Колеги, намери един доста интересен дизелов мотоциклет от тук:
http://robotpig.net/automotive-news/eva-t-800cdi---diesel-motorcycle-_1604
и се опитах да преведа що годе статията, но повечето неща не знам как се казват на български
Малка холандска фирма, която произвежда аксесоари като стойки за мотори, вече произвежда и първото дизелово супер ендуро. T-800CDI е с около размера на BMW R1200GS и има дизелов двигател с 3 цилиндъра. Дизелов мотор е дълго мечтана идея, която не бе осъществена. Дизеловите двигатели бяха тежки, сложни и с малко мощност (по някакъв начин все още са) и абсолютно неудачни за мотоциклет. Както и да е, приключените ралита и идола от 'the Long way round' - BMW GSнаправиха огромните траял мотори много популярни. Ако дизеловия двигател е достъпна опция за мотор, то експедиционно ендуро е най-добрата първа стъпка за това.
Двигателят на T-800 е разположен надлъжно в тръбна рама от хром молибден и стомана. Има стандартно окачване с WP 48mm вилка отпред и единичен амортисиор отзад. Като опция ще се предлага и 2WD хидравлична система (вероятно на KTM/WP). Тежи 225kg, не прекалено тежко за вида си.
Двигателят е взет от дизелов Smart ForTwo. Турбодизелов е с 3 цилиндъра и комън рейл инжекция.. Разполага с 45 к.с. и може да ускори мотора до 175 km/h с консумация на гориво в диапазона на 2 – 3 литра за км. Има CVT автоматична скоростна кутия, която предава тягата към задното колело посредством интегриран в задната вилка колан. (това идея си нямам как е на български)
С голям резервоар и малка консумация на гориво T-800 има много голям пробег и би бил чудесен за пътешествия. Разбира се има и малък проблем – комън рейл дизелите са много чувствителни към гориво с лошо качество. (EVA в сайта си упорито препоръчват Shell V-Power diesel като гориво). Докато бензиновия инжекцион може да се справи с лошо гориво само с тежка работа на двигателя, или в най лошия случай почистване на резервоара и горивните линии, то комън рейл дизела може да повреди скъпо струваща горивна помпа или инжектор. EVA трябва да екипират T-800 с необходимите филтри и каквито може защити, за да бъде наистина експедиционна машина, а не градски позьор.
T-800 е достъпен в избраните от EVA пазари (за сега само Холандия) като фирмата очаква да разшири продажбата му през годината.
Сайтовете на фирмата (включително и техническата иформация) можете да намерите тук:
http://www.dieselmotorcycles.eu/
и тук(на холандски
):
http://www.dieselmotorfiets.nl/
На мен лично ми стана много любопитно за горивото.....като знам какво е ШЕЛ Холандия и ШЕЛ България....

П.С. Моля някой колега ако има модераторско желание да качи снимките на ФТПто, че не мога от тук




http://robotpig.net/automotive-news/eva-t-800cdi---diesel-motorcycle-_1604
и се опитах да преведа що годе статията, но повечето неща не знам как се казват на български

Малка холандска фирма, която произвежда аксесоари като стойки за мотори, вече произвежда и първото дизелово супер ендуро. T-800CDI е с около размера на BMW R1200GS и има дизелов двигател с 3 цилиндъра. Дизелов мотор е дълго мечтана идея, която не бе осъществена. Дизеловите двигатели бяха тежки, сложни и с малко мощност (по някакъв начин все още са) и абсолютно неудачни за мотоциклет. Както и да е, приключените ралита и идола от 'the Long way round' - BMW GSнаправиха огромните траял мотори много популярни. Ако дизеловия двигател е достъпна опция за мотор, то експедиционно ендуро е най-добрата първа стъпка за това.
Двигателят на T-800 е разположен надлъжно в тръбна рама от хром молибден и стомана. Има стандартно окачване с WP 48mm вилка отпред и единичен амортисиор отзад. Като опция ще се предлага и 2WD хидравлична система (вероятно на KTM/WP). Тежи 225kg, не прекалено тежко за вида си.
Двигателят е взет от дизелов Smart ForTwo. Турбодизелов е с 3 цилиндъра и комън рейл инжекция.. Разполага с 45 к.с. и може да ускори мотора до 175 km/h с консумация на гориво в диапазона на 2 – 3 литра за км. Има CVT автоматична скоростна кутия, която предава тягата към задното колело посредством интегриран в задната вилка колан. (това идея си нямам как е на български)
С голям резервоар и малка консумация на гориво T-800 има много голям пробег и би бил чудесен за пътешествия. Разбира се има и малък проблем – комън рейл дизелите са много чувствителни към гориво с лошо качество. (EVA в сайта си упорито препоръчват Shell V-Power diesel като гориво). Докато бензиновия инжекцион може да се справи с лошо гориво само с тежка работа на двигателя, или в най лошия случай почистване на резервоара и горивните линии, то комън рейл дизела може да повреди скъпо струваща горивна помпа или инжектор. EVA трябва да екипират T-800 с необходимите филтри и каквито може защити, за да бъде наистина експедиционна машина, а не градски позьор.
T-800 е достъпен в избраните от EVA пазари (за сега само Холандия) като фирмата очаква да разшири продажбата му през годината.
Сайтовете на фирмата (включително и техническата иформация) можете да намерите тук:
http://www.dieselmotorcycles.eu/
и тук(на холандски

http://www.dieselmotorfiets.nl/
На мен лично ми стана много любопитно за горивото.....като знам какво е ШЕЛ Холандия и ШЕЛ България....


П.С. Моля някой колега ако има модераторско желание да качи снимките на ФТПто, че не мога от тук

Коментар