Kove е една от най-новите марки на пазара, фирмата е основана през 2017, най-известният им модел е 450Rally за който съм писал в друга тема, но сега искам да ви разкажа за 800Х
След успеха на 450Rally в краят на 2022-а година от Kove обявиха флагманът в моделната си гама-Kove 800x Pro.
Моделът използва 799сс двуцилиндров двигател произведен от Cfmoto, същият двигател се използва и от КТМ за модела 790, но преработен от Kove и няма "проблемите" с маслените магистрали. Двигателят развива 95к.с. при 9000оборота, окачването е KYB 48мм. с ход 240/240мм, гумите са 18/21 безкамерни с TPMS сензори за налягане. Спирачките са радиални отпред, два диска 320мм 4 бутални, отзад е един диск 240мм произведени от Taisko. Това което го отличава от всички конкурети в своят клас е масата-готов за каране с 19л гориво тежи едва 190кг. Интересен е начинът на разположение на резервоара, на практика основното гориво е централно под седалката, а в предната част се намира въздушната кутия.
За 20206 от Kove обявиха преминаването към Drive by wire, което добавя още два режима на работа на двигателя и вече стават четири-Еко/Спорт/Дъжд/Оффроуд, Quickshift в двете посоки, ABS и TCS в завой, възможност за изключване на ABS, Cruisеcontrol, демфер на кормилото.

Kove 800X Rally беше обявен в средата на 2024 и в началото на тази година първите мотори се появиха из Европа.
Макар и да използва същата база като 800X Pro има няколко същественни разлики, може би най-голямата от които е окачването и теглото.
Амортисьорите са произведени от Yo-an 49мм. двойна камера с ход 270мм отпред и 240мм отзад, напълно регулируеми, същите са на модела 450Rally. Спирачките са сменени с единичен диск отпред 300мм и 240мм отзад, каплите са тесни, гумите използват вътрешна гума. Трипътниците са изработени от фрезован алуминии, опашката е алуминиева. Всички тези малки разлики смъкват теглото до 176кг готов за каране!
Естественно за да се постигне това ниско тегло има и някой компромиси които трявбва да бъдат направени-липсва тракшън контрол, газтта е с жило, няма задни стъпенки за пасажер. Заводски е ограничен до 185км.

https://www.youtube.com/watch?v=mPHzynxTt0U
Kove 800X Touring обявен едва това лято се очаква да го видим из Европа в началото на следващата година.
Това е най-опитомената версия в гамата, предназначена основно за каране по асфалт. Окачването отново е KYB, но с намален ход до 210/210мм., спирачките са същите като на Pro версията, но вече използва 17/19'' капли.
Подобно на Pro използва Drive By Wire, има същите екстри-Quickshifter в двете посоки, Cruisеcontrol, 4 режима на двигателят, ABS и TCS в завой. Разликите спрямо другите две версии са по-високото и широко предно стъкло, променена седалка +40мм по-широка за по-висок комфорт при дълги пътувания, стандартно идва с три алуминиеви куфара, променено кормило по-високо с 25мм и изместено назад с 40мм, по-голям резервоар за гориво-22 литра, подгрев на дръжките и седалката стандартно. Масата с трите куфара е 215кг.
След успеха на 450Rally в краят на 2022-а година от Kove обявиха флагманът в моделната си гама-Kove 800x Pro.
Моделът използва 799сс двуцилиндров двигател произведен от Cfmoto, същият двигател се използва и от КТМ за модела 790, но преработен от Kove и няма "проблемите" с маслените магистрали. Двигателят развива 95к.с. при 9000оборота, окачването е KYB 48мм. с ход 240/240мм, гумите са 18/21 безкамерни с TPMS сензори за налягане. Спирачките са радиални отпред, два диска 320мм 4 бутални, отзад е един диск 240мм произведени от Taisko. Това което го отличава от всички конкурети в своят клас е масата-готов за каране с 19л гориво тежи едва 190кг. Интересен е начинът на разположение на резервоара, на практика основното гориво е централно под седалката, а в предната част се намира въздушната кутия.
За 20206 от Kove обявиха преминаването към Drive by wire, което добавя още два режима на работа на двигателя и вече стават четири-Еко/Спорт/Дъжд/Оффроуд, Quickshift в двете посоки, ABS и TCS в завой, възможност за изключване на ABS, Cruisеcontrol, демфер на кормилото.
Kove 800X Rally беше обявен в средата на 2024 и в началото на тази година първите мотори се появиха из Европа.
Макар и да използва същата база като 800X Pro има няколко същественни разлики, може би най-голямата от които е окачването и теглото.
Амортисьорите са произведени от Yo-an 49мм. двойна камера с ход 270мм отпред и 240мм отзад, напълно регулируеми, същите са на модела 450Rally. Спирачките са сменени с единичен диск отпред 300мм и 240мм отзад, каплите са тесни, гумите използват вътрешна гума. Трипътниците са изработени от фрезован алуминии, опашката е алуминиева. Всички тези малки разлики смъкват теглото до 176кг готов за каране!
Естественно за да се постигне това ниско тегло има и някой компромиси които трявбва да бъдат направени-липсва тракшън контрол, газтта е с жило, няма задни стъпенки за пасажер. Заводски е ограничен до 185км.
https://www.youtube.com/watch?v=mPHzynxTt0U
Kove 800X Touring обявен едва това лято се очаква да го видим из Европа в началото на следващата година.
Това е най-опитомената версия в гамата, предназначена основно за каране по асфалт. Окачването отново е KYB, но с намален ход до 210/210мм., спирачките са същите като на Pro версията, но вече използва 17/19'' капли.
Подобно на Pro използва Drive By Wire, има същите екстри-Quickshifter в двете посоки, Cruisеcontrol, 4 режима на двигателят, ABS и TCS в завой. Разликите спрямо другите две версии са по-високото и широко предно стъкло, променена седалка +40мм по-широка за по-висок комфорт при дълги пътувания, стандартно идва с три алуминиеви куфара, променено кормило по-високо с 25мм и изместено назад с 40мм, по-голям резервоар за гориво-22 литра, подгрев на дръжките и седалката стандартно. Масата с трите куфара е 215кг.