Да взема да се похваля с новата си придобивка от "Поднебесната империя". То тя е за жената, ама нали всичко мое е и нейно, както и обратното, та... Пък и кой ме би по главата да се зачитам в тази тема от ADVRider:
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=201349
Започвам с едно ВАЖНО уточнение - ако някой смята да ми развива тези за качеството на китайските мотори и за това как за същите пари можех да си взема нещо читаво японско на старо, хич НЕ СИ ПРАВЕТЕ ТРУДА и не хабете честотна лента! Мислим да съм достатъчно природно и придобито интеуегентен (мама така ми е казала!) и да съм прочел и премислил достатъчно.
Както някои от вас сигурно знаят в момента се возя на два други мотора, кой от кой по-екзотичен:
(Продава се!)
и
ГазГаз-ът изглеждаше така като го купих чисто нов. Сега вече е бая поучукан, ама той ще си се пенсионира при мен, така че няма значение.
Малко история и статистически данни: моторът е марка SkyTeam (много яко име, а? Особено за въздушно обединение), модел ST250-2 V-Raptor. Иронията е, че големият мотор също е Raptor, ама Cagiva, и то 1000 куб.см. - колкото четири от новия
Цената франко завода е 1450 щатски долара (или поне беше такава преди няколко седмици). След калкулирането на тарнспорт, мито, ДДС, митническо обслужване, реших да си го купя от английския вносител - http://www.northbridgebikes.co.uk/index.html тъй като цената излизаше същата. Крайната цена, която платих е 3140лв, което включва самия мотор (1220 брит. паунда), транспорта (300лв) и банковите такси по паричния превод (30лв).
Ето това е въпросната машина вече сглобена и вървяща:
Машината е общо взето универсален или фермерски модел. Реплика е на Suzuki VanVan. Моделът може и да е 250, но двигателят е 223 куб. см, производство на Loncin май. Доколкото съм чел, в Китай има два-три производителя на двигатели и всичкото останало кеч качули, каквото реши покрай тях. Както и в този случай. Седалката е висока 77см, а теглото по каталог 125кг сух.
Като цяло на първо четене съм приятно изнедан от видяното. Бях се подготвил за нещо с по-ниско качество. Моторетката си дойде добре опакована, в метален кафез:
Гумите са особено впечатлителни. Задната е широка 180мм, което е колкото и на големия Raptor, а предната 130мм.
Както казах бях се подготвил за яко до-произвеждане на мотора:
Две шепи болтове и гайки от неръждавейка за подмяна на оригиналните:
Общо взето нямаше нужда от тях. Не намерих нито един незатегнат болт или гайка, а и всички гайки са с вградени пластини против развиване. За да не останат зян, подмених няколко тук-там. Времето ще покаже дали оригиналните ще изпопадат от вибрациите, което била най-голямата болка на китайските мотори според писанията във форумите (поне преди време). Дори двата болта за захващане на предния спирачен апарат не можах да ги развия с 1/4 гедоре и звездогаечен ключ 13. Някой сигурно се е престарал с винтоверта или иска да ме накаже.
Малките китайци са слагали смазка като на истински мотор, което ме учуди:
Без да претендирам да разбирам от заварки (да се еб.. у инженера!) тези ми изглеждат добре направени, ако и да са ръчни:
Тъй като се бях подготвил се напънах и смених маслото на предницата. От коловете изтече само по около 150мл масло, което ми се видя малко, а и бат' Родригез дето се занимава бая с предници потвърди да сипя повечко. Епа, сипах - по около 250мл на колец. "Preload" втулките на пружините са дърги общо взето, колокото една трета пружина! А пък самите пружини са прогресивни. Заеби:
Колците сигурно са от скутер. Не съм им мерил диаметъра, ама не ще да е повече от 30-35мм. Оста на предната гума се навива директно в резба в левия, което е нещо ново за мен, но сигурно е нормално за моторите от онзи край на света:
Предпусковата подготовка включи и реглаж на клапаните. Бяха позатегнати, което е очаквано според чужбинските форуми. Тук се появи и една от слабостите на "дизайна" - за да се свали капачката на всмукателния клапан, трябва да се отхлаби и попремести планката, която държи двигателя отгоре. Не е голяма болка, само три болта с гайки:
Друга недомислица е, че капачката с пръчката за наливане и мерене на маслото е на майка си в г..зъ и ваденето й не е много удобно:
Да не говорим, че освен с пръчката, нивото на маслото може да се гледа и през джам, който явно не съм снимал обаче. Демек, маслото няма как да остане непремерено.
Хакумулаторът дойде празен. Киселинният разтвор беше в отделно контейнерче, което се нанизва върху акумулатора и течността се набълбуква от контейнера в акумулатора. Може и да е стандартна практика, ама за мен беше нещо ново:
Електрическата инсталация изглежда като истинска:
Всичко е прибрано, стегнато и проработи от първия път. Засега единствено куплунзите накъм задните светлини под задния калник ми се сториха недостатъчно водонепромокаеми и ги поомотах с изолирбанд.
От сега ми е ясно, че задния пиньон и веригата няма да изкарат много, ама и затова съм прочел, че е нормално:
Задният спипрачен апарат също е двубутален, което си като на истински мотор:
Мислех, че просто ползват същия като предния, ама са различни, деебиш:
Километражът ми напомня за този на Симсон. В сандъка, беше с пробег 900м:
Иконките на светлините са шифтнати една позиция надясно (поздрав за ИТ разбирачите), ама нали пък са само три, та няма да се бъркаме много:
Карнубаторът е марка Teknin или нещо подобно. "Standard of Japan", майна, не е шега работа:
Моделът го пише да е PZ30, което се надявам да значи, че е 30мм. Тепърва ще го проучвам и тунинговам, защото на това студено време май беднее. А и е опасан в разни маркучи за картерни газове и топъл въздух от двигателя, през някакъв клапан, което подозирам, че е свързано с разните еко глупости. Ако се окаже, че е така, ще има яко опростяване на системата.
Към слабостите трябва да се отбележи, че дясната лепенка на резевроара се отлепя:
За чий са сложили релефни букви, а не обикновено PVC фолио не знам. Ако не успея да я залепя обратно, ще има олекотяване на конструкцията. Гледам, че и лакът на кривката на изходящия колектор се е напукала и се лющи. Добре, че е не е чопър
Очаквах бензинопровода да е от маркуче от система, обаче малките жълтури изглежда да са сложили истински. Или поне така изглежда:
Това ми е снимковия матриял. Смених спирачната течност и заводското масло още преди да го запаля. Обемът му е цели 800мл. Имаше металик в него, което също било нормално. Да видим следващото какво ще е. Купил съм си 5-литрова туба, та ще го посменям честичко докато го рзработвам А и този хай-тек двигател няма маслен филтър - само метална цедка. Въздушният филтър е дунапренен. Пак като на истински мотор, дае. В книжката, за разработката пише да не го юркаш първия ден или първите 25км
Като цяло пак ще кажа, че моторчето на прима виста си е добре. Сигурно не е като на другите жълти по- на изток, ама и цената не е като тяхната. Времето ще покаже дъл ще го бъде. В ADVRider, mychinamoto и chinariders има разни типове дето са навъртяли по няколко десетки хил. километра на китайски машини. Жената едва ли ще го скъса от каране, обаче аз почвам да му се точа да ходя на работа с него и да си пътувам лежерно. Първата добавка, която май ще му направя ще е подгряване на ръкохватките и дупето ми, че да си бръмча, когато е сухо.
По каталог му дават разход 2,4л/100км. Пак ония по западните форуми с такива малки машини говорят за разход от 80-90 мили за галон, което си е 2,7-3л на сто. То и вървенето му е толкова, но днес го забелязах, че си ускорява прилично докъм 80-100 и то без да му давам зор, щот нали още се разработваме. Общо взето като скутер предполагам
Ми, това е засега, че и без това стана дълго. Ако има питания, питайте.
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=201349
Започвам с едно ВАЖНО уточнение - ако някой смята да ми развива тези за качеството на китайските мотори и за това как за същите пари можех да си взема нещо читаво японско на старо, хич НЕ СИ ПРАВЕТЕ ТРУДА и не хабете честотна лента! Мислим да съм достатъчно природно и придобито интеуегентен (мама така ми е казала!) и да съм прочел и премислил достатъчно.
Както някои от вас сигурно знаят в момента се возя на два други мотора, кой от кой по-екзотичен:
(Продава се!)
и
ГазГаз-ът изглеждаше така като го купих чисто нов. Сега вече е бая поучукан, ама той ще си се пенсионира при мен, така че няма значение.
Малко история и статистически данни: моторът е марка SkyTeam (много яко име, а? Особено за въздушно обединение), модел ST250-2 V-Raptor. Иронията е, че големият мотор също е Raptor, ама Cagiva, и то 1000 куб.см. - колкото четири от новия
Цената франко завода е 1450 щатски долара (или поне беше такава преди няколко седмици). След калкулирането на тарнспорт, мито, ДДС, митническо обслужване, реших да си го купя от английския вносител - http://www.northbridgebikes.co.uk/index.html тъй като цената излизаше същата. Крайната цена, която платих е 3140лв, което включва самия мотор (1220 брит. паунда), транспорта (300лв) и банковите такси по паричния превод (30лв).
Ето това е въпросната машина вече сглобена и вървяща:
Машината е общо взето универсален или фермерски модел. Реплика е на Suzuki VanVan. Моделът може и да е 250, но двигателят е 223 куб. см, производство на Loncin май. Доколкото съм чел, в Китай има два-три производителя на двигатели и всичкото останало кеч качули, каквото реши покрай тях. Както и в този случай. Седалката е висока 77см, а теглото по каталог 125кг сух.
Като цяло на първо четене съм приятно изнедан от видяното. Бях се подготвил за нещо с по-ниско качество. Моторетката си дойде добре опакована, в метален кафез:
Гумите са особено впечатлителни. Задната е широка 180мм, което е колкото и на големия Raptor, а предната 130мм.
Както казах бях се подготвил за яко до-произвеждане на мотора:
Две шепи болтове и гайки от неръждавейка за подмяна на оригиналните:
Общо взето нямаше нужда от тях. Не намерих нито един незатегнат болт или гайка, а и всички гайки са с вградени пластини против развиване. За да не останат зян, подмених няколко тук-там. Времето ще покаже дали оригиналните ще изпопадат от вибрациите, което била най-голямата болка на китайските мотори според писанията във форумите (поне преди време). Дори двата болта за захващане на предния спирачен апарат не можах да ги развия с 1/4 гедоре и звездогаечен ключ 13. Някой сигурно се е престарал с винтоверта или иска да ме накаже.
Малките китайци са слагали смазка като на истински мотор, което ме учуди:
Без да претендирам да разбирам от заварки (да се еб.. у инженера!) тези ми изглеждат добре направени, ако и да са ръчни:
Тъй като се бях подготвил се напънах и смених маслото на предницата. От коловете изтече само по около 150мл масло, което ми се видя малко, а и бат' Родригез дето се занимава бая с предници потвърди да сипя повечко. Епа, сипах - по около 250мл на колец. "Preload" втулките на пружините са дърги общо взето, колокото една трета пружина! А пък самите пружини са прогресивни. Заеби:
Колците сигурно са от скутер. Не съм им мерил диаметъра, ама не ще да е повече от 30-35мм. Оста на предната гума се навива директно в резба в левия, което е нещо ново за мен, но сигурно е нормално за моторите от онзи край на света:
Предпусковата подготовка включи и реглаж на клапаните. Бяха позатегнати, което е очаквано според чужбинските форуми. Тук се появи и една от слабостите на "дизайна" - за да се свали капачката на всмукателния клапан, трябва да се отхлаби и попремести планката, която държи двигателя отгоре. Не е голяма болка, само три болта с гайки:
Друга недомислица е, че капачката с пръчката за наливане и мерене на маслото е на майка си в г..зъ и ваденето й не е много удобно:
Да не говорим, че освен с пръчката, нивото на маслото може да се гледа и през джам, който явно не съм снимал обаче. Демек, маслото няма как да остане непремерено.
Хакумулаторът дойде празен. Киселинният разтвор беше в отделно контейнерче, което се нанизва върху акумулатора и течността се набълбуква от контейнера в акумулатора. Може и да е стандартна практика, ама за мен беше нещо ново:
Електрическата инсталация изглежда като истинска:
Всичко е прибрано, стегнато и проработи от първия път. Засега единствено куплунзите накъм задните светлини под задния калник ми се сториха недостатъчно водонепромокаеми и ги поомотах с изолирбанд.
От сега ми е ясно, че задния пиньон и веригата няма да изкарат много, ама и затова съм прочел, че е нормално:
Задният спипрачен апарат също е двубутален, което си като на истински мотор:
Мислех, че просто ползват същия като предния, ама са различни, деебиш:
Километражът ми напомня за този на Симсон. В сандъка, беше с пробег 900м:
Иконките на светлините са шифтнати една позиция надясно (поздрав за ИТ разбирачите), ама нали пък са само три, та няма да се бъркаме много:
Карнубаторът е марка Teknin или нещо подобно. "Standard of Japan", майна, не е шега работа:
Моделът го пише да е PZ30, което се надявам да значи, че е 30мм. Тепърва ще го проучвам и тунинговам, защото на това студено време май беднее. А и е опасан в разни маркучи за картерни газове и топъл въздух от двигателя, през някакъв клапан, което подозирам, че е свързано с разните еко глупости. Ако се окаже, че е така, ще има яко опростяване на системата.
Към слабостите трябва да се отбележи, че дясната лепенка на резевроара се отлепя:
За чий са сложили релефни букви, а не обикновено PVC фолио не знам. Ако не успея да я залепя обратно, ще има олекотяване на конструкцията. Гледам, че и лакът на кривката на изходящия колектор се е напукала и се лющи. Добре, че е не е чопър
Очаквах бензинопровода да е от маркуче от система, обаче малките жълтури изглежда да са сложили истински. Или поне така изглежда:
Това ми е снимковия матриял. Смених спирачната течност и заводското масло още преди да го запаля. Обемът му е цели 800мл. Имаше металик в него, което също било нормално. Да видим следващото какво ще е. Купил съм си 5-литрова туба, та ще го посменям честичко докато го рзработвам А и този хай-тек двигател няма маслен филтър - само метална цедка. Въздушният филтър е дунапренен. Пак като на истински мотор, дае. В книжката, за разработката пише да не го юркаш първия ден или първите 25км
Като цяло пак ще кажа, че моторчето на прима виста си е добре. Сигурно не е като на другите жълти по- на изток, ама и цената не е като тяхната. Времето ще покаже дъл ще го бъде. В ADVRider, mychinamoto и chinariders има разни типове дето са навъртяли по няколко десетки хил. километра на китайски машини. Жената едва ли ще го скъса от каране, обаче аз почвам да му се точа да ходя на работа с него и да си пътувам лежерно. Първата добавка, която май ще му направя ще е подгряване на ръкохватките и дупето ми, че да си бръмча, когато е сухо.
По каталог му дават разход 2,4л/100км. Пак ония по западните форуми с такива малки машини говорят за разход от 80-90 мили за галон, което си е 2,7-3л на сто. То и вървенето му е толкова, но днес го забелязах, че си ускорява прилично докъм 80-100 и то без да му давам зор, щот нали още се разработваме. Общо взето като скутер предполагам
Ми, това е засега, че и без това стана дълго. Ако има питания, питайте.
Коментар