Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Обратен завой с малка скорост (U-turn)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Обратен завой с малка скорост (U-turn)

    Винаги ми е бил труден. Може би моторите, които карам са все туристически, с дълга първа скорост, но особено с втори човек и куфари ми се е случвало да спирам по средата на завой. Имам едни такива спомени от Стелвио...а и след това.

    Та в нета има по тези въпроси май общо взето мнението , е че тежестта следва да се пренесе на външната степенка. Тогава кормилото обаче започва здраво да натиска към вътрешната страна на завоя и започва една борба. Аз обаче забелязвам, че май ми е по-лесно ако съм с тежестта отвътре, тоест мотора е по-изправен.

    Знам ,че тук има доста хора с голям опит, та има ли някой мнение как да преодолея гадния проблем ?

  • #2
    От: Обратен завой с малка скорост (U-turn)

    Проблема идва от там , че при ниска скорост и остър завой , кормилото се завърта много , по този начин мотора се движи около оста на предната гума , и се накланя силно. Не трябва да спираш в завоя , трябва да се движиш за да може центробежните сили да подържат правилният наклон на мотора. Пренасянето на тежестта върху външната степенка се прилага при кросовите и ендуро моторите , но пак си трябва скорост. По скоро пробвай с наклоняване на тялото към външната страна на завоя , но това пък много зависи от пасажера зад теб.



    Нещо такова трябва да се получи , като левият крак служи за баланс , вдигаш го нагоре и пренасяш тежест към външната страна /изправяш мотора/ , пускаш го надолу накланяш мотора. Но когато возиш някой , голяма част от управлението на мотора зависят от него. И задължително на полусъединител.
    В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

    Коментар


    • #3
      От: Обратен завой с малка скорост (U-turn)

      Не се имам за човек с голям опит, но все пак ще споделя моите виждания. Като за начало не ми стана много ясно за "U turn", тоест за обратен завой - такъв целящ обръщане на посоката на движението ли говориш, или за бавен ("остър") завой на 180 градуса.

      Обратен завой (много ниски скорости):
      " е че тежестта следва да се пренесе на външната степенка. Тогава кормилото обаче започва здраво да натиска към вътрешната страна на завоя "

      По принцип радиуса на завоя се контролира освен с кормилото и със наклона на мотора. Колкото по-наклонен е мотора толкова по малък става радиуса му на обратен завой. При ниска скорост обаче ги няма центробежните сили, който да противодействат на този налкон. От там идва и правилото за пренасяне на тежестта на външната страна. Тоест само по себе си само пренасянето не тежестта не би свършило никаква работа. Цялата и дея е да се пренесе тежестта отвън, което пък да позволи едновременно с това по-голямо накланяне на мотоциклета при по-ниска скорост.

      Другия много важен момент при обратните завои е газта и катането на полу-съединител.

      "
      Тогава кормилото обаче започва здраво да натиска към вътрешната страна на завоя"

      Това се случва защото скоростта ти е прекалено бавна и/или наклнона на мотоциклета е прекалено голям и не може да се балансира дори и с пренасяне на тежестта отвън. Тук най-добрите ми приятели са газта и съединителя. Като усетя за започва да ме "дърпа" навътре и надолу подавам съвсем леко газ и/или отпускам(зацепвам) съединителя още малко и нещата веднага си идват на мястото. И обратното видя ли че "изправям" завоя е достатъчно лееко да отпусна газта (или да стисна съединителя още малко) и мотора сам "ляга" още и завива по-остро.

      Тва всичкото важи за обратни завои, тип "маневри" а не за каране по остри. бавни 180 градусови завои.

      Пак казвам не се имам за капацитет и само споделям как "работят" нещата при мен.

      Последно редактирано от sardokar; 06-12-12, 11:42. Причина: доизкусуряване :)
      Калин - О88 б579I9I
      Обичам да пътувам, не обичам да пристигам.

      Коментар


      • #4
        От: Обратен завой с малка скорост (U-turn)

        Съединител, не е решение при R-версиите на BMW.
        Техниката е точно обратна на скоростните завой, Изнесен над мотора, към външната страна. Колкото е по-съборен, толкова се мъчи да легне повече. За да не полегне му подаваш и същевременно го натискаш да не се изправя за да не отвори завоя... на теория.
        А на практика техниката е:

        още за мен на ВВВ//sites.google.com/site/fozysite/home

        Коментар


        • #5
          Re: Обратен завой с малка скорост (U-turn)

          Не се панирайте. Не мислете толкова за техниката, това влошава резултатите. Основното, завивайте уверено гледайки там където искате да отидете. Вторачването във предната гума или близо пред мотоциклета увеличава радиуса на завоя и прави завиването неуверено. Полезни са упражненията на някой по широк паркинг.
          A Lone Rider

          Коментар


          • #6
            От: Обратен завой с малка скорост (U-turn)

            Значи според мен първата техника си е за леки ендуро мотори, къдъте действително с тялото може да промениш значително баланса, защото мотора е лек. При мен това няма да хване, просто ще се изтърся на секундатата.

            Да, говоря за бавен, остър завой на 180 градуса - толкова остър и бавен, че на практика си е като обръщане. Допълнително утежнява нещата като е силен наклона нагоре - тогава играта с газта може да има същия мигновен ефект на среща с асфалта, защото отнемането й събаря мотора надолу.

            Да съгласен съм, че при сухи съединители техниката полусъединител не е добра идея. При GSA и по-добре, защото първата предавка е значително по-къса - пробвах го веднъж и действително има голямо значение.

            Мисля, че това което казва Fozy е логично - малко газ (не трябва да е затворена, защото скоростта пада веднага и мотора също) , тялото - по-скоро в противовес на мотора и и натискане на вътрешната ръчка, за не се изправя. При мен действително проблема е, че аз не смея да подам газ от страх, че ще изправя моментално кривата и ще се озова срещу кола. А просто мотора трябва да легне повече при дадена скорост (при която не ми придърпва на първа !) за да го вземе завоя гладко.

            Всичко изглежда логично до момента в който ми блокират ръцете... Ще трябва май да потренирам в студените дни на правата на Бояна...

            Коментар


            • #7
              От: Обратен завой с малка скорост (U-turn)

              Тъкмо снощи гледах едно видео за обратно завиване с голям мотоциклет,
              виктори вижън 1700,тегло 365кг,дължина 2.6 метра

              Последно редактирано от SIM; 06-12-12, 13:24.
              Kawasaki GTR 1400

              Linked brakes are designed for heating your seat,go round a corner,touch your rear brake pedal mid lean,shit yourself......heated seat---simple!!!

              Коментар


              • #8
                От: Обратен завой с малка скорост (U-turn)

                Да, на горното видео ясно се вижда положението на тялото - малко изместено навън от мотора и насочено по посока на завоя.

                Коментар


                • #9
                  От: Обратен завой с малка скорост (U-turn)

                  Първоначално публикуван от Sotislav Преглед на мнение
                  ..... Ще трябва май да потренирам в студените дни на правата на Бояна...

                  Тренировка му е майката да докато му свикнеш с баланса,и втория човек съшо трябва да знае да не се мести много,а да те остави ти да си караш мотора!

                  Ето нещо което ще ти е от полза.

                  Не е важно какво караш, а как го караш !

                  Коментар


                  • #10
                    От: Обратен завой с малка скорост (U-turn)

                    В такъв завой излизам с плъзгане на задната гума, така имам достатъчно обороти, съответно въртящ момент, за да не се притеснявам че ще трябва да стискам съединителя. А него в завой НЕ ГО ПИПАМ.
                    Пробвай първо сам с празен мотор. Като сте двама с багаж, няма да можеш да плзъгаш, но със същата техника ще преодоляваш завоя.
                    Много по-лесно е да завиваш, докато се движиш, независимо колко малък е радиуса, отколкото да тръгнеш и да завиваш.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Обратен завой с малка скорост (U-turn)

                      Първоначално публикуван от Ivan_J Преглед на мнение
                      В такъв завой излизам с плъзгане на задната гума, така имам достатъчно обороти, съответно въртящ момент, за да не се притеснявам че ще трябва да стискам съединителя. А него в завой НЕ ГО ПИПАМ.
                      Пробвай първо сам с празен мотор. Като сте двама с багаж, няма да можеш да плзъгаш, но със същата техника ще преодоляваш завоя.
                      Много по-лесно е да завиваш, докато се движиш, независимо колко малък е радиуса, отколкото да тръгнеш и да завиваш.
                      Абе, Ванка, малко повече чифта "топки" ще трябва да извадиш за да си плъзнеш задната гума на фибите на Стелвио или още по-добре на Тонтале с 800 м урва срещу теб, липса на ограда и насрещен трафик.

                      Soty, признавам си чистосърдечно, че имах същите тегоби на същото място (Стелвио), при същите обстоятелства (куфари до горе и втори човек). В интерес на истината след 3-тото минаване започнах да се чувствам много уверен. Не съм сигурен какво точно започнах да правя за да го препоръчам. Единстовеното, което ми направи впечатление беше, че си изнасям цялата тежест на степенката вътрешна за завоя, стъпвам изцяло на нея един вид и си изнасям тялото натам (което май съвпада с казаното горе).

                      P.S. Ааааа и да се научиш да уцелваш правилния момент на малко резичко подаване на газ, да изправиш мотора точно преди да си сурнал куфарите по пода, но пък не прекалено рано за да не отвориш завоя преди да си го взел (Може би Ванката имаше предвид точно това).
                      Последно редактирано от Ilarioncho; 16-12-12, 04:28.
                      Следващият път, когато умът ви витае, последвайте го! => www.smehurko.info

                      Коментар


                      • #12
                        От: Обратен завой с малка скорост (U-turn)

                        Абе с всеки мотор е различно усещането, съответно и изпълнението. Завои тип фиба по принцип си ги обичам, мотора някак си се вкопава в траекторията, а аз само си играя леко с газта. Виж, при обръщане на посоката на тесен път понякога правя и маневри, че африката си е бая голяма
                        Yamaha XT​M600E '98
                        Mazda 626 2.0 DITD '99 Estate

                        Коментар


                        • #13
                          От: Обратен завой с малка скорост (U-turn)

                          Търся спонсори за пътуване до Стелвио и няколко камерки
                          Там не съм ходил, но не вярвам да има завои, които и тук да ги нямаме. Е, може би са с по-добър асфалт.
                          Това с насрещния трафик винаги ме е плашило, признавам си. Особено след като един тир за малко да ми отнесе каската в Айтоския проход. А аз си карах доста вдясно в платното си.
                          Плъзгането се получава и без да го търсиш с едноцилиндров мотор, достатъчно наклонен в завоя.
                          Това, че африката няма необходимия въртящ момент в ниските, е друг въпрос

                          Коментар


                          • #14
                            От: Обратен завой с малка скорост (U-turn)

                            На Стелвио пътя е толкова тесен, че автобуси, камиони и бусове не минават от там. Само леки коли, мотори и велосипеди. Илийката Танчев има филмче от там, от камера на каската му, над половин час дълго как преминава през прохода. Добре се справя. Всички надмина по прохода. На места караше със 120 км/час с неговото БМВ 1200 ГС. Луд! Исках да го кача тук филма, но той каза, че още не го бил обработил. Като го нагласи ще го качим тука да се порадвате.
                            Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                            Златомир Попов - Forry

                            Коментар


                            • #15
                              От: Обратен завой с малка скорост (U-turn)

                              Нас ни валя яко дъжд, но видимост като слизаш от горе има. Поглеждаш на долу и: Натиснете снимката за да я уголемите

Име:019974836.jpg
Прегледи:1
Размер:60.8 КБ
ID:5435582

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X