Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Speedway/ Писта

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Speedway/ Писта

    Много голям интерес имам към този спорт, но не мога да разбера в такъв по-обобщен форум като този, защо не става дума за най-мъжкия спорт от мотоцитиклизма, няма никакъв интерес. Ако някой го интерисува нещо или разбира повече от мен, може да обменим опит.
    Последно редактирано от viki terzieva; 06-03-10, 08:01. Причина: Отрицателната частица "НЕ" се пише отделно от глагола - например НЕ мога

  • #2
    До: Speedway

    http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...E9%E4%F3%E5%E9 тука има малко. и на други места е писано... може би не си търсил на бг: спийдуей

    Коментар


    • #3
      До: Speedway

      Ако щете вярвайте за първи път със SPEEDWAY се сблъсках на последния кръг от ендуро шампионата в Шумен в краят на миналата година. Много малко видях (бяха три момчета, които завъртяха някое и друго кръгче между сериите на различните класове....), но това което видях силно ме впечатли....
      Дали в България има техен шампионат?
      0887 246718

      Коментар


      • #4
        До: Speedway

        В България няма техен шампионат, но имаме човек който е шампион в Румъния - Милен Манев.Напиши Милен Манев или speedway bg в гугъл и виж колко неща ще ти излязат.Има сайт специално за speedway-а в който има доста информация, но ще го видиш там.
        Иван Маринов
        Suzuki RMX 250 '92 - sold / Yamaha XTZ 750 Super Tenere '91 - sold / KTM EXC 250 2t '06 - sold
        ЕНДУРО ВАРНА

        Коментар


        • #5
          До: Speedway

          Първоначално публикуван от VaHk0_ Преглед на мнение
          В България няма техен шампионат, но имаме човек който е шампион в Румъния - Милен Манев.Напиши Милен Манев или speedway bg в гугъл и виж колко неща ще ти излязат.Има сайт специално за speedway-а в който има доста информация, но ще го видиш там.
          Ето сайта http://www.speedway.bg/ , а на времето да бяхте видяли Николай Манев какво правеше..., целия стадион в Т-е ставаше на крака на 4-тата му обиколка, а финала на задна го минаваше. Мотора му беше с англииски двигател Голдън и беше доста по добре от Явите, а по това време Милен Манев имаше едно моторче с двигател от симсон и в края на състезанието правеше по една обиколка , но просто този спорт загина в Б-я от липсата на финанси след закриването на ОСО.
          Сега друг виден състезател може да видите по мото-съборите на задна гума и да се слушат легенди за него, а именно Здравко Йорданов възпитаник на Търговишкия мото-стадион..

          ПП При ликвидирането на ОСО разпродаваха Явите по 50лв за мотор и който е запознат знае, че с такъв мотор може само ляв завой,гориво спирт-метил+рецин, а спирането с ботуши с оловни подметки..
          Чуквам първа, чуквам втора, а на трета палиме мотора: http://bit.ly/1Y4WCAk

          Коментар


          • #6
            До: Speedway

            Първоначално публикуван от spower Преглед на мнение
            Ето сайта http://www.speedway.bg/ , а на времето да бяхте видяли Николай Манев какво правеше..., целия стадион в Т-е ставаше на крака на 4-тата му обиколка, а финала на задна го минаваше. Мотора му беше с англииски двигател Голдън и беше доста по добре от Явите, а по това време Милен Манев имаше едно моторче с двигател от симсон и в края на състезанието правеше по една обиколка , но просто този спорт загина в Б-я от липсата на финанси след закриването на ОСО.
            Сега друг виден състезател може да видите по мото-съборите на задна гума и да се слушат легенди за него, а именно Здравко Йорданов възпитаник на Търговишкия мото-стадион..

            ПП При ликвидирането на ОСО разпродаваха Явите по 50лв за мотор и който е запознат знае, че с такъв мотор може само ляв завой,гориво спирт-метил+рецин, а спирането с ботуши с оловни подметки..
            Горивото е метанол а рицина се налива вместо масло

            Коментар


            • #7
              До: Speedway

              Първоначално публикуван от Rosen-shumen Преглед на мнение
              Горивото е метанол а рицина се налива вместо масло
              Метанол - известен още като дървесен спирт, метилов спирт
              Рециновото масло се ползва ЗА масло, а не вместо масло
              гориво спирт-метил+рецин (както колегата е написал) - си е дотатъчно вярно написано, макар че действително е по добре да се каже Метанол (Метилов Спирт) + рециново масло

              В момента има синтетични масла с по добри характеристики, които успешно заместват рециновото масло, но това е друга тема

              Като сме тръгнали да кажем и за Нитрометана, който пък се меша към горния бъркоч за повече мощност

              При Моделизма например (малките самолетчета, лодки, колички и тнт.) също се ползва Метанол. Като в последните няколко (сигурно над 10-20 ) години се ползват нитро двигатели (дават повече мощност), чието гориво е смес от Метанол, Масло и Нитрометан - като отношението на Нитрометана при тези двигатели достига до около 65% но най-често при количките е около 30%, а при самолетите около 15%. Маслото в горивото е около 10-20%

              Такова гориво се ползва и при Top Fuel драгстерите самоче отношението на нитрометана е доста по високо - 85%
              интересен факт е че самия нитрометан има по ниска калоричност от бензина например, но за горенето му е нужно много по малко кислород.

              Ето един интересен откъс от wikipedia относно нитрометана:

              Нитрометанът се използва за получаване на повече мощност в автомобилни състезания и по-специално при драг рейсинга.

              Той има много висока скорост на пламъка, което го прави подходящ за бързооборотни двигатели (8,500 – 10,000 оборота в минута), при които остава много малко време за изгаряне на горивото.

              Нитрометанът съдържа 52% кислород и може да гори при изключително богати смеси. Това е неговото основно предимство пред другите горива, от гледна точка постигане на по-висока мощност.

              Основния фактор, който ограничава мощността на един двигател е количеството въздух, което постъпва при всеки работен такт.

              За пълното изгаряне на 1 кг бензин е необходим 14.7 кг въздух, а за 1 кг нитрометан - само 1.7 кг въздух. Това означава че с едно и също количество въздух може да бъде изгорен 8.7 пъти повече нитрометан в сравнение с бензина.

              Калоричността на бензина е около 44 MJ/kg , а на нитрометана 11.3 MJ/kg. Въпреки това, ако един двигател вместо бензин изгаря нитрометан, неговата мощност ще нарасне 2.3 пъти. Това обаче може да стане само в специално проектирани двигатели, тъй като нитрометанът има много ниско октаново число и силна тенденция към детонации.

              Специално гориво съдържащо 85% нитрометан и 15% метанол използват драгстерите от клас “Top Fuel”. Такъв драгстер се ускорява от 0 до 500 км/ч за по-малко от 5 секунди, а мощността на двигателя е около 8000 к.с. За борба с детонациите в този случай се използват изключително богати горивни смеси - част от горивото служи за охлаждане. Затова от изпускателните тръби на такива драгстери могат да се видят пламъци.

              При обикновените автомобили нитрометанът може да се добавя към бензина с цел повишаване на мощността.

              Основното правило е: колкото повече нитрометан - толкова повече мощност. Тук възникват два проблема – нитрометанът почти не се разтваря в бензин и понижава октановото му число. За преодоляване на тези проблеми са разработени специални добавки - нитрометанът е смесен с химикали, които повишават октановото число и увеличават разтворимостта му в бензин. При добавяне на повече от 10% нитрометан трябва да се използват свещи с по-ниско топлинно число.

              Друго важно изискване е горивната смес винаги да бъде богата (колкото повече нитрометан добавяме – толкова повече гориво трябва да се подава към двигателя, за сметка на въздуха).

              В общи линии, при обикновените автомобили може да се добави до 20-30% нитрометан под формата на специална добавка, без да има опасност от детонации или други повреди по двигателя.

              Ето клипче на малка количка с двигател вървящ с метанол и нитрометан (за тези колчки 30-40 000 оборота/мин. са горе долу нормални стойности )



              А ето и как работи горивната помпа на Top Fuel драгстер (8000 коня си искат ядене )



              Ето и малко снимки по темата - от софийския speedway :

              Димитър Соколов на мотопистата в София 1941г. - незнам с какво гориво кара, не пише



              Последно редактирано от Jister; 10-03-10, 13:09.

              Коментар


              • #8
                До: Speedway/ Писта

                Значи в този пост ще разкажа малко повече за така наречения Трак Рейсинг, както и различните му разновидности

                Трак Рейсинг (Track Racing) - така се наричат мотоциклетните състезания, които се правят на овална писта. Има няколко вида Трак Рейсинг, като Спийдуей (Speedway) е най-често срещания.

                1. Спийдуей (Speedway) "Скоростно трасе" - Спийдуей рейсинг или Дърт трак (Dirt Track) се провеждат на овална писта, като покритието и най-често е от пръст или други хлъзгави, ронливи повърхности.
                Техниката на каране се състои в поднасяне на задната гума на мотора с цел да се намали скоростта преди завоя, като същевременно се пренася мощност на задното колело, което помага на мотоциклета да вземе завоя с висока скорост (power slide)
                FIM правилата за Спийдуей рейсинг гласят следните неща :
                Моторите трябва да използват за гориво - метанол, да имат само една скорост (предавка), минималното допустимо тегло на мотора без гориво да е 77кг. Трябва да се използват 4 тактови, 1 цилиндрови двигатели с 1 карбуратор и 1 свещ с максимален обем на двигателя 500cc. Трябва да има предпазители на движещите се части по двигателя, с допълнителен предпазител специално за веригата, както и специален дефлектор за пръстта която мотора хвърля нагоре при завой (дрифт), кормилото трябва да е между 650-850 мм. В Конструкцията на мотоциклета не трябва да е използван Титании, не трябва да се ползват непокрити керамични части, не може да се ползва телеметрия по време на състезанията (освен устройство за засичане на времената за обиколка), не може да се използват електронни компоненти за контрол на двигателя, не могат да се ползват спирчки от какъвто и да било вид, не могат да се ползват турбо или супер компресори.
                Състезанията се провеждат между 4 и 6 състезателя.
                Спийдуей състезанията се провеждат само в една посока - обратно на часовниковата стрелка - тоест моторите могат и са конструирани да завиват само на ляво Известна марка тук е JAWA




                2. Флаттрак (Flattrack) "Равно трасе" - Флаттрак състезанията са подобни на Спийдуей състезанията но при тях мотоциклетите могат да завиват и в двете посоки. Двигателите са 2 или 4 тактови, като при професионалните серии, 4 тактовите машини доминират. Могат да бъдат с 1 или няколко цилиндъра в зависимост от трасето. Мотоциклетите за Флаттрак имат предно и задно окачване, както и задна спирачка. Точно задната спирачка е основната разлика между Флаттрак и Спийдуей, тъй като наличието и, позволява да се използват различни техники при влизането в завой. Харли Дейвидсън е доста популярна марка за Флаттрак



                Интересен момент при Флаттрак състезанията е, че когато е възможно, състезателите прибират вътрешната си ръка зад табелката с номера, и лягат напред за да повишат аеродинамиката си. Което ги изправя пред предизвикателството да карат с една ръка при висока скорост.




                3. Грастрак (Grasstrack) "Тревно трасе" - Познато още като (Grassbahn) също се провеждат на равни овални писти, но за разлика от Спийдуей няма ограничение за броя на участниците. Също така трасето обикновенно е по дълго, като позволява достигането на по високи скорости. Мотоциклетите също са различни. Те имат 2 скорости, задно окачване и са по дълги. Грастрак мотоциклетите също са без спирачки, като само в Англия се кара Грастрак със спирачки тъй като това е изискване по правилата на ACU.



                4. Лонг Трак (Long Track) "Дълго трасе" - Също така е познато като (Sandbahn) и е вариант на Грастрак, който се провежда на трасета с дължина около 1000-1200 метра и скорости достигащи 140-160 км в час. Правилата и Мотоциклетите са същите като при Грастрак




                5. Айс Спийдуей (Ice Speedway, Ice Racing) "Ледено скоростно трасе" - Това е вид състезание произлизащо от Спийдуей, като състезанията се провеждат на трасета от лед, обикновенно с дължина между 260-420 метра, по посока обратна на часовниковата стрелка (На ляво, както при Спиидуей). Мотоциклетите имат сходна структура като тези за Спийдуей, като са с по дълго междуосие, и с по усилени рамки, но пак без спирачки . Тези състезания се делят на два класа - Клас с обикновенни гуми, и клас с Гуми с шипове. Шиповете могат да бъдат до 3см. дължина, като на предната гума има 90 шипа, а на задната между 200-500. Използването на шипове изисква допълнителна защита, като калниците достигат почти до земята. Поради Огромното сцепление което предотставят гумите с шипове, на мотоциклетите са им нужни 2 скороти. Техниката на каране при класа в който се използват гумите с шипове, се различава от всички останали видове трак рейсинг, тъй като задната гума не може да се поднесе. Вместо това състезателите накланят мотора настрани, до толкова че кормилото се плъзга по леда. Скоростите достигат до около 130 км/ч на правите и около 100 км/ч на завоите. тъй като техниката на каране е доста по различна от тази при останалите трак рейсинг, състезателите в Айс Спиидуей много рядко участват в друг вид Трак рейсинг.

                Снимка от класа без шипове на гумите



                А това е другия - с шипове, при който техниката е тотално различна



                Ето и Видео



                6. Шорт трак (Short Track) "Късо трасе" - Това е друг вид Трак Рейсинг, като трасето е от бетон който се полира и полива с течност за да се пързалят моторите, или от твърда и хлъзгава пръст. Конфигурацията е или както при останалите - само ляв завой, или с 1 десен завой като може да има и малък скок - тази конфигурация се казва ТТ track/course. Трасетата в повечето случаи са по къси от 800 метра. В Щатите тези състезания се провеждат най често на открито. Състезателите карат със стоманена подметка на левия ботуш, за да могат да го пързалят по твърдата повърхност.
                При Шорт трак е позволено да се ползва само задна спирачка, докато при TT Course (там където има десен завой и евентуално скок) е позволена и предна спирачка. Моторите са предимно модифицирани кросови мотори, като гумите които са позволени са Клас "C" (подобни на гумите за асфалт) Не е позволено да се ползват гуми с голям грайфер (таралежки ).



                Ето видео с ТТ course



                Onboard TT Course



                Други интересни неща

                В Япония например има Auto Race което е тяхната версия на Трак Рейсинг , като състезанията се провеждат на асфалт, тъй като през 60-те години е забранено да се провеждат на хлъзгава пръст, защото тогавашните законодатели са сметнали че е много опасно
                В тези състезания обикновенно се ползват 599 cc мотоциклети, с 2 скорости. Тъй като на асфалта сцеплението е голямо , техниката на каране е предмно накланяне на машината в завоя, а не пързаляне както при Спиидуей, приликите обаче са че и при Auto Race машините също няма спирачки. Лявата страна на кормилото при тези мотори е по висока от дясната, като това е с цел подобряване на управлението при завой.
                В спорта е вкарана възможността за залагания, като преди 1967 Якуза (Японската Мафия ) е била завзела този спорт, като състезанията са били нагласяни (печели тоя дето шефа е казал ). След 1967 Мотоциклетната Федерацията на Япония си връща обратно контрола, и въвежда правило, състезателите да стоят заедно на едно място, изолирани от външния свят, като не им е разрешено да ползват какъвто и да е вид комуникации (нещо като Big Brother) като това се прави с цел да се избегнат измамите и нагласянето на състезанията
                Състезателите освен истинските си имена често ползват прякори. Също така всеки един от тях е тренирал в официална школа по Auto Race, като тези с най-голям успех се подреждат винаги най-отзад на стартовата решетка. Абе Японска му работа





                Надявам се да ви е било интересно

                Ето един откъс от Fifth Gear където се сравнява Спийдуей Мотор с Кола



                А това е стар документален филм по темата който не съм гледал нo ми се струва доста интересен и мисля да го изгледам
                Eто първа част, другите са в youtube.

                Последно редактирано от Jister; 10-03-10, 17:55.

                Коментар


                • #9
                  До: Speedway/ Писта

                  БЛАГОДАРЯ !!!
                  Защо в България не е популярен този спорт във всичките му разновидности?

                  ПП Ако отговорът е - няма пари (просто не ми отговаряй).
                  0887 246718

                  Коментар


                  • #10
                    До: Speedway/ Писта

                    Леле филма който пуснах в предния пост е уникален!! Определено си заслужва да се гледа. Става въпрос за повечето, ако не всички мотоциклетни състезания от онова време (филма е 1971 г.)
                    Всичко е толкова първично и истинско, че направо не е за вярване, какви неща са правили по онова време и то само в името на спорта. Ункален филм!!!

                    Ето от тук можете да го свалите целия http://thepiratebay.org/torrent/3687...71_DVDRip_XviD

                    Коментар


                    • #11
                      До: Speedway/ Писта

                      Хм. толкова добре е написано и то от един човек.Рядко се срещат такива хора,прочетох всичко с голям интерес.Аз имах няколко такива мотори но след като нямам време да ги карам ги продадох.Даже един от моите мотори стана 2ри в Търговище миналата година/мисля,че беше/.Кара го Чавдар.
                      Единия не беше каран в новото време и си беше зареден от комунизма.Това което казваш,че е смес в рамката беше доста клеясало но след нагряване изтече всичко,мерише яко на рецин.Така в първо време го карах само с рицин но ми излизаше доста скъпо и го подкарах с масло за моторите.Метанол си купувах от един магазин за епруветки тук в Шумен на етикета пишеше 98процента метанол и 2 пр. некви др. примеси които сега не се сещам.Един път не ми стигна метанола да си довърша обиколките и налях на 1,5л. метанол 0,5л. бензин и въобще не запали изгоря ми свеща.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Speedway/ Писта

                        Първоначално публикуван от Jister Преглед на мнение
                        Леле филма който пуснах в предния пост е уникален!! Определено си заслужва да се гледа. Става въпрос за повечето, ако не всички мотоциклетни състезания от онова време (филма е 1971 г.)
                        Всичко е толкова първично и истинско, че направо не е за вярване, какви неща са правили по онова време и то само в името на спорта. Ункален филм!!!

                        Ето от тук можете да го свалите целия http://thepiratebay.org/torrent/3687...71_DVDRip_XviD
                        Много благодаря за подробната информация и за филма! Наистина си заслужава да се гледа.
                        Поздрави!

                        Коментар


                        • #13
                          До: Speedway/ Писта

                          Филма е УНИКАЛЕН!!!!
                          НЕ ГО ПРОПУСКАЙТЕ!!!
                          К. Кулев

                          Коментар


                          • #14
                            До: Speedway/ Писта

                            Поздравявам колегата който е пуснал последното филмче,просто се изкефих максимално.Това са уникати и са старахотни.
                            Живейте и вярвайте в това в което не вярвате. Обичам природата и нейните красоти.
                            0887 543 312 ,Land Rover Discovery 300 Tdi, КЛИМАУТО АВТО КЛИМАТИЦИ И ДИАГНОСТИКА.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Speedway/ Писта

                              Милен Манев с много добро представяне в италианския шампионат, който е един от водещите в света!

                              Поздравления за нашия пистаджия!

                              Ето цялата статия - http://sportni.bg/?tid=40&oid=2543195&cid=2625

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X