Обява

Свий
Няма добавени обяви.

E.V.A. T-800CDI - DISEL POWER от братска Холандия

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • E.V.A. T-800CDI - DISEL POWER от братска Холандия

    Колеги, намери един доста интересен дизелов мотоциклет от тук:

    http://robotpig.net/automotive-news/eva-t-800cdi---diesel-motorcycle-_1604

    и се опитах да преведа що годе статията, но повечето неща не знам как се казват на български


    Малка холандска фирма, която произвежда аксесоари като стойки за мотори, вече произвежда и първото дизелово супер ендуро. T-800CDI е с около размера на BMW R1200GS и има дизелов двигател с 3 цилиндъра. Дизелов мотор е дълго мечтана идея, която не бе осъществена. Дизеловите двигатели бяха тежки, сложни и с малко мощност (по някакъв начин все още са) и абсолютно неудачни за мотоциклет. Както и да е, приключените ралита и идола от 'the Long way round' - BMW GSнаправиха огромните траял мотори много популярни. Ако дизеловия двигател е достъпна опция за мотор, то експедиционно ендуро е най-добрата първа стъпка за това.


    Двигателят на T-800 е разположен надлъжно в тръбна рама от хром молибден и стомана. Има стандартно окачване с WP 48mm вилка отпред и единичен амортисиор отзад. Като опция ще се предлага и 2WD хидравлична система (вероятно на KTM/WP). Тежи 225kg, не прекалено тежко за вида си.

    Двигателят е взет от дизелов Smart ForTwo. Турбодизелов е с 3 цилиндъра и комън рейл инжекция.. Разполага с 45 к.с. и може да ускори мотора до 175 km/h с консумация на гориво в диапазона на 2 – 3 литра за км. Има CVT автоматична скоростна кутия, която предава тягата към задното колело посредством интегриран в задната вилка колан. (това идея си нямам как е на български)

    С голям резервоар и малка консумация на гориво T-800 има много голям пробег и би бил чудесен за пътешествия. Разбира се има и малък проблем – комън рейл дизелите са много чувствителни към гориво с лошо качество. (EVA в сайта си упорито препоръчват Shell V-Power diesel като гориво). Докато бензиновия инжекцион може да се справи с лошо гориво само с тежка работа на двигателя, или в най лошия случай почистване на резервоара и горивните линии, то комън рейл дизела може да повреди скъпо струваща горивна помпа или инжектор. EVA трябва да екипират T-800 с необходимите филтри и каквито може защити, за да бъде наистина експедиционна машина, а не градски позьор.

    T-800 е достъпен в избраните от EVA пазари (за сега само Холандия) като фирмата очаква да разшири продажбата му през годината.



    Сайтовете на фирмата (включително и техническата иформация) можете да намерите тук:

    http://www.dieselmotorcycles.eu/

    и тук(на холандски):

    http://www.dieselmotorfiets.nl/



    На мен лично ми стана много любопитно за горивото.....като знам какво е ШЕЛ Холандия и ШЕЛ България....



    П.С. Моля някой колега ако има модераторско желание да качи снимките на ФТПто, че не мога от тук









    Прикачени файлове
    Последно редактирано от Жоро Донечки; 30-08-10, 19:41.
    Ако няма къде да отидеш, ела на себе си!

  • #2
    От: E.V.A. T-800CDI - DISEL POWER от братска Холандия

    Туй добиче реализира интересна идея, която се върти в мнго умове от доста време, но май с дизайна не им се е получило съвсем. Особено тая маска и фаровете, че и таблото, дето причлича на такова от "Талбот" модел 1980.
    Притеснява ме също 225 килогрмов мотор да вади само 45 к.с. Хм, виж въртящият момент е по-впечатляващ - 100 Nm, почти като истински. Може би той компенсира ниската мощност, дано само автоматичната трансмисия да не елиминира ефекта. Като цяло машината май ще е само за Easy-райдъри (като мен ).
    Чудя се какъв е тоя "хипер"-заглужител, който с размер на дезодорант, гаси шума на турбодизелов мотор, пък бил той и с малък обем.
    Радиатора също ми се струва малък за дизел, ама хората трябва да са тествали, дано да са се сетили да го направят и в по-реалистични условия, а не само на хладния климат в Холандия.
    Предпазна скара няма, което е странно за адвенчър байк. Да предположим, че е опция и понеже загрозява допълнително не са я сложили на рекламните снимки.
    Виж ремъка (белт) не го виждам. Туй по ми мяза на кардан. Ремък има около двигателя, ама дали е ангренажен или между мотора и скоростната кутия?
    Резервоара не ми се чини толкоз голям, ама явно е - 22,5 л. го дават - туй ще рече автономия около 800 км. - Евалла!!!
    Хром-молибденовата рама - Евалла!
    Ход на окачването - 210 отпред и отзад - Добре е!

    Мииии... да дават един и да го тестваме... Амчекошмуй!
    Следващият път, когато умът ви витае, последвайте го! => www.smehurko.info

    Коментар


    • #3
      От: E.V.A. T-800CDI - DISEL POWER от братска Холандия

      Добре де, Субару направиха първия дизелов боксер, защо от БМВ не се светнат и да направят техния боксер дизел, ей така за експеримента
      DJ Иван Тодоров, Вашият парти диджей: http://djivantodorov.com/
      Skype: pach_bs

      Коментар


      • #4
        От: E.V.A. T-800CDI - DISEL POWER от братска Холандия

        Двигателя изглежда много уязвим... При този клирънс, ще го праскам във всеки по-голям камък. Изглежда джиджан, но докато някой, който кара сериозно не го пробва и не му видя сеира... А и ако трябва да съм честен прилича на ютия
        Последно редактирано от господин никой; 29-08-10, 01:47. Причина: стилистична корекция

        Коментар


        • #5
          От: E.V.A. T-800CDI - DISEL POWER от братска Холандия

          Много добре изглежда моторетката. Ремъка се вижда ясно на първата снимка. Зад двигателя напречно на рамата. Кардана е добре, но ауспуха ми е малко странен. На място когато работи ще кади моториста. Иначе филтъра за горивото отпред е бая голям, като предполагам че това голямото от пред е филтър за гориво де, а не маслен. Разбира се всичко това, картера, филтъра и ауспуха задължително трябва да се предпази с плоча. Роубари отгоре са му сложили и куфари също. Кончетта не са много, но въртящият момент на двигателя е повечко - 100 нютонметра, което е добре за ендуро. Доста голям акумулатор от 12 волта 35 амперчаса. Трицилиндров комън рейл дизелов двигател...Ремонти на това чудо не могат да се правят на пътя, а там където няма гориво В-пауър дизел умираш на място....Предимство е ниският разход, и поради това голямата автономност между зарежданията. Не пишат нищо за цената на мотора...
          Май все още, аз ще предпочета бензина...
          Последно редактирано от ВладиЧ; 29-08-10, 09:30.
          Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
          Златомир Попов - Forry

          Коментар


          • #6
            От: E.V.A. T-800CDI - DISEL POWER от братска Холандия

            За да намеря цената и аз си изгубих около час, ама без файда - предполагам, че ако се обади някой в Холандия ще му я кажат

            Иначе трябва да имаме предвид, че все пак това е един Смарт...на две колела по отношение на двигателя. Демек, ако очакваме всичко да е добре измислено, дозирано с повече кончета и дизелов двг. специално за мотор, то трябва да се заеме някоя от големите фирми, да разработи най-малкото ергономията на двигателя, кое къде да се наслага по мотора, т.е. разработка в това отношение ще бъде малко по-евтина от разработка на нов модел автомобил. От големите производители на мотори има обаче само двама дето да могат да си го позволят - БМВ и Хонда или да изчакаме VW да доизкупят Сузуки и да се появи Хаябуса TDI
            Ако няма къде да отидеш, ела на себе си!

            Коментар


            • #7
              От: E.V.A. T-800CDI - DISEL POWER от братска Холандия

              Всъщност това не е нито първият дизелов мотоциклет, нито първото ендуро с дизелов двигател(е може би първият адвенчър дизелов мотоциклет), имам някакъв спомен за първият едноцилиндров дизел май 500кубика още през 50-те години. Американската армия преди години поръча производството на дизелови мотори на базата на KLR650 с името:'M1030M1 JP8/Diesel(беше обсъждано някъде из темите), 550сс, един цилиндър, 28 коня, но проекта замря.
              Гледах преди време и за този проект:Star Twin Thunder Star 1200 TDI с двигател от Лупо, 70 коня но 160Nm даваше доста впечатляващи времена.
              Не знам на вас, но колкото повече го гледам толкова повече ми прилича като дизайн на КТМ990(може би дори повече на SM версията, но с 21-ца) двигателя изглежда много незащитен, дори стойката е захваната с 3 болта за блока, като знам аз как имам навик да си въртя мотора на място на стойката това дали ще издържи? Иначе не изглежда зле, ауспуха спокойно може да се намести под или встрани от седалката, с което още повече ще ми заприлича на КТМ
              Като цяло последните години има повишено тъсене на такъв тип мотори, но голям процент от хората никога така и не слизат от асфалта, просто ги кефи идеята, така че за такъв тип мотористи-обикалящи Европа с хубавите си пътища и добри бензиностанции това е перфектният избор, за истинско адвенчър-в този си вариант май не е подходящ.

              Ето и един линк на уйкито с история на дизеловите мотори: http://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_motorcycle
              Последно редактирано от Gichev; 30-08-10, 09:11. Причина: добавен линк

              Коментар


              • #8
                От: E.V.A. T-800CDI - DISEL POWER от братска Холандия

                Намерих и цената: MSRP: £15,000 като за 36000лв. ми се вижда голяма екзотика, имайки предвид какво пише в тази статия:http://www.motorcycle-usa.com/17/463...uick-Ride.aspx за неспиращите вибрации независимо от скоростта, споменават и мудно потегляне нетипично за турбиниран двигател. Макар че аз съм карал такъв Смарт и турбото се усещаше осезаемо, явно е дефорсиран за да не изненада някой, което пък означава че ще може с една промяна на турбото и електрониката да се изтиска доста повече...
                На тази снимка се вижда по-добре ремъчното предаване между CVT трансмисията и кардана
                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:EnginView1.jpg
Прегледи:1
Размер:124.7 КБ
ID:5204927
                Последно редактирано от giorgio; 30-08-10, 11:44.

                Коментар


                • #9
                  От: E.V.A. T-800CDI - DISEL POWER от братска Холандия

                  http://www.youtube.com/watch?v=7ORH0hMFE2I&NR=1
                  Същински трактор
                  Yamaha XT​M600E '98
                  Mazda 626 2.0 DITD '99 Estate

                  Коментар


                  • #10
                    От: E.V.A. T-800CDI - DISEL POWER от братска Холандия

                    А я вижте тука
                    .

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X