Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Първи мотор преди Africa Twin

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Първи мотор преди Africa Twin

    Привет на всички колеги
    Одавна ми е мерак да правя далечни пътешествия с мотор обаче нямам никакъв опит с мотоциклетите въобще (книжката ми дадоха преди 3 години след някакви си 20мин каране за целия курс). От прочетеното във форума останах с впечатлението, че иначе любимият ми и легендарен модел на Honda не е начинаещи, та питането ми е какво да взема като за начало нещо горе долу в същия клас (не искам trial-и) - Dominator? (или въобще да си избия тежките ендура от главата) или Honda XL 600:~Yamaha XT600 или е най-препоръчително да смъкна и кубиците на 250? Аз съм 1.85м, 75 кг.
    Благодаря предварително.

  • #2
    До: Първи мотор преди Africa Twin

    Това е като да си избираш гадже. Трябва да си паснете.
    Просто помоли за кръгче приятелите си с различни машини и ще познаеш своята.
    Уважавам Африка Туин, но тя категорично не е МОЯТА МАШИНА. Просто като седна на нея не се чувствам на мястото си. Тази пък, която аз харесвам не се харесва на други.
    Изобщо трябва си база за сравнение - след това изборът е лесен...
    "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

    Коментар


    • #3
      До: Първи мотор преди Africa Twin

      Доминатора е изключително здрава и непретенциозна машина, карам го от няколко месеца и мога да кажа, че с добър ездач излиза почти навсякъде. Става и за асвалта, но не за дълги преходи -100 тина километра без прблем, за повече си вземи Трансалп, но и той си е почти колкото Африката голям.
      ХТ не бих си взел никога, като позагрее двигателя по баирите работи много шумно.Може ТТ, но те са друга цифра.

      Коментар


      • #4
        До: Първи мотор преди Africa Twin

        Не си уточнил като за начало къде мислиш да го караш мотора ?

        Ако е по асфалт, ще трябва да се ориентираш към по-големите и обратно - ако е за пътеки ще трябва да е по-малък откъм кубици
        Per aspera ad astra.

        Коментар


        • #5
          До: Първи мотор преди Africa Twin

          del-misti - не е лошо малко повече информация за да бъдат и по-компетентни отговорите. Височината ти е абсолютно подходяща за големи "експедиционни машини". Дай инфо къде ще караш, или по-точно къде те влече, сам или с втори човек и най-важното колко пари си заделил.

          Коментар


          • #6
            До: Първи мотор преди Africa Twin

            Благодаря за отговорите досега
            Може би трябваше да уточня че никои от познатите ми не кара мотор (явно аз ще зарибявам другите) та това с пробването на какъв да е мотор ми е невъзможно. Нещото което си търся е машина за черен път и асфалт - по пътеки засега не планирам да карам (па ако размисля си знам - с друг мотор). Интересува ме най-вече здравината и дуракоустойчивостта - дето казвате "да прощава грешки" - това ще ми е първи мотор - кой знае колко падания ще види и затова не виждам смисъл да вземам нещо скъпо и много ново. Гледам че докъм 3000лв има немалко обявви за Dominator-и, XL, XT (те на път ли прегряват или като ги подпънеш off-road през поляните). А ТТ не е ли някак по като само за гората - аз все пак си искам и по асфалт да се кара комфортно - иначе чувах че бил много "user friendly" та и това съм си мислел като вариант - ако наистина ще се науча най-безболезнено да взема такъв - тамън после няма да се дублират по предназначение с Africa-та. А това за горната граница на Dominatora - 100км какво точно значи - пробег на ден ли - аз щото си мислех че макар и ендуро тази машина не е проблем да я караш с толкоз в час ако пътя го позволява?

            Коментар


            • #7
              До: Първи мотор преди Africa Twin

              del-misti, ще си позволя да напиша своето мнение, не защото съм компетентен по въпроса, а защото, само преди няколко месеца, бях в твоето положение.
              Разликата между мен и теб, е може би във факта, че аз израстнах върху мотоциклети, започвайки на 15 години с 50 кубиков. В продължение на следващите 15 години, сменях марки, типове и кубатури... После, в следващите 25 години, не се качих на никакъв мотоциклет. Дори не си позволявах да се заглеждам по преминаващите край мен мотори. За това време концепциите се смениха, кубатурите и мощностите нарастнаха, а аз установих, че съм забравил как се кара това двуколесно... Завръщането ми бе продиктувано от желанието за скитане из далечни страни, а за да видиш нещата „отвътре”, честичко трябва да напуснеш асфалта. При това положение, изборът е еднозначен – тежко ендуро!
              Още в самото начало, разглеждайки различните машини, разговаряйки с хора с опит и четейки многобройните форуми, се заглеждах в GS-боксерите на BMW. Притесняваше ме мощността, теглото и неумението да управлявам мотоциклет. Реших, че трябва да си потърся една по-спокойна и по-лека машина, на която да си възвърна уменията. Тук, донякъде се намеси и случайността. Така се отзовах върху Хонда Трансалп. Машината отговори съвсем точно на критериите ми. С този мотоциклет, много неща ми се случиха за пръв път... Включително, миналата сряда, изминах около 750 км и останах удовлетворен от комфорта, който предоставя тази непретенциона машина, при дълги пътувания.
              Надявам се в следващите няколко месеца, подобно на ВладиЧ и доста други колеги, да понатрупам достатъчно опит, за да се прехвърля в последствие на най-подходящата за моите цели машина BMW 1**0 GS
              Последно редактирано от giorgio; 26-05-09, 12:55.
              Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
              Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

              Коментар


              • #8
                До: Първи мотор преди Africa Twin

                Първоначално публикуван от del-misti Преглед на мнение
                А това за горната граница на Dominatora - 100км какво точно значи - пробег на ден ли - аз щото си мислех че макар и ендуро тази машина не е проблем да я караш с толкоз в час ако пътя го позволява?
                О, не далеч съм от мисълта, че с Доминатора можеш да изминеш 100км на ден или пък това да му е горната граница на скоростта.Спокойно си вдига 120-140, но това не е неговата скорост, понеже вятъра става неприятен поради липсата на по-висока слюда, а пък и едноцилиндровия двигател създава повечко вибраци, които се усещат на кормилото при продължително каране.Ти трябва да си решиш къде ще го караш повече :
                -ако караш повече по черни "пътища" Доминатора е чудесен,
                -ако ще се подготвяш за Africa Twin, май Трансалпа е за тебе или Ямаха Тенере.
                Като се съобразявам и с ценовата граница на търсенето ти.

                Между другото тия дни Емил в Яхиново е вкарал Доминатор около 93г,за около 3000лв и като го видях ме хвана яд, че го купих моя преди 3 месеца, понеже тоя мотор все едно ,че не е каран, просто свети -10000км на километраж. Ако проявяваш интерес, ще окаща съдействие.

                Извинявам се за офтопика, просто искам да помогна на човека, ако модераторите прецените, изтриите по горе написаното.

                Коментар


                • #9
                  До: Първи мотор преди Africa Twin

                  Ми доста колеги ти го написаха по - горе - Трансалп ! Няма нищо общо с ХТ-та, Тенере-та, Доминатори, Др-и и прочее едноцилиндрови машини, по - лек е от Африка-та, с по - плавен двигател /т.е. прощава грешки/ и хич не е за подценяване като мотор за пътувания. Здравината му е пословична, поддръжката му - лека, ей на - и конкретна оферта излезе ... успех

                  Коментар


                  • #10
                    До: Първи мотор преди Africa Twin

                    Аз карам вече повече от година Доминатор на всякаде, асфалт,поляни,гори и всякакви пътеки и байри съм качвал за мен не ми изглежда мъка да караш такаъв тип ендуро по такива екстремни трасета можеби защото до сега не съм карал от тези нови ендура.Аз също ти предлагам Доминатор и за асфалт става и за черно няма яадове никаде, пък подръжката му е елементарна и е "много здраво к*п*л*" .Успех с покупката.

                    П.П Ето ти едни снимчици на моя ТЕРМИНАТОР ....
                    Прикачени файлове
                    LIVE TO RIDE/RIDE TO LIVE

                    Коментар


                    • #11
                      До: Първи мотор преди Africa Twin

                      Направо скачай на Африката. Да тренираш с Трансалп за Африка, ми звучи малко като да се подгряваш с уиски за водка
                      Трансалпа върви и гори колкото Доминатора, а тежи доста повече.
                      Африката 650 тежи, върви и гори колкото Трансалпа.
                      Африка 750 тежи пак толкова, но върви малко повече.
                      Следователно Африка 750 върви малко повече от Доминатора, но тежи повече.
                      Имам ХЛ600 и мога да твърдя, че няма по-силни вибрации от който и да е двуцилиндров мотор, дори е по-мек. Но не става за дълги пътешествия с висока скорост - няма никаква ветрозащита.
                      Повечето мотори от класа са така. Добри са за каране със скорост 80-100 км/ч при добро време на разстояния до 300-400 км/ден. Не е никакъв проблем да караш по каквито и да е пътища, колкото и разбити да са. Перфектни са за каране по третостепенни, междуселски пътища.
                      При тежките ендура, оборудвани със спойлери, скоростта е по-висока, повече километри можеш да навърташ на ден в относителен комфорт, можеш да пътуваш и при по-лоши метерологични условия. При избора на път е добре да се стремиш към второстепенната пътна мрежа, към поддържани пътища. За предпочитане е да се избягват черни и разбити пътища - мотора е доста по-тежък и неудобен(заради спойлерите) и преминаването ще е бавно и на нокти, докато с по-леките с подходящи универсални гуми е доста по-лесно.
                      Всичко това го казвам от собствен опит - Тенере 600(модела с целия спойлер), СуперТенере 750 и ХЛ600. За пътуване по абсолютно всякакви пътища от трите бих избрал пърия. За далечни и бързи пътешествия е подходящ втория и за кратки, но трудни дестинации карам третия.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Първи мотор преди Africa Twin

                        До колкото разбирам ще ти е първя мотор такаче толкова тежко ендуро като Африки Транслапи не ти трябват много до като свикнеш няма да ти остане една здрава пластмаса и ще ти е много зор ако попаднеш на черен път с кал или коловори остреми се към нещо по леко към тези кубици Доминатори Хл-и Др-и Клх650 или някой ТТР или ТТ .Инаш огромен избор моторетки .
                        LIVE TO RIDE/RIDE TO LIVE

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X