Обява

Свий
Няма добавени обяви.

RIEJU 500 Adventura - на чист български език Риеху, кратко ревю и пътно представяне

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • RIEJU 500 Adventura - на чист български език Риеху, кратко ревю и пътно представяне

    24 май празник на буквите или как RIEJU 500 ADVENTURA ми разказа за себе си от А до Я

    Стремежа на всеки моторист е да притежава възможно по-голяма кубатура машина,но при напредване на възрастта се появяват различни предпоставки с които трябва да се съобразяваш.Така стана и при мен-настоящият ми мотор за дълги пътешествия е 700 кубиков, оборуден и готов зареден надвишава 230кг.Поради тази причина започнах да се оглеждам за заместник с по-малък двигател и ниско тегло.

    Заподозрените са RIEJU 500 ADVENTURA и CFmoto 450MT.

    Проучването стартира с четене на ревюта и гледане на клипове в Ютуб на представяне и реални изпитания по различни терени на тези две машини.Вземах решение да тествам и двата модела и тогава да взема окончателното какво да купя.Писах мейли и на двамата вносители, като отговора от Гараж мото,вносител на първия бе,че може да бъде тестван регистриран мотор, докато от CF moto нямаха налични тъй като модела е съвсем нов.Очакван внос средата на Юни.2024г.Честно казано по ревюта вторият ми е фаворит.
    След няколко телефонни разговори получавам контакт на Веселин Митев един от собствениците на мото къщата.
    Оказва се много приятен човек,комуникативна личност и направи специално за мен доста жестове.Тъй като съм зле с отпуската и помолих да направя теста на Риехуто в почивен, неработен за тях ден, е точно този ден се оказа възможен на този национален празник-24 май.Получих потвърждение на Вайбър с честитка за празника и час към обяд когато ще може да взема тестовата машина.Погледнах прогнозата за София-50% даваха дъждовен ден,е...... здраве да е,няма да ходя с моя мотор ами с колата.Стягам багажа-мотояке,ръкавици,ботуши,каска,дъждобран,калцуни,раница,вода.Нали ще тествам Адвенчър, трябва да съм подготвен добре.
    Подгонвам Сонатата към Софето и малко преди обяд съм на адреса-чакат ме.Мислех преди да карам да огледам кое как е направено, но на място се оказва, че имам само час време.Е нищо,казвам няма да се екипирам изцяло ами само с каска и ръкавици ще бръмна към Витоша.
    А какъв ти беше предварителния план ме пита Веселин?
    Ами за този мотор си трябва и кофти терен,дупки,пясък и затова мислех по подбалканския до Златица,прохода и Етрополе по магистралата на обратно,някъде към три,четири часа.Веско се зачудва за момент и ми казва да се екипирам изцяло и когато на връщане съм около Правец да му звънна, понеже му трябва време да се придвижи до магазина.


    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:изтеглен файл.jfif
Прегледи:442
Размер:45.6 КБ
ID:6966660

    Сложих всичко в раницата,а докато се екипирам Веско отскочи да зареди мотора.

    Вече пътуваме.
    В софийският трафик умело се провира до първа позиция на светофара.Вече и доста от шофьорите правят място когато видят в огледалата мотор-това е хубава черта, която се развива положително с времето.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:изтеглен файл (48).jfif
Прегледи:390
Размер:45.0 КБ
ID:6966661

    Има и дневна светлина,която е много интересна.Място за монтаж на предна и задна камери.
    Излизаме от столицата и към Саранци и Долно Камарци, мога да усетя как се държи по завоите-много добре описва кривите и е стабилен.
    На правите отсечки ставам прав за да проверя как е от към ветро защита и позиция за каране по този начин-доволен съм от усещането дори и при 120км/ч.Стъпенките много удобно се въртят около оста си.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:изтеглен файл (2).jfif
Прегледи:391
Размер:64.9 КБ
ID:6966662

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:изтеглен файл (5).jfif
Прегледи:395
Размер:66.8 КБ
ID:6966663

    Малко преди Златица отбивам на една полянка да направим кратка фото сесия.


    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:изтеглен файл (8).jfif
Прегледи:392
Размер:39.4 КБ
ID:6966664

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:изтеглен файл (9).jfif
Прегледи:394
Размер:37.6 КБ
ID:6966665

    Така изглежда таблото, което има възможност за сдвояване с телефона ви и клониране на дисплея му.Показва важни неща като скорост, обороти,температура,час, изминат пробег и моментен,наличното гориво в двата резервоара и доста други индикатори.
    Като казах два резервоара-да не е грешка.Единият стандартен,и вторият под седалката.Двата общо събират 40литра,като рекламата на производителя е, че стигат за 1000км. пробег.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:изтеглен файл (22).jfif
Прегледи:391
Размер:58.5 КБ
ID:6966666

    Превключването става с бутона от дясно на таблото и един кран отдясно на двигателя.

    А двигателя (старият на Honda 500, изпитан и влаган в доста модели) е четиритактов,инжекцион,паралелен близнак 471cc,44Кс. При 6500об/мин., шест степенна скоростна кутия.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:изтеглен файл (21).jfif
Прегледи:398
Размер:47.9 КБ
ID:6966667

    Тук се вижда и друго интересно техническо решение на конструкторите взаимствано от пистовите мотори-амортисьор за погасяване на нежелани движения на кормилото наляво-надясно.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:изтеглен файл (24).jfif
Прегледи:398
Размер:58.2 КБ
ID:6966668

    Мотора си идва фабрично с много добра защита на картера,водния радиатор,ролбари-горен и долен,много добри метални гардове на ръкохватките.Това насреща е Средна гора и как ми се иска да хвана гората ,както се казва,....ама друг път.Трябва да гоня Златишкия проход на Стара планина.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:изтеглен файл (30).jfif
Прегледи:397
Размер:63.7 КБ
ID:6966669

    Наближаваме офроуда....
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:изтеглен файл (31).jfif
Прегледи:390
Размер:42.7 КБ
ID:6966670

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:изтеглен файл (32).jfif
Прегледи:389
Размер:45.2 КБ
ID:6966671

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:изтеглен файл (33).jfif
Прегледи:389
Размер:32.8 КБ
ID:6966672

    Хайде нагоооореееее .....

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:изтеглен файл (36).jfif
Прегледи:391
Размер:82.4 КБ
ID:6966673

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:изтеглен файл (37).jfif
Прегледи:390
Размер:60.6 КБ
ID:6966674

    И време за почивка на дебелата дъбова сянка, а и да попълним водните запаси, че рибата без вода не може... J



    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:изтеглен файл (39).jfif
Прегледи:389
Размер:59.3 КБ
ID:6966675

    От тук нататък е истината.

    Мотора се представи отлично на разбития кален и песъклив, осеян с множество дупки път.Гумите са CST със шарка копирана от Пирели Скорпион и са учудващо стабилни по такъв терен, макар и леко шумни, но то с тази шарка няма как да е безшумно.
    Предната е 90/90/
    R21,задната е 150/70/R18 , безкамерни.

    ABSа се справя страхотно,но нямах време да се ровя из менюто и да го дезактивирам, макар и да си има отделен бутон за това.
    Окачването е регулируемо и отпред и отзад.Предното леко потъва при по-рязко спиране.Задното ми е преканено твърдо,но пък се мотора си е в стихията тук.
    Регулировките ще подобрят значително представянето.


    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:изтеглен файл (26).jfif
Прегледи:386
Размер:53.4 КБ
ID:6966677

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:изтеглен файл (27).jfif
Прегледи:387
Размер:42.6 КБ
ID:6966676

    Ето и инструментите от ляво и от дясно.Интересна глезотийка е осветлението на бутоните в нежно син цвят и датчик за светлина, който превключва дисплея в нощен/дневен режим на осветяване.

    Съединителя е перфектен и много лек.Предната спирачка също е регулируема.

    Относно мощността на двигателя-малко слабоватичко е представянето, но съотношението кубици/конски сили мисля е ОК.
    Крайсерската му скорост е 100-120 км./ч.По магистралата на изкачването Витиня спокойно си държи 130км.Може още но вибрациите стават доста-след 140 се усещат дори в стъпенките които са с гума, която при офроуд има възможност да се сваля.Максималната скорост от видеоклип съм гледал и бе 170км./ч.

    Друго интересно което забелязах е на равно и леко нанагорнище без подаване на газ мотора поддържа скорост 9-10км./ч., което е добре за кален терен или горски пътища.Моят не може така, под 15км.,започва едно зверско клатене. Трябва на полусъединител.
    Последно по двигателя-много добре оразмерено охлаждане и подръжка около и под 80гр./С.Дори оставен да работи на място не успях да чуя да пуска перката на вентилатора.
    Седалка-леко твърда,но за почти четири часа не ми е досадна.Задната и част за втори пътник е леко повдигната и опитах да седна там и да карам, както практикувам на дългите дестинации с Трансалпа (определено ще ми липсва комфорта, който доставя широката му и мека седалка), но не е удобно тук.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:изтеглен файл (47).jfif
Прегледи:387
Размер:38.5 КБ
ID:6966678

    Разход на гориво-не мисля, че съм изразходил много за 231км. пробег.Очаквах да са две чертички от резервоар едно, но сами виждате резултата-една зелена е изгаснала само.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:изтеглен файл (40).jfif
Прегледи:383
Размер:54.8 КБ
ID:6966679

    Когато наближих Правец реших да предупредя Веско, че след час ще се прибера.На бензиностанцията стана интересна сесия.Среща на ретрото и новото....

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:изтеглен файл (43).jfif
Прегледи:390
Размер:58.1 КБ
ID:6966680

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:изтеглен файл (44).jfif
Прегледи:390
Размер:68.8 КБ
ID:6966681


    Ами както се казва-леееко се поокаляхме с испано-китайчето.На тази снимка се вижда, че почти съм затворил гумата, дори и с непознат за мен мотор,което показва как сме се забавлявали и доверили един на друг.Кара те да се чувстваш сигурен.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:изтеглен файл (7).jfif
Прегледи:387
Размер:57.6 КБ
ID:6966682

    Ето ни двамата....

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:изтеглен файл (45).jfif
Прегледи:381
Размер:31.3 КБ
ID:6966683

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:изтеглен файл (49).jfif
Прегледи:381
Размер:49.4 КБ
ID:6966684

    А тука чакаме пред магазина да ни отворят и да се разделим.Вижте колко съм чаровен и каква елегантна линия имам...


    КРАТКО РЕЗЮМЕ КАТО РЕШИХ ДА ПОСОЧА ПО:
    ПЕТ ПЛЮСА
    1.Сравнително добра цена
    2.Богато оборудване от екстри-серийно
    3.Фантастичен съединител,мек и може да боравиш дори с един пръст
    4.Големият пробег при нужда-близо 1000км.
    5.Страхотна ветрозащита и удобство за каране прав дори и над 120км.ч.

    ПЕТ МИНУСА
    1.Отвратителна стойка „пачи крак“ ,мотора стои почти прав и може да падне надясно. Пак тази стойка-гаси двигателя когато я спуснеш.За да го запалиш да подгрява трябва да го вдигнеш на централната
    2.Неадекватна реакция на датчика за осветяване на дисплея,много бавно превключва.Докато влезеш примерно в тунел и мине на нощен режим то половината минал.
    3.Вибрации в ролбарите и стъпенките при висока скорост
    4.Бутафорен дистлей под основния.Според един испански ютубър, щяло да има някаква акция след известно време и щял да „светне“
    5.Седалка-твърда,неподходяща за дълги трипове, за каквито е рекламиран, с неудачно изработена повдигната част за втория човек

    Ако трябва да поставя оценка по десетобалната система бих поставил- 8.5 точки.

    24.05.2024г.
    София.

    Послепис
    Тъй като през този ден имаше и друго мото събитие в Мото кампа в Идилево “BAG Explorer 3” ,което се пада в „задния ми двор“ ,отпраших директно за там.
    На връщане около Ботевград небето се разтвори и се изля такъв порой примесен с градушка , като естествено бях доволен, че разумно тръгнах с колата, предвид прогнозата за времето.


    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:изтеглен файл (51).jfif
Прегледи:385
Размер:42.7 КБ
ID:6966685


    В Идилево бях почти на свечеряване,но проведох разговор с човека, с който имаме намерения и за тест на втория кандидат CF Motoто.
    Разбрах и за срещата идната неделя и тест на мотори организирано от Meteoride в Сърница.Понеже е нов модел и няма налични към момента в България,тестовата машина щяла да пристигне от Румъния.Е пак румънците преди нас.... J

    Послепис на послеписа....
    понеже се забавих да публикувам тук това ревю,като междувременно успях да тествам и вторият кандидат на третата среща на Meteo-raid, проведена в Сърница през почивните дни.
    Ще подготвя вероятно обстойно материалче,след като пристигне мотора в края на месеца.
    Вероятно разбрахте за моя избор.


    Поздрави и безаварийно.





























    "Не е важно дали котката е бяла или черна, стига да лови мишки"
    ---------------------------------------------------------->Дън Сяопин

  • #2
    А какви пари тоз екземпляр?
    TOYOTA SEQUOIA ‘11
    W140 S420 '99

    Коментар


    • Shider
      Shider коментира
      Редактиране на коментар
      Около 15 местни пари е тука.

  • #3

    Интересно би било да драснеш впечатления и от цф мотото.
    На мен от бегъл поглед някак ми допада повече риеху-то.
    Но и двата модела ги познавам много повърхностно за каквато и да е обективност.
    Знам само, че CF-Moto ми прилича визуално на копи-пастирано от тенджерето на Ямаха.
    Не че има нещо лошо в това, дори изработката визуално е не по-лоша.
    Цената няма смисъл да я коментираме - интереса към тая машина е показателен.
    Враг усраине

    Коментар


    • #4
      Първоначално публикуван от Esper Преглед на мнение
      Интересно би било да драснеш впечатления и от цф мотото.
      ..
      ..
      Цената няма смисъл да я коментираме - интереса към тая машина е показателен.
      450MT-според мен дава много повече като усещане и приятно преживяване.
      Ще пусна отделна тема и там може да споделяме впечатления.
      Както се оказа на Сърница ние бяхме бунгалото на феновете на този модел.Двамата ще станат собственици съвсем скоро,а аз към края на месеца.

      Да си призная честно Риехуто е със по солидна изработка и всичко нужно на борда,освен куфар или дисаги.
      ЦФа,ще поръчваме допълнително аксесоари и то след минумум половин година,според дилъра.

      Обаче заложих на усещането и адреналина,който доставя ЦФа, макар изработката да изглежда като в час по трудово обучение (младите може и да не ме разберат).
      Мотора се усеща жив,еластичен и пъргав-може да е от предавателните числа или от новият мениджмънт за този двигател,който се влага и други техни модели, но може да се каже, че представянето не е същото.
      Няма и характерното дрънчене на двигателя от големия му събрат или КТМ моторите.Производителя си е все един ,де.

      по цената Риеху на промоция 14 790лв. редовна цена 16 590лв.
      450МТ-11 000лв., модел 2024г.
      450МТ-12 000лв., модел 2025г.

      Хайде да кажа и един минус за ЦФа-лоста за къси/дълги/светкавица е един , ама ще свикна .

      За финал ще кажа-евтино,китайско колело с което може да караш на задна гума и да си усмихнат до ушите.

      п.п.и друго много важно МТто е с пет годишна гаранция-то при гаранциите винаги има и подводни какъни,ама...нали.
      Питайте Боса за подводните камъни...



      "Не е важно дали котката е бяла или черна, стига да лови мишки"
      ---------------------------------------------------------->Дън Сяопин

      Коментар


      • #5
        В детайлите ще е разликата в цената.

        Между другото това рйеху се продава на различните пазари под различно име.
        И навсякъде е доста популярно.

        За Русия е например е GR 500 Adenture - https://motovid.ru/magazin/product/gr-500-adventure

        Тувата ми пробутваше още един такъв "модел" но не ми се рoви а и няма смисъл след като не може да се купи тук.

        Но е тежко, на мен ми е тежко, де.

        хАмериканосите нали са се връзкари съответно са се "уредили" с най-якото - Kove Rally 450:

        https://www.kovepower.com/standard-kove-rally-450.html

        E това точно такова на мен би ми допаднало поне на теория.
        Но в случая - хой!
        Пък и ако става въпрос за Америка бих си предпочел отново DR650!
        Враг усраине

        Коментар


        • #6
          И мен тия двата мотора ме интересуваха, ама даже не можах да ги разгледам подробно на Сърница, та камо ли да ги карам. Просто не ми остана време. Видях много приятели с които отдавна не бях се виждал, а тия двата мотора Риехуто 500 и 450 МТ бяха непрекъснато в движение и така. Имаше и едно 800 МТ, но нещо интереса към него не беше голям. Имаше и БМВ-та Ф 900 и Р 1300 ГС, но нещо те много пари та хич не ги погледнах. Пък и прекалено много електроника по тях, на която аз хич не съм фен.... На 1300 чак сензори и датчици сложили, та като спре мотора да ляга с 3-4 см надолу, а след потегляне пак да се повдига. Такова активно окачване... Пълна тъпотия според мен, но вероятно повод за голяма гордост за някой с много пари, който може да си го позволи.
          Имаше и едно Сузуки 800 ДЕ, което определено ми хареса... Само адаша Владо Монтанов, който го беше карал каза, че също много му е харесало, но сподели, че много нисък ветробран (слюда - мразя я тая грозна дума) имал тоя мотор. Това му беше забележката. Той в момента кара нова Африка Туин, но нещо май се кани да и дава пътя.
          Последно редактирано от ВладиЧ; 05-06-24, 14:27.
          Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
          Златомир Попов - Forry

          Коментар


          • #7
            Владич, че то цуцукито и това рйеху ги има у Големото Добрутро за тестово каране и зяпане.
            Нема да се съсипеш от път да дойдеш ча до тук заради тех, особено ако те интересуват
            Само с това CF Moto и то най-малкото явно е със записване като от мототехниката едно време.
            Трябвало е да го дебнеш на Сърница.
            Враг усраине

            Коментар


            • ВладиЧ
              ВладиЧ коментира
              Редактиране на коментар
              Непрекъснато беше в движение това малкото СФ Мото 450. А голямото СФ Мото 800 все си стоеше там. А също и новият Роял Енфилд Хималаян 450 беше, почти непрекъснато в движение. И той е някъде към 12 000 лева. Малко странен мотор, като го разгледаш по-подробно, но също добър според мен.
              Последно редактирано от ВладиЧ; 05-06-24, 15:04.

            • Esper
              Esper коментира
              Редактиране на коментар
              Мерна се за малко през краткото време, когато бях наоколо.
              С това също беше ценно мероприятието особено за хората, които се интересуват от това CF Moto а не бяха успели на мото експото.
              Тук даже са имали възможност да го покарат.
              За малко но пак е нещо.

              Дано тази глобална еуфория около модела не завърши с фиаско.
              Дано да не но предвид цената и гаранцията риска не голям.
              Пък и след 5 години модела ще бъде безнадежно остарял - на кой ще му дреме за такава стара бангия тогава

          Активност за темата

          Свий

          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

          Зареждам...
          X