Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Точност на километража, R1200GS vs. R1150GS.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Точност на километража, R1200GS vs. R1150GS.

    От смяната на софтуера сигурно постигнах оптимизиране на работата, която е свързана с изчистване на някои грешки, повечето от които ми е трудно да хвана без наличие на специфични уреди. Това, което очаквах да се случи обаче беше да постигна "точно" отчитане на изминатия път.
    Пиша "точно" в кавички, защото дигиталния километраж на 1200 GS крие 7% от изминатия път в сравнение с механичните на 1150 GSA!
    В събота излязохме да покараме аз с 1200 GS (2007), един 1150 GSA и един 1200 GSA (200. Нулирахме показанията и след 200 км. по пресечена местност моя показваше 190.6 км., а този на 1150 GSA - 205 км.! - точно същата разлика, както и преди смяната на софтуера! Разочарованието ми беше голямо.
    За радост имахме и "независим" арбитър. Неговия километраж показваше - 190.6 км.!!!!!
    Ясно че показанията се влияят от гумите - вид, налягане, износване ..., начина на каране и терена. Но в случая карахме по един и същи нячин (1200 GSA все пак е в режим на разработване ), по сух и чист асфалт, без странични куфари и без пътници. Не измерих налягането на гумите, но би трябвало да е в предписаните норми, износването на моя и на 1150 GSA е относително еднакво. Трите мотора са обути с различни марки гуми - (Bridgestone, Metzeler и Pirelli) но и трите са с един и същи вид гуми - спорт-турист. Модела на Bridgestone в момента не го зная, но е този, с който излиза фабрично обут. Останалите две са Tourance EXP и Scorpion Trail - моделите преки конкуренти на двете марки.

    Та въпросът ми е следния - чий километраж е по-верен?
    Явно дигиталния на 1200 мери различно от механичния на 1150 !?!


    Обръщам още веднъж внимание че в извадката са участвали 2 бр. 1150 GSA и по един 1200 - GS и GSA, не по едно и също време, но винаги моя е сравняван с останалите.
    Последно редактирано от dsredkov; 06-07-09, 14:37.

  • #2
    До: BMW R1200GS 2008

    Верен е механичния. Аз тази разлика съм засичал с GPS и с друг мотор. При нас дава по-малък пробег. При мен на 550км даде разлика 8 километра по-малко пробег, което според мен е поносимо. За скоростта също дава разлика при 140 на мотора, на GPS-а е 134

    Коментар


    • #3
      До: BMW R1200GS 2008

      Първоначално публикуван от boiko73 Преглед на мнение
      Верен е механичния. Аз тази разлика съм засичал с GPS и с друг мотор. При нас дава по-малък пробег. При мен на 550км даде разлика 8 километра по-малко пробег, което според мен е поносимо. За скоростта също дава разлика при 140 на мотора, на GPS-а е 134
      Скоростта, измерена с GPS не е по-точна отколкото тази, измерена със скоростомер, тъй като върху GPS-а оказват влияние метеорологичните условия и надморската височина. Направи си опит, когато си на морското равнище каква височина ти дава zumo-то и от тук показанията в моментната скорост на движение е различна. Сигурно си забелязал и разликата в действителното разстояние, когато ти предстои задой и това, изписано на дисплея - грешката е очевидна. За разстоянието, измерено чрез GPS статично бих се съгласил, че е относително точно доколкото е допуска в отклонението на картата. Но въпросът ми беше друг - защо двата дигитални показваха едно и също, както и двата механични отново бяха с идентични показания? Ако наистина механичния е по-точния и знаем колко ни е разликата чрез промяна в настройките на софтуера не може ли да изчистим тази грешка?

      Коментар


      • #4
        До: BMW R1200GS 2008

        Сигурно с корекции в софтуера, тази грешка може да се изчисти, но ние още не знаем дали е грешка.
        Т.е. нужно е да преминем разстояние, което е точно премерено. Примерно 10 обиколки на запуснат стадион х400м.= 4 км.
        Може да разсъждаваме и на тема разход на гориво. Твоят 4/100 ли е?
        А GPS-a не става. Писано е много тук по темата, но се сещам най общо, че при изкачване примерно, той мери основата на правоъгълния триъгълник, а не хипотенузата по която си минал реално.
        ______2
        Е = MZ

        Коментар


        • #5
          До: BMW R1200GS 2008

          Димо, точно GPS става!
          Той, както и много други уреди, изисква някаква, макар и малка, теоретична подготовка. За илюстрация на твоя пример с триъгълника, да приемем, че си се изкачил на 1000 метра, по планински път с дължина 20 километра. Разликата между хипотенузата и основата е 20 метра... Подобен път се предполага, че ще има доста завои, които едва ли ще взимаш по осевата линия и вероятната разлика ще е повече от тези 20 метра, грешка на уреда.
          Към момента няма по-точен метод за изнерване на големи разстояния, от GPS. Същото важи и за скоростта. Не е без значение, примерно, колко точки ще му зададеш да записва. Тук с пълна сила важи принципът на Мечо Пух, колкото повече, толкова повече...

          П.П. Не бъркайте грешката на уреда при измерване на надморска височина, с измерване на път, или скорост. Няма пряка връзка и между точността на уреда и метероологичните условия.
          Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
          Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

          Коментар


          • #6
            До: BMW R1200GS 2008

            Aми съглаен съм giorgio
            След като посмятах се получава точно 25.01564461 метра разлика от твоя пример (20 км хипотенуза и 1 км -височина). Тя ще бъде по-голяма ако денивилацията е по-голяма. При изкачване от 0 до 5 000 м за 20 км. грешката ще е 635 метра. Но ние на такива места измервания няма да правим
            В общия случай в БГ, за 200км - да речем 250 метра и по-малко. Т.е. май ще може да се ползва GPS за мерене на разстояния. Остава да проверим механичния и електронния заедно с двата GPS-a да съберем повдигнатите на 6-та резултати, да ги разделим на Лудолфовото число и после с едно леко интегралче да намерим резултата

            Но аз отсега го знам. Механичният е верен
            ______2
            Е = MZ

            Коментар


            • #7
              До: BMW R1200GS 2008

              Ъъъъъ, таковата ... не разбрах кой точно ГПС е подходящ за измерване на надморска височина, но за сметка на туй пък с умиление се убедих за пореден път, че математиката е неразбрана за мен наука ... всъщност за какво беше темата ... а, да - кво ще кажете за 1200 ГС `05 - заслужава ли си въобще да се заглеждам в такъв мотор ;-)

              Коментар


              • #8
                До: BMW R1200GS 2008

                Димо, страхувам се, че ще те разочаровам...
                Принципът и на "механичните" и на "електронните" е един и същ. Грешките също! При двата вида се ползва чисто механично измерване на разстояние, основано на оборотите на кое да е колело на мотоциклета. За по-лесна сметка, няка допуснем, че външният диаметър на гумата е 60 см, което означава, че обиколката и е 188.5 см, приблизително. Налягането в гумата, би могло да бъде 1.8, до 2.8 атмосфери, което би се отразило на радиуса, измерено в сантиметри, над 1.5! Налягането е променлива величина, зависеща от температурата на околната среда и тази, получена от триенето при движение с различни скорости. При тази постановка обиколката на гумата ще варира от приблизително 183.8, до 193.2 см. Всичко това означава, че за няма и 200 изминати километра, разликата, само от налягането в гумите е около 10 км. Разбира се, в сметката участва и общото тегло, вклщчително хора и багаж (деформацията на гумата при контакта и с пътното платно, обуславя измерителния радиус). Ако трябва да бъдем прецизни в измерванията, то би трябвало да отчетем и барометричното налягане, т.е. това, на околната среда, защото от разликата между него и това, в гумите, зависи диаметъра на колелото. Ако не друго, то поне "електронния" километраж, дава някакви възможности за корекции...
                В заключение ще добавя само, че при т.н. "километражи", грешка от порядъка на 3-4% е в рамките на допустимото.

                П.П.
                Първоначално публикуван от ЗМЕЙ Преглед на мнение
                ... кво ще кажете за 1200 ГС `05 - заслужава ли си въобще да се заглеждам в такъв мотор ;-)
                Митак, не се заглеждай, а го яхай! Повярвай ми, ще ти отива! Въпреки наличието на някои негативни мнения, това е мотоциклетът!
                Последно редактирано от giorgio; 09-07-09, 14:30.
                Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                Коментар


                • #9
                  До: BMW R1200GS 2008

                  Сметката ти е вярна
                  Но с много условности и уговорки бих се съгласил, че точно при това превозно средство, някой ще е в състояние да определи по коя дължина на гумата (обикока) е мерено изминатото разстояние. Наклоните в завой могат да достигнат до 52' май ..., което е един съвсем друг работен участък на гумата и съответно друга обиколка на на друга окръжност ... и тук грешката може да е доста по-голяма от тази от разлики в налягането на гумата.
                  Затова аз предложих по-горе - тарирано разстояние на равно място(стадион), като най верен способ.
                  ______2
                  Е = MZ

                  Коментар


                  • #10
                    До: BMW R1200GS 2008

                    Първоначално публикуван от kro Преглед на мнение
                    ... Затова аз предложих по-горе - тарирано разстояние на равно място(стадион), като най верен способ.
                    Димо, като по-млад, доста съм обикалял по тази "елипса" (на стадионите), та и там има условности... 400 м е обиколката измерена по средата на най-вътрешния коридор, Разбира се, толкова би трябвало да бъде, а колко ще е на стадиона, на който предлагаш да измерваме? Тук може би трябва да се намеси някой геодезист, примерно Танасе. Абе с две думи, измерването си е цяла наука, при това сложничка, та карайте си моторите и да не ви пука, колко точно са ви отчетени последните 5000, или 10000 километра...
                    Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                    Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                    Коментар


                    • #11
                      До: BMW R1200GS 2008

                      На всеки стадион има по няколко различни елипси, така е, но затова старта е от различни позиции. Само финала е на една права. В зависимост от дисциплината (брой обиколки) съответно и старовите позиции се променят.
                      А аз предлагам стадион, на който е имало вече няколко балканиади и т.н. (няма да му пиша името).
                      Последно редактирано от giorgio; 09-07-09, 12:34.
                      ______2
                      Е = MZ

                      Коментар


                      • #12
                        До: Точност на километража.

                        Какво има да му умувате... ето ти я равна Добруджа, аз имам два ГПС-а, Димо - поне един, правим един преход от петдесетина километра между две стационарни точки, (примерно безниностанция Лафи Балчик - бензиностанция Петрол Шабла) сравняваме показателите на трите ГПС-а, средно аритметичната стойност; приемаме я за вярна и после всеки може да си калибрира километража по тази отсечка
                        Става разбира се и по някоя магистрала, ама тука ми е по-удобно заради бирата и прибирането до дома...
                        Най-елементарното правило за употреба на пълния член е да го слагаш отзад на извършителя на действието!

                        Коментар


                        • #13
                          До: Точност на километража.

                          Момчета (Модератори), прекрасна дискусия се заформи, но идеята тръгна от споделяне на емпирични показания и разликите между "аналогов" и дигитален уред, монтирани върху две последващи генерации на любимата марка мотоциклети. Пуснах мнение не като самоцел за доказване на това кой е по-по-най. Теорията на измерване е интересна, но не беше акцент. GPS-ите, както и километражите са цивилни уреди за широка употреба и даващи обща представа. Пуснах странична информация от неделната разходка, новата версия на софтуера и остатъчните ми впечатления от сравнението на монтираните уреди, които ни дават представа за количествено измерване. Не искам да влизам в детайлите на мненията, безспорно Джорджо е прав - да си караме моторите и да им се радваме. Добавете обаче към заглавието на темата - R1200GS vs. R1150GS. Сравнението на измерването на изминатите километри тръгна от "емпиричните" показания на двата механични, които взехме за по-верни вследстие на изминати заедно при еднакви условия около 7'000 км. И тъй като механичните бяха преобладаваща извадка отчетохме разликата от 7% в показанията на дигиталния, като негова грешка. В неделя получих удоволетворение и реабилитация на "манекена".
                          Това е малка част от темата за техническите, икономическите, емоционалните и субективните характеристики на моделите, чийто собственици в БГ стават все повече

                          Коментар


                          • #14
                            До: Точност на километража.

                            Вчера от бензиностанцията Шел в Асеновград до вкъщи трака на Зумото в 610 точки отчете 169 км. (всичките тракове са на цяло число или половинка).
                            Дигиталния километраж на R1200GS показа 166.5 км.
                            Или "грешката" е точно 1.5%
                            Карах по магистралата, сам, с двата странични куфара и топкасата. Налягането в гумите беше предписаното. Пътя беше сух. Средна скорост 126 км./ч.
                            С мен беше и адвенчъра 1200, чийто километраж показа сходни данни.

                            Явно проблема е в механичния!!!

                            Коментар


                            • #15
                              До: Точност на километража.

                              Първоначално публикуван от dsredkov Преглед на мнение
                              Явно проблема е в механичния!!!
                              Явно проблема е в липсата на механичен при измерването
                              Следващият път ако искате данните да се "зачитат" направете измерването по правилата
                              ______2
                              Е = MZ

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X