Чантите (не знам дали писах преди) са български, на BUMOT. Рамката за тях - също. Рамката е универсална - става и за дисаги и за твърди куфари на BUMOT. Отделно към лявата страна има възможност за "кутия за инстумени". Оказа се, че тази кутия е доста големичка и ми събира компресорчето, комплект за ремонт на гуми, аптечка и няколко дреболии.
Дисагите (както и куфарите) се монтират на рамата (съответно се свалят от нея ) за 10 секунди. Имат заключване към рамата. При поръчка на кутия за инструменти, съответно ти пращат ключ, който става за нея и за заключване на дисагите. Изобщо BUMOT са много клиентоориентирни!
Дисагите като цяло за от Cordura, отделно има вътрешна PVC "торба", която прави цялата система непромокаема и при проливен и продължителен дъжд - не съм го тествал за сега.
Дсагите се затварят с по 2 регулируеми колани (преди това горния отвор се навива на руло), като обемите 30 и 35 литра (ако не греша) могат да нарастнат поне с още 15 поне. СЪщо регулируемите колани са идеални да си закррепиш нещо отгоре, както по 1 брой PVC от 2,5 литра "Зайчарско" и "Елен" от всяка стран и да си ги возиш без притеснение (в моя случай беше около 270 км ).
Ясно е, че при меките багажни системи основен недостатък е заключването. За целта има колани за препасване и заключване против отваряне и се купуват от THULE или Моско (ако не бъркам) и са грижа на собственика. Аз си направих една система със стоманен въже и PVC покритие - само за експеримент, но не съм я ползвал. Но всеки ще попита: "Ако ги срежат?".
Тука моя контравъпрос е: "Ако крадеца има "кози крак" - как ще опазим багажа в твърди куфари?"
Избрах "мекия" вариант за багажна система единствено заради критерия "омекотяване" при евентуална злополука или дребни инциденти в ежедневието. Това проработи месец след покупката: На един чере път в Хърватия беше спрял бус, който заемаше целия път, а отстрани беше дере на река и се минаваше "на 1 боя разстояние". Пибитнах, изчаках - никой не идва. Минах покрай буса. На дисагата откъм буса бях закачил катинар за заключване на каската. Та при разминаването "на 1 боя разстояние" катинара остърга буса "от-до" но си минах. Та ако при твърд куфар се случи нещо такова - не бях сигурен дали нямаше да се загуби равнвесие.
(Сещам се, че като бяхме в тунела на авиобаза Zeljava, момчето, дето беше с мен, се подхлъзна и изтърва мотора от място. Беше с твърди куфари на Капа и остърга долната част. Леко е неприятно за ново оборудване, но се случва. Капа, Капа, ама сглобката беше странна - нитовано дъното към страничната част, а на BUMOT мисля е цял панел)
Коментар