Раждането на една легенда - XTZ 850
Миналото лято карах старата си Honda XL600R по пътищата и безпътищата, но липсата на стартер, трудното ритане на големия двигател, ниската скорост, нулевата ветрозащитеност и ниският комфорт за каране по пътищата ме принудиха да го сменя с някой по-подходящ. Иначе лоша дума не мога да кажа за баба Хонда – изключително здрав мотор, който може да ме закара до другия край на света и да ме върне.

Пуснах обява за Хондата, нямам възможност за четвърти мотор в гаража, но цяло лято никой не се обади.
Успоредно с нея течеше обява за СуперТенере, с доста висока начална цена - http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=38530
Тъй като вече имах такъв мотор, доволен съм от модела и познавам недостатъците му и се насочих пак към него.
Есента цената на това СТ изведнъж падна двойно с обяснението, че мотора не пали. Как, защо – не знаел.
Предложих бартер, човека се съгласи.
Търсих някой да отиде да го погледне, тъй като се намираше в Чепеларе, а аз съм във Варна.
Никой не се съгласи, обадих се на Шидера, натоварихме Хондата на ремаркето и тръгнахме към Чепеларе.

Оказа се, че двигателя е блокирал – не превърташе по никакъв начин.
Реших, ще правим бартера, момчето пое разходите ми.
Свалих Хондата, запалих му я да я пробва и натоварихме Тенерето.
По пътя спирахме да зареждаме и забелязах, че от двигателя текна доста масло – и това без да превърта двигателя. Външно не се виждаше нищо счупено.

Прибрахме се по нощите и го прибрахме в гаража.

Малко по малко започнах да разглобявам двигателя, в същото време търсех друг.

Буталата бяха износени, мембраните на карбураторите скъсани, което не отговаряше на „мотора е голяма бегачка, най-добрия в Чепеларе”, както гласеше обявата в началото си.
Разглобих го целия и разбрах къде е блокирал и защо.
Единият биелен лагер беше цъфнал като майска роза. Причината – пясък в маслото.

Валът – с надрана шийка и с биене далеч над допуските.

Големите „майстори” скъсали гарнитурата на капака на генератора и вместо да я сменят, намацали обилно с червен силикон. После вкарали мотора в пясъка до веригата, а тя го вкарала през скъсаната гарнитура. Оттам до биелата лесно си е намерил пътя.

А продавачът не знаеше нищо, уж.
Търсех двигател в Англия, има избор. Търсех и изгоден транспорт до България.
Един приятел ми каза, че в мобилето излязъл катастрофирал ТДМ в Бургас.
Веднага се обадих и на другия ден с Шидера и Наско пътувахме с ремаркето.


Мотора запали, натоварихме го и се прибрахме, като минахме през базата на Вромос, за да им изпробваме барбекюто.

Тъй като главата беше счупена и лепена с течен метал, реших да я сменя с тази от СТто и да видя в какво състояние е двигателя отвътре.

Износването на цилиндрите и буталата, всичко което успях да измеря е в нормите. Затворих двигателя, измерих хлабините на клапаните и го преместих на рамката на Тенерето.

Изчистих карбураторите, проверих настройките им, синхронизирах ги механично и ги монтирах.

Бензин, ток и мотора запали. Ураааа.
http://picasaweb.google.bg/ivan.j.kr...78171153024098 - клипче.
Наздраве!

Сглобих го и отидох до КАТ да разпитам какво е необходимо за регистриране с новия двигател.
Те ме пратиха в ТИАТ – Шумен, за техническа експертиза.

Натоварихме мотора на ремаркето, не обичам да карам при температури около нулата и в дъжд. До следобед мотора вече беше с варненски номер, а аз държах в ръка талона на мое име.

Остана да сменя гарнитурата на главата, тъй като използвах старата, и ме гложди, че може да направи беля, макар че е метална. Също така да разпродам частите от ТДМ-а, за да разчистя гаража и да си накупя някои части за тунинг на новата машина.
И на пролет, натоварен с багаж и жената, отново на път. Накъдето ни видят очите.
Миналото лято карах старата си Honda XL600R по пътищата и безпътищата, но липсата на стартер, трудното ритане на големия двигател, ниската скорост, нулевата ветрозащитеност и ниският комфорт за каране по пътищата ме принудиха да го сменя с някой по-подходящ. Иначе лоша дума не мога да кажа за баба Хонда – изключително здрав мотор, който може да ме закара до другия край на света и да ме върне.
Пуснах обява за Хондата, нямам възможност за четвърти мотор в гаража, но цяло лято никой не се обади.
Успоредно с нея течеше обява за СуперТенере, с доста висока начална цена - http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=38530
Тъй като вече имах такъв мотор, доволен съм от модела и познавам недостатъците му и се насочих пак към него.
Есента цената на това СТ изведнъж падна двойно с обяснението, че мотора не пали. Как, защо – не знаел.
Предложих бартер, човека се съгласи.
Търсих някой да отиде да го погледне, тъй като се намираше в Чепеларе, а аз съм във Варна.
Никой не се съгласи, обадих се на Шидера, натоварихме Хондата на ремаркето и тръгнахме към Чепеларе.
Оказа се, че двигателя е блокирал – не превърташе по никакъв начин.
Реших, ще правим бартера, момчето пое разходите ми.
Свалих Хондата, запалих му я да я пробва и натоварихме Тенерето.
По пътя спирахме да зареждаме и забелязах, че от двигателя текна доста масло – и това без да превърта двигателя. Външно не се виждаше нищо счупено.
Прибрахме се по нощите и го прибрахме в гаража.
Малко по малко започнах да разглобявам двигателя, в същото време търсех друг.
Буталата бяха износени, мембраните на карбураторите скъсани, което не отговаряше на „мотора е голяма бегачка, най-добрия в Чепеларе”, както гласеше обявата в началото си.
Разглобих го целия и разбрах къде е блокирал и защо.
Единият биелен лагер беше цъфнал като майска роза. Причината – пясък в маслото.
Валът – с надрана шийка и с биене далеч над допуските.
Големите „майстори” скъсали гарнитурата на капака на генератора и вместо да я сменят, намацали обилно с червен силикон. После вкарали мотора в пясъка до веригата, а тя го вкарала през скъсаната гарнитура. Оттам до биелата лесно си е намерил пътя.
А продавачът не знаеше нищо, уж.
Търсех двигател в Англия, има избор. Търсех и изгоден транспорт до България.
Един приятел ми каза, че в мобилето излязъл катастрофирал ТДМ в Бургас.
Веднага се обадих и на другия ден с Шидера и Наско пътувахме с ремаркето.
Мотора запали, натоварихме го и се прибрахме, като минахме през базата на Вромос, за да им изпробваме барбекюто.
Тъй като главата беше счупена и лепена с течен метал, реших да я сменя с тази от СТто и да видя в какво състояние е двигателя отвътре.
Износването на цилиндрите и буталата, всичко което успях да измеря е в нормите. Затворих двигателя, измерих хлабините на клапаните и го преместих на рамката на Тенерето.
Изчистих карбураторите, проверих настройките им, синхронизирах ги механично и ги монтирах.
Бензин, ток и мотора запали. Ураааа.
http://picasaweb.google.bg/ivan.j.kr...78171153024098 - клипче.
Наздраве!
Сглобих го и отидох до КАТ да разпитам какво е необходимо за регистриране с новия двигател.
Те ме пратиха в ТИАТ – Шумен, за техническа експертиза.
Натоварихме мотора на ремаркето, не обичам да карам при температури около нулата и в дъжд. До следобед мотора вече беше с варненски номер, а аз държах в ръка талона на мое име.
Остана да сменя гарнитурата на главата, тъй като използвах старата, и ме гложди, че може да направи беля, макар че е метална. Също така да разпродам частите от ТДМ-а, за да разчистя гаража и да си накупя някои части за тунинг на новата машина.
И на пролет, натоварен с багаж и жената, отново на път. Накъдето ни видят очите.
Коментар