Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Един мотор или два мотора?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Един мотор или два мотора?

    Здравейте, благодаря че обръщате внимание на хиляда сто и петдесета тема "какъв мотор да си вземa"
    Опитът ми не е голям, а важните теми в раздела са на по 10 години и затова съм малко объркан и моля за помощта ви!

    Карал съм Suzuki DR 600, с асфалтови гуми. Много съм се бутал по черните пътища, но без опит, сам, с тежък мотор и неподходящи гуми, офроуда е бил напълно аматьорски.
    Сега след като събрах най-сетне финанси за хобито, се чудя с какъв мотор да го подхвана пак.
    Иска ми се нещо по-леко и пъргаво за по-сериозни дерета, но пък чист кросов, който до гората трябва да се вози на ремарке ми се струва ограничаващо
    Съществува ли изобщо такъв универсален вариант, в смисъл ако мотора е подготвен за гората с таралежки и т.н. ще става ли и за асфалт? Че и регистрация трябва.
    Или за да са както трябва нещата, трябва да се разграничат двата вида карания и моторите да станат два, един за път и лек офроуд и друг возен на ремарке само за гората?
    Също аз съм 196см, 95кг, трябва ли да внимавам да не ми е нисък мотора като го избирам и как да търся тогава?

    Много благодаря на който отдели от времето си да пише!
    Поздрави

    ПС уф в грешния раздел съм и нямам опция да трия, извинение към модераторите.

  • #2
    От: Един мотор или два мотора?

    DR 600 с подходящите гуми мисля че ще е добре. Общо взето едно ендуро между 400 и 600 кубика, подходящо обуто, за безпътицата. За асфалта нещо по-комфортно (по-бързо, по-тежко, по-широко) по избор.

    Аз карам Kawasaki KLR600 с асфалтови гуми. За сух и твърд терен няма проблеми, за истинско каране обаче си трябват таралежи.
    A Lone Rider

    Коментар


    • #3
      От: Един мотор или два мотора?

      Бюджетът какъв ти е ?

      Коментар


      • #4
        От: Един мотор или два мотора?

        Скачай на един дрз 400 и се наслаждавай на хобито си . Ако е Е модификация, ще си усмихнат постоянно. Обут с таралежки е достатъчно висок според мен.На ръст съм с 10см.надолу от теб и ми пасваше идеално. Даже в Бургас го продадох. Виж и Пешо какво ще ти предложи.

        Коментар


        • #5
          От: Един мотор или два мотора?

          Ако имаш възможност си вземи втори само за гората. Аз след всякакви гимнастики стигнах до този вариант. Сега имам ДРЗ 400 и ТДМ 850. Няма нужда да казвам кое за къде е
          Иначе един и същи мотор, като твоя ДР може да се кара и офф и по пътя, но ако е различно оборудван.
          За гората си трябват таралежки и голям пиньон отзад. Обаче големия пиньон много ти ограничава скоростта на пътя. Или трябва да се движиш с 60км/ч или да пържиш двигателя на много високи обороти. Отделно че да караш по асфалт с таралежки си е живо наказание, особено ако е мокро!
          От друга страна оборудването за асфалта е точно обратното - по малък заден пиньон и шосеини гуми. С малкия пиньон ще се движиш с прилична скорост по пътищата, но в гората трябва да го коткаш на 1 - 2 до максимум 3та предавка а на по-гадните места да си постоянно на полусъединител. Ендуро гумите стават за сух терен и черен път но в кал си до първото пребоксуване и закъсваш защото грайфера се пълни с кал и не може да се самопочисти. По зелена трева също никакви ги няма.
          Вариант който съм обмислял е два комплекта джанти - един с голям пиньон и таралежки и един с малък пиньон и ендуро гуми но така и не стигнах до реализирането на това решение а взех ДРЗ-то което е доста по удобно от ТТ600 което карах по това време. После ТТ-то остана само за по пътя а на скоро го смених с ТДМ-а.

          Та успех с избора!

          Коментар


          • #6
            От: Един мотор или два мотора?

            Здравейте на всички.Точно това обмислям и аз да си взема едно ТТ600.Изчетох доста теми за ендурата от този тип и ТТ-т0 ми допадна най-много.Мисля да направя същото както колегата спомена с 2-та комплекта джанти,но и да не стане веднага съм се насочил към този тип мотор.Ще го ползвам по черни пътища и асфалтови преходи,а не хард ендуро.Колега може ли да споделите впечатленията си от този мотор,благодаря

            Коментар


            • #7
              От: Един мотор или два мотора?

              Първоначално публикуван от mendi Преглед на мнение
              За гората си трябват таралежки и голям пиньон отзад. Обаче големия пиньон много ти ограничава скоростта на пътя. Или трябва да се движиш с 60км/ч или да пържиш двигателя на много високи обороти. Отделно че да караш по асфалт с таралежки си е живо наказание, особено ако е мокро!
              Благодаря, това което написа е доста определящо за ситуацията. Остава да измисля как да си организирам нещата, преди като си бях в Бургас и мотора беше на село, лесно. Сега в София даже един паркинг или гараж нямам в квартала.

              Предложихте на няколко пъти DRZ400. Изглежда ми близък до dr600, т.е. големичък е. Бих търсил нещо по леко и пъргаво, освен ако не ми кажете че не е подходящо за човек с малко опит?

              Коментар


              • #8
                От: Един мотор или два мотора?

                Първоначално публикуван от Robeto Преглед на мнение
                Здравейте на всички.Точно това обмислям и аз да си взема едно ТТ600....Колега може ли да споделите впечатленията си от този мотор,благодаря
                Модела е класика в жанра. Много сполучлив и издръжлив, не е претенциозен от към поддръжка. Това е ямаховия аналог на хонда ХR, който също няма нужда от представяне. Характеристиките им като тегло и мощност са почти идентични.
                Двигателите на XT, TT, TTR са много подобни (на някой модификации дори идентични) така че ако се наложи да търсиш части - много от тях са еднакви. ТТ-то е само с манивела, докато XT и ТТР са оборудвани и с ел стартер което добавя няколко допълнителни килограма. ТТ-тата са с пластмасов резервоар побиращ 12 литра. Разхода който съм засичал е от 5 до над 8-9/100 зависи къде и как се кара.
                Моят го имах доста време (4 - 5 години) и съм го какрал както из гората така и доста по асфалт.
                По черни пътища с подходящи гуми се движи добре. Има достатъчно мощност и не се затруднява да носи дори и втори човек (не че е много удобно де но по някога съм вземал пасажер) Честно казано обаче ми идваше тежък и голям за по засукани терени. За това се насочих към 400сс клас. Първо гледах за XR 400 но така се случи че взех DRZ и в никакъв случай не съжалявам
                ТТ-то града е изключително удобен (с шосейни гуми де) за дълъг път - не толкова. Поне аз карах конфортно със скорост до 90 - 95км/ч. Мотора естествено може да вдигне доста повече но започва зверски да вибрира, висок и и целия вятър те бие защото няма как да има ветробрани или спойлери за добра аеродинамика. Това не ми попречи да стигна и до морето с него де (около 400 км от Ботевград) ама си беше изпитание


                [Предложихте на няколко пъти DRZ400. Изглежда ми близък до dr600, т.е. големичък е.
                Доста различни са, не само като тегло но и като поведение. Разбира се това не е кросов спортен мотор но е чудесно ендуро, не случайно е толкова уважаван във форума, а и не само

                Коментар


                • #9
                  От: Един мотор или два мотора?

                  Три мотора!
                  За града няма по-удобно от компактен скутер. Още ме е яд, че се разделих с Хондата.
                  За най-универсален мотор ползвам ДР650СЕ, за гората и жената ХР250, който ще трябва да изпълнява и функциите на скутер. По-често ще сменям гумите, но няма как.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Един мотор или два мотора?

                    Първоначално публикуван от Godman Преглед на мнение
                    Предложихте на няколко пъти DRZ400. Изглежда ми близък до dr600, т.е. големичък е. Бих търсил нещо по леко и пъргаво, освен ако не ми кажете че не е подходящо за човек с малко опит?
                    Да ДРЗ 400 почти се доближава до ДР 600,само с малката разлика от 40кг и почти двойно вървене.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Един мотор или два мотора?

                      Първоначално публикуван от Godman Преглед на мнение
                      Здравейте, благодаря че обръщате внимание на хиляда сто и петдесета тема "какъв мотор да си вземa"
                      Опитът ми не е голям, а важните теми в раздела са на по 10 години и затова съм малко объркан и моля за помощта ви!

                      Карал съм Suzuki DR 600, с асфалтови гуми. Много съм се бутал по черните пътища, но без опит, сам, с тежък мотор и неподходящи гуми, офроуда е бил напълно аматьорски.
                      Сега след като събрах най-сетне финанси за хобито, се чудя с какъв мотор да го подхвана пак.
                      Иска ми се нещо по-леко и пъргаво за по-сериозни дерета, но пък чист кросов, който до гората трябва да се вози на ремарке ми се струва ограничаващо
                      Съществува ли изобщо такъв универсален вариант, в смисъл ако мотора е подготвен за гората с таралежки и т.н. ще става ли и за асфалт? Че и регистрация трябва.
                      Или за да са както трябва нещата, трябва да се разграничат двата вида карания и моторите да станат два, един за път и лек офроуд и друг возен на ремарке само за гората?
                      Също аз съм 196см, 95кг, трябва ли да внимавам да не ми е нисък мотора като го избирам и как да търся тогава?

                      Много благодаря на който отдели от времето си да пише!
                      Поздрави

                      ПС уф в грешния раздел съм и нямам опция да трия, извинение към модераторите.
                      Съществува!

                      KTM 690 Enduro R и му се купуват едни супермото джанти. Имаш 2 мотора в един! Може и без Супермото джанти, но тогава с някакви не-толкова офроуд гуми!
                      before: Kawasaki ZX10R 2009
                      after: KTM 690 SMC R 2015

                      Коментар


                      • #12
                        От: Един мотор или два мотора?

                        Първоначално публикуван от Mean Преглед на мнение
                        Съществува!

                        KTM 690 Enduro R и му се купуват едни супермото джанти. Имаш 2 мотора в един! Може и без Супермото джанти, но тогава с някакви не-толкова офроуд гуми!
                        Това произведение прилича повече на танк отколкото на ендуро,килограмите на ендурото са до 115,от там нагоре са всичко друго но не и ендуро.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Един мотор или два мотора?

                          Първоначално публикуван от hristo jivota Преглед на мнение
                          Това произведение прилича повече на танк отколкото на ендуро,килограмите на ендурото са до 115,от там нагоре са всичко друго но не и ендуро.
                          Хич не прилича на танк , ако си го виждал от близо, нито пък килограмите са му толкова много. А ако си видял първото мнение , момчето е 196 високо и е 95кг. , ако се качи на ДРЗ400, ще е като ну пагади , и в гората , и на асфалта.
                          В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                          Коментар


                          • #14
                            От: Един мотор или два мотора?

                            Първоначално публикуван от hristo jivota Преглед на мнение
                            килограмите на ендурото са до 115
                            "Ендуро" идва от endurance (издръжливост), следователно колкото е по-тежък мотора толкова е по-ендуро.
                            A Lone Rider

                            Коментар


                            • #15
                              Re: От: Един мотор или два мотора?

                              Първоначално публикуван от Godman Преглед на мнение
                              Сега в София даже един паркинг или гараж нямам в квартала.

                              Чакай сега, ти с таралежките искаш да си го караш из София? Я кажи за какво точно ще се ползва мотора и колко ще е в горат и колко на асфалта.
                              Има доста варианти за ендура(кросови както ти им казваш) с документи които са най-добрия избор за гората и може да ги тръркаляш по асфалта колкото да стигнеш до гората.
                              Но ако искаш да го "караш" по асфалта, вече е друг мотора и таралежките не само че са мъка на асфалта(според мен не са толко зле де), но ще станат на сликове за норматив.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X