Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Помощ за избор на ендуро

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Помощ за избор на ендуро

    Първоначално публикуван от mudrovc Преглед на мнение
    1. Доминатор - като че ли е най-масов от тоя клас. Някъде мернах че от 96 ги правят италианците. Верно ли е, и трябва ли да го избягвам? Всъщност каква година Доминатор да търся, някакви съществени хубавни да са излизали през годините - машината се прави доста време (което май е добре), явно има промени.
    Доминатор във форума имаше Станислав_ и го ползваше много екстремно!

    Първоначално публикуван от mudrovc Преглед на мнение
    2. Суза FreeWind - това май е малко по шосейно, но пак мисля ще мине леко по макадам или суха поляна. Лошото е че е доста ограничено предлагането, след 97 е, цената отива нанагорно. А и не виждам много притежатели та да чуя мнение.
    Suzuki Freewind 650 се ползва от частната полиция и СОТ във София - много са доволни, поне тези с които аз съм говорил - качват тротоари, падат, пак падат, катастрофи и т.н. и все още се позлват широко.

    Първоначално публикуван от mudrovc Преглед на мнение
    3. Кава KLE/R/X - там има много неясноти, а и предлагането пак е ограничено.
    KLX 650 имаше kiki.t - мисля, че беше доволен
    KLR е почти турър - по-добре да не излиза извън шосето или черния път!

    Колега... като чета това, което си писал в първия пост много ми напомняш за мен самия... Отначало аз мислех точно за това, което пишеш, но с времето установих, че на асвалт не ми се качва - риска е голям, а удоволствието (поне за мен) е по-малко. Защо като начало не пробваш някой от по-леките, по-спортни ендура, за да имаш база за сравнение. Имам предвид кратка разходка с леко ендуро на чист офроуд - може да откриеш десетте разлики!
    Последно редактирано от господин никой; 23-07-08, 12:02. Причина: Корекция и добавка към поста...

    Коментар


    • #17
      До: Помощ за избор на ендуро

      Първоначално публикуван от господин никой Преглед на мнение
      Колега... като чета това, което си писал в първия пост много ми напомняш за мен самия... Отначало аз мислех точно за това, което пишеш, но с времето установих, че на асвалт не ми се качва - риска е голям, а удоволствието (поне за мен) е по-малко. Защо като начало не пробваш някой от по-леките, по-спортни ендура, за да имаш база за сравнение. Имам предвид кратка разходка с леко ендуро на чист офроуд - може да откриеш десетте разлики!
      Шът не ме разубеждавай, моля ти се.

      Сигурен съм че да се въргалям из гората ще ми допадне. Там е проблема - страх ме е че ще ми хареса. На практика ако взема "леко" ендуро за чист офроуд - то това е "леко" ендуро само за чист офроуд. На практика редовно каране на такава моторетка на асфалт е .... гавра. То регистрации, гуми, подръжка... абе колкото и да съм аматьор, технически съм грамотен Така че това си е горски мотор - кара се офроуд. А на мен ми трябва и за шосе.

      На практика варианта е да живея в къща до гората и да подържам два мотора... и баща ми да е цар. Ама аз живея в блок в центъра, а и пари за два мотора не ми се намират. Особенно като се вземе предвид, че дълбоката оран на портфейла при "чистото" ендуро каране, започва след купуването на мотора

      Като капак на всичко читаво "леко" ендуро на практика струва често и по скъпо от един доминатор при едни и същи години. Имаше такава тема във форума - явно сега "леките" ендура са на мода, мамка му.
      Последно редактирано от mudrovc; 23-07-08, 15:31.

      Коментар


      • #18
        До: Помощ за избор на ендуро

        Колега не съм голям разбирач,но от скромният ми опит се поразтърсих из мобилето,знам,че ти е скъпичко,но за твоите нужди,от прочетенето мисля,че тази машинка ще ти покрие всички изисквания./давам пример просто,не конкретния мотор/

        TLC 120 Executive 3.0 D-4D,163 h.p.
        Honda CBR 4cyl/4str/105 h.p.
        Honda Boad 4m/Yamaha 15 h.p.
        Всички превозни средтсва за мен са просто начин да ида за риба

        Коментар


        • #19
          До: Помощ за избор на ендуро

          Гледах го, едно че ми е скъп, но има и нещо друго. Точно тая моторетка е клас тежко хард ендуро. За мойте кила е ни риба ни рак. Щото като шосейни качества не мисля че ще седи по добре от доминатора, а пък за сериозно ендуро каране ще ме смачка.

          То общо взето това се наложи като извод - трябва да направя избор или повече шосе и леки офроад заигравки с по-голяма машина, или да си купя нещо леко и да ора из гората.

          Но точно тая кава на мойте 75 кила по офроад... е на никъде.

          Но благодаря за съвета, моторетката е готина спор няма

          Коментар


          • #20
            До: Помощ за избор на ендуро

            Първоначално публикуван от mudrovc Преглед на мнение
            Гледах го, едно че ми е скъп, но има и нещо друго. Точно тая моторетка е клас тежко хард ендуро. За мойте кила е ни риба ни рак. Щото като шосейни качества не мисля че ще седи по добре от доминатора, а пък за сериозно ендуро каране ще ме смачка.

            То общо взето това се наложи като извод - трябва да направя избор или повече шосе и леки офроад заигравки с по-голяма машина, или да си купя нещо леко и да ора из гората.

            Но точно тая кава на мойте 75 кила по офроад... е на никъде.

            Но благодаря за съвета, моторетката е готина спор няма
            Нямаш право на лични та затова в темата - това не е ендуро - "Dominator"-а е ендуро - това е паркетник... Не се лъжи по външния вид - меко е окачването и то съвсем нарочно е такова! Като за асвалт, да вози без много вибрации! Лично аз не съм се качвал - признавам, но това е което чета по чужди мнения - дано да не подвеждам...

            Коментар


            • #21
              До: Помощ за избор на ендуро

              От 120 кг нагоре си е жив Струг,Фреза или нещо тежко.

              Коментар


              • #22
                До: Помощ за избор на ендуро

                Първоначално публикуван от p.djartov Преглед на мнение
                От 120 кг нагоре си е жив Струг,Фреза или нещо тежко.
                Да ама не всеки има пари даси купи 120 килограмов мотор

                Коментар


                • #23
                  До: Помощ за избор на ендуро

                  Първоначално публикуван от mudrovc Преглед на мнение
                  Затова и си търся универсалния мотор, до колкото е възможно това естествено. И мисля че универсалността за моя профил е някъде в диапазона 500-650 CC (40HP) и 160-170 кила.
                  В такъв случай, твоя мотор е или ТТР 600 или KLX 650. За мен това са мотори, който ще те преведът през всякакви неравмости извън пътя, както и на него. Доста мощни, няма да ги затрудниш с 2ри човек и два куфара отстрани на калника. Виждал съм много такива (KLX предимно) по София с разни допълнителни поставки за багаж и тем подобни.... джунджурийки, така че нетрябва да те плаши това, че някой в по горните постове е казал, че са по офроад ориентирани. Мотора е такъв какъвто ти си го направиш
                  И преди всичко цената на тези две машинки е може би малко над 4 000, според мен найстина си заслужават.
                  Успех с покупката!
                  KTM Fen

                  Коментар


                  • #24
                    До: Помощ за избор на ендуро

                    Според мен няма леко ендуро до 350 кубика/400,450 не съм карал/ което да става за дълго каране по асвалт,особенно колегата,който иска да си вози половинката и до морето и второ,даже да му сложиш по шосейни гуми, при първото заиграване по нестръмен склон с трева,все едно караш на сняг без бутонките.Така,че основният проблем е да решиш какво точно искаш да караш повече,защото даже и леко 250 4т със сликове е безсмисленно да го изкарваш на черния път.
                    TLC 120 Executive 3.0 D-4D,163 h.p.
                    Honda CBR 4cyl/4str/105 h.p.
                    Honda Boad 4m/Yamaha 15 h.p.
                    Всички превозни средтсва за мен са просто начин да ида за риба

                    Коментар


                    • #25
                      До: Помощ за избор на ендуро

                      Колеги, благодаря на всички. Засега мисля натрупах малко информация като да почна да търся моторетка. Като харесам нещо ще питам пак за мнения.

                      Така или иначе първо трябва да се преборя с ДАИ на 1и. Надявам се да няма проблем... ама, изпит си е.

                      Коментар


                      • #26
                        До: Помощ за избор на ендуро

                        Първоначално публикуван от Стефан ERA Преглед на мнение
                        защото даже и леко 250 4т със сликове е безсмисленно да го изкарваш на черния път.
                        Колега, бъди по-умерен в изказванията си, че тук четат хора, които наистина нямат опит и разчитат само на написаното от нас.
                        Аз съм израстнал със сликове в гората и никак не бе безмислено карането ми - напротив.
                        С шосейни гуми пре спокойно можеш да си се разхождаш по черни пътища, полянки и пр. горски магистрали дето няма екстремни наклони и същевременно да си бъркаш в носа до като разглеждаш природата, дори с пасажер. Жената като и се прииска разходка в гората я мятам на Африката с шосейните гуми и газ - черни пътища, пътечки, полянки - никакви проблеми, разбирасе без екстремности и гаври с машината, че тогава тя ще се изгаври с нас
                        М/у другото съм висок точно 171см. Е кг. няма да си ги казвам...

                        mudrovc, искам да ти кажа пич, че си усетил нещата и много добре си се насочил към мотор за двойна употреба, който да е способен да достави удоволствие на теб и на женати... Успех!

                        Коментар


                        • #27
                          До: Помощ за избор на ендуро

                          Така като чета , на теб ти трябва класическа дуалспорт машина.Изброените марки и модели доста добре пасват на това което търсиш.Аз имам лични наблюдения от ТТ600(ориентиран по-към офф) и ХТ600(по шосеен-има много общо с Тенере).Имам ги и двата.Единия го карам само на асфалт , а другия само офф.
                          Голямата разлика между двата мотора са гумите!Въпреки че ХТ-то е предвидено предимно за асфалт , с подходящи гуми без проблеми се справя дори и с по-тежки и криви офф-трасета.Проблема е че е малко тежък и не е за класическо ендуро , но за риба е перфектен.Това че е въздухар изобщо не трябва да те притеснява(въздухарите все повече ми се издигат в очите).Досега никога не съм имал проблеми дори и при яко озорване на мотора,но за сметка на това е в пъти по-надежден-особено на черно където се пада чат-пат.Едноцилиндровия вариант на който и да е мотор се отличава с неприятни вибрации,които на дълъг преход уморяват-след три часа каране имаш чувството че си бил на вибро масаж,но с повече почивки не е проблем.Като цяло всички изброени машини се отличават с невероятна здравина.В мобилето ги има не защото хората искат да се отърват от тях , а зщото много се търсят и съответно много се внасят(моето скромно мнение е , че поне 70% от ендурата които се търкалят из България са от изброените марки и модели).Намирането на рез. части , особено за Хонда и Ямаха не е никакъв проблем(намира се почти всичко вкл и втора употреба) и са на съвсем достъпни цени,особено в сравнение с новите леки ендура.
                          Щом си решил да караш и на асфалт и на черно , трябва много да внимаваш с гумите.На ТТ-то съм с шосейни гуми с дълбок грайфер(Пирели Скорпион) , а но ХТ-то с кросови(предна Метцелер задна Пирели).Разликата е убииствена.С гладките гуми стъпиш ли на черно мотора става почти неуправляем.Същото важи и за кросовите гуми-на асфалт хич ги няма,особено в завой.
                          Надявам се да съм бил полезен.
                          Успех!
                          Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                          "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                          Джон Кенеди

                          Коментар


                          • #28
                            До: Помощ за избор на ендуро

                            Първоначално публикуван от Жоро XR 600 Преглед на мнение
                            Колега, бъди по-умерен в изказванията си, че тук четат хора, които наистина нямат опит и разчитат само на написаното от нас.
                            Аз съм израстнал със сликове в гората и никак не бе безмислено карането ми - напротив.
                            С шосейни гуми пре спокойно можеш да си се разхождаш по черни пътища, полянки и пр. горски магистрали дето няма екстремни наклони и същевременно да си бъркаш в носа до като разглеждаш природата, дори с пасажер. Жената като и се прииска разходка в гората я мятам на Африката с шосейните гуми и газ - черни пътища, пътечки, полянки - никакви проблеми, разбирасе без екстремности и гаври с машината, че тогава тя ще се изгаври с нас
                            М/у другото съм висок точно 171см. Е кг. няма да си ги казвам...

                            mudrovc, искам да ти кажа пич, че си усетил нещата и много добре си се насочил към мотор за двойна употреба, който да е способен да достави удоволствие на теб и на женати... Успех!
                            Жоро,до колкото чувам отзиви от колеги за теб,оставам с впечатлението че ти на черно можеш да караш и по капли.За новобранец добрата гума е много важна.Когато си с нови и хубави гуми , имаш право на много повече грешки(от много и гадни ситуации са ме вадили не уменията ми , а именно гумите-за мен лично добрата гума е половината мотор)!!!!!Казвам ти го от личен горчив опит.Може би ти си забравил времето когато си бил неопитен , но не подценявай нещата!Не забравяй , че черния път така както е равен и гладък изведнъж може да стане на коловози и мазни кални локви.Тревата може да е суха , но като падне роса или валне дъждец става като лед!
                            Последно редактирано от ЕМО; 25-07-08, 11:56. Причина: неграмотност
                            Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                            "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                            Джон Кенеди

                            Коментар


                            • #29
                              До: Помощ за избор на ендуро

                              Първоначално публикуван от ЕМО Преглед на мнение
                              Жоро,до колкото чувам отзиви от колеги за теб,оставам с впечатлението че ти на черно можеш да караш и по капли.
                              Тоя, който ме е надценил бързо да си признае кой е и ще има да ме черпава за това

                              За новобранец добрата гума е много важна.Когато си с нови и хубави гуми , имаш право на много повече грешки(от много и гадни ситуации са ме вадили не уменията ми , а именно гумите-за мен лично добрата гума е половината мотор)!!!!!Казвам ти го от личен горчив опит.
                              Емо говорим си за леко, спокойно темпо присъщо за семейна разходка. Това не омаловажава гумите, но значително сваля "летвата"

                              Може би ти си забравил времето когато си бил неопитен , но не подценявай нещата!Не забравяй , че черния път така както е равен и гладък изведнъж може да стане на коловози и мазни кални локви.Тревата може да е суха , но като падне роса или валне дъждец става като лед!
                              Ето тук е разковничето. Всеки трябва да знае съвкупната граница на възможностите - на мотора си и неговата взети заедно и да не я преминава. Иначе ще плаща за грешките си.
                              А тревата винаги е гадна. Когато е ниска винаги пързаля(суха, зелена няма значение) особено когато е росна. Когато е голяма и отдолу е меко увлича управлението, а и незнаеш какво се крие под нея...

                              В общи линии е така - всеки си има мнение и от всяко мнение може да се извлече доза истина... Въпросът е този който чете да пресява плявата от истината...

                              Коментар


                              • #30
                                До: Помощ за избор на ендуро

                                Само да допълня.Специално за моделите на Ямаха-не се хвърляй на шестдневки(ТТ600/ТТР600).По принцип те са правени за каране прав и като седнеш са много неудобни(особено на дълги дистанции).Нямат демпфер на пиньона-при превключване на скоростите ,отзад се чува едно много гадно чукане.Окачването им е доста по-твърдо от шосейните версии (ХТ/Тенере) и много повече уморява,но пък прави мотора по-стабилен на асфалт.Седалката е тясна и твърда(което за гората е супер) и след два часа задника ти става като патладжан.Мотора е по-рязък и нервен(което междувпрочем за градско е много удобно).Има по-висок център на тежестта , което в завой с по-висока скорост го прави нестабилен(опитва се да излиза от завоя).Въпреки по-ниското си тегло , по-високия ЦТ създава впечатление че мотора е по-тежък от ХТ-то.
                                С две думи ТТ600 е мотор създаден за каране офф.
                                Последно редактирано от ЕМО; 25-07-08, 14:03.
                                Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                                "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                                Джон Кенеди

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X