Обява

Свий
Няма добавени обяви.

От калта, та чак до асфалта.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От калта, та чак до асфалта.

    Здравейте. Няма да ви бавя, а директно ще си питам. Ще взимам крос, чист крос, и ще го правя на супермото. Няма да се регистрира. И се чудя сега SOHC(Honda crf450) или DOHC(Yamaza yzf450,Kawasaki kxf450...)двигател. Искам от мотора да се "реже" възможно най-много, не търся скоростта, а ускореното. Та въпроса ми е кое ще е най-добро за целта ми.
    Благодаря предварително.

  • #2
    От: От калта, та чак до асфалта.

    Според мен който и да вземеш надали ще има голяма разлика във вървенето и ускорението .Щом търсиш по-голяма мощност по-добре се насочи към мотора ,който най ти допада и мисли за един кит 490 ,генерация и т.н .Иначе според мен едноваловият е по-малък ,лек ,доколкото може да се каже по-прост ,а и по-надежден .Иначе двуваловият би трябвало да е по-форсиран ,да развива по-големи обороти и да е по-добър за състезания ,но все пак всичко е относително .А темата за двата типа двигатели е много интересна ,но трябва да се включат по-компетентни колеги .

    Коментар


    • #3
      От: От калта, та чак до асфалта.

      Според мен е точно обратно. SOHC при Хондата , е по-сложен механизъм , по-ненадежден ,но двигателя се развърта по-бързо и позволява достигането на по-високи обороти. При DOHC системата на Ямаха имаме по-прост и надежден механизъм , с повече триене , по-трудни за регулиране клапани , по-голяма тежест на клапаните.
      В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

      Коментар


      • #4
        От: От калта, та чак до асфалта.

        Тия ъпгрейди не излизат ли много скъпо - тунинг на двигател, джанти, спирачки.... - що не вземеш едно SXV 550 и си джиткай с кеф
        В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

        Коментар


        • #5
          От: От калта, та чак до асфалта.

          Гледам всички други брандове залагат на "двата вала", докато Хондата на SONC(което е малко странно, защото при колите залагат на DONC, до колкото знам). BushiDo, защото е италиански кенеф , може и да не е така - лично мой стереотип. Нещо отвътре ми казва " 100% от силата на двигателя към колелата. Иначе съм трудо съгласен, че SONC е по-сложно устроен. Чакам още мнения(главно ако някой е имал достъп до двата типа двигателя)

          Коментар


          • #6
            Re: От калта, та чак до асфалта.

            Първоначално публикуван от Божидар Манев Преглед на мнение
            Здравейте. Няма да ви бавя, а директно ще си питам. Ще взимам крос, чист крос, и ще го правя на супермото.
            Първоначално публикуван от bushiDO Преглед на мнение
            Тия ъпгрейди не излизат ли много скъпо - тунинг на двигател, джанти, спирачки.... - що не вземеш едно SXV 550 и си джиткай с кеф
            А защо не един SMR(KTM) FS650(Husaberg)? Те са си заводски СМ, напилени на макс. А не знам да има по мощно от Хусаберга.
            Иначе щом търсиш ускорение, едни венци и си готов - ще се реже много, ще ускурява и няма да има максимална.

            Коментар


            • #7
              От: Re: От калта, та чак до асфалта.

              Първоначално публикуван от chemomche Преглед на мнение
              А защо не един SMR(KTM) FS650(Husaberg)? Те са си заводски СМ, напилени на макс. А не знам да има по мощно от Хусаберга.
              Иначе щом търсиш ускорение, едни венци и си готов - ще се реже много, ще ускурява и няма да има максимална.
              И аз си мислех за LC4 на KTM. CRF-а и KTM 525 изкарани на асвалта имат доста кратък живот.
              Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

              "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

              Коментар


              • #8
                От: Re: От калта, та чак до асфалта.

                Първоначално публикуван от chemomche Преглед на мнение
                А защо не един SMR(KTM) FS650(Husaberg)? Те са си заводски СМ, напилени на макс. А не знам да има по мощно от Хусаберга.
                Иначе щом търсиш ускорение, едни венци и си готов - ще се реже много, ще ускурява и няма да има максимална.
                Априлията е 70 коня така както е от магазина. Ускорението го има на къси дистанции , на 400м. е спънат кон в сравнение с пистов мотор от 90-те години. Със по-голям заден венец е по-вероятно да загуби и от ускоряването.
                В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                Коментар


                • #9
                  От: Re: От калта, та чак до асфалта.

                  Първоначално публикуван от chemomche Преглед на мнение
                  А защо не един SMR(KTM) FS650(Husaberg)? Те са си заводски СМ, напилени на макс. А не знам да има по мощно от Хусаберга.
                  Иначе щом търсиш ускорение, едни венци и си готов - ще се реже много, ще ускурява и няма да има максимална.
                  Ами да не би SXV 550 да не е заводско СМ?!? Да не говориме, че при прибл. еднакво тегло SVX е по-мощно (олоко 70 к,с,) от твоите предожения и е двуцилиндрово! Както и да е де - акцента на мнението ми беше, че има достатъчно напилени готови супермотота, за де се прибягва до тунинг на кросови мотори!

                  п.п. а по-големият заден венец скъсява скоростите със всичките последствия от това!
                  В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

                  Коментар


                  • #10
                    От: Re: От калта, та чак до асфалта.

                    Тоя Husaberg ме заинтригува. Не съм фен на италианците, така че Априлийте са ми болна тема( много хора са патили с такива мотори и съм малко резервиран към тях). Значи отпада и Crf-a, и той колко живот ще има, като ще се кара доста( и ще вървят километри), а и като знам че като се почнат едни клапани, бутала,цилиндри и си е*бе майката. Значи ще си е заводско СМ, ами Husqvarna- знам че и те правят см в големи кубатури. За КТМ LC4 в града има едно такова, даже с пича караме заедно. 640 кубика, ама ми вика, че е около 50 коня, което малко ме съмнява, но като поддръжка е евтин и има голям ресурс на двигателя.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Re: От калта, та чак до асфалта.

                      Първоначално публикуван от Божидар Манев Преглед на мнение
                      Тоя Husaberg ме заинтригува. Не съм фен на италианците, така че Априлийте са ми болна тема( много хора са патили с такива мотори и съм малко резервиран към тях). Значи отпада и Crf-a, и той колко живот ще има, като ще се кара доста( и ще вървят километри), а и като знам че като се почнат едни клапани, бутала,цилиндри и си е*бе майката. Значи ще си е заводско СМ, ами Husqvarna- знам че и те правят см в големи кубатури. За КТМ LC4 в града има едно такова, даже с пича караме заедно. 640 кубика, ама ми вика, че е около 50 коня, което малко ме съмнява, но като поддръжка е евтин и има голям ресурс на двигателя.
                      Не си фен на италианците (в лицето на Априлия), но пък в същото време проявяваш интерес към бранд, който вече 2 години не съществува самостоятелно (всъщност изобщо и не съществува)?!?

                      п.п. много хора са патили със всякакви мотори!
                      В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

                      Коментар


                      • #12
                        От: От калта, та чак до асфалта.

                        Първоначално публикуван от Божидар Манев Преглед на мнение
                        Гледам всички други брандове залагат на "двата вала", докато Хондата на SONC(което е малко странно, защото при колите залагат на DONC, до колкото знам). BushiDo, защото е италиански кенеф , може и да не е така - лично мой стереотип. Нещо отвътре ми казва " 100% от силата на двигателя към колелата. Иначе съм трудо съгласен, че SONC е по-сложно устроен. Чакам още мнения(главно ако някой е имал достъп до двата типа двигателя)
                        100% от силата на двигателя към колелата , няма как да стане. За намаляване на загубите се ползва сух съединител и олекотена верига , но и двете неща имат къс живот , а сухия съединител не става за супер мото , нито за редуващи се ускорения. Защо мислиш , че при Хусаберга няма да сменяш често клапани , бутала , ...... те са консуматив при всеки мощен мотор. Априлията има голяма мощност , защото е два цилиндъра , друга алтернатива с такава мощност е КТМ 690 , като при него има възможност за увеличение на кубатурата и мощността. Но най-добре е да кажеш каква ти е целта за мотор без регистрация и ускорение на къси дистанции.
                        В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                        Коментар


                        • #13
                          От: От калта, та чак до асфалта.

                          Ако парите за поддръжка не са проблем, SMR 525 и после big bore кит на 540 или 560.
                          Има и заводско мисля 540 ама са си рядкост. RFS двигателите са доказно здрави.
                          Съотношенето тегло/ мощност им е мнгоо добро. Въпроса е за какво точно ще се ползва мотора ?
                          SXV-то също е интересно решение, мисля имаше няколко във форума да кажат колегите как са нещата (че доста противоречиви отзиви има, въпроса е да се гледат тези от първа ръка а не градските легенди)
                          Препавянето на крос в СМ е бюджетно решение. Масово хората слагат едни джанти и един 320мм диск отпред и с това се изчерпва. Хубаво СМ си му трябва окачване, съединител, друг заден шарнир, ъгъла на предницата е друг....
                          Kawasaki 125KX 1991 -> KTM 520 EXC 2001 -> КТМ 525 SX + SM 2005 -> KTM 200 EXC 2007

                          Коментар


                          • #14
                            Re: От: Re: От калта, та чак до асфалта.

                            Първоначално публикуван от bushiDO Преглед на мнение
                            Ами да не би SXV 550 да не е заводско СМ?!?
                            Само добавих варианти за завидки СМ към твоето мнение, не съм искал да отписвам априлията.
                            Наистина минаване от гората към СМ не е много евино, все пак зависи какво търсиш.
                            Ако е смо едни джанти и да си бръмчиш, отделяш 600-1000лв. и газ. Ако ще пипаш по окачване и хубави спирачки си става цифра.

                            Вървенето(+ ниско тегло) винаги са за сметка на поддръжката, няма как хем да е напилено, хем нищо да не сменяш и да върви 100 години.

                            Коментар


                            • #15
                              От: От калта, та чак до асфалта.

                              Мотора ще се ползва за "маймунджилъци" и за каране из града(ще си се кара постоянно) и от време на време ще се кара малко off-road, и то много лек(имаме си едни полета и през тях има стотици километри черен път, ама не е нещо сериозно- та да ми трябват и "таралежки"). Да ясно ми е че няма как 100% от силата на мотора на колелата, казах го метафорично. Всеки мотор се поддръжа, но не ми се прави регулация на клапани всеки ден. Дайте вашите предложения за машина.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X