Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Раждането на една легенда - XTZ 850

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Раждането на една легенда - XTZ 850

    Раждането на една легенда - XTZ 850
    Миналото лято карах старата си Honda XL600R по пътищата и безпътищата, но липсата на стартер, трудното ритане на големия двигател, ниската скорост, нулевата ветрозащитеност и ниският комфорт за каране по пътищата ме принудиха да го сменя с някой по-подходящ. Иначе лоша дума не мога да кажа за баба Хонда – изключително здрав мотор, който може да ме закара до другия край на света и да ме върне.

    Пуснах обява за Хондата, нямам възможност за четвърти мотор в гаража, но цяло лято никой не се обади.
    Успоредно с нея течеше обява за СуперТенере, с доста висока начална цена - http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=38530
    Тъй като вече имах такъв мотор, доволен съм от модела и познавам недостатъците му и се насочих пак към него.
    Есента цената на това СТ изведнъж падна двойно с обяснението, че мотора не пали. Как, защо – не знаел.
    Предложих бартер, човека се съгласи.
    Търсих някой да отиде да го погледне, тъй като се намираше в Чепеларе, а аз съм във Варна.
    Никой не се съгласи, обадих се на Шидера, натоварихме Хондата на ремаркето и тръгнахме към Чепеларе.


    Оказа се, че двигателя е блокирал – не превърташе по никакъв начин.
    Реших, ще правим бартера, момчето пое разходите ми.
    Свалих Хондата, запалих му я да я пробва и натоварихме Тенерето.
    По пътя спирахме да зареждаме и забелязах, че от двигателя текна доста масло – и това без да превърта двигателя. Външно не се виждаше нищо счупено.


    Прибрахме се по нощите и го прибрахме в гаража.


    Малко по малко започнах да разглобявам двигателя, в същото време търсех друг.



    Буталата бяха износени, мембраните на карбураторите скъсани, което не отговаряше на „мотора е голяма бегачка, най-добрия в Чепеларе”, както гласеше обявата в началото си.
    Разглобих го целия и разбрах къде е блокирал и защо.
    Единият биелен лагер беше цъфнал като майска роза. Причината – пясък в маслото.



    Валът – с надрана шийка и с биене далеч над допуските.



    Големите „майстори” скъсали гарнитурата на капака на генератора и вместо да я сменят, намацали обилно с червен силикон. После вкарали мотора в пясъка до веригата, а тя го вкарала през скъсаната гарнитура. Оттам до биелата лесно си е намерил пътя.


    А продавачът не знаеше нищо, уж.
    Търсех двигател в Англия, има избор. Търсех и изгоден транспорт до България.
    Един приятел ми каза, че в мобилето излязъл катастрофирал ТДМ в Бургас.
    Веднага се обадих и на другия ден с Шидера и Наско пътувахме с ремаркето.



    Мотора запали, натоварихме го и се прибрахме, като минахме през базата на Вромос, за да им изпробваме барбекюто.


    Тъй като главата беше счупена и лепена с течен метал, реших да я сменя с тази от СТто и да видя в какво състояние е двигателя отвътре.


    Износването на цилиндрите и буталата, всичко което успях да измеря е в нормите. Затворих двигателя, измерих хлабините на клапаните и го преместих на рамката на Тенерето.


    Изчистих карбураторите, проверих настройките им, синхронизирах ги механично и ги монтирах.


    Бензин, ток и мотора запали. Ураааа.
    http://picasaweb.google.bg/ivan.j.kr...78171153024098 - клипче.
    Наздраве!

    Сглобих го и отидох до КАТ да разпитам какво е необходимо за регистриране с новия двигател.
    Те ме пратиха в ТИАТ – Шумен, за техническа експертиза.


    Натоварихме мотора на ремаркето, не обичам да карам при температури около нулата и в дъжд. До следобед мотора вече беше с варненски номер, а аз държах в ръка талона на мое име.


    Остана да сменя гарнитурата на главата, тъй като използвах старата, и ме гложди, че може да направи беля, макар че е метална. Също така да разпродам частите от ТДМ-а, за да разчистя гаража и да си накупя някои части за тунинг на новата машина.
    И на пролет, натоварен с багаж и жената, отново на път. Накъдето ни видят очите.
    Последно редактирано от Ivan_J; 17-12-09, 22:04. Причина: снимка

  • #2
    До: Раждането на една легенда - XTZ 850

    Браво! Ще чакаме първият истински тест с впечатления от новия двигател. За мен това е най-добрата комбинация като цена/качество!

    Коментар


    • #3
      До: Раждането на една легенда - XTZ 850

      Честито.
      Със здраве да го караш. Добре се е получило. И звукът му - съвсем истински. Поздравления.
      ______2
      Е = MZ

      Коментар


      • #4
        До: Раждането на една легенда - XTZ 850

        А така. Сега си имаш по- бързото СТ. Ако не се лъжа с десет кончета повече и по- висок въртящ момент. Честито и със здраве да го караш.
        Поздрави!

        Коментар


        • #5
          До: Раждането на една легенда - XTZ 850

          А честито! Много безаварийни километри и дълги пътешествия!
          69 коня и 50 NM е Супер Тенерето, а
          77 коня и 80,4 NM е ТДМ-а 850-то
          Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
          Златомир Попов - Forry

          Коментар


          • #6
            До: Раждането на една легенда - XTZ 850

            Първоначално публикуван от ВладиЧ Преглед на мнение
            А честито! Много безаварийни километри и дълги пътешествия!
            69 коня и 50 NM е Супер Тенерето, а
            77 коня и 80,4 NM е ТДМ-а 850-то
            Да бе, да - така казваше една шефка, като искахме увеличение на заплатите
            Грешни са ти данните за въртящия момент.
            75.5 Nm @ 6000 rpm е. 80Nm е по-новия ТДМ с дефазирания колянов вал, но моя двигател е от първия модел.
            Но СуперТенерето много го подценяваш - 66 Nm е.
            Очаквам с нетърпение подходящо време, за да го пробвам.
            Димо, звукът е истински, защото е без филтри на клипа.
            Сега вече пак си е тих, както ми харесва. Тихите води са най-дълбоки

            Коментар


            • #7
              До: Раждането на една легенда - XTZ 850

              Тая разцветка на тенерето ми изглежда странно позната от някъде.

              Коментар


              • #8
                До: Раждането на една легенда - XTZ 850

                Тя е от стандартните разцветки за този модел. Според мен е най-готината разцветка, защото бялото е перлено.
                Да объркал съм нютонметрите на СТ, а пък на ТДМ съм дал за по-нов модел. Като на моя едно време.
                И пак Евала за труда човеко! Със здраве да си я караш!
                Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                Златомир Попов - Forry

                Коментар


                • #9
                  До: Раждането на една легенда - XTZ 850

                  Прекланям се пред хора, които връщат стари метални и механични неща обратно към живот. Тук нещата са още по-силни, защото следях развитието на "Чепеларската сделка".

                  Честито и поздравления!!! Този мотор е заслужавал такъв собственик като теб!
                  You'll never find out - I got no key hole....

                  Коментар


                  • #10
                    До: Раждането на една легенда - XTZ 850

                    Днес сефтето съвпадна с традиционното коледно каране.


                    Коментар


                    • #11
                      До: Раждането на една легенда - XTZ 850

                      Добра комбинация си направил, Иване!
                      Жалко, че не дойде с Шидера в Бургас... Догодина те чакаме, да коледуваме заедно, а до тогава - много километри и много радост!
                      Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                      Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Раждането на една легенда - XTZ 850

                        Да споделя впечатления след 10000км.

                        Мотора се държи превъзходно и е много комфортен за дълъг път, независимо от качеството и вида на пътното покритие. На магистрлата без проблем се движи с доста над ограничението, с максимална скорост над 200, не се замисля да мине и през някоя нива, но по тесните и разбити селски пътища се чувства в свои води.


                        Максималният дневен преход от 900 км за 14 часа не ми създаде особен дискомфорт, благодарение на модифицираната седалка от ТДМ.
                        Разходът на гориво е 6.5л/100км, като минималния е 5.5 - за 1400км в Украйна, а максималния - малко под 7 при бързо каране по магистрала с двама и много багаж.
                        Багажа събирам в куфар 52л, чанта на резервоара и непромокаем сак на задната седалка.

                        Започнах да правя алуминиеви странични куфари и стойки за тях, но проекта върви бавно.
                        Гумите с които е обут в момента са Heidenau K60, предната е на 10000км и има живот още за 5000, а задната нова. Това за мен е най-добрата адвенчър гума - има добро сцепление на асфалт, сух и мокър, добре държи на черен път и чакъл, на кал хлъзга, но драпа.
                        Двигателя има достатъчно въртящ момент, за да карам само на 5-а от 50 км/ч нагоре. От 2500 об/мин дърпа мощно и така до максималните(няма ограничител), без пикове и спадове. Със сегашното предавателно отншение - скоростна кутия на TDM и зъбчатки с брой зъби като на СуперТенере при 130 км/ч е на 5000 об/мин, доста комфортни обороти за каране. Оригинално на ТДМ-а е с 2 зъба по-малко отзад, но ми идва бързо за офроуд каране. Веригата е 525 CZ х-рингова. Натягал съм я само в началото и дори след 10000км не се е разтегнала. Мажа я със самоделен ойлер.
                        Карам с масло IP 15W50 полусинтетика. Предната смяна беше с Моторекс 15W50 - с него работи по-тихо и смятам следващата смяна пак да е с моторекса. Разход на масло не съм забелязал.
                        Като недостатъци мога да отбележа - широкия резервоар - пречи за каране прав и не защитава коленете от вятър и дъжд, недобрата ветрозащита над 150км/ч(мотора е с оригиналната ниска слюда), високия център на тежеста - пречи само при манвериране на място, високия разход - може да се намали на 5/100 с швейцарския комплект за карбураторите, при незначителна разлика в мощноста и слабите предни спирачки - в момента е със спирачна помпа от ТДМ и различни накладки на двата диска - спира по-добре от стандартно СуперТенере, но едни 300мм дискове няма да навредят.













                        Решил съм да го продавам, за да започна следващия проект. Повече за него - след стартирането му.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Раждането на една легенда - XTZ 850

                          Става все по-интересно!
                          След като направи страхотен мотор, почти от скраб, сега се каниш да се разделиш с него... Нямам търпение да науча, какво си замислил сега.
                          Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                          Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Раждането на една легенда - XTZ 850

                            Ха, ти да видиш! Продаваш? На каква цена?
                            Способен съм на всичко, стига то да е човешко. Който ме надмине не е човек.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Раждането на една легенда - XTZ 850

                              Ето тук е темата за продажба:
                              http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=105296
                              Последно редактирано от Ivan_J; 01-11-10, 08:52.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X