Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Славните ветерани - Honda Africa Twin , Yamaha Super Tenere , Suzuki DR BIG.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Славните ветерани - Honda Africa Twin , Yamaha Super Tenere , Suzuki DR BIG.

    Еее, Владич, не така с лошо Чак пък ретро... Има си тема и за новите, нека има тема и за по-старите. За съжаление в този клас изборът не е особено голям - ако имаш повечко пари, избираш между големият и тежък ГС, и по-лекият, но със слава на по-ненадежден КТМ Адвенчър.
    Ако пък разполагаш с по-малко финанси - изборът е съответно между Супер Тенере и Африка Туин.
    Дупката при моделите е прекалено голяма, и май няма среден вариант.
    Ако човек разполага с кръгла сума от около 8-10 х.лв е по-добре да си купи с половината пари СТ или АТ, куфари, екипировка, да стегне по мотора това-онова, а с останалите пари да си направи едно хубаво двумесечно пътешествие, отколкото да ги даде за ГС или Адвенчър, и да си ги гледа в гаража.. Лично мое мнение
    Колкото до спора АТ или СТ - при стари мотори и коли би следвало да се гледа състоянието, а не марката и модела. За мен и двата модела си приличат, добри и надеждни са, и като дойде време да си купувам мотор, ще преценявам единствено по това какво получавам за парите си.

    Коментар


    • #17
      До: Славните ветерани - Honda Africa Twin , Yamaha Super Tenere , Suzuki DR BIG.

      Виж с този постинг направо ми "бръкна в раната". Аз имам възможност сега да отделя малко пари, (към 10 000 евро) и вече месеци наред се чудя, дали да купя един ГС- Адвенчър 2005-2007 година, или да купя едни нови гуми на Африката и Бакстър седалка и да ги духна парите на много яки пътешествия... Не, че ако купя Адвенчър той ще ми седи в гаража, за да му се радвам де. Не съм такъв човек. Тази година съм направил 17000 км с Африката, а догодина (без значение какъв ще ми е мотора) мисля да се напъна и поне 20 000 да направя. Живот и здраве, пък ще видим.

      П.С. Това за седалката го написах, защото единственото нещо, което не ми харесва на този мотор Хонда Африка Туйн е седалката. Ако изобщо има проблем този мотор то това не е бензиновата помпа, или лагери, или други измислени глупости, а седалката. Тясна и твърда ендуро седалка, която определено не става за пътешествия! От Бакстър имат много добър модел седалка за Африка Туйн, нещо подобно, както на новото Варадеро, но трябва да се изпрати моята седалка във Франция за да я направят. Ще струва 200 евро и поне месец чакане. Може и с гел за 250 евро, но аз ако я правя моята няма да е гелова. Геловата съм чул, че не е добро решение за жеги.
      Последно редактирано от ВладиЧ; 02-12-09, 16:08.
      Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
      Златомир Попов - Forry

      Коментар


      • #18
        До: Славните ветерани - Honda Africa Twin , Yamaha Super Tenere , Suzuki DR BIG.

        Incidentally my XTZ750 which took me down to Cape Town in 1995 then out to the Middle East for 5 years now has a TDM850 engine and WR450F forks after a nut and bolt rebuild. The TDM engine is the 4TX which has the 270 degree crank so the bike pulls, feels and sounds fabulous.




        Взето от тук:
        http://www.horizonsunlimited.com/hub...105#post202004
        Път без препятствия обикновено не води до никъде.

        Коментар


        • #19
          До: Славните ветерани - Honda Africa Twin , Yamaha Super Tenere , Suzuki DR BIG.

          Първоначално публикуван от ВладиЧ Преглед на мнение
          Виж с този постинг направо ми "бръкна в раната". Аз имам възможност сега да отделя малко пари, (към 10 000 евро) и вече месеци наред се чудя, дали да купя един ГС- Адвенчър 2005-2007 година, или да купя едни нови гуми на Африката и Бакстър седалка и да ги духна парите на много яки пътешествия... Не, че ако купя Адвенчър той ще ми седи в гаража, за да му се радвам де. Не съм такъв човек. Тази година съм направил 17000 км с Африката, а догодина (без значение какъв ще ми е мотора) мисля да се напъна и поне 20 000 да направя. Живот и здраве, пък ще видим.
          Стига да имам време и възможност (да зарежа близки, задължения и т.н.), със сигурност бих предпочел да си похарча парите за едно дъъълго пътуване, което ще помня цял живот! Гледам тук-там сайтове на пътешественици, хората обикалят света с какво ли не, включително и на 125-кубикова моторетка, на която пътуват двама души + багаж ! Така погледнато, Африката си е повече от идеална за пътешествие.
          А за горното Супер Тенере и аз четох из чуждите форуми. Според мен за сравнително малко пари се получава надежден, мощен и в същото време прост мотор за дълги пътувания! Направо се размечтах, гледайки снимките

          Коментар


          • #20
            До: Славните ветерани - Honda Africa Twin , Yamaha Super Tenere , Suzuki DR BIG.

            Видя ли Бакстър кожата на резервоара на тази Ямаха? Готино е! И аз съм с такава кожа на резервоара на Африката, но моята не е бяла, а е с цветовете на мотора ми. Само, че седалката на тази Ямаха е същата, както моята. Не му завиждам на задника на този, който ще тръгне на голямо пътешествие с този мотор... А толкова малко трябва за да ти е удобно.
            Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
            Златомир Попов - Forry

            Коментар


            • #21
              До: Славните ветерани - Honda Africa Twin , Yamaha Super Tenere , Suzuki DR BIG.

              Да, учудва ме, че при цялата инвестиция в двигател и окачване, е оставил стандартната седалка.
              Път без препятствия обикновено не води до никъде.

              Коментар


              • #22
                До: Славните ветерани - Honda Africa Twin , Yamaha Super Tenere , Suzuki DR BIG.

                Няма какво да те учудва.
                Идеята му е каране тип "рали".
                Във английския форум за СуперТенере има тема за този мотор, описано е доста подробно.
                Споменава, че спирачката от ВР идва слаба за асфалт, но той рядко стъпва на пътя и не му пречи.

                Седалките на ВСИЧКИ големи ендура от 90-те са с такава форма. Моторите - и африка, и тенере и италианските са истински рали ендура, много близки до състезателните си "близнаци", от които произхождат.
                Модерните "ендура" имат удобни седалки, големи спойлери и големи двигатели, но са много по-близко до туристически мотори, отколкото до ендурата. Даже не се сещам за някоя разлика - ходовете на окачването им дори са като на обикновени туристи. А теглото вече не се следи, повечето тежат колкото хромиран чопър.

                Струва ми се, че темата пак отива на криво, ама не е първата, няма да е и последната.

                Коментар


                • #23
                  До: Славните ветерани - Honda Africa Twin , Yamaha Super Tenere , Suzuki DR BIG.

                  По този повод тествах БМВ Ф 800 ГС. Много як мотор, много добри показатели, изпипан от всякъде, но седалката тясна и твърда като шперплатова дъска. Ужас. Освен че е висок и голям мотора има и 88 см височина на седалката, но не е в това проблема. Отвратителна седалка. За офроуд това няма значение, защото често се изправяш на стъпенки и не караш по 6-8 часа непрекъснато, но за асфалт, още на първите 200-300 км тази тясна и твърда седалка ще ти разкаже играта. Много ми хареса този мотор, но тази седалка светкавично ме отказа от него.
                  Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                  Златомир Попов - Forry

                  Коментар


                  • #24
                    До: Славните ветерани - Honda Africa Twin , Yamaha Super Tenere , Suzuki DR BIG.

                    Много ми допада тази тема. Като си купувах сегашния мотор, преди 6 години- Биг 750, 1988г , много специалисти ме съветваха, да взема нещо по- ново, да не е Биг, защото имали страшни вибрации и били много чупливи. На мен ми хареса визията на мотора- груб и много опростен. По слаб от СТ и Африка, но по лек, един огромен цилиндър, но почти сходен въртящ момент с другите два, дълга и сравнително удобна седалка- много зависи, колко ти е трениран гъзера, два огромни резервоара-29литра, но по- малък разход на гориво и с 15км, по ниска максимална скорост.
                    Е взех си Бига и обещах на моите съветници, че ще го тествам по най- жесток начин, да разберем колко е чуплив. Инвестирам си парите в къщата и нямам възможност да пътувам на дълги разтояния, минал съм му близо 40 000километра, като мотора е каран винаги с втори човек, и на всичката газ, за да мога да съм в групата с която карам.
                    Сега, след 6 години душманска употреба, този ретро мотор, чуплив и с големи вибрации, като направя една проста равносметка се оказва че;
                    -
                    Веднъж му е сменян въздушен филтър
                    пренавита е първична намотка запалване, за 60лв с година гаранция
                    счупено зъбно колело на бендикс, сменил съм го за 50лв
                    преди две седмици му опънах балансиращата верига
                    два пъти съм регулирал клапани

                    Сега го оставих да му правят ролбари, обувам го с таралежки и заминава да се учи да оре на черно.
                    Първият модел, който аз карам е 179кг- незареден, което го прави по лек с над 20кг от другите два. 52 кс при 6600 оборота и въртящ момент-58Nm при 5500 оборота.
                    Е как да не съм пристрастен към модела, като за толкова време и такава експлоатация, не ме е оставил нито веднъж. Да ще си купя нов мотор, като му дойде времето, ще дам 7-8 хил евро, но това няма да ми даде гаранция, че няма нещо да се счупи и да ме остави на път.
                    Поздрави!

                    Коментар


                    • #25
                      До: Славните ветерани - Honda Africa Twin , Yamaha Super Tenere , Suzuki DR BIG.

                      Първоначално публикуван от ВладиЧ Преглед на мнение
                      ...Бакстър кожата на резервоара....
                      Ivan_J

                      Въпроса ми не е за тук, но тук стана на въпрос...
                      Виждал съм разни самоделки за седалките, тапицерии, кожи и т.н. Аз съм си правил подобни.
                      Виждал съм и разни немци и французи с подобни но си личи че са професионално направени.
                      Та като не знам какво им е английското наименование на тези "възглавнички" за седалки и кожи за резервоар не успявам да ги намеря из нета. Попадам на разни епизодични постове.
                      Ако може леееко да ме насочите!!???

                      А относно коментираните 3-модела. Не мисля че е необходимо да давам мнение дали са добри или ... те просто са се доказали в бой. Но е факт че дълголетието на един мотор зависи само от стопанина. Хората които експлоатират такива машини разчитат много на тях да ги откара до Х върне от там до Y и затова полагат грижи за тях като за член от семейството. Дългите пътувания натоварват много машината но плавно и равномерно пък макар и за дълго време. (припомнете си за живота на една ЖИГУЛА такси и в частни ръце). Но с новите маркетингови разбирания не очаквайте това да се повтори.
                      Също така бих добавил и моето мнение, че не разбирам примерно 2010г. да си купя мотор 1995 и да си правя планове с него да разгледам Пиринейския и Арабския полуостров и .....
                      Абсолютно подкрепям ВладиЧ че не трябва да забравяме старото но да гледаме напред.

                      П.П. ВладиЧ-дай да решим твойта дилема че и аз се вълнувам с теб.
                      Мисля че отговора се крие в предните ти постове. Много харесваш F800GS с изключение на седалката. После споменаваш за садалка+250Е=кеф. Е?
                      още за мен на ВВВ//sites.google.com/site/fozysite/home

                      Коментар


                      • #26
                        До: Славните ветерани - Honda Africa Twin , Yamaha Super Tenere , Suzuki DR BIG.

                        www.bagster.com Това е сайта на Бакстър. Централата им е във Франция. Произвеждат всякакви аксесоари, за всякакви мотоциклети от кожа и други материали. Имат дистрибутор в Пловдив, в ж.к.Тракия - блок 171 www.motomagna.com Maгазинчето е малко, но повечето неща стават с доставка. Собственика е грък, но говори сравнително добре български.

                        Значи за Ф-ката, го мислих този вариант с купуването и веднага да сменя седалката, но при този мотор има и друго нещо, което не ме устроива. Резервоара е само 16 литра и няма как да се разшири, защото е под седалката. Това е добро решение, защото сваля центъра на тежеста на мотора по-ниско и разпределя масите по-добре, но като обем за пътешествия е много малък този резервоар.Трябва на всеки 220-250 км да зареждаш, а не навсякъде има такава възможност.
                        Най-добре е БМВ R 1200 GS Адвенчър. Резервоар 33 литра, ролбари, куфари, много удобна седалка, вози, като Кадилак, нисък разход 6/100 за тази кубатура и т.н. Но парите му са много сериозни. Хубавите работи са скъпи...
                        Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                        Златомир Попов - Forry

                        Коментар


                        • #27
                          До: Славните ветерани - Honda Africa Twin , Yamaha Super Tenere , Suzuki DR BIG.

                          Fozy, тъй като въпроса ти е към мен, да отговоря и аз
                          Седалките, които половината свят използват, са Corbin.
                          Не знам Владич за кои френски седалки говори, но тези изглеждат добре и можеш да избираш на сайта им с какви опции да е: http://www.topsellerie.com
                          Но като цяло цените на седалките са меко казано солени - поне 500 лв си приготви.
                          Кожите за седалки са bagster, Владич е казал, но аз лично не виждам каква е ползата от тях, освен чисто естетическа.
                          Последно редактирано от Ivan_J; 03-12-09, 09:32.

                          Коментар


                          • #28
                            До: Славните ветерани - Honda Africa Twin , Yamaha Super Tenere , Suzuki DR BIG.

                            Първоначално публикуван от fozy Преглед на мнение
                            Също така бих добавил и моето мнение, че не разбирам примерно 2010г. да си купя мотор 1995 и да си правя планове с него да разгледам Пиринейския и Арабския полуостров и .....
                            Е, с това не мога да се съглася! За петте години, откакто съм моторист съм навъртял над 100 000 километра все с машини 15+ годишни и държа да подчертая БЕЗАВАРИЙНО! Даже в момента си подготвям една 22-годишна машина, с която следващото лято мисля да обиколя Европа (е, поне половината де)!
                            Що се отнася до "славните ветерани" - не знам защо, но миналата година, когато се бях залетял да купувам едно Супер Тенере, някои от най-видните тенеристи (няма да споменавам имена, че да не се засрамят) деликатно ме посъветваха да потърся някоя Африка
                            Alvanovo motors - Сам съм си клуб, сам съм си президент!
                            Yamaha XJ 900 F, Yamaha FJ 1200, Suzuki GSX 1100 F
                            Fiat Grande Punto 1.4, Volvo 460 1.7 T, BMW 523i

                            Коментар


                            • #29
                              До: Славните ветерани - Honda Africa Twin , Yamaha Super Tenere , Suzuki DR BIG.

                              В подкрепа на горното твърдение на Фори - аз пътувам , при горе долу същите принципи - карал съм и нови и стари мотори ( като години ) , това не ми е влияело по никакъв начин на насторението и удоволствието , с добре подготвена и изпитана машина проблемите са изключение - хората обикалят света и с колелета , и със всякакви типове мотори . В сферата на тази относителност - пътуването - то може да включва обикаляне по магистрали , до размотаването в пустини , всеки намира своя финансово-моделен компромис, на това което ще кара . При неограничен бюджет отговора на много въпроси за избор на мотор отпада, но колко от нас разполагат с такъв ?

                              Коментар


                              • #30
                                До: Славните ветерани - Honda Africa Twin , Yamaha Super Tenere , Suzuki DR BIG.

                                Много хубав сайт на Корбин. Май изглежда по-добре от на Бакстър-седалката за Африката. http://www.topsellerie.com/en-bg/HON...bike_5_83.html Ей тая си избрах. Как да я поръчам?
                                Да взема да наглася сега Африката, пък ако изпаднат още малко пари напролет ще скоча на БМВ. Ако не, то аз и без друго имам една от най-новите и хубави Африки в България ще си я карам с кеф.
                                Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                                Златомир Попов - Forry

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X