Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Yamaha XTZ 660 Tenere 91'

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Yamaha XTZ 660 Tenere 91'

    От няколко месеца съм собственик на въпросния мотор. Впечатленията ми са добри, но не мога да съдя по тях, защото това ми е първия голям тежък мотор. Та искам да чуя впечатления на хора, които карат такъв мотор.
    Става въпрос за слаби места, евентуални проблеми, добрите страни на мотора (според всеки), разход, поддръжка като масло, филтри и т.н. Аз го взех и веднага смених маслото и филтрите, сложих му 10w30 (това пишеше в service manual-а).
    Но имам един въпрос - нормално ли е при студен старт да пуши бяло, след като загрее при из форсиране лек черен дим (което съм чувал, че е нормално за мотор на 20 години).
    И продължавам с въпросите. При палене, когато е студен е нужно да повъртиш на стартер малко повече от нормалното, винаги пали, но с зор.
    Ще съм благодарен да споделите въпроси по темата.

  • #2
    От: Yamaha XTZ 660 Tenere 91'

    Има нужда от преглеждане на карбураторите, пълно обслужване и евентуално смяна на гумички.
    Чичо доктор това видя по телефона
    Сега ако кажеш и къде си, ще те насочим към подходящия сервиз.

    Коментар


    • #3
      От: Yamaha XTZ 660 Tenere 91'

      Първоначално публикуван от gogof1 Преглед на мнение
      От няколко месеца съм собственик на въпросния мотор. Впечатленията ми са добри, но не мога да съдя по тях, защото това ми е първия голям тежък мотор. Та искам да чуя впечатления на хора, които карат такъв мотор.
      Става въпрос за слаби места, евентуални проблеми, добрите страни на мотора (според всеки), разход, поддръжка като масло, филтри и т.н. Аз го взех и веднага смених маслото и филтрите, сложих му 10w30 (това пишеше в service manual-а).
      Но имам един въпрос - нормално ли е при студен старт да пуши бяло, след като загрее при из форсиране лек черен дим (което съм чувал, че е нормално за мотор на 20 години).
      И продължавам с въпросите. При палене, когато е студен е нужно да повъртиш на стартер малко повече от нормалното, винаги пали, но с зор.
      Ще съм благодарен да споделите въпроси по темата.
      Слабите места, евентуалните проблеми и добрите страни ще те оставя да си ги откриеш сам щото те според всеки са различни, а иначе : разход 5л./100км. смесено, на чисто извънградско при 100 - 120 км./ч. 4,6л./100км. ; масло 15 W50 полусинтетика, разход (колкото по-високи обороти, толкова по-голям) - Мотул 1л./1000км., Валволин 0,5л./1000км., Яку 0,5л./3000км., Моторекс 0,5л./3000км., Ипон вече почти 2000км. не съм доливал; смяна на масло на всеки 3000км.(въпреки писаното в мануала); филтри - въздушния си го пера (обикновен хартиен е ама аз съм стиснат), масления на всяка смяна на масло го сменям с нов; антифриз не ползвам а охладителна течност на Мотул от -30 до +140С.
      Проверката на маслото е тегава - трябва да си карал поне 10-15км. или да е работил на место поне 15мин. преди проверката за да си сигурен че не показва по-ниско ниво отколкото е всъщност! Докато разбера тая работа си смених маслената помпа с нова без да има нужда, щото слушах всезнайковци! Пак заради слушането на всезнайковци си накупих и гумички за клапани, бутало със сегменти, ремонтно, гарнитури и комплект дискове за съединител с пружини - всичко това стои складирано в един шкаф, неизползвано!
      Студен пали винаги на смукач независимо колко градуса е! Ако не е пален около месец и повече, харчеше един добре зареден акумолатор докато успее да запали. Направих някои дребни поправки по карбуратора и се надявам вече да пали по-лесно след престой, но ще се пробва на зима щото нямам намерение да спирам да го карам за повече от месец сега!
      На твое място първо бих изхвърлил това масло щото това 30 никак не ми харесва, пък нито марка си писал нито дали е минерално, полусинтетика или синтетика!
      Моя е с първа регистрация 94г. и го взех на реални 12000км. леко катастрофирал но оправен. Вече гони 40 000км. и досега освен масла, филтри, гуми, дръжки и накладки, съм сменил маслена помпа (без нужда), агренажна верига (без нужда), заден спирачен диск, кожа на седалката , свещ (сложих Денсу иридиева) и комплект венци с верига.
      "Do not correct a fool, for he will hate you;
      Correct a wise man, for he will appreciate you."

      Коментар


      • #4
        От: Yamaha XTZ 660 Tenere 91'

        На печелившите-честито.До тук добре.На там-каквото сабя покаже.Бих могъл единствено да споделя моя опит след 7 сезонна употреба(да сме живи и здрави поне още толкова).За останалите тенерета не съм капацитет.
        На първо място споделям написаното от колегата Даскалов(и той да е жив и здрав).
        После-и аз винаги при студен двигател го паля на смукач(пробвах и без-не става).
        Зимата(около 5-6 месеца не го карам,защото от известно време си мажа коленете с 1 гел,ама друг път ще ти кажа какъв точно) стои в гаража и пролетта го черпя с бензин,накланяйки го за 5 секунди почти до легнало наляво.Прелива малко и пали за 3-4 секунди.На жената хондата я паля след сваляне на свещи.
        Карам с масло 10W40,марката надали си я чувал-Kroon expulsa.Сменям го на 7-8000 км.До 4000 не го пипва,после доливам 1 л.Това ако го караш като свой и го жалиш.Харчлък между 3,8 и 5,5 л./100 км.
        Взех го на 35000,сега е на 60 и няколко,да уточня-швейцарски е и всичко си му работеше.
        Много е жилав-не е като днешните боклуци(да ме прощават засегналите се).
        Не пипай нищо,докато не се обади.
        Моят не пуши на студено,но ако го изпържиш дига сериозен черен облак(натоварен при изпреварване примерно като видиш очите,прилични на палачинки-на тираджията де).
        Не знам да има болежки с електониката или бензиновата помпа например.
        Ако се сетиш за нещо-питай 0887 543 596.
        Успех и много безаварийни км.

        Коментар


        • #5
          От: Yamaha XTZ 660 Tenere 91'

          Първоначално публикуван от sl.daskalov Преглед на мнение
          На твое място първо бих изхвърлил това масло щото това 30 никак не ми харесва, пък нито марка си писал нито дали е минерално, полусинтетика или синтетика!
          Маслото, което съм сложил е 10w30 (Както пише в manual-а) Ravenol синтетика. Не знам, сменил съм го преди около 500 км. Може би на следващата смяна ще сложа 15w50. Колкото до пробега, показва 44 хил. По документи аз съм 3-ти собственик, мотора от Италия е внесен. А там не обичат много много поддръжката.
          Последно редактирано от gogof1; 01-04-14, 20:42.

          Коментар


          • #6
            От: Yamaha XTZ 660 Tenere 91'

            От скоро съм собственик на ХТЗ 660 Тенере, швейцарец на 33 хил. км. Използвам темата на колегата, като финален щрих в търсенето ми на сервизен мануал за ХТЗ660 тенере '92. Търсих, търсих - няма и няма. Ако някой от Вас би могъл да ми помогне ще съм много благодарен.

            Коментар


            • #7
              От: Yamaha XTZ 660 Tenere 91'

              Не си търсил достатъчно. Гугъл изкарва менюала в още първият резултат.

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X