Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Стартиране с бустър / зареждане

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Стартиране с бустър / зареждане

    В плановете ми е напролет да изкарам да удобно място букса през която както да зареждам акумулатора така и да подавам бустерен ток при нужда за стартиране.
    И за други цели ще се използва но не това е темата.
    Причината е, че батерията е под седалката а тя не се сваля никак лесно.
    Особено на път и с багаж.

    За зареждане и другите цели и в момента си имам конектор но ще го заменя защото искам при нужда там да закачам и бустер.

    Букси и кабели се намират всякакви обаче искам да бъде сравнително стандартна такава за да няма нужда от преходи към обичайните формати.
    Трябва да бъде водоустойчива и това парче инсталация заедно с конектора да издържат на пиков ток.
    След ровене къде ли не се спрях отново на така нареченото SAE:

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Screenshot 2024-12-31 171101.png Прегледи:0 Размер:110.1 КБ ID:6983889

    Това конкретно даже го имам но не става за стартиране защото кабелът вътре въпреки солидната си визия е 1 квадрат.
    Максималното, което успях да изровя на този стандарт конектор е от пещерата с AWG10, което е 2.5 квадрата:

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Screenshot 2024-12-31 171250.png Прегледи:0 Размер:122.2 КБ ID:6983890

    Предпазителят ще го сменя с 25-30А - мисля, че виждах такива в този корпус.
    Знам, че това е порно но говорим за пиково натоварване и то веднъж на високосна евентуално.
    През останалото време ще тече 1-2А макимум и то пак сами от време на време.
    Дори мога да махна изцяло предпазителя и да сложа подходящ за такива токове.
    А мога и изобщо да не слагам никакъв!

    Та се чудя дали това парче кабел 30 санта макс + тая букса между батерията и щипките на бустера ще бъде ОК за аварийно стартиране?
    Има и други проблеми с китайщината но те са преодилими.
    Просто я няма тая букса с по-дебел кабел.
    Съответно и само букса на която да запоя 4 квадрата не намерих.


    Виждал съм някъде моторджийски кабели за ток но не съм заглеждал с какво сечение са.
    Видимо не бяха като за кола освен това бяха към 2 метра.

    И да кажа, че говорим за двигател ПОД 650 кубика.
    По спомении съм мерил ток при стартиране и ако не се лъжа беше много далеч от споменатите горе токове.


    Зимна тема, не мога да експериментирам в тая насока
    Враг усраине

  • #2
    Я виж Noco какво имат по въпроса.
    Аз ползвам тяхна зареждачка и съм доволен.
    Ако харесаш нещо и го има при акумулаторджиите на сливница може и да му измислят една промо цена като за мен,че пазарувам редовно.
    Няма страшно в умирачката...
    Страшното е да си жив!...

    Коментар


    • #3
      Пак аз - имам 3 НОКО,2 Шумахер,3 Гоглоо и около 6 малки Мото Моушън или там как им викат,малките са само зареждачки,другите са бустъри или ммммс шут палят 400коня осмак на батерия 7 волта. НОКО имат преходник от тяхната букса към SAE,имат от тяхната букса кум запалка / че аз имам една в багажника на комбито вързана директно към батерията му / имат и щипки

      SAE което да държи на пусков ток няма да намериш,става за зареждане на умряла батерия или да я държиш на зареждачка в гаража зимата,да му подадеш ток да запали няма да стане с тия кабелчета.

      Дръпни си точки за даване на ток - батерия - дебел кабел - плюс и минус на лесно за екшън място. Към тях вече можеш да вързваш и фарове през реле,тромби,зареждачки,подгрев седалки……..10 долара,държи 150 ампера поне,лесно се монтира и за даване на ток само трябва да се надупиш.

      Аз идеята ти я знам и минах през нея,търсих какво ли не в тукашните магазини,Амазон,Морския магазин ……..и курец,моята седалка обаче лесно се маха и си нося един Шумахере така да имам.Всички други мотори са със SAE кабели по тях,да си стоят на зарядка постоянно.


      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_3498.png
Прегледи:298
Размер:420.8 КБ
ID:6983914 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_3499.png
Прегледи:299
Размер:375.8 КБ
ID:6983913
      TOYOTA SEQUOIA ‘11
      W140 S420 '99

      Коментар


      • #4
        Аз SAE-то не го харесвам. От години си ползвам XT60, XT90 и XT150. Ако ти трябват по- големи токове вече минаваш на Андерсън букси, там има до 450А ток.

        Коментар


        • BENZBOSS
          BENZBOSS коментира
          Редактиране на коментар
          Верно е ма повечето зареждачки идват на SAE,а като комбинира и блок за зареждане на телефон,таблет,Кардо или какво да е на УСБ и онова идва на SAE

      • #5
        SAE верно не е много за харесване но е адски универсален.
        Груб, непретенциозен е и работи задоволително в кофти среда.
        В прах, кал и вода ХТ и Андерсон повер пулетата не им е добре, нежни души са.
        Въпреки, че електрически са много по-конектори от каруцарското SAE.

        Като ми обърнахте вниманието към noco разгледах пак по-подробно какво имат.
        Знам за марката но нямам никакви техни неща.

        Оказа се, че те имат точно това, което търся:

        https://no.co/gbc007

        Към него директно може да включи техен бустер, какъвто аз нямам.
        Или друг някой със самоделни кабели.

        Имат и преход от това към SAE:

        https://no.co/gc009


        Ще свърши работа тази конфигурация въпреки, че точно такъв преход от нещо нестандартно към стандартно ми се искаше да избегна.
        Просто шибаните преходи се губят и когато трябват много често са в липса!

        Иначе за буст с тяхно устройство е удобно така, без щипки.
        Ръг и тръг но това се налага толкова рядко, че изобщо не си струва коментара.
        Много по-важно е да бъде удобно за използване през цялото останало време, демек останалите 99.9%!

        Може да се направи така, ще помисля над този вариант.
        Няма да бъде скъпо освен ако не се стегне до купувате на техен бустер или зарядно.
        Но това изобщо не е задължително особено като човек вече си има някакви!

        Враг усраине

        Коментар


        • BENZBOSS
          BENZBOSS коментира
          Редактиране на коментар
          Така си връзваш запалването само за тяхно зарядно или бустър,аз на пътя ток пак не мога да ти дам с кабели или щипки,не можеш и да даваш ток на съседа по борче колко и да ти се иска,а с изваден + само кабел ти трябва,какъв да е дебел кабел от каквото искаш до каквото искаш 12 волтово

        • Esper
          Esper коментира
          Редактиране на коментар
          Прав си, с такъв вид proprietary букса на терен е ограничаващо.
          Нито може да даваш нито да вземаш ток ако не си носиш кабели със същата букса от едната страна.
          От другата - щипки.

          То аз точно това възнамерявам да направя даже да се спра на вариант със SAE.

          Той бустера вкъщи също е на стандартни щипки та такова кабелче ще бъде нужно дори за там.

        • BENZBOSS
          BENZBOSS коментира
          Редактиране на коментар
          Аз не мисля какво имам аз,че аз имам всичко ма не ми се носи всичко пък и стигне ли се да е нагъзено положението последното което искам е решение с 8 условия.

          Искам да ползвам каква да е зареждачка къде ли не и като ми трябва ток всеки шушляк да е в състояние да ми даде. Е сега съм на ски с комбито,имам 10 метра 2 гейдж кабели на щипки,бустър който пали 12 литра дизел,втори бустър който пали 4 литра бензин и НОКО зареждачка в багажника,имам и SAE към батерията на комбито изведен до левия фар,имам и кабел от запалка към SAE - да си зареждам батерията на кросовия в пустинята. Имам и 50 фита кабел който мога да включа към иняъртъра на комбито,400 вата май беше макса там.
          А представи си,че минавам покрай теб,ти му се кумиш и няма ток,спирам аз и……..сваляй сега багажа и седалката вместо просто да го запалим за 10 секунди……..е няма да си пич

      • #6
        Слушай Боса, стартерните(бустърите) са със щипки в най общия случей така че тази червената букса с болта от неговия пос на удобно място изолирана от корпуса и от там кабел до + на акумулатора.( същата квадратура като от акумулатора до стартера) Минуса на бустера (щипката) е къде да е хванат по рамата не се заигравай с куплунги и капачета.......
        0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

        Коментар


        • BENZBOSS
          BENZBOSS коментира
          Редактиране на коментар
          Баш

          Защото така вече не разчиташ само на твоята зареждачка ми на кой да е кабел от какво да е

      • #7
        Първоначално публикуван от dancoo Преглед на мнение
        Аз SAE-то не го харесвам. От години си ползвам XT60, XT90 и XT150. Ако ти трябват по- големи токове вече минаваш на Андерсън букси, там има до 450А ток.
        Подържам Данчо, за ЕксТи конектори.

        Миро,
        Конектори за Соларни панели, те са за 6квадрата кабел и са водоустойчиви и ги има навсякъде + кабела за солари е УВ устойчив, за тази дължина 6 квадрата може би ще устиска палене ако терминирането е читаво направено.
        Бъдете живи и здрави!

        Коментар


        • #8
          Той може и да не се заиграва ама аз бих.
          Най-малкото имам Noco G1100 на което вече съм извел кабелчето където му е мястото да си го припомпвам като не се кара.
          Въпреки,че на тенерето е практически удобно да му махнеш седалката и да му дадеш ток.
          Ако го натовариш с багаж обаче става друго и тогава е добре само да извадиш бустера от багажа и да го боднеш на буксата.
          Отделно,че видях функцията на някои от нокотата да се зареждат през юсб и да подават през юсб.
          Но вече си е според зависи какво ще купи човек.
          Няма страшно в умирачката...
          Страшното е да си жив!...

          Коментар


          • #9


            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_3501.png
Прегледи:252
Размер:532.1 КБ
ID:6983942

            2 от тия които имам,НОКОто е големичко,дебело,тежи и струва 150 кинта,е пали 7 литра или така казват,иска си неговата букса.

            малкия долу SL1327 струва 69 кинта в момента,спокойно пали кола с тройна кубатура на най-големия мотор който имам,плоско като телефон,извод на USB, показва колко е заредено и е с нормален размер щипки.

            НОКО тънко и малко няма,все ги правят едни които влизат под седалката ма на комбито.
            TOYOTA SEQUOIA ‘11
            W140 S420 '99

            Коментар


            • #10
              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_3447.jpeg Прегледи:0 Размер:552.6 КБ ID:6983944

              Гледай тука - червено/черния кабел е зареждачката на SAE букса,или е 1 ампер или 0.8,няма значение,тя подържа батерията жива,включва се към кабел директно към батерията, като вадя мотора изключвам от зареждачка и включвам към блокчето с USB входове,оная хуйня в която влиза оранжевия кабел.Това е стара снимка за майтап,в момента съм с 2 блока за зареждане там - телефон,антирадар,хуйнята за налягане на гумите и Гармин ИНРИЧ включени постоянно,ако съм си играл с Шумахера предната вечер / осветявал е лагера 4 часа примерно / го зареждам и него на ход

              ток мога да взема и мога да дам на всичко живо,с бодлива тел ако трябва

              ако си егоист обаче им го набий с букса на НОКО,никой друг няма да има такава на пътя,мамицата им
              TOYOTA SEQUOIA ‘11
              W140 S420 '99

              Коментар


              • #11
                Ще взема и аз да поопъвам малко кабели.
                Засега само съм дръпнал заводското кабелче за зареждачката на нокото.
                Няма страшно в умирачката...
                Страшното е да си жив!...

                Коментар


                • #12
                  https://motopowers.com/collections/battery-chargers

                  Е такива ползвам за зареждане,някои са под 1 ампер,зарежда и 100 ампера батерия,бавно ма я зарежда напълно,струва 2 кутии цигари,идва си със SAE кабел,на КТМа даже имам 2 - единия води към фара на мотора и го ползвам за УСБ зареждачка,другия е до задния калник,че ми е лесно да го включвам даже като е завит мотора със задник към мен.

                  АБСУРД да го паля с това,кабелчето я издържи 15 ампера я не,с бушон ако скъса някъде
                  TOYOTA SEQUOIA ‘11
                  W140 S420 '99

                  Коментар


                  • #13
                    Първоначално публикуван от дядо владо Преглед на мнение
                    Слушай Боса...
                    Тези терминали с болт са разточителни и излишни.
                    Говорим за мотор, трудно ще се намери подходящо място за монтиране и не на последно място става въпрос за хипотетичен пик от около 30А макс.
                    Иначе и бързите връзки за кабелите на електрожените ще станат но не е нужно в случая.

                    Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение

                    Подържам Данчо, за ЕксТи конектори.

                    Миро,
                    Конектори за Соларни панели, те са за 6квадрата кабел и са водоустойчиви и ги има навсякъде + кабела за солари е УВ устойчив, за тази дължина 6 квадрата може би ще устиска палене ако терминирането е читаво направено.
                    MC4 се казват, имах намерение да ги ползвам точно за същото преди време и дори купих десетина броя от една фирма, която ми е на чеп място от офиса.
                    На живо се оказаха БРУТАЛНО големи и груби, отказах се от идеята веднага като ги хванах в ръка.
                    На снимка и по данни изглеждат супер но реално за целта не са подходящи.




                    Този кабел за BOOST на NOCO за сега ми изглежда най-близко до търсенето.
                    Обаче се зачетох в описанието:

                    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Screenshot 2025-01-01 194132.png Прегледи:0 Размер:190.8 КБ ID:6983961

                    Кабела им завършва на някакъв proprietary connector за директно включване само на техен бустер.
                    Нищо друго не може да се полза.
                    След това следва адаптер към нещо наречено X-Connect за да може да се включи на същото място пак техно зарядно.
                    Според мен пак е proprietary букса но за техните зареждачки.
                    Това дето е сложил slatanic е баш такова.
                    След този адаптер трябва да сложа втори последователно за изляза на нещо нормално и стандарно като SAE.

                    Чак към SAE вече мога да ползвам ток за разни крайни неща в движение.
                    Звучи ми като пълен абсурд возя това "влакче" при това нямам нито бустер нито зарядно на NOCO.
                    В кутията по-долу има кабели и преходи от/към поне 3 различни стандарта и нямам намеренение да вкарвам там още 2 други



                    Друг вариант е да изведа втори, отделен порт само за евентуално стариране с бустер.
                    Но и това е краен вариант, до който предоичитам да не стигам.

                    Ше мисля над друго решение базирано на съществуващото оборудване и по възможност една булса за ВСИЧКО.
                    Почти съм сигурен, че пиновете на SAE ще са достатъчни, трябва ми сами по-голямо сечение на кабела към нея!

                    Враг усраине

                    Коментар


                    • #14
                      Ако го намериш това свиркай макар,че тогава трябва да преправям и кабели сък SAE букса и му се губи малко смисъла при мен
                      TOYOTA SEQUOIA ‘11
                      W140 S420 '99

                      Коментар


                      • #15
                        Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
                        Ако го намериш това свиркай макар,че тогава трябва да преправям и кабели сък SAE букса и му се губи малко смисъла при мен
                        За сега няма промяна - намирам SAE с максимум 10AWG.

                        Минава ми през ума вариант в който да изрежа с макетен нож гумата на някое китайско SAE.
                        Толкова колкото да стигна до мястото с кербовка на кабела към пиновете.
                        После махане на тънкият кабел и запояване на нов 4 квадрата.
                        Накрая заливане с някакво епоксидно лепило.

                        При теб след като седалката е с механизъм и се сваля лесно всичко това е напълно излишно.
                        Ти можеш да хванеш щипките на всеки бустер директно на клемата при нужда.
                        То и аз мога но ще ми трябват инструменти и ще загубя да кажем половин час!


                        Враг усраине

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X