Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Зарядно за акумулатор ???

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Зарядно за акумулатор ???

    С този сняг при мене само тъпотии са ми в главата. Това лятото няма как да се случи.
    Та имам две зарядни, които ползвам да си поддържам акумулаторите. Едното е лидълско от старите без дисплей, другото е Бош С3. И двете имат опция за зареждане на мотоциклет.
    Имам и една джаджа, която мери волтажа на батерията.
    Така изглежда зарядното от лидъл:
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:lidl.jpg Прегледи:0 Размер:136.6 КБ ID:6985782
    Днес реших да закача зарядното на Бош и това е с него:
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:bosch.jpg Прегледи:0 Размер:101.5 КБ ID:6985787
    Ясно се вижда на графиката, че към 4 часа закачих Боша.
    Та питането ми е това почти 14.8 волта не е ли малко много за поддържане на акумулатор?

  • #2
    За подържане дълго време е много.Това е напрежение за пълно зареждане, което предполагам с течение на времето ще спадне до около 13.8 като обикновено се следи тока на зареждане, и когато спеадне под зададена стойност превключва на подържане около 13.8
    А лидълското няма да зареди на 100% акмулатора,ако напрежението е до 13.9 в най-високата си точка
    Нямам нито едното от тези зарядни и не бих си ги купил.
    Панайот Бърдарски
    0887 60 77 22

    Коментар


    • #3
      Акумулатора е зареден. И двете зарядни дават индикация, че е зареден и са в режим на поддържане. Аз откачих едното зарядно и закачих другото. В момента падна на 14.6 волта

      Коментар


      • #4
        Провери дали бош-а няма режим за подържане или поне режим за малък акумулатор.
        Както е писал Паната първата графика е ОК да го оставиш така вкючен с месеци.
        Долната - не е.
        Враг усраине

        Коментар


        • #5
          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Bosch C3.jpg
Прегледи:508
Размер:31.6 КБ
ID:6985798
          Това е Боша. Режима за малък акумулатор е нарисуван като мотоциклет, над индикацията за 12В долу вдясно. В момента е на този режим и свети вляво индикацията ОК, което означава, че акумулатора е зареден и е в режим поддръжка.

          Коментар


          • #6
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Screenshot 2025-01-20 204617.png
Прегледи:505
Размер:345.7 КБ
ID:6985801

            Виж тук - режим 2.
            Враг усраине

            Коментар


            • #7
              Ни едно от тия зарядни не мери температурата на акумулатора. Между -10 и +20 градуса компенсацията е към 1.5V за киселинен. Съвсем отделно е вида на акумулатора и неговата големина.

              Ама...за толк'о пари, толк'о кюфтета.
              Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
              Вальо. О888 557Ч7Ч
              Silverado 1.3 i

              Коментар


              • #8
                Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
                Ни едно от тия зарядни не мери температурата на акумулатора. Между -10 и +20 градуса компенсацията е към 1.5V за киселинен. Съвсем отделно е вида на акумулатора и неговата големина.

                Ама...за толк'о пари, толк'о кюфтета.
                Така си е. Макар че при сегашните цени на акумулаторите,всяко баене, магия и придържане към строги стандарти е леко безмислено.
                Зареждам само ако не запали мотора или колата. Всичко друго ми е леко извън интереса...вече
                Панайот Бърдарски
                0887 60 77 22

                Коментар


                • #9
                  Идеален си

                  купуваш свестен AGM,възможно най-големия който можеш да събереш в мотора,включваш му Боша и си ти,ще го зареди и подържа,на третата година сменяш така или иначе или поне аз така правя
                  TOYOTA SEQUOIA ‘11
                  W140 S420 '99

                  Коментар


                  • drukman
                    drukman коментира
                    Редактиране на коментар
                    Баш. И аз така, само дето го сменям като започне да се глези. При мен не е лодка.
                    ПП Оня ПроМаринер, който ми изпрати преди години продължава да работи. Благодаря.

                  • BENZBOSS
                    BENZBOSS коментира
                    Редактиране на коментар
                    И при мен не е лодка,там са на поне 5 години

                    На мотора на 2-3 макс,имам макина която показва волтажа,като почне малко да го клати и батерията на боклука,не чакам да бутам,дърпам,спирам на баирче…..дърт съм вече за тия неща

                • #10
                  Да дам отчет, заряда се закрепи на 14.4 колкото е според ръководството. Явно е така направено в началото да е малко повече от 14.4.
                  Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Bosch C3_1.jpg Прегледи:0 Размер:92.7 КБ ID:6985848

                  Коментар


                  • KingofROAD
                    KingofROAD коментира
                    Редактиране на коментар
                    С какъв прибор го мериш? ако не е тайна.

                • #11
                  Мацнатото червено е момента в който си сменил плод-зеленчуковото зарядно с бош-а ли?

                  Натиснете снимката за да я уголемите  Име:image_947560.jpg Прегледи:0 Размер:55.6 КБ ID:6985942

                  Ако е така пак намирам първото за по-подходящо да го закачиш на мотора и да го оставиш така цяла зима.
                  Но и аз не правя вече такива неща.
                  Колкото изкара - толкова.
                  Предвид разхода, който излиза през ауспуха една пиклива баКтерия не е никакъв фактор

                  Иначе мерилката вероятно е от онези мацъцки дето се закачат на клемите и ги гледаш през синьо зъбче?

                  Аз ползвах и все още при нужда едно доста по-нафтово и допотопно уредче - PowerLog 6s



                  Естествено не стои винаги на едно място а където и когато се наложи да се наблюдава.
                  Тая снимка е когато карах с литиев акумулатор и модифицирано реле за него.
                  Та и през тая простотия с литиева батерия преминах но не съжалявам.
                  Понеже иначе нямаше да разбера колко голяма е.
                  Враг усраине

                  Коментар


                  • ИВАН НЕДОКЛАНОВ
                    ИВАН НЕДОКЛАНОВ коментира
                    Редактиране на коментар
                    И хондата ли влиза в тая схема с излизането на средства от аспуха

                  • Esper
                    Esper коментира
                    Редактиране на коментар
                    Кара ли се е неизбежно, аку е онда

                • #12
                  Аз нещо не вдявам. Тая графика ми иде сложно или зареждаме с 14+V повече от 18 часа? Колкав е тоя акумулатор?
                  За ток нищо не пише а половината от процеса е по-добре да се контролира по ток.
                  Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
                  Вальо. О888 557Ч7Ч
                  Silverado 1.3 i

                  Коментар


                  • dancoo
                    dancoo коментира
                    Редактиране на коментар
                    Джаджата не мери ток, само напрежение. Тока трябва да е някакъв много мижав когато мине на режим поддръжка.

                  • KingofROAD
                    KingofROAD коментира
                    Редактиране на коментар
                    Каква е джаджата, ако не е тайна?

                • #13
                  Първоначално публикуван от Esper Преглед на мнение
                  Мацнатото червено е момента в който си сменил плод-зеленчуковото зарядно с бош-а ли?
                  Точно така.

                  Коментар


                  • #14
                    14.6V ще утрепе акумулатира гарантирано ако остане така, без значение какъв е.
                    Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
                    Вальо. О888 557Ч7Ч
                    Silverado 1.3 i

                    Коментар


                    • KingofROAD
                      KingofROAD коментира
                      Редактиране на коментар
                      Зарядното може да има температурна корекция. По-модерните имат...

                  • #15
                    Пък аз като един голям дразнител виждам, че два пъти се задава въпроса - каква е тази джаджа с която се гледа напрежението, и двата пъти глас в пустиня.
                    Което говори много за автора на темата...в не добър смисъл
                    И което означава че не е нужно да му се обръща повече внимание, поне според моите разбирания за коректност!
                    Панайот Бърдарски
                    0887 60 77 22

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X