The challenge, however, was to produce an engine that would be enjoyable to use in all conditions and able to adapt to the rider's character and not the other way around. Making the best ever L-Twin performance engine smoother and more user-friendly was indeed a challenge, but Ducati's innovative designers and engineers met the challenge by creating the revolutionary Testastretta 11° engine.

        WHY 11°?

        For a motorcycle intended for touring, the smoothness and user-friendliness of the engine is key to achieving an effortless and comfortable ride. The main engine characteristic that enabled this configuration was the valve overlap angle.

        The overlap angle is defined as the interval of crankshaft rotation, measured in degrees, during which both the intake and exhaust valves are open at the same time. This overlap occurs between the end of the exhaust stroke and the start of the intake stroke. High performance engines, which are subject to compromising smoothness for extreme power delivery, use high values of this parameter in order to benefit from the pressure waves to improve engine performance by maximising volumetric efficiency.

        On the new Testastretta 11° engine, this angle has been reduced from 41°, used in the Testastretta Evoluzione engine which powers the 1198, to just 11°. As a result, the fresh inlet charge flow is less compromised by the exiting exhaust gases, resulting in a much smoother combustion in addition to improved fuel economy and lower exhaust emissions. Unburnt hydrocarbon emissions (pre-catalyser) are reduced by up to 65% and specific fuel consumption (and consequent CO2 emissions) by up to 15% (Euro3).

        With its 150hp and 12.1kgm (87.5lb-ft) of torque, the new Testastretta 11° sets a new standard for Ducati twin-cylinder engines. Tests on fluid dynamics through the ports and in the combustion chamber have resulted in a modified power delivery profile and specifically the torque. New intake and exhaust ports combined with a radical adjustment of the cam timing and slight reduction of the compression ratio have enabled Ducati to achieve a favourable torque curve at low rpm, which remains strong through a wide range. This particular characteristic considerably enhances the Multistrada 1200's ridability.

        The gearbox and final drive ratios have also been optimised to enable the use of a higher-ratio 6th gear. This solution not only enables reduced fuel consumption, but also achieves increased riding comfort by reducing vibration. To give a practical example, if the 1198 reaches its top speed in 6th gear, the Multistrada 1200 is able to reach it in 5th gear and maintain it effortlessly in 6th.

        The Multistrada 1200 features an oil bath clutch with 'slipper' function and super-light feel at the lever. Its design uses a progressive self-servo mechanism that presses the plates together when under drive from the engine, enabling the reduction of the clutch spring rates. This results in a much lighter clutch lever at the handlebar, ideal in stop-start traffic or long journeys. When the drive force is reversed, the same mechanism reduces the pressure on the clutch plates, enabling them to provide a race-like 'slipper' action, which reduces the destabilizing effect of the rear-end under aggressive down-shifting and provides a much smoother feeling when closing the throttle or down-shifting under normal riding conditions.


        189kg sets a new benchmark

        Constantly reducing weight is part of the design brief for all Ducati models. Less weight enables maximum performances both in terms of dynamic behaviour and safety. A lighter motorcycle will brake in a shorter distance, accelerate faster and be easier to steer. Every single component of the Multistrada 1200, therefore, has been designed to achieve weight reduction without compromising its load-bearing capacity. With a dry weight of just 189kg (417lb) the Multistrada 1200 is lighter than any other road enduro, touring or sport touring bike currently available. The light weight combined with an excellent chassis set-up ensures exceptional handling, a key factor for sports, touring, urban or enduro riding.

        This weight saving is the result of applying new technologies to Ducati's design and engineering of all major components. Crankcases are now cast using Vacural® technology and frame components use welded Trellis tubes, cast alloy elements and hi-tech polymers. Further savings have also been made with the single-sided swingarm in aluminium and the fuel tank has been developed using blow moulding technology in pursuit of the best compromise between capacity and weight.

        Furthermore, the layout of the exhaust system, which is simple and minimalistic, uses two primary manifolds flowing directly into the triple chamber single silencer. Apart from carrying out the 2-1-2 compensator function, the silencer also contains the catalyser and sound-absorbent materials. The two compact and lightweight aluminium alloy end pipes depart in a low, lateral configuration to keep the overall weight to a minimum.

        ERGONOMICS AND COMFORT

        The Multistrada 1200 has undergone an extensive ergonomic study using both CAD and repeated prototype testing, in order to guarantee a high level of comfort with a fully loaded bike for long-range touring.

        The 'ergonomics triangle' of handlebar, seat and footpegs has been designed for both the rider and passenger, in order to optimise comfort while providing a commanding and upright riding position. The Multistrada 1200 feels spacious and seats two people in complete comfort, even with the top case and panniers in place. Underlining its multi-tasking intention, ergonomic attention was even applied when designing the riding position while standing on the footpegs, off-road style.

        The wide, tapered steel handlebars have been designed for maximum comfort and ensure a commanding riding position enhanced by a generous steering lock of 76° (38° left and right). In addition, the handlebars have been mounted on anti-vibration isolators, specially designed to balance riding comfort with precise road 'feel'.

        The Multistrada 1200 seat immediately transmits a sense of comfort. Constructed in two separate sections for the rider and passenger, they were designed with particular focus on form and cushion density to ensure maximum comfort during long journeys. A confidence-inspiring passenger grab-handle offers a secure and comfortable grip.

        The footpeg position represents part of the optimum 'ergonomics triangle' for both the rider and passenger with added consideration to ground clearance during maximum lean angle and position of pannier luggage. The footpegs have rubber inserts that insulate vibration, removable to expose a motocross-style serrated edge that provides enhanced boot grip when riding off-road.

        The Multistrada 1200's rear view mirrors have both vertical and horizontal adjustment and increased surface area to provide the most efficient visibility.

        Two handy onboard stowage areas are built into the motorcycle, one suitable for mobile phones or toll road tickets situated in the right cockpit side panel and a larger 3 litre area situated under the passenger seat.

        IDEAL FOR LONGER JOURNEYS

        The Multistrada 1200's screen is designed with 60mm of vertical adjustment to ensure efficient wind protection for all rider heights and effortless high-speed riding over long distances.

        The fuel tank has been developed using a new moulding technology which enables a favourable balance between capacity and weight. Subject to riding style, the 20 litre (5.3 gallon US) capacity provides more than 300km (186 miles) of riding pleasure between fuel stops.

        Two 12V power outlets situated on either side of the area below the rider's seat can be used to power up to 3A (fused) accessories such as thermal apparel, intercoms or mobile phone chargers. A special connection point for powering the GARMIN satellite navigator (optional feature)is situated near the instrumentation.

        Make Model Ducati Multistrada 1200

        Year 2010

        Engine
        Liquid cooled, four stroke, 90°“L”twin cylinder, DOHC, desmodromic 4 valve per cylinder.

        Capacity 1198.4
        Bore x Stroke 106 x 67.9 mm
        Compression Ratio 11.5:1

        Induction
        Mitsubishi electronic fuel injection system, Mikuni elliptical throttle bodies

        Ignition / Starting Marelli electronic / electric
        Clutch Light action, wet, multiplate clutch with hydraulic control. Self-servo action on drive, slipper action on over-run.
        Exhaust Catalizzatore e 2 sonde lambda/Stainless steel muffler with catalytic converter and 2 lambda probes, alluminium tail pipes

        Max Power 150hp 110,3 KW @ 9250 rpm

        Max Torque 12.1kgm 87,5lb-ft 118,7Nm @ 7500rpm
        Transmission / Drive 6 Speed / Chain 5.30"; Front sprocket 15; Rear sprocket 40
        Gear Ratio 1st 37/15 / 2nd 30/17 / 3rd 27/20 / 4th 24/22 / 5th 23/24 / 6th 22/25
        Wheelbase / Rake 1530 mm / 25°
        Frame Tubular steel Trellis frame

        Front Suspension Marzocchi 50mm fully adjustable usd forks, 170mm 6.7in wheel travel

        Rear Suspension Progressive linkage with fully adjustable Sachs monoshock. Aluminium single-sided swingarm, 170mm wheel travel

        Front Brakes 2 x 320mm semi-floating discs, radially mounted Brembo callipers, 4-piston, 2-pad. ABS as standard equipment

        Rear Brakes Single 245mm disc, 2-piston calliper

        Front Tyre 120/70 ZR17

        Rear Tyre 190/55 ZR17
        Seat Height 850 mm

        Dry-Weight / Wet Weight 188 kg - 417 lb / 217 kg - 478 lb

        Fuel Capacity 20 Litres / 5.3 gal

        Източник: http://www.motorcyclespecs.co.za/mod..._1200%2010.htm






        Последно редактирано от darkrose; 30-03-10, 02:18. Причина: video
        .

        Коментар


        • #5
          До: Ducati Multistrada 1200

          Ето и още една много важна информация от колега, от друг форум. Мотора може да се поръча още сега, но ще дойде юни месец в България. Явно не страдат от липса на поръчки... Базовият модел струва, около 28000 лева, а туринг модела със екстрите и куфарите струва 33800 лева.
          Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
          Златомир Попов - Forry

          Коментар


          • #6
            До: Ducati Multistrada 1200

            Мда... то вече е ясно 30 000 лв са ориентировъчната линия , човек с толкова пари ще се ориентира

            Коментар


            • #7
              До: Ducati Multistrada 1200

              Цените, които обявяват от Овърдрайв са за базовия модел е точно 27 800 лв. ,33 800 е Multistrada S Sport и S Touring. Разликата на S Sport с обикновения е Ohlins окачването и доста карбонови елементи, а S Touring пък няма карбоните, а са му сложили куфарите... Това за момента са може би наи добрите цени от цяла Европа, при положение че ако се плаща мотора и в кеш може и да се свали некои лев (казвам го от личен опит).
              Gilera Nexus 500

              Коментар


              • #8
                До: Ducati Multistrada 1200

                по принцип пистовите на Ducati в щатите се смятат за върха на гъзарията и са съсредоточени в градове, където има повече $$. В Ню Йорк има доста Ducati-та. На мен лично 2007 Monster 695 много ми хареса като излезна, пасна ми на дупето идеално и бях решил да си вземам един, но в последствие нещата се развиха по друг начин. Покрай интереса ми към тази марка и разговорите със собственици съм забелязал едно- че оценките могат да са всякакви, но основното общо нещо е, че в никакъв случай не могат да се сравняват с японските по отношение на надеждност. Multristrada също съм виждал приличен брой пъти по улиците на същия град, красив мотор с хубав звук. Не съм сигурен обаче до колко би оправдал очакванията за надеждност. Но в крайна сметка, мотор се взема за кеф. Ако някой го кефи това просто да взема и да се радва на живота и толкова

                Коментар


                • #9
                  До: Ducati Multistrada 1200

                  Първоначално публикуван от valtchev Преглед на мнение
                  п Покрай интереса ми към тази марка и разговорите със собственици съм забелязал едно- че оценките могат да са всякакви, но основното общо нещо е, че в никакъв случай не могат да се сравняват с японските по отношение на надеждност. Multristrada също съм виждал приличен брой пъти по улиците на същия град, красив мотор с хубав звук. Не съм сигурен обаче до колко би оправдал очакванията за надеждност.
                  Обоснови се, за надеждността.
                  Защо да не са надеждни, което те кара да мислиш така ?
                  Моят беше стоял една година в хале, а преди това кой знае къде и колко в Япония на някой кей/хале.
                  Нямаше никакви проблеми за краткия период в който беше в мен.
                  Аз си мисля, че Ducati е фирма, която не би си позволила да прави нещо набързо или да не е качествено.
                  Но това моето е много кратък опит, за да мога да твърдя нещо със сигурност, просто споделям впечатления.
                  .

                  Коментар


                  • #10
                    До: Ducati Multistrada 1200

                    май малко ОФФ излизаме от темата за Мултистрадите, но нали знаеш- нищо не е абсолютно, т.е. не е задължително всеки мотоциклет да има проблеми. Както и не е задължително всеки да няма май малко объркващо.

                    мотора на един приятел, който карах, беше Monster 620 и много приличен, никакви проблеми, чести карания по 150-200 км за ден, никакъв проблем. За моторите на други обаче са се появявали неща от сорта на течове на масло докато си стои в гаража и мотора е на буквално няколко дена откак го е взел чипа нов от магазина. Или пък някакъв проблем с ел. инсталациите. Не е нещо, което се износва, а нещо, което прилича на немарливост при сглобяването. Ако се потърсят ревюта в интернет, има доста с подобни мнения. Модераторите не знам дали няма да разкарат линка, но добър сайт информация за мотори е http://www.powersportsnetwork.com и там кликаш на Reviews и после на Motorcycles Reviews.

                    По отношение на Multistrada- казах, че съм виждал често по улиците и съдя за тях главно по интереса на другите. Когато нещо е популярно, обикновено има някоя основателна причина, но логиката и практичността не винаги са основните фактори. Мненията в щатите за моторите са:
                    - БМВ- класа
                    - италиански- гъзария
                    - японски- клише

                    Твоят- надявам се да е добре. Казах ти, не значи, че всеки мотор е кофти. И до някъде е готино да се вземат покарани мотори, че евентуални проблеми са оправени .... и се надяваш собственика да не е създал нови

                    Абе... моето лично мнение е, че ако примерно съм решил да изхарча $8,000 за нов мотор, примерно някой нейкид, въпреки, че някой нейкид Fazer или МТ3 май беше другия интересен с подобен двигател по размер може да са по-добри до някаква степен по характеристики от Monster 695 (не съм сигурен дали е така, давам пример), аз все пак бих си взел Monster-а, просто защото той повече ме кефи

                    Коментар


                    • #11
                      До: Ducati Multistrada 1200

                      Малко нова информация:

                      .

                      Коментар


                      • #12
                        До: Ducati Multistrada 1200

                        Моля, преведете накратко оценката от теста на последния клип. Благодаря!

                        Коментар


                        • #13
                          До: Ducati Multistrada 1200

                          Доколкото разбрах, споделят мнението че:
                          Ако сте почитател на по-спортните мотоциклети, то Дукати-то ще Ви хареса повече.
                          По-лесно "издърпва"
                          И на път с повече завои значително дръпва напред.

                          Казват и още доста неща, мисля че и чух нещо хубаво за БМВ-то, но просто не мога да схвана отделните думи.
                          Пусках си го няколко пъти и не можах да разбра всичко.
                          А уж разбирам английски, ужас
                          .

                          Коментар


                          • #14
                            До: Ducati Multistrada 1200

                            Единият казва, че е свикнал със спортни мотори, и Дукатито се чувствало повече като спортен мотор, затова го предпочита. Очаквал Дукатито да дърпа на БМВ-то, а за негово учудване - това не станало. Обаче на път със завои предимството на Дукати било голямо, заради "големият недостатък на БМВ - голямата предна гума", която завивала бавно и тежко, но въпреки всичко БМВ си остава наистина отличен туринг мотор.
                            Другият казва, че БМВ бил за хора, които искат истински туринг байк. Дукатито пък било за хора, които доскоро са карали спортни мотори, но вече искат да карат "изправени", като при това да запазят спортното поведение на мотора. Казва, че Дукати нямал истинска конкуренция. Бие Варадеро, бие Триумф Тайгър. За мотор-за-всичко - Дукати.

                            Иначе моето мнение е, че Дукатито е малко по-добро за офроуд от една пистарка
                            Последно редактирано от ACCELERATOR; 02-04-10, 00:38.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Ducati Multistrada 1200

                              Уникален мотор. Ето едно мнение от advriders, което обобщава същността на мотора:

                              The more I look at the bike and the spec, the more I think Ducati will sell lots of these, especially to the kind of buyers that have 1200GS money and lifestyles.

                              Faster than, um, any ADV bike out there. Lighter than, um, any ADV bike out there. More exclusive than, um, any ADV bike out there..

                              Poor off-road capability? 90% of big trailbike owners never take them off-road anyway.

                              But this could become the weapon-of-choice for varied Euro tours, the odd jaunt into North Africa, and the weekend bug-splatter run.

                              Ducati are being pretty smart - Europeans need multi-function bikes because we just can't afford extensive 'stables', and in the USA the most common second-bike for a Harley owner is a Ducati.

                              Win-win for Bologna


                              Превод:

                              Колкото повече гледам мотора и спецификациите му, толкова повече мисля, че Ducati ще продадат много от тези, особенно на хора, които имат парите за 1200GS и стил на живот.

                              По - бърз от, хъм, всеки Адвенчър мотор. По - лек от, хъм, всеки Адвенчър мотор. По - изключителен от, хъм, всеки Адвенчър мотор.

                              Слаби оф-роуд възможности? 90% от собствениците на тежки ендура така или иначе никога не ги използват оф-роуд.

                              Този мотор може да бъде избраното оръжие за разнообразни Европейски пътешествия, странни екскурзии в Северна Африка или за да си изцапаш каската с буболечки през уикнеда.

                              Ducati са много умни - Европейците имат нужда от мултифункционален мотор, защото ние просто не можем да си позволим обширна "конюшня", а в САЩ най - често срещаният избор за втори мотор на собствениците на Harley е Ducati.

                              Win - win за Болония.
                              Последно редактирано от Sheiha; 10-03-12, 13:47.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X