Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Поредната хранилка на КАТ - >4мм грайфер

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Поредната хранилка на КАТ - >4мм грайфер

    ЗДвП
    Чл. 139. (1) Движещите се по пътя пътни превозни средства трябва да бъдат:
    1. технически изправни;

    4. (нова - ДВ, бр. 101 от 2016 г., в сила от 21.01.2017 г.) с гуми, предназначени за зимни условия, или с гуми с дълбочина на протектора не по-малка или равна на 4 mm през периода от 15 ноември до 1 март.
    НАРЕДБА № I-45
    Чл. 5. (3) (Предишна ал. 2 - ДВ, бр. 21 от 2006 г., изм. - ДВ, бр. 94 от 2009 г., изм. - ДВ, бр. 67 от 2012 г.) При регистрация звената на МВР извършват необходимите проверки за:

    4. техническата изправност на превозното средство и неговото комплектоване.
    Зимата е сезонът, в който "се купува мотор".
    Правите си договор и имате едномесечен срок да отидете в КАТ по местоживеене, за да го прехвърлите. И тук греда - мерят дълбочината на протектора, пишат фишове за 50лв и спират от движение. При все, че моторът е закаран с бус и не е минал и метър на собствен ход. При възражението ми отговора беше "Няма да ти го регистрираме без фиш, ние спазваме закона".
    И не само аз съм изгорял, всички посетили КАТ-Варна с мотор в зимния период(без ендурата). Зимни или не, искат 4мм, въпреки че в закона пише зимни ИЛИ 4мм.
    И тук идва парадоксът: грайферът на чисто нова асфалтова гума е под 4мм. В КАТ знаят за това, но хич не им пука и пишат фишове на всеки, дръзнал да се яви при тях в зимния период. Говорих с началника на звеното, вдига рамене и повтаря мантрата, че спазва закона. Ако си настоятелен, като мен, те пращат и на комисия, да си отвисиш цял ден.
    Последно редактирано от Ivan_J; 21-01-20, 08:33.

  • #2
    Първоначално публикуван от Ivan_J Преглед на мнение
    ЗДвП


    НАРЕДБА № I-45


    Зимата е сезонът, в който "се купува мотор".
    Правите си договор и имате едномесечен срок да отидете в КАТ по местоживеене, за да го прехвърлите. И тук греда - мерят дълбочината на протектора, пишат фишове за 50лв и спират от движение. При все, че моторът е закаран с бус и не е минал и метър на собствен ход. При възражението ми отговора беше "Няма да ти го регистрираме без фиш, ние спазваме закона".
    И не само аз съм изгорял, всички посетили КАТ-Варна с мотор в зимния период(без ендурата). Зимни или не, искат 4мм, въпреки че в закона пише зимни ИЛИ 4мм.
    И тук идва парадоксът: грайферът на чисто нова асфалтова гума е под 4мм. В КАТ знаят за това, но хич не им пука и пишат фишове на всеки, дръзнал да се яви при тях в зимния период. Говорих с началника на звеното, вдига рамене и повтаря мантрата, че спазва закона. Ако си настоятелен, като мен, те пращат и на комисия, да си отвисиш цял ден.
    Няма ли вариант да си нарежеш грайфера,колкото да мине КАТ? На мотор даже не трябва да се сваля гумата.
    Hyundai TERRACAN J3 2,9 CRDI 200HP 2" lifted on 31" Cooper Discoverer AT3 4s
    Ford Fiesta 1.4 Tdci

    Коментар


    • #3
      Би трябвало да можеш да прехвърлиш повредено МПС, без да минаваш преглед "на канал". Тъй или иначе го минаваш, може напролет.
      Ако отворя подобна тема тука, получавам: "хем си неизряден, хем отворил уста като хипопотам".
      Наскоро си го избрахте същия кмет, няма са оплаквате сега! Да ви е честит, че и вашия язовир е на привършване, до колкото чувам.
      При най-много полицай на калпак в ЕС - нормално е да бичат най-много простотия. Те друго не знаят, а и партийната касичка самА не се пълни!
      Ех, по белия свят... регистрационните номера си ги плащаш и остават твоя собственост. Завещават си ги от баща на син.
      Тука си ги плащаш, и са държавна собственост. Дори си отварят устата да ги сменям след смяна на постоянен адрес, нищо че МПС и собственикът е все тоя.
      И канал не минават "белите" за щяло и нещяло, и документите си плащат и получават по пощата...
      Аз си вземах почивен ден, че да им е удобно на куките, нищо че са колкото средно голям град в БГ. Презорени са. И дето приемат документите са в нещо като палатки на цигански катун. В средата на нещо като катакомба. Компютри - 486, с черно-бели монитори, и защитно стъкло отпред. Екскурзия в миналото. Не стигат парите.
      Последно редактирано от ikirov; 21-01-20, 11:27.

      Коментар


      • ikirov
        ikirov коментира
        Редактиране на коментар
        Аз не казвам, че не е по закон. Пиша, че се правим на по-големи католици от Папата, пък насреща и магистралите ни са като разбит междуселски път. И не ги е срам да прибират глоби за това.
        Една от основните причини да не си подновя стария дарак - тия няколко дни търчене по чантаджии ме вбесява и ми пречи да си върша моята работа. Един ден ходя до нотариус. После подавам документи в КАТ, другия ден на канал, после у данъчното за прехвърляне... Може да ти изгори половината годишна отпуска, за да станеш горд собственик на нечий скрап. Парите отделно. Уж свободно движение на стоки, ама отиват към 300 лева такса до таксичката, и такса банков превод!
        Още повече ме вбесява като гледам англичаните как внасят коли от америка, сменят половината ходова част, сменят двигател, слагат си рег. табели наследство от Тати, и си свиркат. Ако колата е над 25 годишна са освободени и от данък!
        Тука и за американски мигачи се ходело до Технотест до колкото знам, а не дай Боже да сменяш двигател! И разбира се, от 800 лева нагоре за партийната касичка, навръз другото!
        Последно редактирано от ikirov; 21-01-20, 12:44.

      • siem
        siem коментира
        Редактиране на коментар
        Тия и много подобни проблеми се решават на пл. "Народно събрание" 1

      • ikirov
        ikirov коментира
        Редактиране на коментар
        Решаваха се есента миналата година. Сега вече мандалото лопна, и сте на воден режим! Аз и за бензинов агрегат се оглеждам, очаквам и режим на тока. По нашия край токът спира всеки ден. Сутрин за около 10-тина минути, и понякога вечер за по около час. Няма ветрове, няма поледици, и пак спира.
        На ТЯХ не им пука имаш ли ти кво да дишаш!

    • #4
      Темата не е "Как да изхитрим КАТ" или "Как да прескочим закона", а за предупреждение към тези, които са решили да си купуват мотор през зимния сезон. Можех и кросови гуми да му сложа, не е там въпроса.

      Коментар


      • #5
        Според мен темата трябва да е и червена лампа към тези които ги мислят тези закони.
        Щом на нова гума грайфера е под 4 мм-значи има недомисляне, трябва да се оправи. Тази информация би трябвало да се подава нагоре от самия КАТ, но те са си държавни служители, та чакай да свършат нещо доброволно...
        Има ли желание-има и начин!

        Коментар


        • IvanIvanovi
          IvanIvanovi коментира
          Редактиране на коментар
          а зимна ли е тази нова гума?

        • ikirov
          ikirov коментира
          Редактиране на коментар
          А зимна гума за мотор има ли?

        • s_s1
          s_s1 коментира
          Редактиране на коментар
          ikirov Има и то доста видове, включително и с шипове.

      • #6
        Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
        Тази информация би трябвало да се подава нагоре от самия КАТ, но те са си държавни служители, та чакай да свършат нещо доброволно...
        Вероятно повечето колеги могат да споделят реални случки от близка среща с КАТ бюрокрацията! Няма и няма да има управия с тях -иначе им е лесно да излязат с претенции.

        Коментар


        • #7
          На тях това им е работата-да няма оправия с тях. Ако всеки се оправя-няма да е полиция.
          Друг е въпросът, че регистрацията трябва да няма общо с КАТ, ама един ден и това може да се случи.
          Има ли желание-има и начин!

          Коментар


          • petkov_bb
            petkov_bb коментира
            Редактиране на коментар
            Друго имах предвид,ама...........да не давам примери.

            (Нека се доближат по манталитет и достоинство с европейските си колеги за да спечелят уважение -за момента доминира милиционерската измекярщина и посредствен тарикатлък!)

        • #8
          Докато регистрациите се правят в КАТ, там непрекъснато ще се скача от хранилка в хранилка. Мнението ми тук е последователно в последните 15 години-тези не трябва да се занимават с нищо друго, освен с контрол на движението и административни наказания. С нищо друго.
          Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

          Коментар


          • #9
            Викаш регистрацията да е в пункт, дето да няма общо с КАТ, и да си регистрираш безпроблемно возилото, а КАТ-аджйите да чакат да те санкционират отвън? И що всички решават, че като се изнесе регистрацията това ще доведе до облекчение (в смисъл занижение на изискванията може би) на процедурата?
            Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

            тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

            Коментар


            • Пенчо
              Пенчо коментира
              Редактиране на коментар
              И аз викам да е извън КАТ регистрацията.
              Трябва да е там дето си плащаш данъците. Или в пунктовете за ГТП.
              И не разбирам какви изисквания могат да бъдат занижени?

            • s_s1
              s_s1 коментира
              Редактиране на коментар
              В Търговищкия КАТ сутринта си регистрираш кола нов внос, после я продаваш и след обяд новия собственик отново минава праз КАТ за смяна на талон. Сутрин в 8,15 като минавам покрай кат чакат поне 20-30 коли за регистрация.

            • alexalex69
              alexalex69 коментира
              Редактиране на коментар
              При наличие на монопол , винаги има корупция , проблеми или висока цена . В Немция полицията има само контролна функция ..... Всичко става в общината и при голям избор на фирми за изработна на номера и технически прегледи . Мантрата че само в полицията могат да се регистрират коли , да се изработват контролни номера и технически прегледи , все още е валидна само в БГ .

          • #10
            Ако няма луфтове в закона, няма да има и въпросът "Ся, к'о прайм?", пак нали знаете и катаджията семейство храни

            Коментар


            • #11
              Първоначално публикуван от Стоян Боюков-Sariones Преглед на мнение
              Викаш регистрацията да е в пункт, дето да няма общо с КАТ, и да си регистрираш безпроблемно возилото, а КАТ-аджйите да чакат да те санкционират отвън? И що всички решават, че като се изнесе регистрацията това ще доведе до облекчение (в смисъл занижение на изискванията може би) на процедурата?
              Лично аз се надявам, че всички МИЛИЦИОНЕРИ от каналите в софийския кат, останали още от околотатово време, ще бъдат натирени най-накрая на кучето в тъмното място и хората ще започнат да получават човешко отношение там. 95% от тамошните "компетентни лица" може да бъдат заринати с граждански дела по много параграфи, но хората гледат само да минат и да се разкарат от там, колкото се може по-бързо, забравяйки премеждията си като страшен сън.

              Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
              Из "Златния телец"

              Коментар


              • ikirov
                ikirov коментира
                Редактиране на коментар
                Чак страшен сън айде да не е, че ще се възгордеят. За тях бумащината и изгубеното време на хората е въпрос на чест и добре свършена работа. По-скоро досаден и гротестков сън.

            • #12
              Напиши писмо на Омбудсмана със конкретната ситуация. Мога да заявя отговорно ,че те си гледат работата!
              Toyota Land Cruiser RJ77 , Nissan Patrol TD42, Suzuki Samurai ,Yamaha WR 450F
              New hope garage о886/44-36-5о , о898/48-11-46

              Коментар


              • #13
                "...И не разбирам какви изисквания могат да бъдат занижени?"
                При регистрация в "частен пункт" (тоест извън КАТ) по-големи или по-малки ще бъдат изискванията? Ако в един пункт те върнат за примерно тук споменатият случай на гума с по-плитък от 4мм. грайфер, в следващият пак ли ще те върнат? И, ако Да, то пункта или закона е виновен?
                Толкова по повод изискванията.
                Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

                тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

                Коментар


                • novatech
                  novatech коментира
                  Редактиране на коментар
                  То защото в КАТ гледат нещо - нито спирачки , нито газове , нито гнилотии. Учудвам се въобще че са гледали протектора на гумите.

              • #14
                Първоначално публикуван от Стоян Боюков-Sariones Преглед на мнение
                "...И не разбирам какви изисквания могат да бъдат занижени?"
                При регистрация в "частен пункт" (тоест извън КАТ) по-големи или по-малки ще бъдат изискванията? Ако в един пункт те върнат за примерно тук споменатият случай на гума с по-плитък от 4мм. грайфер, в следващият пак ли ще те върнат? И, ако Да, то пункта или закона е виновен?
                Толкова по повод изискванията.
                Ти като "вътрешно лице" кажи доколко е законно точно те да пишат глоби. Особено при описаната ситуация.

                Коментар


                • Стоян Боюков-Sariones
                  Стоян Боюков-Sariones коментира
                  Редактиране на коментар
                  Ако МПС-то е регистрирано трябва или да се напише акт и да се спре возилото от движение или глоба по фиш. Ако не е регистрирано не се пуска в движение.
                  Ся мене, ако питаш във вашата губерния леко преиграват. Това не е от сега и не го знам от тази тема.

              • #15
                Първоначално публикуван от Стоян Боюков-Sariones Преглед на мнение
                "...И не разбирам какви изисквания могат да бъдат занижени?"
                При регистрация в "частен пункт" (тоест извън КАТ) по-големи или по-малки ще бъдат изискванията? Ако в един пункт те върнат за примерно тук споменатият случай на гума с по-плитък от 4мм. грайфер, в следващият пак ли ще те върнат? И, ако Да, то пункта или закона е виновен?
                Толкова по повод изискванията.
                Що се правиш на ущипан, каква е връзката на регистрацията с протектора на гумите? Регистрираш нов собственик, издаваш талон и толкова. Особено за превозно средство дето ти е донесено на платформа. Ма нямал грайфер - ми като ми стои колата и не я карам за чий ми е грайфер? Спира се от движение нещо дето си го хванал да се движи, не паметник, донесен на ръце пред кат за проверка номера на рамата. Закона ви бил виновен на милиционерите. Ама друг път.

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X