Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Какво да предпочетем? Адвенчър байк, или Дуал спорт мотоциклети?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Какво да предпочетем? Адвенчър байк, или Дуал спорт мотоциклети?

    В тази тема има разгледани 10 различни марки и модели мотоциклети. Някои са дуал спорт, а някои са адвенчър байкове. Общото им е, че не са щъркели с 950 мм високи седалки, а са нормални мотори, с които и по-ниски хора могат да стъпят нормално с цяло стъпало на земята и пак да карат офроуд. Ще трябва за всеки отделен модел да си пускате преводача, ако не схванете нещата на английски.
    http://www.advpulse.com/adv-bikes/to...-short-riders/

    А в тази тема, която съм пуснал направо преведена са обяснени разликите в Дуал спорт моторите и Адвенчър байковете.
    http://translate.google.bg/translate...est-for-you%2F
    Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
    Златомир Попов - Forry

  • #2
    От: Какво да предпочетем? Адвенчър байк, или Дуал спорт мотоциклети?

    Това SUzuku DR650 ми е като ВАЗ 2105 , все едно и също през годините
    Животът не се мери с броя вдишвания, които правим, а с моментите, които спират дъха ни!

    Коментар


    • #3
      От: Какво да предпочетем? Адвенчър байк, или Дуал спорт мотоциклети?

      Първоначално публикуван от drago varvar Преглед на мнение
      Това SUzuku DR650 ми е като ВАЗ 2105 , все едно и също през годините

      Същото е и с DR650SE perfect from beginning

      Коментар


      • #4
        От: Какво да предпочетем? Адвенчър байк, или Дуал спорт мотоциклети?

        И Хонда имат такива "съвършенни" модели. Ето Honda XR 650 L последен модел от 2013 година 1:1 от същият мотор от 1992 година. 21 години без никаква промяна. Съвършен!
        http://www.motorcyclespecs.co.za/mod...0l%20%2013.htm
        Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
        Златомир Попов - Forry

        Коментар


        • #5
          От: Какво да предпочетем? Адвенчър байк, или Дуал спорт мотоциклети?

          Тези статии са много смешни в повечето случаи.
          Ето пример:
          If you need to travel more than 30 minutes to get to the trails and you don’t have a pickup truck or van, then you are probably better off getting an Adventure Bike.
          Няма какво да се чудите какъв мотор да си купите и да четете хиляди статии и мнения, за да се объркате още повече.
          Просто решавате този тест и той ще ви даде отговора
          http://www.advpulse.com/first-advent...selector-tool/

          Коментар


          • #6
            От: Какво да предпочетем? Адвенчър байк, или Дуал спорт мотоциклети?

            Първоначално публикуван от ВладиЧ Преглед на мнение
            И Хонда имат такива "съвършенни" модели. Ето Honda XR 650 L последен модел от 2013 година 1:1 от същият мотор от 1992 година. 21 години без никаква промяна. Съвършен!
            http://www.motorcyclespecs.co.za/mod...0l%20%2013.htm
            Тоя наистина е съвършен и си върши перфектно работата, за която е създаден. Не вярвам да се намерят лоши отзиви. Така, че според мен кавичките и иронията са неуместни. Е, не е БМВ......
            BMW R1200GS LC EXCLUSIVE, Triumph Tiger 800 XRx, Honda Transalp 600
            LAND ROVER Discovery II V 8 - 4.0, BMW 530 xDrive
            Не е достатъчно да си знаеш цената, трябва да се отчита и търсенето.

            Коментар


            • #7
              От: Какво да предпочетем? Адвенчър байк, или Дуал спорт мотоциклети?

              Не знам, каква точно работа върши този архивен мотоциклет, но съм сигурен, че подобна работа може да се свърши от всеки наистина съвременен мотоциклет със кубатура към 250-300 кубика не повече. Модерните 450 кубикови пък са направо в космоса в сравнение с този мотор. И без да съм някакъв специалист в тази област мога изброя поне 6-7 неща, които веднага могат да се сменят по този мотор, за да замяза на нещо отговарящо на мотор от 2013 година.
              Ама мен никой не ме пита, (щото съм никой), пък и темата тук е съвсем друга, та за това си позволих да сложа само едни кавички.
              Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
              Златомир Попов - Forry

              Коментар


              • #8
                От: Какво да предпочетем? Адвенчър байк, или Дуал спорт мотоциклети?

                С тия мотори заприличахме фотографията - пътувания няма, ама статии, ревюта, тестове, технически сравнения и класификации да искаш...
                LZ2NKM

                Коментар


                • #9
                  От: Какво да предпочетем? Адвенчър байк, или Дуал спорт мотоциклети?

                  Обикновенно, във Wikipedia има някаква таблица ако търсите инфо за конкретен модел мотоциклет. Там по някакви критерии са разделени: стандарт, спорт, дуал спорт, турър. Как да се ориентираме за адвенчър принадлежността на мотора?
                  Публикувайте отговор

                  Коментар


                  • #10
                    От: Какво да предпочетем? Адвенчър байк, или Дуал спорт мотоциклети?

                    Ами те критериите идват от целта, за която ще се ползва този мотоциклет. Най-общо адвенчър мотоциклета трябва да те отведе възможно най-далече, безаварийно, с максимум багаж, възможно най-удобно, но пък с възможно най-ниски разходи.
                    Днес имам малко време, пък и нали съм си малко дървен философ та ще поразсъждавам над темата.
                    Двигател - оптималният е двуцилиндров. Едноцилиндровият е малко слабичък и има вибрации, когато се опиташ да поддържаш по-висока скорост. Три, четири и повече цилиндри стават, но разходите нарастват, както и теглото на мотора.
                    Окачване - по възможност меко с по-дълъг ход за по-голям комфорт, но и с възможности за по-лоши пътни условия.
                    Резервоар - по възможност по-голям за да имаш по-голяма автономност и по-рядко да търсиш бензиностанция.
                    Седалка - ясно е, че трябва да е удобна за дълъг път да не те притеснява и изморява.
                    Стойка за каране на мотора - изправена и спокойна без напрежение нито в кръста, нито в раменете, нито в ръцете. И най-малките неудобства, които обикновенно не ти правят впечатление при изминаването на 200-300 километра, при многодневни карания от сутрин до вечер създават много неприятни и опасни проблеми, и болки.
                    Защити по мотора- по възможност колкото си може повече. Ролбари, тави под двигателя, защити на ръкохватките, на фаровете, на други важни части на мотора и т.н.
                    Гуми - универсални, по възможност с двойно предназначение и за асфалт, и за черно. Прекалено малки и тясни гуми, или прекалено широки и голями не са за предпочитане. Създават проблеми и неудобства, и струват по-скъпо (големите).
                    Възможности за транспорт на багаж - най-добре е с три алуминиеви куфара, които дават добра защита не само на багажа, но и на самият мотоциклет, освен това могат да понесат още доста багаж окачен върху самите куфари. Става обаче и с пластмасови куфари, с чанти, дисаги и т.н.
                    Екстри- колкото повече толкова, по-добре. АБС, подгрев на ръкохватките, подгрев на седалката и т.н. Неща които дават комфорт и сигурност при дълги пътувания.
                    Така описани нещата става ясно защо на преден план изскачат точно големите туристически ендура, а не пистарки с твърди седалки, неудобна за каране стойки и малки възможности за транспорт на багаж, или чопъри с 200 мм задна гума, ход на окачването 7-8 см, и също толкова клиренс, но пък с малки резервоари...
                    Горе долу това са общите изисквания към адвенчър байковете. От тук нататък всеки си подбира марка и модел мотоциклет, с който иска да пътешества според предпочитанията и възможностите.
                    Дано да съм помогнал с тези мои разсъждения.
                    Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                    Златомир Попов - Forry

                    Коментар


                    • #11
                      От: Какво да предпочетем? Адвенчър байк, или Дуал спорт мотоциклети?

                      Помагаш постоянно с разсъжденията...

                      Относно транспорт на багаж: като елеменираме вероятността, че някой иска да те окраде, алтернативата на "твърдите" багажни системи (визирам куфари, съндъци, преправени туби и т.н.) има ли достойно място под слънцето или е компромис?
                      Публикувайте отговор

                      Коментар


                      • #12
                        От: Какво да предпочетем? Адвенчър байк, или Дуал спорт мотоциклети?

                        Всичко става. Карали сме дори и с пластмасова щайга закрепена от зад. Но алуминиевите куфари са най-доброто и безопасното за багажа на дълъг път.
                        Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                        Златомир Попов - Forry

                        Коментар


                        • #13
                          От: Какво да предпочетем? Адвенчър байк, или Дуал спорт мотоциклети?

                          Първоначално публикуван от damon Преглед на мнение
                          С тия мотори заприличахме фотографията - пътувания няма, ама статии, ревюта, тестове, технически сравнения и класификации да искаш...

                          Коментар


                          • #14
                            От: Какво да предпочетем? Адвенчър байк, или Дуал спорт мотоциклети?

                            Първоначално публикуван от damon Преглед на мнение
                            С тия мотори заприличахме фотографията - пътувания няма, ама статии, ревюта, тестове, технически сравнения и класификации да искаш...
                            много си прав
                            Животът не се мери с броя вдишвания, които правим, а с моментите, които спират дъха ни!

                            Коментар


                            • #15
                              От: Какво да предпочетем? Адвенчър байк, или Дуал спорт мотоциклети?

                              е, до пролета има време де... или "топлото" време ни разглези...

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X