Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Купих си BMW G 650 GS.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Купих си BMW G 650 GS.

    Малък увод и предистория на тази покупка. Мотори карам от мнооого отдавна. Сменил съм различни марки, модели и видове мотоциклети. Стандартното мислене на повечето моторджии е следното. Аз карам примерно Хонда, (или Сузуки, или Ямаха и т.н.) Много ми харесва, но е само 150 кубика. Но Хонда са пуснали примерно 500 кубиков модел. Той е много готин, по-голям, по-бърз и т.н., и т.н. Значи трябва следващият мотор да ми е 500 кубикова Хонда. След, като евентуално го купя и покарам малко ми "умалява" (това не знам какво значи, но често се ползва, като аргумент) и започвам да гледам, задължително пак Хонда, но примерно 1000 кубика. Много е готин, много е нов, много конски сили и т.н., и т.н.
    Карал съм различни Хонди и Ямахи, и други, но никога не съм разсъждавал по този начин, който описах току що по-горе. Просто не смятам тези разсъждения за правилни и верни. Карах 4 години Хонда Африка Туин 750 RD 07. Някои неща харесвах по този мотор, а други неща не харесвах по него. Общо взето много добър и здрав мотор. Това, обаче, изобщо не означава, че веднага ще се юрна да купя новата CRV 1100 кубика Африка Туин, защото е Хонда и защото е Африка Туин, понеже на времето съм харесвал и карал RD 07... Същите тези мои разсъждения важат и за Ямаха, Сузуки, Кавасаки и др. Освен това двигателите и на Хонда и на Ямаха и т.н. са мнооого добри и здрави, но за съжаление мотоциклетът не е само двигател. Има и други неща по него, които при японците не винаги ми харесваха и не винаги ме устройваха, та се налагаха промени. Седалки, кормила, ел инсталации, защити и др.
    Начинът да си търсиш и купиш мотор, според мен е да си дадеш точна сметка, ЗА КАКВО ЩЕ ГО ПОЛЗВАШ този мотор, а не за това дали е Хонда, Сузуки и т.н...
    Аз не обичам да карам по магистрали. Обичам тесни пусти и празни локални пътища, които не са с особено добри настилки, планински пътища и проходи с много завои, макадам и черни пътища на места, но не и кал, мушене по горски пътеки, и дерета. Значи мотоциклетът ми трябва да е тур ендуро.
    Е преди 9 години тогава купих BMW R 1100 GS. Оказа се изключително здрав, надежден, удобен и сигурен мотоциклет. По много показатели, се оказа по-добър от японските мотоциклети. Вече е на 143 000 км. Както и да е. Няма да описвам тук достойнствата, и недостатъците (до колкото ги има) сега. Има си тема във форума точно за този мотоциклет. В последно време аз малко поостарях. Вече съм на 66 години. Отдавна вече не карам с по-високи скорости от 100-110 км/час. Моторът ми БМВ-то е сравнително тежък 250 кила. Изпусна ли го вече, почти не мога сам да го вдигна. Гори между 4,9 - 5,5/ 100 км, което вече взе да ми се вижда висок разход. Освен това е от 1998 година. На 21 години. И така реших да го сменям.
    Условията, които поставих за избора на нов мотоциклет бяха: По-нов, по-лек, по-малък, тур ендуро, инжекцион, водно охлаждане. Не исках карбуратори. Все пак 21 век сме вече. Не исках шосейки, които имитират ендура от рода на Хонда NС, или БМВ F 800 R, Кавасаки Версис 650 и др. Освен това, изобщо не държах да бъде с много цилинди. Реших, че вече ми стига и двигател само с един цилиндър. И така накрая останаха само два кандидата. Ямаха XT 660 Z Tenere и BMW G 650 GS. На Сузуки DRZ 400 е прекалено офроуд ориентиран мотора, и не е за пътешествия, а на Хонда инжекцията CRF е 250 кубика, и също е, почти за мотокрос. И така основните кандидати за мен останаха БМВ-то и Ямахата.
    Ямахата е 660 кубиков двигател на Минарели, много добър и здрав. Резевоарът и е голям, което е голям плюс, но пък самият мотор е малко тежък, 206 кг пълен зареден и е с висок център на тежестта, което пък е голям минус. Позагледах също и Ямаха XT 660 R, която вече е 182 кг пълна заредена, същият двигател, и окачване, като Тенерето, но с по-малък резервоар, но този пък мотор ХТ-то се оказа много гол и ще трябваше да му се качат доста неща по него, за да стане подходящ за пътешествия. Ямахите нямат АБС. Освен това цените на Ямахите (втора ръка) от 2008 - 2009 год се оказаха еднакви и даже по-високи от тези на БМВ -тата G 650 GS от 2011 - 2012 год.
    И така везните се наклониха пак към БМВ. БМВ-то е 190 кила пълно заредено, но резервоарът му е под седалката и има нисък център на тежестта. Има АБС. Инжекция, водно охлаждане 48 коня. Ямахите също са по 48 коня. Стандартното G 650 GS е с 19 цола предна гума и ляти джанти, което му придава леко шосеен вид. Има обаче една модификация BMW G 650 GS SERTAO, която има доста по-ендурски вид, със джанти със спици, по-голям ход 210 мм на амортисьорите и 21 цола предна капла. Пак тежи 190 кила пълно и заредено, но седалката му е висока 86 см ( срещу 80 см височина на седалката на стандартният модел). Е имах късмет да намеря точно такова БМВ G 650 GS Sertao произведено през септември месец 2012 година и да го купя. Ето го в пълният му блясък.


    Има подгрев на ръкохватките, АБС, защитна тава от алуминии под двигателя, ролбари, хенд гардове, куфар 30 литра отзад, централна стойка и е само на 21000 км внос от Швейцария. Според други собственици на този модел, които са го карали доста повече от 150 км този мотоциклет гори 3,5 л на 100 км. По-нататък ще напиша впечатленията си, като цяло от този мотоциклет и ще дам сравнения с по-големият, боксера R 1100 GS, че сега съм минал още само 150 км с Сертаото.
    Последно редактирано от ВладиЧ; 09-10-20, 13:35.
    Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
    Златомир Попов - Forry

  • #2
    Honda NX мисля не е шосейка, дето имитира ендуро...

    Както и да е - честито и много безаварийно с новото БМВ. Мисля, че бих добавил към моята Хонда НХ с подобно, ако намеря също толкова добър екземпляр.
    Публикувайте отговор

    Коментар


    • #3
      Честита новата придобивка!
      Желая много положителни емоции!
      Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

      "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

      Коментар


      • #4
        За Хонда съм имал в предвид NC, а не NX. Както и да е. Това не е толкова важно. Важното е, че сега преди малко минах близо 300 км планинско каране, там Велинград, Ракитово, Цигов Чарк, Превала, Батак, а преди това отскочих до Момин проход през Костенец и Белово. Точно 298 км. Бях заредил до капачката. Спрях и пак го налях до капачката и се оказа, че долях 8,77 литра?!?!?!?! Или съм минал 300 км с 9 литра гориво, а това е разход от 3/100. Направо ми увисна долната джука. Изобщо не съм имал намерение, като карам сега да икономисвам гориво, а си го гонех мотора по пълна програма. Даже на едни прави отсечки вдигах 160 км/час пак да го пробвам, колко вдига. Без проблеми и замисляне ги набра и даже имаше още малко ход на газта. Мислех, че ме лъжат, като ми казаха че гори 3,5/100, но в същност истината се оказа още по-фрапираща. Може би това е, защото по мануал му дават на тоя мотор да се движи с бензин А 91, а такъв в България няма, та се кара с А 95. Много приятно ме изненада с тоя разход. Пъргава и лека моторетка. Все едно карам колело. Малко повече вибрации има от боксера, но много по-малко, от колкото на други едноцилиндрови мотори, които съм карал. Няка си по-жив се усеща мотора с тези вибрации, а не дразнят. По-шумен е от боксера, но за сметка на това по-меко вози и седалката е по-удобна. Това дупки, кръпки, неравности, ако не мога да ги избегна ги мачкам централно, а ударите и тресенето са много по-слаби, отколкото при боксера. На същите скорости ги минавам завоите и отсечките, както с боксера, но с малко по-високи обороти поради единият цилиндър. Примерно на 3100 об/мин съм на 100 км/час на боксера на 5-та, а на Серти на 100 км/час, пак на 5-та, съм на 4000 об/мин. Много кефи тая моторетка!
        Последно редактирано от ВладиЧ; 25-09-20, 17:05.
        Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
        Златомир Попов - Forry

        Коментар


        • #5
          Честито за новата придобивка! Много безаварийни километри ти пожелавам с нея и само да те радва! Мисля, че едно от най-важните неща да не гледаш към по-голямо е: „Вече съм на 66 години.“. Там е ключът от бараката! Жив и здрав да си! Респект! Признай си обаче, че на по-млади години си разсъждавал точно така, както описваш, а именно да ти „умаляват“ моторите и да се стремиш към по-мощни и големи. Мисля, че това е един съвсем естествен процес. Стигаш най-високата връхна точка, улягаш с годините и започваш да гледаш на моторите под по-различен ъгъл...

          Коментар


          • #6
            Да! Признавам си, че когато бях на 30-40-50 години и мен ме гонеше гигантоманията. Разликата беше, че още тогава не залагах и не гледах само една марка, а сменях не само марки и кубатури, ами, и различни модели. Карал съм чопъри, туристи и ендура. Само по пистарки абсолютно никога не съм си падал и никога не съм ги харесвал. Но постепенно остарях и поумнях, та сега карам едноцилиндрово тур ендуро...
            Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
            Златомир Попов - Forry

            Коментар


            • #7
              Чакаме прякорааа

              И само хубави репортажи от хубави емоции
              http://vbox7.com/play:84ee5e6e

              Коментар


              • #8
                Честито, Владич!
                С пожелания за много приятни километри!
                RAV 4
                F650GS

                Коментар


                • #9
                  Честито и от мен,преди месец и аз купих още едно сузуки и не съм се похвалил,вчера влизам в един магазин и за малко да си тръгна с чисто нов мотор,добре че разума надделя .до тук са 3 бр...Та разбирам за тръпката,и да напомня

                  Утре вечер събота,в Пловдив идва голямото нощно каране!
                  Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                  Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                  Анатолий Пейчинов o8875о9815
                  https://dvrbg.com/

                  Коментар


                  • #10
                    Честито , много безаварийни километри.
                    емил златков
                    паджеро 2.5тд
                    ве стром 650

                    Коментар


                    • #11
                      Честито и безаварийно. Аз започнах от 1100 куб. - 4 цилиндъра и от тогава само намалявам, на мен вместо да ми умаляват, ми уголемяват .

                      Ако карах сам, без да возя жена ми, може би щях и на 500 куб. че и по-малко да сляза (вече има доста варианти).

                      Коментар


                      • #12
                        За разхода и за цилиндрите: На сина ми като изкара А1 на 16 му купих КТМ дюк 125. Разхода му започна от около 3/100 като нов и неразработен и достигна до около 4/100 вече с пълната газ. Аз един път съм го карал на по-дълъг път и заредих пълен/пълен и разхода беше към 3,8/100. После като навърши 18 вече се качи на дюк 390. Разхода му вече е м/у 7 и 8/100. И понеже и аз ползвам мотора като съм с кемпера разхода с 2-ма /аз и женато/ леко обикалящи исторически и природни забележителности вече е м/у 4,8 и 6/100.
                        А на едноцилиндровия вибрациите са си доста много. Пробвал съм 660 см3 и ВР 450 на ямаха, ДРЗ 400, КТМ 525, 690 и други LC4 от по-старите години. Както и много едноцилиндрови скутери /имам прятел, който дава скутери под наем на Слънчака/ Всички си имат здрави вибрации, които не се усещат много в градски режим, но ме дразнят при еднаква скорост на дълъг път.
                        Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                        "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                        Коментар


                        • #13
                          Не знам как е направен тоя мотор, но на скорост, около 100 км/час за мен вибрацийте са най-ниски. Те по начало са си ниски, както вече писах, но около тази скорост, почти не ги усещам. В неделя минах още 250 км по доста лоши пътища и даже малко по черно. Този път ми даде разход от 3,2/100, че давах повечко газ на места, но нямах никакви проблеми, или пък болки в задника, или кръста и се уморих много по-малко, отколкото с боксера, с който съм минавал няколко пъти по същият маршрут. Ще взема да му купя едни свещи иридиум на този мотор и в следващите 100 000 км да забравя за свещите. Друго няма, какво да му сменям сега.
                          Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                          Златомир Попов - Forry

                          Коментар


                          • #14
                            Владич, а стария.... на борсата ли е? или ще става на култиватор

                            Честито!!!
                            още за мен на ВВВ//sites.google.com/site/fozysite/home

                            Коментар


                            • #15
                              Старият е в пълен ред и порядък и е на борсата. Даже резервоарът му е пълен. https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cg...6&slink=h75t0c
                              Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                              Златомир Попов - Forry

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X