Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос относно едноцилиндровия Ротакс 650куб. мотор на БМВ и F650GS след 2000г.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпрос относно едноцилиндровия Ротакс 650куб. мотор на БМВ и F650GS след 2000г.

    Здравейте ... първо да ви е честита новата година с пожелания за здраве,много пътешествия и безпроблемни пътувания.Малко може да се сторят смешни въпросите ми ... но ето ги:

    -надеждни ли са?
    -как са с цените на резервни части и какви са препоръчителните интервали за обслужване?
    -как са с ресурса?
    -защо някои твърдят, че трябва да се избягват за дълги трипове ... за повече от 150км на ден ... заради вибрациите от едноцилиндровия мотор или има някакви други причини?
    -нищо не знам за Ротакс ... това, че е конструиран от тях лошо ли е? Някъде бях чел, че правят едноцилиндрови мотори за леки самолети ... предполагам знаят как се правят надеждни машини.
    -как са с въртящия момент в ниски обороти?
    -2006г се заменя с двуцилиндров мотор ... нали така?Може ли някой да направи сравнение между двата?

    Накратко какъв ми е случая ... искам икономичен турист с леки оффроуд възможности след 2000г.Като първо ще мина 1 сезон през 125куб мотор... малко да се запозная с автомобилистите и неадекватните им действия ... един сезон ще се опознаваме и падаме с нещо евтино с по-ниска скорост. Следващия сезон обаче искам мотор за по-дълги пътувания ... теглото ми е 75кг и си мисля, че нещо в класа 600-700 или около 50-60 коня ще ми върши работа.До вчера се бях фиксирал над В-стром 650 ... но сега реших да проуча как стоят нещата с БМВ и един нов мотор, който сериозно ме грабна Honda NC700X, който обаче е 2012 модел и цената му е още височка за мен ... надявам се за сезон 2014 да е на прилични пари. Хондата също е с резервоар под седалката ... 2 цилиндъра редови, 1/2 мотор от Хонда Сивик, полегнали за нисък център на тежестта ... ред лайн 6500об. ... обслужване с масло на 12 или 13000км ... това според мен е мотор с адски голям ресурс ... полегнали за нисък център на тежестта. Общо взето това ми е фаворита, но ми е малко скъп още, а може би и през 2014г ... така, че ще се радвам да науча повече за по-евтиния вариант ... а именно F650GS след 2000г.Нещо такова: http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi...s&slink=1mknd8
    Интересувам се като цяло от мотора ... не само агрегата му е от значение.Някой беше споменал че F800 има проблеми с рамата, че едва ли не се разпада при по-тежка употреба ... при Ф650 как стоят нещата ... а също и за седалката слушам и чета не много добри мнения.Мерси предварително на всички, които ще споделят инфо ...

  • #2
    От: Въпрос относно едноцилиндровия Ротакс 650куб. мотор на БМВ и F650GS след 2000г.

    Малко да се посмеем с тоя луд грък и хубавия му английски Много се смях като обясняваше за седалката и филтъра ... "this is a perfect bike for perfect boys like me" ))))))

    Коментар


    • #3
      От: Въпрос относно едноцилиндровия Ротакс 650куб. мотор на БМВ и F650GS след 2000г.

      Първоначално публикуван от Vangelis84 Преглед на мнение
      -надеждни ли са?
      -как са с цените на резервни части и какви са препоръчителните интервали за обслужване?
      -как са с ресурса?
      -защо някои твърдят, че трябва да се избягват за дълги трипове ... за повече от 150км на ден ... заради вибрациите от едноцилиндровия мотор или има някакви други причини?
      -нищо не знам за Ротакс ... това, че е конструиран от тях лошо ли е? Някъде бях чел, че правят едноцилиндрови мотори за леки самолети ... предполагам знаят как се правят надеждни машини.
      -как са с въртящия момент в ниски обороти?
      -2006г се заменя с двуцилиндров мотор ... нали така?Може ли някой да направи сравнение между двата?

      ... а именно F650GS след 2000г.Нещо такова: http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi...s&slink=1mknd8
      ...
      мерси за пожеланията и да е спорна и на теб, по реда на въпросите:
      - за мен са надеждни. за над 34000км на мотора му се смениха само верига и зъбаци.
      - поради липсата на ремонти не мога да дам обективни мнение за цени, но мисля че обслужването на мотора е в евтиния диапазон. Масло около 2.0л и филтър на 5Ккм. на цена за филтъра 10-13лв. Верига дид и зъбаци ми излязоха под 280лв. Въздушен филтър 15лв. Спирачната и охлаждащата системи не са сложни и може сам да си я обслужваш. Нисък разход на гориво.
      - мисля че ресурса на мотора е като за околосветско!
      - само заради вибрациите. На мен не ми пречеше и имам по над 10 дена с над 300км. Натоварен няма да бяга с повече от 140-150км/ч.
      - най-най-важното което трябва да знаеш за ротакс че вече се произвежда в Китай и много хора ще ти го напомнят! (шега) След 2000г подобряват слабото си място, бендикса. След 2003 още веднъж.
      - под 3000об.мин. двигателя е доста непохватен. При смяната на свеща с иридиум имах осезателно подобрение е в ниския диапазон.
      - сравнение не мога да направя.

      други забележки:
      - много е чувствителен на акумулатор и той е причина (до някъде) за изхабяване на бендикса. Трябва да е зареден. 1год. съм го карал с китайски аку. заа 47лв и така го продадох.
      - неприятна цена има бензиновия филтър (беше 198.00лв за 20Ккм), но аз имам едно подобрение което ще споделя ако е необходимо.
      - Нормалната ГС версия е по-ниска и ако те пали към шубрака по добре е да търсиш адвенчър модела.
      - мисля че е добър за дълъг път. Често ме питат "защо го смени?" Спадам към по-едрите мъже, 97% пътувам със съпругата и спя на платка, т.е имам доста багаж. Това са едни от основните ми аргументи.
      - ако е мокро доста цапа предната гума

      - посочения от тебе пример е пребоядисван (ако има значение за теб), няма преден подкалник, няма никаква стойка за куфар, не е с оригинални предпазители за ръцете, огледалата не са оригинални, не виждам дали има подгряване на дръжките, мисля че предната гума е обърната!?!. Всички тези неща не са много фатални стига да не е удрян лошо. Мисля че ще намериш мотор без посочените от мен забележки.

      Успех още веднъж.
      Последно редактирано от fozy; 04-01-13, 09:50. Причина: допълнение
      още за мен на ВВВ//sites.google.com/site/fozysite/home

      Коментар


      • #4
        От: Въпрос относно едноцилиндровия Ротакс 650куб. мотор на БМВ и F650GS след 2000г.

        ЧНГ,
        Аз карам точно такъв мотор 2006-та F650GS с две свещи. Наистина е доста икономичен. Надежден е и обслужването не е сложно. Аз през последното лято направих пътуване Англия-България - Англия. През някои дни съм изминавал и над 1000 км и моторът не е имал проблеми. Аз обаче си залепих надуваема възглавничка на седалката ... по обясними причини
        Само моториста знае защо кучето си показва главата през прозореца.

        Коментар


        • #5
          От: Въпрос относно едноцилиндровия Ротакс 650куб. мотор на БМВ и F650GS след 2000г.

          Мерси много за отговорите и подробните пояснения.Забравих да попитам при каква скорост вибрациите са най-слабо осезаеми?Не, че съм някой лигльо, който не държи на леки неудобства ... просто да си знам. Изглежда това ще ми е първия мотор.По отношение на горивния филтър ... няма ли вариант да се пригоди някой автомобилен?

          Другия ми въпрос е за гърнетата ... гръка във видеото спомена, че са много тежки ... вие заменяли ли сте ги с нещо?А по отношение на височината ... за целите ми ще ми е по-удобен ниския GS ... а пък и обичам крака ми да стъпва добре на земята ... висок съм 176 и 780mm висока седалка ми се струва удобна за мен.

          Скоростите му добре ли са наредени?Има ли смисъл от модификация там? Може би ми е тъп въпроса ...но има ли 12В букса?

          Каква е разликата между тези с 1 свещ и тези с 2 свещи?Някакви проблеми има ли, ако си купя 2001-2002 с една свещ?

          Коментар


          • #6
            От: Въпрос относно едноцилиндровия Ротакс 650куб. мотор на БМВ и F650GS след 2000г.

            - седалката за мен бе прилично удобна. Налагало ми се е да си подлагам хавлията, но след доста друсане. Моята седалка се проби на 6-та година. Може аз да съм виновен защото карах по дънки с копчета на задните джобове.
            - при по високи обороти (над 3500) вибрациите са по ситни и като че ли умарят по-малко. За мен не са били фактор.
            - не съм подменял гърнета, но ми напомня че може да ползваш намален данък заради катализатора. Като цяло мотора е тежък за класа си.
            - скоростите... са си добре. 1-ва малко хрипваше при мен.
            - 12в букса ще има ако си сложиш ти
            - след 2000г е добре, нямай грижа със свещите.
            - за филтъра не можах да намеря такъв за да пасне, а четох доста. Филтърът е и едновременно регулатор на налягането от помпата към инжекцията.

            Сетих се няколко недостатъка още: Спирачките ми идваха малко слаби, особено задната, когато е претоварен. Ако се ползват меки чанти има риск да се запят, да не казвам че е сигурно, но и на това има цака. Ще ти дам едно чертежче като му дойде времето.

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:BMW-Guadrs3.jpg
Прегледи:1
Размер:40.8 КБ
ID:5440809

            Тук може да видиш как изглеждаше моя http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=99074
            още за мен на ВВВ//sites.google.com/site/fozysite/home

            Коментар


            • #7
              От: Въпрос относно едноцилиндровия Ротакс 650куб. мотор на БМВ и F650GS след 2000г.

              Ти колко тежиш или си тежал по времето когато си го карал?Аз съм 75кг и може би ще му се сторя лекичък за спирачките. Иначе за филтъра ... може компактен автомобилен филтър(дебита няма да е голям) и след него регулатор за налягането пак от кола, ... някаква идея какво налягане на горивото трябва да държи?Аз имам един регулируем Вебер от Ланча ... той е доста компактен.Като го взема ще го измисля ... не, че е фрапиращо голяма сума 200лв за 20хил км. Иначе по отношение на спиране гледах, че му дават от 60мили до 0 около 35м ... а на В-Стром около 40м

              Коментар


              • #8
                От: Въпрос относно едноцилиндровия Ротакс 650куб. мотор на БМВ и F650GS след 2000г.

                Карам Априлия Пегасо 99-а карбуратор, използва един и същ двигател като БМВ, с тази разлика, че е с добавен един клапан и е 5 вместо 4-те на бавареца. Пообиколил съм и в чужбина с него, имам 800км. за един ден с втори човек и багаж, бях се залетял да го сменям с ГС Адвенчър, но не го направих. Не знам как и къде ще караш мотора, но на мен не ми харесват спирачките и окачването на Априлията, двигателя като мощност ми е достатъчен, особенно след като сложих отворено гърне, разликата е осезаема. Първата ми идва малко дълга и в задръстване или в някое зачукано място в гората иска работа с полусъединител. Адвенчъра който исках да купувам беше инжекцион(то май други и няма), но разликата от 15-17коня е доста осезаема, БМВ-то направо се усеща като скопено, но пък според каращите такива харчи по-малко заради инжекцията(Априлията ми харчи 4,7-7/100). Окачването му е също толкова меко и със сигурност ще иска пипане, спира малко по-добре, но пак недостатъчно според мен. Заради резервоара под седалката се усеща и по-лек. Частите не са чак толкова скъпи, особенно в сравнение с тези за Априлията, ако пък пазаруваш и от чужбина може да се намират и още по-евтно.
                Вибраци има, но много зависи с какви ракохватки и кормило ще го караш. По принцип не е проблем, но след 150-на км. като спреш и пръстите ще са ти на иглички...свиква се
                Тази година мисля да сменям Априлията, защото се налага, но ако трябва да обобщя защо бих я сменил-слабо окачване, слаби спирачки и носи малко багаж(за сам човек е ок, но за двама на палатка малее). Иначе си е супер!

                Коментар


                • #9
                  От: Въпрос относно едноцилиндровия Ротакс 650куб. мотор на БМВ и F650GS след 2000г.

                  Aз също карах Pegaso 98''. Имам големи сантименти и може би съм малко пристрастен, но аз лоши неща за мотора не мога да кажа, а за спирачките направо съм готов да споря - дайте ми един пример в класа, който има по-силна предна, както и за окачването (моето беше с up-sude dowan предница)!?
                  Единствените проблеми са сменено реле-регулатор (на тази тема съм прокълнат) и стартер (не бендикс!) на който му се бяха начупили магнитите, но си го ремонтирах сам.

                  п.п. дано не се сметне за спам, но не издържах да драсна 2 реда, като видях в темата Rotax....
                  В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

                  Коментар


                  • #10
                    От: Въпрос относно едноцилиндровия Ротакс 650куб. мотор на БМВ и F650GS след 2000г.

                    Здрасти!

                    Аз самият карам BMW F650 CS 2005 от една година, за което време направих 3-4к км. Ще кажа с какви проблеми се сблъсквах и какво мисля за машината:
                    - след като купих мотора Юли 2011та, го докара (мой приятел) на собствен ход от Пловдив до София и отиде в гараж. Аз нямах книжка, която изкарах чак септември и чак тогава отидох да си взема мотора. Акумулатора беше скапан и беше паднал почти веднага след като го докарахме. Дадох ток на мотора, запали и поработи малко - на първото каране с него измина 3-4км след което стана някаква драма, мотора изключи - изгоряла бубина му, заедно с него изгоря компютъра (ECU-то) изгоря. Смяната му излезе солено - ново принципно е 800лв, аз взех от ebay за около 200. Бубина около 170лв нова. Казаха ми, че съм първият дето сменя бубина и ECU на този модел.
                    - ремонта беше направен в София - сервиз boystoys.bg, смяната на филтрите и маслата излезе към 130-140лв с двете свещи (моделът след 2004 е с 2 свещи Twin Spark, преди това е една свещ).
                    - след това цял сезон карам мотора без сериозни проблеми - разхода е изключително нисък, пълна разпечатка можеш да видиш тук (този сайт аз го разработвам):
                    http://www.carspending.com/bg/vehicles/90-bmw-f-650-cs

                    - единия проблем е, че след всяко гасене, дневния километраж се връща 1-2км. Този проблем е масов при тези мотори
                    - вторият проблем е, че след 2-3 зареждания, датчика за гориво спря да работи (има лампа като ти останат 3 литра, вече не светва)
                    - третият проблем е, че клаксонът спря да работи след някое тропване в дупка. Предполагам някой кабел се е откачил.

                    И двата проблема предстои да бъдат оправени в BMW Дару в София (заедно с обслужване), защото сервиза на КАМОР където го карах за тези 3 проблема, е ПЪЛНА ПАРОДИЯ и не успяха да ги опрвят, нито един от тях Според мен там са ОЛИГОФРЕНИ, не ми се влиза в детайли, но там си държат ръцете в гъза, поне в Мото Сервиза. За цени ще пиша като се стопли времето и го изкарам да го карам.

                    Като цяло мога да кажа, че машинката е икономична, пъргава, маневрена и лека. Кара се лесно, подходящ е за града, на дълъг път е кеф да го караш заради неизгърбената стойка, но със скорост до 110-120км/ч. Над тази скорост вибрациите от двигателя идват много, а липсата на голяма слюда те кара да лягаш на резервоара. Аз съм вдигал до 160 с него, имаше мегдан да вдигне и отгоре, но нямах кураж за повече - прекалено е лек и вятъра те носи на посоки. Да отбележа, че съм 90кг.

                    Имай предвид, че съм чел, че двигателя с една свещ гори една идея повече и пали една идея по-трудно. То и моят като е студен винаги пали с леко завъртане на газта, иначе аха да запали и загасва първия път.

                    Ако те интересува нещо конкретно, питай.

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X