24 май празник на буквите или как RIEJU 500 ADVENTURA ми разказа за себе си от А до Я
Стремежа на всеки моторист е да притежава възможно по-голяма кубатура машина,но при напредване на възрастта се появяват различни предпоставки с които трябва да се съобразяваш.Така стана и при мен-настоящият ми мотор за дълги пътешествия е 700 кубиков, оборуден и готов зареден надвишава 230кг.Поради тази причина започнах да се оглеждам за заместник с по-малък двигател и ниско тегло.
Заподозрените са RIEJU 500 ADVENTURA и CFmoto 450MT.
Проучването стартира с четене на ревюта и гледане на клипове в Ютуб на представяне и реални изпитания по различни терени на тези две машини.Вземах решение да тествам и двата модела и тогава да взема окончателното какво да купя.Писах мейли и на двамата вносители, като отговора от Гараж мото,вносител на първия бе,че може да бъде тестван регистриран мотор, докато от CF moto нямаха налични тъй като модела е съвсем нов.Очакван внос средата на Юни.2024г.Честно казано по ревюта вторият ми е фаворит.
След няколко телефонни разговори получавам контакт на Веселин Митев един от собствениците на мото къщата.
Оказва се много приятен човек,комуникативна личност и направи специално за мен доста жестове.Тъй като съм зле с отпуската и помолих да направя теста на Риехуто в почивен, неработен за тях ден, е точно този ден се оказа възможен на този национален празник-24 май.Получих потвърждение на Вайбър с честитка за празника и час към обяд когато ще може да взема тестовата машина.Погледнах прогнозата за София-50% даваха дъждовен ден,е...... здраве да е,няма да ходя с моя мотор ами с колата.Стягам багажа-мотояке,ръкавици,ботуши,каска,дъждобран,калцуни,раница,вода.Нали ще тествам Адвенчър, трябва да съм подготвен добре.
Подгонвам Сонатата към Софето и малко преди обяд съм на адреса-чакат ме.Мислех преди да карам да огледам кое как е направено, но на място се оказва, че имам само час време.Е нищо,казвам няма да се екипирам изцяло ами само с каска и ръкавици ще бръмна към Витоша.
А какъв ти беше предварителния план ме пита Веселин?
Ами за този мотор си трябва и кофти терен,дупки,пясък и затова мислех по подбалканския до Златица,прохода и Етрополе по магистралата на обратно,някъде към три,четири часа.Веско се зачудва за момент и ми казва да се екипирам изцяло и когато на връщане съм около Правец да му звънна, понеже му трябва време да се придвижи до магазина.

Сложих всичко в раницата,а докато се екипирам Веско отскочи да зареди мотора.
Вече пътуваме.
В софийският трафик умело се провира до първа позиция на светофара.Вече и доста от шофьорите правят място когато видят в огледалата мотор-това е хубава черта, която се развива положително с времето.

Има и дневна светлина,която е много интересна.Място за монтаж на предна и задна камери.
Излизаме от столицата и към Саранци и Долно Камарци, мога да усетя как се държи по завоите-много добре описва кривите и е стабилен.
На правите отсечки ставам прав за да проверя как е от към ветро защита и позиция за каране по този начин-доволен съм от усещането дори и при 120км/ч.Стъпенките много удобно се въртят около оста си.


Малко преди Златица отбивам на една полянка да направим кратка фото сесия.


Така изглежда таблото, което има възможност за сдвояване с телефона ви и клониране на дисплея му.Показва важни неща като скорост, обороти,температура,час, изминат пробег и моментен,наличното гориво в двата резервоара и доста други индикатори.
Като казах два резервоара-да не е грешка.Единият стандартен,и вторият под седалката.Двата общо събират 40литра,като рекламата на производителя е, че стигат за 1000км. пробег.

Превключването става с бутона от дясно на таблото и един кран отдясно на двигателя.
А двигателя (старият на Honda 500, изпитан и влаган в доста модели) е четиритактов,инжекцион,паралелен близнак 471cc,44Кс. При 6500об/мин., шест степенна скоростна кутия.

Тук се вижда и друго интересно техническо решение на конструкторите взаимствано от пистовите мотори-амортисьор за погасяване на нежелани движения на кормилото наляво-надясно.

Мотора си идва фабрично с много добра защита на картера,водния радиатор,ролбари-горен и долен,много добри метални гардове на ръкохватките.Това насреща е Средна гора и как ми се иска да хвана гората ,както се казва,....ама друг път.Трябва да гоня Златишкия проход на Стара планина.

Наближаваме офроуда....



Хайде нагоооореееее .....


И време за почивка на дебелата дъбова сянка, а и да попълним водните запаси, че рибата без вода не може... J


От тук нататък е истината.
Мотора се представи отлично на разбития кален и песъклив, осеян с множество дупки път.Гумите са CST със шарка копирана от Пирели Скорпион и са учудващо стабилни по такъв терен, макар и леко шумни, но то с тази шарка няма как да е безшумно.
Предната е 90/90/R21,задната е 150/70/R18 , безкамерни.
ABSа се справя страхотно,но нямах време да се ровя из менюто и да го дезактивирам, макар и да си има отделен бутон за това.
Окачването е регулируемо и отпред и отзад.Предното леко потъва при по-рязко спиране.Задното ми е преканено твърдо,но пък се мотора си е в стихията тук.
Регулировките ще подобрят значително представянето.


Ето и инструментите от ляво и от дясно.Интересна глезотийка е осветлението на бутоните в нежно син цвят и датчик за светлина, който превключва дисплея в нощен/дневен режим на осветяване.
Съединителя е перфектен и много лек.Предната спирачка също е регулируема.
Относно мощността на двигателя-малко слабоватичко е представянето, но съотношението кубици/конски сили мисля е ОК.
Крайсерската му скорост е 100-120 км./ч.По магистралата на изкачването Витиня спокойно си държи 130км.Може още но вибрациите стават доста-след 140 се усещат дори в стъпенките които са с гума, която при офроуд има възможност да се сваля.Максималната скорост от видеоклип съм гледал и бе 170км./ч.
Друго интересно което забелязах е на равно и леко нанагорнище без подаване на газ мотора поддържа скорост 9-10км./ч., което е добре за кален терен или горски пътища.Моят не може така, под 15км.,започва едно зверско клатене. Трябва на полусъединител.
Последно по двигателя-много добре оразмерено охлаждане и подръжка около и под 80гр./С.Дори оставен да работи на място не успях да чуя да пуска перката на вентилатора.
Седалка-леко твърда,но за почти четири часа не ми е досадна.Задната и част за втори пътник е леко повдигната и опитах да седна там и да карам, както практикувам на дългите дестинации с Трансалпа (определено ще ми липсва комфорта, който доставя широката му и мека седалка), но не е удобно тук.

Разход на гориво-не мисля, че съм изразходил много за 231км. пробег.Очаквах да са две чертички от резервоар едно, но сами виждате резултата-една зелена е изгаснала само.

Когато наближих Правец реших да предупредя Веско, че след час ще се прибера.На бензиностанцията стана интересна сесия.Среща на ретрото и новото....


Ами както се казва-леееко се поокаляхме с испано-китайчето.На тази снимка се вижда, че почти съм затворил гумата, дори и с непознат за мен мотор,което показва как сме се забавлявали и доверили един на друг.Кара те да се чувстваш сигурен.

Ето ни двамата....


А тука чакаме пред магазина да ни отворят и да се разделим.Вижте колко съм чаровен и каква елегантна линия имам...
КРАТКО РЕЗЮМЕ КАТО РЕШИХ ДА ПОСОЧА ПО:
ПЕТ ПЛЮСА
1.Сравнително добра цена
2.Богато оборудване от екстри-серийно
3.Фантастичен съединител,мек и може да боравиш дори с един пръст
4.Големият пробег при нужда-близо 1000км.
5.Страхотна ветрозащита и удобство за каране прав дори и над 120км.ч.
ПЕТ МИНУСА
1.Отвратителна стойка „пачи крак“ ,мотора стои почти прав и може да падне надясно. Пак тази стойка-гаси двигателя когато я спуснеш.За да го запалиш да подгрява трябва да го вдигнеш на централната
2.Неадекватна реакция на датчика за осветяване на дисплея,много бавно превключва.Докато влезеш примерно в тунел и мине на нощен режим то половината минал.
3.Вибрации в ролбарите и стъпенките при висока скорост
4.Бутафорен дистлей под основния.Според един испански ютубър, щяло да има някаква акция след известно време и щял да „светне“
5.Седалка-твърда,неподходяща за дълги трипове, за каквито е рекламиран, с неудачно изработена повдигната част за втория човек
Ако трябва да поставя оценка по десетобалната система бих поставил- 8.5 точки.
24.05.2024г.
София.
Послепис
Тъй като през този ден имаше и друго мото събитие в Мото кампа в Идилево “BAG Explorer 3” ,което се пада в „задния ми двор“ ,отпраших директно за там.
На връщане около Ботевград небето се разтвори и се изля такъв порой примесен с градушка , като естествено бях доволен, че разумно тръгнах с колата, предвид прогнозата за времето.

В Идилево бях почти на свечеряване,но проведох разговор с човека, с който имаме намерения и за тест на втория кандидат CF Motoто.
Разбрах и за срещата идната неделя и тест на мотори организирано от Meteoride в Сърница.Понеже е нов модел и няма налични към момента в България,тестовата машина щяла да пристигне от Румъния.Е пак румънците преди нас.... J
Послепис на послеписа....
понеже се забавих да публикувам тук това ревю,като междувременно успях да тествам и вторият кандидат на третата среща на Meteo-raid, проведена в Сърница през почивните дни.
Ще подготвя вероятно обстойно материалче,след като пристигне мотора в края на месеца.
Вероятно разбрахте за моя избор.
Поздрави и безаварийно.

Стремежа на всеки моторист е да притежава възможно по-голяма кубатура машина,но при напредване на възрастта се появяват различни предпоставки с които трябва да се съобразяваш.Така стана и при мен-настоящият ми мотор за дълги пътешествия е 700 кубиков, оборуден и готов зареден надвишава 230кг.Поради тази причина започнах да се оглеждам за заместник с по-малък двигател и ниско тегло.
Заподозрените са RIEJU 500 ADVENTURA и CFmoto 450MT.
Проучването стартира с четене на ревюта и гледане на клипове в Ютуб на представяне и реални изпитания по различни терени на тези две машини.Вземах решение да тествам и двата модела и тогава да взема окончателното какво да купя.Писах мейли и на двамата вносители, като отговора от Гараж мото,вносител на първия бе,че може да бъде тестван регистриран мотор, докато от CF moto нямаха налични тъй като модела е съвсем нов.Очакван внос средата на Юни.2024г.Честно казано по ревюта вторият ми е фаворит.
След няколко телефонни разговори получавам контакт на Веселин Митев един от собствениците на мото къщата.
Оказва се много приятен човек,комуникативна личност и направи специално за мен доста жестове.Тъй като съм зле с отпуската и помолих да направя теста на Риехуто в почивен, неработен за тях ден, е точно този ден се оказа възможен на този национален празник-24 май.Получих потвърждение на Вайбър с честитка за празника и час към обяд когато ще може да взема тестовата машина.Погледнах прогнозата за София-50% даваха дъждовен ден,е...... здраве да е,няма да ходя с моя мотор ами с колата.Стягам багажа-мотояке,ръкавици,ботуши,каска,дъждобран,калцуни,раница,вода.Нали ще тествам Адвенчър, трябва да съм подготвен добре.
Подгонвам Сонатата към Софето и малко преди обяд съм на адреса-чакат ме.Мислех преди да карам да огледам кое как е направено, но на място се оказва, че имам само час време.Е нищо,казвам няма да се екипирам изцяло ами само с каска и ръкавици ще бръмна към Витоша.
А какъв ти беше предварителния план ме пита Веселин?
Ами за този мотор си трябва и кофти терен,дупки,пясък и затова мислех по подбалканския до Златица,прохода и Етрополе по магистралата на обратно,някъде към три,четири часа.Веско се зачудва за момент и ми казва да се екипирам изцяло и когато на връщане съм около Правец да му звънна, понеже му трябва време да се придвижи до магазина.
Сложих всичко в раницата,а докато се екипирам Веско отскочи да зареди мотора.
Вече пътуваме.
В софийският трафик умело се провира до първа позиция на светофара.Вече и доста от шофьорите правят място когато видят в огледалата мотор-това е хубава черта, която се развива положително с времето.
Има и дневна светлина,която е много интересна.Място за монтаж на предна и задна камери.
Излизаме от столицата и към Саранци и Долно Камарци, мога да усетя как се държи по завоите-много добре описва кривите и е стабилен.
На правите отсечки ставам прав за да проверя как е от към ветро защита и позиция за каране по този начин-доволен съм от усещането дори и при 120км/ч.Стъпенките много удобно се въртят около оста си.
Малко преди Златица отбивам на една полянка да направим кратка фото сесия.
Така изглежда таблото, което има възможност за сдвояване с телефона ви и клониране на дисплея му.Показва важни неща като скорост, обороти,температура,час, изминат пробег и моментен,наличното гориво в двата резервоара и доста други индикатори.
Като казах два резервоара-да не е грешка.Единият стандартен,и вторият под седалката.Двата общо събират 40литра,като рекламата на производителя е, че стигат за 1000км. пробег.
Превключването става с бутона от дясно на таблото и един кран отдясно на двигателя.
А двигателя (старият на Honda 500, изпитан и влаган в доста модели) е четиритактов,инжекцион,паралелен близнак 471cc,44Кс. При 6500об/мин., шест степенна скоростна кутия.
Тук се вижда и друго интересно техническо решение на конструкторите взаимствано от пистовите мотори-амортисьор за погасяване на нежелани движения на кормилото наляво-надясно.
Мотора си идва фабрично с много добра защита на картера,водния радиатор,ролбари-горен и долен,много добри метални гардове на ръкохватките.Това насреща е Средна гора и как ми се иска да хвана гората ,както се казва,....ама друг път.Трябва да гоня Златишкия проход на Стара планина.
Наближаваме офроуда....
Хайде нагоооореееее .....
И време за почивка на дебелата дъбова сянка, а и да попълним водните запаси, че рибата без вода не може... J



От тук нататък е истината.
Мотора се представи отлично на разбития кален и песъклив, осеян с множество дупки път.Гумите са CST със шарка копирана от Пирели Скорпион и са учудващо стабилни по такъв терен, макар и леко шумни, но то с тази шарка няма как да е безшумно.
Предната е 90/90/R21,задната е 150/70/R18 , безкамерни.
ABSа се справя страхотно,но нямах време да се ровя из менюто и да го дезактивирам, макар и да си има отделен бутон за това.
Окачването е регулируемо и отпред и отзад.Предното леко потъва при по-рязко спиране.Задното ми е преканено твърдо,но пък се мотора си е в стихията тук.
Регулировките ще подобрят значително представянето.
Ето и инструментите от ляво и от дясно.Интересна глезотийка е осветлението на бутоните в нежно син цвят и датчик за светлина, който превключва дисплея в нощен/дневен режим на осветяване.
Съединителя е перфектен и много лек.Предната спирачка също е регулируема.
Относно мощността на двигателя-малко слабоватичко е представянето, но съотношението кубици/конски сили мисля е ОК.
Крайсерската му скорост е 100-120 км./ч.По магистралата на изкачването Витиня спокойно си държи 130км.Може още но вибрациите стават доста-след 140 се усещат дори в стъпенките които са с гума, която при офроуд има възможност да се сваля.Максималната скорост от видеоклип съм гледал и бе 170км./ч.
Друго интересно което забелязах е на равно и леко нанагорнище без подаване на газ мотора поддържа скорост 9-10км./ч., което е добре за кален терен или горски пътища.Моят не може така, под 15км.,започва едно зверско клатене. Трябва на полусъединител.
Последно по двигателя-много добре оразмерено охлаждане и подръжка около и под 80гр./С.Дори оставен да работи на място не успях да чуя да пуска перката на вентилатора.
Седалка-леко твърда,но за почти четири часа не ми е досадна.Задната и част за втори пътник е леко повдигната и опитах да седна там и да карам, както практикувам на дългите дестинации с Трансалпа (определено ще ми липсва комфорта, който доставя широката му и мека седалка), но не е удобно тук.
Разход на гориво-не мисля, че съм изразходил много за 231км. пробег.Очаквах да са две чертички от резервоар едно, но сами виждате резултата-една зелена е изгаснала само.
Когато наближих Правец реших да предупредя Веско, че след час ще се прибера.На бензиностанцията стана интересна сесия.Среща на ретрото и новото....

Ами както се казва-леееко се поокаляхме с испано-китайчето.На тази снимка се вижда, че почти съм затворил гумата, дори и с непознат за мен мотор,което показва как сме се забавлявали и доверили един на друг.Кара те да се чувстваш сигурен.
Ето ни двамата....
А тука чакаме пред магазина да ни отворят и да се разделим.Вижте колко съм чаровен и каква елегантна линия имам...
КРАТКО РЕЗЮМЕ КАТО РЕШИХ ДА ПОСОЧА ПО:
ПЕТ ПЛЮСА
1.Сравнително добра цена
2.Богато оборудване от екстри-серийно
3.Фантастичен съединител,мек и може да боравиш дори с един пръст
4.Големият пробег при нужда-близо 1000км.
5.Страхотна ветрозащита и удобство за каране прав дори и над 120км.ч.
ПЕТ МИНУСА
1.Отвратителна стойка „пачи крак“ ,мотора стои почти прав и може да падне надясно. Пак тази стойка-гаси двигателя когато я спуснеш.За да го запалиш да подгрява трябва да го вдигнеш на централната
2.Неадекватна реакция на датчика за осветяване на дисплея,много бавно превключва.Докато влезеш примерно в тунел и мине на нощен режим то половината минал.
3.Вибрации в ролбарите и стъпенките при висока скорост
4.Бутафорен дистлей под основния.Според един испански ютубър, щяло да има някаква акция след известно време и щял да „светне“
5.Седалка-твърда,неподходяща за дълги трипове, за каквито е рекламиран, с неудачно изработена повдигната част за втория човек
Ако трябва да поставя оценка по десетобалната система бих поставил- 8.5 точки.
24.05.2024г.
София.
Послепис
Тъй като през този ден имаше и друго мото събитие в Мото кампа в Идилево “BAG Explorer 3” ,което се пада в „задния ми двор“ ,отпраших директно за там.
На връщане около Ботевград небето се разтвори и се изля такъв порой примесен с градушка , като естествено бях доволен, че разумно тръгнах с колата, предвид прогнозата за времето.
В Идилево бях почти на свечеряване,но проведох разговор с човека, с който имаме намерения и за тест на втория кандидат CF Motoто.
Разбрах и за срещата идната неделя и тест на мотори организирано от Meteoride в Сърница.Понеже е нов модел и няма налични към момента в България,тестовата машина щяла да пристигне от Румъния.Е пак румънците преди нас.... J
Послепис на послеписа....
понеже се забавих да публикувам тук това ревю,като междувременно успях да тествам и вторият кандидат на третата среща на Meteo-raid, проведена в Сърница през почивните дни.
Ще подготвя вероятно обстойно материалче,след като пристигне мотора в края на месеца.
Вероятно разбрахте за моя избор.
Поздрави и безаварийно.



Коментар