Обява

Свий
Няма добавени обяви.

BMW R1100 GS, R1150 GS, R1150 GS Adventure

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • BMW R1100 GS, R1150 GS, R1150 GS Adventure

    Реших да пусна такава тема, защото тепърва ще се купуват и ползват тези мотори в България. Хубаво е да си вземеш от магазина чисто нов R1200 GS, но за съжаление малко хора в България могат да си го позволят. А в Европа тъкмо сега започнаха да падат цените на тези, по-старите модели до прилични за нас цени. 1100 може да се намери за 2-3000 евро. 1150 до 4-5000 евро, а 1150 Адвенчъра 5-7000 евро, много добре оборудвани и запазени модели. Като тези цени, които визирам съм имал в предвид мотори от Германия, а не от Италия. Италианците са мърляци и не бих рискувал да си купя, каквото и да е превозно средство от там, а камо ли пък мотор.
    Та моля хора, които са запознати с тези модели да направят сравнения, кои са силните и слабите страни на тези модели и за какво да се следи при покупка втора ръка.
    Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
    Златомир Попов - Forry

  • #2
    Влади, явно и теб заразиха тези... хмм... Еле Димо, с този фризер в куфара...

    Между другото, огледай се в швейцарски, или английски сайтове, там цените са малко по-добри.

    В швейцарския, "щракни" в лявата колонка с менюта, най-горе - Occasionen. После си избери марка, модел и т.н.
    За английския иска код, дай примерно това: SS39DH
    Последно редактирано от giorgio; 24-05-09, 09:34.
    Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
    Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

    Коментар


    • #3
      До: BMW R1100 GS, R1150 GS, R1150 GS Adventure

      ВладиЧ,

      Само за информация,за около 5-7000 CHF можеш да закупиш КТМ 950 (като моя)в много прилично състояние модел 2004/2005 също така добре оборудван.Потърси на швейцарския сайт,който giorgio ти е посочил.

      Поздрави,
      търся си подписа....

      Коментар


      • #4
        До: BMW R1100 GS, R1150 GS, R1150 GS Adventure

        То добре Швейцария .... ама гледам най евтиния R 1200 GS е 10 900 CHF. по 1.3 лева става .....
        За R 1150 GS ...4900 CHF .... малко по-добре ... ама .....

        Докато в Англия на първо четене .....R 1200 GS оборудван с оригиналните куфари ....£4,650.

        Ето и още един сайт на острова.
        Последно редактирано от CarTest™; 19-05-09, 09:53.
        Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

        Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

        Коментар


        • #5
          До: BMW R1100 GS, R1150 GS, R1150 GS Adventure

          Доколкото знам в представителствата на БМВ примерно в Австрия се продават такива втора ръка, но нямат обяви, а трябва лично да се проверява, може и по телефон. Именно от такова място си струва да се вземе такъв мотор втора употреба.
          Владич за тези пари можеш да намериш мотор над 50000км, което някои ще кажат, че са нищо, но според мен е важно как са изминати.
          От моделите, които предлагаш 1150 Адвенчъра е най-добър.
          При мен нещата се развиха по следния начин - Тръгнах да търся точно R1200GS. Много ми обясняваха как втора употреба в чужбина колкото искаш. След търсене в сайтове и представителства и чрез познати, се оказа, че всъщност няма как да намеря мотор под 50000км за по-малко от 10-11000евро. Отидох в КАМОР АУТО и там цените бяха - модел 2008г. базов 21000лева. Моят е по-скъп, защото има всички екстри, повечето от които са излишни, като електронна настройка на заден амортисюр в зависимост от вида настилка и товара, заден стоп с LED осветление и др.такива. Всичките могат да се сложат допълнително на по-ниска цена от други фирми различни от БМВ. Според мен трудно на мотор втора употреба можеш да видиш как е износен кардана, двигателя в какво състояние е и други такива. Все пак мотора за дълго пътуване трябва да е много читав за да разчиташ на него. Общо взето всичко е на късмет, аз бих се спрял на R1150 GS Adventure

          Коментар


          • #6
            До: BMW R1100 GS, R1150 GS, R1150 GS Adventure

            Първоначално публикуван от ВладиЧ Преглед на мнение
            Реших да пусна такава тема, защото тепърва ще се купуват и ползват тези мотори в България. Хубаво е да си вземеш от магазина чисто нов R1200 GS, но за съжаление малко хора в България могат да си го позволят. А в Европа тъкмо сега започнаха да падат цените на тези, по-старите модели до прилични за нас цени. 1100 може да се намери за 2-3000 евро. 1150 до 4-5000 евро, а 1150 Адвенчъра 5-7000 евро, много добре оборудвани и запазени модели. Като тези цени, които визирам съм имал в предвид мотори от Германия, а не от Италия. Италианците са мърляци и не бих рискувал да си купя, каквото и да е превозно средство от там, а камо ли пък мотор.
            Та моля хора, които са запознати с тези модели да направят сравнения, кои са силните и слабите страни на тези модели и за какво да се следи при покупка втора ръка.
            ВладиЧ,

            Аз също като Бойко бих се спрял на Адвенчър 1150.
            Що се отнася до съобщението...отговорил съм ти,но така като гледам и тук можеш да боравиш с лични съобщения....далеч по-бързо щеше да стане!!!!!!!!!!

            Поздрави,
            търся си подписа....

            Коментар


            • #7
              До: BMW R1100 GS, R1150 GS, R1150 GS Adventure

              Хайде и аз да се включа. От сума време се подготвям с подробно описание на R 1150 GS Adventure, но все не го завършвам ...
              И аз така тръгнах към 1200 в началото. Гледах, четох, мислих и си взех 1150 Адвенчър на 20 000 км. Можех да си взема 1200GS за същите пари втора ръка, но това, което има като стандарт при Адвенчъра щеше да ми излезе солено да го кача на 1200. Само един пример - джанти със спици 1850 лв. едната без ДДС (предната и задната са на една цена) и т.н.
              Цените наистина са паднали, особено в Англия заради ниския курс на паунда. Според мен 50 000 км са несъществени за този тип мотоциклети. Виждал съм боксер на 500 000 дошъл за смяна на масла в София прибиращ се от Индия към Испания, на който не са правени никакви ремонти. Иначе 50 000 км са много за мотори, които постигат макс. мощност при 14 000 об/мин , но ресурса на този тип двигатели (боксер на BMW) ми се ще да вярвам, че е доста по-голям и че ще имам щастието да го проверя
              Не, че не се облизвам по новия Адвенчър (R1200GS Adventure), но засега няма причина да го сменям и мисля, че с моя ще сме си дружки дълго време.
              ______2
              Е = MZ

              Коментар


              • #8
                До: BMW R1100 GS, R1150 GS, R1150 GS Adventure

                В момента в България се продава само един R 1200 GS Адвенчър на 20 000 км, гол като пушка, за скромната сума от 11 900 евро!
                Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                Златомир Попов - Forry

                Коментар


                • #9
                  До: BMW R1100 GS, R1150 GS, R1150 GS Adventure

                  При търсене на R1100GS,най безпроблемни са мотори произведени 97-99г.

                  Коментар


                  • #10
                    До: BMW R1100 GS, R1150 GS, R1150 GS Adventure

                    Здравейте и от мен!
                    Току-що се регистрирах – вчера разбрах за този сайт от Димо, на които съм много благодарен!

                    Сега и моят поглед за гореспоменатите мотори:

                    1150 или 1200: Количеството електроника в 1200 и нейната комплексност противоречи на целта, за която е създадена тази машина. Не искам да започвам безсмислени спорове, това е просто моето мнение. Няма да се впускам в статистики за прецакани антени, които не разпознават оригиналните ключове, ранни години на 1200 с проблеми на големия лагер на кардана и т.н. защото не е в това въпроса – въпроса е в това, че всички машини се чупят – независимо на каква поддръжка са подложени. Фактори много - падания, бензин с нисък октан, пренатоварени рами, и т.н. И когато твоята машина се счупи в Перу или Монголия (на хиляди километри от фирмен сервиз), по-добре е да си с 1150 – просто е по-поправяем с подръчни материали и инструменти. (Моля, без сравнения за Long Way Round, където монголчето/русначето не знаеше, че трябва да свали акумулатора, за да не изпържи ABS-а при заваряване) Аз лично гледам да си правя всичко по мотора сам (с изключение на монтаж и баланс на гуми), така че за мен 1200 просто не е опция. Истината е, че и 1150 си има своите проблеми, но ако следваш периодите за планирана поддръжка и си го работиш сам, като цяло ще знаеш какви изненади да очакваш и какво да мъкнеш с теб за дълъг трип. 1200 е по-труден за работа в гаража и някои системи просто не може да се пипат. Падания (тук нещата са много субективни, но има тенденции които са споделени от много хора): 1200 е по-добър при падания с висока скорост и е по-евтин да се върне в движение и в оригинално състояние. 1150 е по-добър при падания с малки скорости и по-евтин да се възстанови. Това едва ли може да повлияе на решението за покупка, но пластмасите на 1200 отблъскват някои хора, които възнамеряват умерен off road. 1200 е по-лек от 1150 и в двете конфигурации - adventure и обикновен. Това е предимство в градски условия и умерен off road, но по-тежкия 1150 е предимство при туринг. Много по-стабилен е при вятър, разминаване с тирове и т.н. Надявам се, че външния вид не е толкова важен, но и тук всичко е субективно. Някои предпочитат hi-tech вида на 1200, други – уталитарния вид на 1150. Спирачки: ако ABS е важен за теб, препоръчвам такъв без серво – има много случаи на отказване на сервото, което елиминира около 90% от спирачната система. Хората, които са изживели това и са се измъкнали като по чудо имат много силно отношение по въпроса. Аз не съм, но някак си не бих искал електропомпа да решава имам ли спирачки или не. За тези, които се спрат на 1150 – до 2002 вкл., ABS е без серво; от 2003, ако искаш ABS, поличаваш и серво – това е. За 1200 не съм сигурен, но мисля, че повечето ABS системи са без серво. BMW така и не си признаха за грешките официално, но поне не ни натрапват сервото повече.

                    Adventure или обикновен: Разликите при Adventure включват по-голям резервоар, по-високо окачванe (около 5см), спици, по-голяма слюда, предпазители за ръцете, ролбарове серийно, по-издръжливи куфари. Има и ендуро скоростна кутия с по-ниска 1-ва и овърдрайв 6-та. Тази скоростна кутия е била опция за всички 1150 ADV, както и за 1200 ADV от 2008. Много е удобна в трудни отсечки, защото елиминира нуждата от полу-съединител, което съсипва съединителите на този тип мотори повече от всичко. Също така 6-та е много по-приложима. Ако се колебаете при покупка, искайте номера на рамата от продавача и в Камор могат да ви кажат дали мотора е с ендуро скорости – питайте за “option 631”. Може да има и други разлики, но не се сещам. Май броя на контактите е с един повече но не съм сигурен. Нагреваеми хватки винаги са били опция и за адвнчъра и за обикновения и автоматично идват с по-силен алтернатор. Горе-долу нещата се свеждат (за повечето от нас) не до това как и къде се ползва машината, а до това колко си висок (да, знам за по-ниските седалки). Ако си висок – адвенчъра няма равен. Ако си „вертикално предизвикан” обикновения май ще е по-разумен (въпреки, че то това е много емоционално нещо – за разум тук е трудно да се говори) избор. Моят съвет: ако сърцето ти е на адвенчъра отначало и купиш обикновения (по каквато и да било причина), винаги ще се нервиш на мотора си докато не си вземеш адвенчър. Виждал съм доста хора да купуват обикновения и после да вкарват пари колкото за още един мотор опитвайки се да го направят адвнчър. И никога на става. Аз самият съм в подобна ситуация: имам парите за обикновения сега, но събирам още за адвенчъра. Не, в момента нямам мотор. Не, отдавна не съм спал нормално, но ще си взема това което искам от първия път. Всяка една от разликите сама по себе си не е причина да предпочетеш по-високото муле, но всички взети заедно правят мотора съвсем различен.

                    1xxx GS или нещо друго: Както хората казват, GS не е перфектен в нищо, но е адски добър мотор за ВСИЧКО. Ако това те гъделичка, давай, ако търсиш по-специализирани неща … … търси по-специализирани неща. Ако пътувам сам, със или без багаж, може и да не съм на такъв мотор – ако сме двама без багаж, също. Но ако искаш да пътуваш с половинката си и с много багаж и да имаш избор там, където асфалта свършва – алтернативи няма. Отчайващо тежки са за дълбок пясък и дълбока кал, но за всичко останало, са 6+. Много ме разсмиват хората които казват, че са тежки за истински off road. Така е – това е машина за експедиции! Кой мотор е лек и става за сериозен off road с двама души и много багаж на него?!?!? КТМ имат добър избор, но не е за мен специално. Много отношение искат тези мотори според мен, иначе са супер. Винаги съм сравнявал КТМ с любовница, която иска много внимание, но може да не съм прав – това си е лично мое мнение и не е необходимо който и да било да е съгласен. Състезателната история на фирмата извира от всякъде – например, (поне доскоро) в северна Америка не можеше да си купиш КТМ с гаранция – независимо откъде, независимо кой модел. За да съм честен, BMW си имаха други подобни проблеми с гаранциите – не признаваха никакви (производствени) дефекти на 1150 ADV, ако е каран off road ?!?! Та той се продава с гуми за off road?!?!

                    Покупка (долното важи само за 1150 модели): В момента цените в обединеното кралство не можеш да ги биеш. В щатите има по-евтини, но с докарването и всичко останало, не си струва – а и купуваш мотор който не можеш да пробваш преди да го платиш. В Европа го резервираш, летиш, пробваш и плащаш (по стъпките на Димо – нещо което и аз планирам скоро). Тези които търсят в кралството: внимавайте за мотори, които са карани целогодишно – климата там го позволява и такива мотори имат много корозия от солта. Скоростомер и километраж са в мили. В Холандия и Белгия са скъпи, колкото и чудно да е това. В Германия и Швейцария цените са малко по-високи от UK, но моторите са много по-запазени. От Швейцария се плащат повече такси, но не знам много подробности. Пазете се от мотори които са с много модификации – някои собственици си купуват тези мотори да свалят мацки по кафетата и после се опитват да ги направят нещо което никога няма да бъдат: чисти офф роуд машини или пистарки. Аз лично никога не бих купил от тези с Remus аспуси и модифицирани инжекциони. Или пък такива с махнат телелевър и 21 инча предница…
                    Важно е при покупка да се уверите, че няма луфтове в задното колело (1150 също страдат от лагери там). Ако това е ОК и има достатъчно масло – газ към хоризонта!

                    И още нещо: никога не съдете за качествата на GS при тестване. Тестването е единствено, за да се уверите, че мотора е технически изряден. Качествата и предимствата на този тип мотори се откриват и преоткриват много дълго време. Трябва да изградиш връзка с това нещо, за да го оцениш.

                    Аре чао! Надявам се да съм бил полезен за някой…
                    You'll never find out - I got no key hole....

                    Коментар


                    • #11
                      До: BMW R1100 GS, R1150 GS, R1150 GS Adventure

                      От появяването на тази тема дълго чаках подобно мнение.

                      Благодаря.

                      Ако споделиш и нещо за R1100GS, ще съм още по-благодарен.
                      Per aspera ad astra.

                      Коментар


                      • #12
                        До: BMW R1100 GS, R1150 GS, R1150 GS Adventure

                        Колега ili4, благодаря много за информацията. И моите впечатления, мотиви и изводи за тези мотоциклети се покриват почти на 100% с Вашите. И аз съм се насочил към 1150 Адвенчър, въпреки, че почти всички, около мен ми викат "Абе купувай по-новото" в смисъл 1200. Разликата в теглата на двата модела, при Адвенчърите е 10 кг, а между стандартният модел и Адвенчъра е 30 кг, което не е малко... 1200 е малко по-лек, но това е предимство при офроуда, което не е силната страна на тези модели. Аз лично предпочитам мотоциклетът ми да е по-стабилен при силен страничен вятър и изпреварвания, от колкото да е по-лек и удобен за офроуд. От личен опит знам, че силният страничен вятър и турболенциите около ТИР-ове при изпреварвания, са много по-опасни неща, от колкото по-тежък мотор за офроуд!
                        Ще се радвам и други колеги, които са собственици на такива мотоциклети да споделят впечатления за тях, а пък ние за сега ще събираме парички.
                        Последно редактирано от ВладиЧ; 26-05-09, 08:43.
                        Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                        Златомир Попов - Forry

                        Коментар


                        • #13
                          До: BMW R1100 GS, R1150 GS, R1150 GS Adventure

                          Тануцо, разликата между 1100 и 1150 е много малка. Ако вземеш 1100 имаш нужда от това (ако не е монтирано вече):

                          http://www.touratech.com/shops/001/p...roducts_id=771

                          Това подсилва точките на които subframe (задната част на рамата?) е монтирана на скоростната кутия. Дори при не много тежки падания част от скоростната кутия се откъртва. По-рано се случваше само на хора които злоупотребяваха с моторите си off road, но все по-често чувам за подобни случаи при минаване през големи дупки дори на асфалтиран път (особено, ако машината е претоварена отзад). Друго, за което се сещам е самата скоростна кутия. Ранните години 95-96 имаха проблеми с скоростите. sev е прав за това, че 97-99 са предпочитаните години.
                          Някои се оплакват и за това как предните спирачни маркучи са хванати за мотора, но трябва да се поровя повече за подробности.

                          Ами това е. Ако намериш добър 1100 - ще е с теб много дълги години. Повечето, които го карат се кълнат в него. Ще си поправя първия пост - 1100 и 1150 следват същата философия...

                          ВладиЧ, колко си висок? Тежеста е проблем само докато го буташ напред-назад при паркиране. Веднъж в движение, всичко е много балансирано и леко. Резервоара може да не го пълниш докрай (ако те притеснява тежеста) ако не се налага. За тежък off road не знам, но съм чувал за добри карачи с умения, които правят чудеса с adventur-а. Както в повечето неща, проблема почти винаги е в юзъра...
                          А за купуване на най-новото и най-скъпото... това са романтиците на новото време
                          You'll never find out - I got no key hole....

                          Коментар


                          • #14
                            До: BMW R1100 GS, R1150 GS, R1150 GS Adventure

                            Е там не съм имал в предвид точно БМВ. С Африката ме е вкарвало два пъти в банкета силният страничен вятър при 100 км/час моя скорост, а пък, около ТИР-ове как ме е лашкало насам натам, направо ми са се изправяли косите! Но Африката е 205 кила (сухо тегло) висок център на тежестта и 62 коня. Друго си е 232 кила (сухо тегло) нисък център на тежестта и 86 коня.
                            Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                            Златомир Попов - Forry

                            Коментар


                            • #15
                              До: BMW R1100 GS, R1150 GS, R1150 GS Adventure

                              Здравейте, "слушам" всичко за тези уникални мотори с голям интерес.
                              От скоро карам 1200GSA ,който не престанно ме учудва.Преди него 3г. карах R850R разликата е потресаваща ... Та сега отново се уча да карам .За да не ставам досаден като се видим ще разтягам локумите
                              [RIGHT][FONT=Comic Sans MS]R1200GSA[/FONT][/RIGHT]

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X