Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Насочете ме към правилния избор.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Насочете ме към правилния избор.

    Здравейте на всички участващи във форума.
    Наближава момента за покупка на мотор от мен. Проблемът е, че съм много объркан относно избора. Както всеки един нормален човек и аз искам да направя точния избор за мен и моите нужди и желания, и то по възможност от първия път. Изчетох почти всичката информация която намерих тук. Чета и из други форуми и сайтове из интернет. И предвид събраната от мен информация, мога да поставя следните критерии при избора на мотор. Но за да е по лицеприятно, бих го формулирал с няколко подточки:
    1. Бюджет.
    от 0 до 3500 лв.
    2. Предназначение на мотора.
    Търся мотор с който да прекарвам малкото свободно време в кратки разходки през уикенда. 70% от времето прекарано на мотора ще е с втори човек зад мен. Рядко ще се ходи по сериозни черни преходи. Всичко ще е в рамките на умереното. преходи от не повече от 300-400 км. на ден.
    3. Размери ( лични ).
    184 см. с тегло около 100 кг.
    4. Изисквания към мотора.
    Предвид моите габарити и спокойния нрав на шофирането ми, смятам че мотор под 45 к.с и кубатура под 600 куб.см. няма да са удачни за мен. По възможност мотора трябва да е с два или повече цилиндъра. Не съм привърженик на едноцилиндровите двигатели, въпреки че не го отхвърлям категорично като вариянт. V образен двигател за предпочитане поради плавността на работата му. Харесват ми моторите с кардан, което за мене е предимство. Каплите да са със спици по възможност а не лети алуминиеви. Дискова спирачка и на задното колело.
    Търся мотор с висока изправена стойка. Тежкото ендуро ми допада като клас, но и туристите също ми харесват. Задължително с добра ветрозащита. Възможност за монтиране на висока слюда, ако не е с такава оригинална. Задължително с място за закрепване на странични куфари и топ каса.
    Обслужването да е сравнително лесно без изискване за специален сервизен инструмент.
    Нямам предпочитания за конкретна марка.
    5. Евентуални варианти:
    Ендуро - Хонда Трансалп 600 или 650- харесва ми като мотор, като управление, като визия. Бих казал, че ми е фаворит от всички които ще изброя по-долу.
    Хонда АфрикаТуин - почти невъзможно да се впиша в бюджета с читав екземпляр. Без значение, че ми е любим мотор смятам, че няма да мога да си го позволя.
    Ямаха XT, XTZ Super Tenere.
    Kawasaki KLE - без значение, че не харесвам много Кавазаки, този мотор ми допада.
    Сузуки В-Стром - мисля, че тук на цена под 4500 лв. няма да могада намеря добър мотор.
    Сузуки Фрееуинд
    Турист
    Хонда СВ , CBF,
    Deauvile - въпреки, меко казано грозният си вид, този мотор ми харесва . Наличието на кардан, вградени куфари и V образния двигател ми допадат доста. Проблема е , че с такъв мотор се лишавам категорично от разходките по черно.
    Yamaha TDM, FJR.
    КТМ - LC4
    6. Заключение
    Приемам всякакви съвети и предложения. Личното ми мнение е, че Трансалпа е моят мотор., но не съм напълно убеден. Очаквам вашите предложения и коментари. Благодаря ви предварително.




    С уважение
    Александър

  • #2
    От: Насочете ме към правилния избор.

    Отлично систематизиран пост, приятен за четне. Чак не ми се иска да отговарям с малкото време с което разполагам, но виждам, че си поизчел, затова с по две думи за мотор, някои са в стил "една жена каза", но колкото да систематизирам и евентуално да помогна с избора или поне да го фокуситам малко :-)

    Хонда Трансалп 600:
    +здрав, комфортен за каране;
    - слаба динамика;

    Хонда Трансалп 650:
    + здрав, много комфортен за каране,
    отличен за двама при спокойно каране;
    - слаба динамика, цена;

    Хонда АфрикаТуин:
    +здрав, много комфортен,
    отличен за двама при спокойно каране;
    - слаба динамика, тежък в града и на ниска скорост;

    Ямаха XT:
    + лек, става за лек офроуд;
    - некомфортен;

    XTZ
    Super Tenere:
    + добра динамика за класа,
    отличен за двама при спокойно каране;
    - разход;

    Сузуки В-Стром:
    + комфортен, добра динамика, малък разход;
    - цена;

    Сузуки Фрееуинд:
    + здрав, нисък разход;
    - не зъм чувал оплаквания освен вида му;

    Хонда СВ , CBF
    Deauvile:
    + добра динамика;
    - строго шосеен;

    Yamaha TDM:
    + добра динамика;
    - шосеен;

    Yamaha FJR:
    + отлична динамика, става за двама;
    - строго шосеен;

    КТМ - LC4:
    + забежки извън пътя;
    - вибрации; некомфортен;

    Моята лична препоръка... рабирай, какво бих избрал аз, с нличните си сега познания и опит (долкото са въобще налични :-), ако днес трябваше да купувам първият си мотор:

    Honda Transalp 650
    Малко по-високата цена си струва, защото предлага комфорта на Africa-та с по-малко теггло и разход, по-удобна(широка) и по-ниска седалка и не на последно място модела държи цена и винаги е имал/има/ще има пазар за него.
    Следващият път, когато умът ви витае, последвайте го! => www.smehurko.info

    Коментар


    • #3
      От: Насочете ме към правилния избор.

      проблема, че за да разбере човек, кво му трябва и/или харесва трябва да ги пробва всичките...
      а, това трудно може да стане
      освен на (1)някой мото-събор
      или от няколко (2)специализирани мото-къщи...
      и трябва да са в (3) сходни години и сходно състояние и км...
      (а и кой ще си даде мотора за пробно каране освен от (4) познати, озовали се на т.(1)
      ______________________
      апропо, по точка (2) има ли такива мото-къщи?

      Коментар


      • #4
        От: Насочете ме към правилния избор.

        А ,бе вие хубаво му казвате на човека, АМА ПОЧТИ НЕ СЪМ ЧУЛ ЗА ЧОВЕК ДЕТО НЕ СЕ Е НАБУТАЛ С ПЪРВИЯ СИ МОТОР(аз се набутах с Трансалп 600 с барабан отзад дето ми го продадоха за 94г. , а с барабан са до 90 или 91). Транс 650 в перфектно състояние карах преди месец и установих , ЧЕ Е МНОГО ПО-БЛИЗО до Африката ми от Транс 600(с черния двигател). +1 за мнението на Илко за Трансалп 650(ама за тоя бюджет не знам до колко ще е читав и трябва да се внимава при избора).След като ще се возите в тандем , ИЗБЯГВАЙ ЕДНОЦИЛИНДРОВИТЕ- не , че са лоши, ама НЕМИНУЕМО ще ви се прииска да отидете някъде по- далеч и още на третия ден ще установиш , че ти липсва втори цилиндър и ще започнеш да съжаляваш.Или пък ще ти се прииска малко газ по завои за адреналин и ...пак ще заискаш друго . Лек оффроуд се минава и с по- шосеен мотор. Изобщо ...ситуацията е кофти, когато искаш да си купиш нещо, а базата ти за сравнение е само прочетено , но не и установено със задника. Поздрави и дано си от малкото на които първият мотор е допаднал напълно! ПП Виж и Сузуки SV.Вярно , че е по- шосеен, но пък е със сравнително висока стойка и клирънс, има динамика, а и за тия пари можеш да намериш в добро състояние(да не кажа отлично ).Втория човек ще се чувства долу- горе нормално. Кой каквото да пише или говори...БЕЗ КОМПРОМИС С НЕЩО НЕ СЕ МИНАВА НИКОГА. УСПЕХ И пиши какво си хареса.

        Коментар


        • #5
          От: Насочете ме към правилния избор.

          Tи си се насочил сам и то много добре.Спрял си се на Хонда Трансалп-мотор отговарящ на твоите изисквания.Ако се решиш за него ,оглеждай се за такъв постоянно,следи обявите.Не случайно обявите на хубавите мотори изчезват от 3 до 7 дни от публикуването им.

          Коментар


          • #6
            От: Насочете ме към правилния избор.

            Здравейте. Първо да благодаря на отзовалите се. Имам скромен опит с Трансалп 600 на мой приятел. Пробвал съм и Сузуки Бандит и Хонда ВФР. Трансалпа най-ми е на сърце. Сега ще прочета всички тънкости около модела които ги има в интернет. Имам познати в Полша и мисля, че там пазара хич не е за пренебрегване. Мотор ще взема или от частно лице от България или от чужбина. Сядам да чета цени на обслужвания, консумативи и аксесоари. Надявам се да не сгреша с избора си. Оглеждам сеза Трансалп и това е!
            Ако някой има нещо впредив свързано с този мотор моля да сподели.

            Благодаря и поздрави.

            Коментар


            • #7
              От: Насочете ме към правилния избор.

              ... и задължително покарай четири-пет Трансалпа, за да можеш да понатрупаш материал за сравнение за конкретната машина.
              Хайде успех!!!

              Коментар


              • #8
                От: Насочете ме към правилния избор.

                Подкрепям изцяло казаното от Илко и Емо. Транса 650 е най-близо до фаворита ти - Африка Туин. Дори бих казал, че по отношение на маневреност и езда в града го превъзхожда. Освен това и за ръста ти е с най-подходяща стойка. Отличен мотор, ако не държиш на екстремни скорости или да си първи на светофарите. Пред гоуфовете и другите резачки, разбира се. И е твърде вероятно да си един от малкото /освен мен/ случил от началото на мотор, без много компромиси. V-strom за 4 500 ще е някой гроб. Читавите екземпляри от модела започват от 5 - 5 500 нагоре. BTW виждам, че си от Бургас. Ако искаш свирни, да видиш и пробваш моя.
                Последно редактирано от Сергей Янков; 19-12-13, 17:49.
                BMW R1200GS LC EXCLUSIVE, Triumph Tiger 800 XRx, Honda Transalp 600
                LAND ROVER Discovery II V 8 - 4.0, BMW 530 xDrive
                Не е достатъчно да си знаеш цената, трябва да се отчита и търсенето.

                Коментар


                • #9
                  От: Насочете ме към правилния избор.

                  Аз пък бих те посъветвал да събереш малко повече пари и да търсиш наистина читав мотор като почнеш от Трансалпа , Африка, V-сторма, защо да не и БМВ Аз съм малко
                  по-висок от теб и минах през Африка, Триумф Тигър и сега съм с БМВ. Само последният ми дава достатъчно мощност натоварен с пътник и трите са достатъчно големи да не изглеждам като "мечка на колело"
                  ''Хубави сте, но сте празни..''- продължи малкият принц. - ''За вас не може да се умре.''.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Насочете ме към правилния избор.

                    [QUOTE=Сергей Янков;23724.[/QUOTE]

                    Благодаря за предложението Сергей !
                    Към текущия момент все още съм в странство - Норвегия. Като се прибера Януари ще ти се обадя просто да си поговорим за мотора. Мнение събрано в разговор "очи в очи" е по-ценно
                    Green - бюджета ми е строго ограничен до посочената от мен сума. Ако трябва да събера повече пари, то това означава да изтърва поне още година в тръпнене и чакане. Тази пролет трябва да съм моторизиран на 100%.
                    Межу другото докато сега съм тук в Норвегия ще се обадя на няколко обяви с трансалп да ги огледвм и пробвам евентуално. За покупка от тук и дума не може да става.
                    Определено смятам, че Трансалп-а ще ми е напълно достатъчен като мощност. Във всичките си хобита гледам да съм умерен и да се захващам с нещо именно заради удоволствието което доставя. Надявам се и с мотора да е така!
                    Много благодаря на всички които се отзоваха в темата. Приветствам всякакви предложения и идеи относно правилния мотор.

                    Поздрави !

                    Коментар


                    • #11
                      От: Насочете ме към правилния избор.

                      Първоначално публикуван от agyulev Преглед на мнение
                      Благодаря за предложението Сергей !
                      Към текущия момент все още съм в странство - Норвегия. Като се прибера Януари ще ти се обадя просто да си поговорим за мотора. Мнение събрано в разговор "очи в очи" е по-ценно
                      Green - бюджета ми е строго ограничен до посочената от мен сума. Ако трябва да събера повече пари, то това означава да изтърва поне още година в тръпнене и чакане. Тази пролет трябва да съм моторизиран на 100%.
                      Межу другото докато сега съм тук в Норвегия ще се обадя на няколко обяви с трансалп да ги огледвм и пробвам евентуално. За покупка от тук и дума не може да става.
                      Определено смятам, че Трансалп-а ще ми е напълно достатъчен като мощност. Във всичките си хобита гледам да съм умерен и да се захващам с нещо именно заради удоволствието което доставя. Надявам се и с мотора да е така!
                      Много благодаря на всички които се отзоваха в темата. Приветствам всякакви предложения и идеи относно правилния мотор.

                      Поздрави !
                      Моля, моля ..добре си дошъл Само дето това с моторите си е болест Ама си струва
                      ''Хубави сте, но сте празни..''- продължи малкият принц. - ''За вас не може да се умре.''.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Насочете ме към правилния избор.

                        Ами.. аз след 30 години абстиненция от мотори се реших пак да покарам !
                        Имаше един за продажба в Русе, направо отидох и го купих
                        Стар Transalp - '87 набор, ама върви даже и изглежда добре !

                        Дето се вика - за 1600лв. толкова !


                        Направих му (като беше по-топло времето) 400-500 км. и съм много доволен.
                        Пасна ми идеално, което според мен е най-важното, вози добре на асфалта, на черен път е пушка (говоря за черен утъпкан път), а като мощност - честно казано ми стига.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Насочете ме към правилния избор.

                          поне да е с ABS - на мокро, при изпреварване, и отсреща ТИР - знаете за какво говоря... от предложените модели, но 5-6 г-шни, какво ще препоръчате?

                          Коментар


                          • #14
                            От: Насочете ме към правилния избор.

                            Първоначално публикуван от ivied Преглед на мнение
                            поне да е с ABS - на мокро, при изпреварване, и отсреща ТИР - знаете за какво говоря... от предложените модели, но 5-6 г-шни, какво ще препоръчате?
                            Аз съм с подобна дилема. V strom-a ми е ок, но след два - три инфарктни момента /за щастие без никакви последици/ реших, че ABS е задължителен. След много четене, чудене и маене за мен извода е, че в класа, който ме кефи за дълъг път - "шосейно ендуро" или както там се наричат тия машини, разумният избор за сравнително нов и добър екземпляр, в ценови диапазон 7 - 9 бона, който да ми пасва ръстово е или пак V strom с АBS или Honda Varadero. И тъй като Сузукитата с ABS са само 650 кубика /изключвам новия V strom 1000 модел 2014/, за който още не съм порастнал, а 650 ми идва малък като мощност, се насочих към Varadero. За мен много добър мотоциклет, без да блести с нищо, но е "чук". И аз като Владича смятам, че с такъв нямам много работа по черно. За тва си имам ХТ.
                            BMW R1200GS LC EXCLUSIVE, Triumph Tiger 800 XRx, Honda Transalp 600
                            LAND ROVER Discovery II V 8 - 4.0, BMW 530 xDrive
                            Не е достатъчно да си знаеш цената, трябва да се отчита и търсенето.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Насочете ме към правилния избор.

                              Varadero е чук в буквалния смисъл! Това е най-лошия мотор, който съм пробвал - никаква динамика, (разправят, че отгоре на това и похарчвал доста), никакво спиране, субективно ми се стори много тежък! За колегата дето е пуснал темата - V-Strom! Бие Transalp по всичко, а цените им са доста близки.
                              В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X