Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Избиване на лагер колянов вал.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Избиване на лагер колянов вал.

    Темата не е в никой под раздел защото става въпрос за вал на скутер хонда.
    Съответно това е коляновия вал по схема:
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC04301.jpg
Прегледи:1
Размер:175.5 КБ
ID:6086742

    Това са размерите на лагерите: и по точно на лагер номериран по номер 9 : 35/72/17

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC04302.jpg
Прегледи:1
Размер:217.5 КБ
ID:6086743

    Въпроса ми е как аджеба са вкарали лагер с размери 28 / 72 / 15
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC04300.jpg
Прегледи:1
Размер:100.0 КБ
ID:6086744

    Там
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC04291.jpg
Прегледи:1
Размер:103.7 КБ
ID:6086745
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC04292.jpg
Прегледи:1
Размер:100.7 КБ
ID:6086746
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC04296.jpg
Прегледи:1
Размер:114.8 КБ
ID:6086747
    След като венците по който варвят ангренажните колела не се вадят , а дори и по някакъв начин да са ги извадили как са ги зацепели в точното положение че да е точна центровката.
    Може и от късния час да е но лично аз не зацепвам как е станало това. Не разбирам нито как са вкарали лагера нито как може да се извади

  • #2
    От: Избиване на лагер колянов вал.

    Еми то се вижда че са престъргвали лагера.Забележи вътрешната му черупка от 15 са го стъргали на 17, надписът наполовина го няма.

    Коментар


    • #3
      От: Избиване на лагер колянов вал.

      Намерен е лагер с точния външен диаметър, но с по малък вътрешен. Затова е престърган или прешлайфан вътрешния диаметър на лагера за да съответства на размера на шийката на вала, който е по голям от външния размер на ангренажните колела за да не се вадят при смяна на лагера. А колелата са фиксирани посредством шпонки и за центровката си има съответните белези.
      При липса на прецизна техника, се надделява с майсторлък! И обратното!

      Коментар


      • #4
        От: Избиване на лагер колянов вал.

        Предполагам питаш как се вади лагера?
        Забиваш отвертка зад него, на противоположни места, докато мръдне малко. После го вадиш със скоба за лагери. Новият нагряваш до 80 гр и сам ще си влезе на мястото.
        Шийката на вала е с по-голям диаметър от зъбните колела, лагера минава над тях.

        Коментар


        • #5
          От: Избиване на лагер колянов вал.

          Първо ще трябва да извадиш зъбните колела,на второто има борд(като на първото),който "подпира" лагера и затова не му се вижда надписа.
          Трябва да се подходи много внимателно при разглобяването на възела,за да не стават инфекции.Ако не си се занимавал с подобна дейност,намери някой който го е правил,ще си спестиш нерви и сакатлъци.
          Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

          Коментар


          • #6
            От: Избиване на лагер колянов вал.

            Съмнявам се , че лагера е престъргван , съчмите ще започнат да се търкалят по самия вал. Или се вадят двете зъбни колела , или вала е разглобяем , огледай го внимателно и ще разбереш начина за смяна на лагера.
            В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

            Коментар


            • #7
              От: Избиване на лагер колянов вал.

              Ако наистина е престърган от 28 на 35мм то съчмите наистина ще се търкалят по вала. Сега на светло като погледнах май наистина се вадят зъбните колела,но никаква идея си нямам как става това.

              Коментар


              • #8
                От: Избиване на лагер колянов вал.

                С нагряване , но не е много лесно , намери някой който го е правил. Но е възможно и маховика да се демонтира за да се смени този лагер , огледай го между двата маховика.
                В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                Коментар


                • #9
                  От: Избиване на лагер колянов вал.

                  Зъбните колела при такива валове обикновено са запресовани с голяма стегнатост. Ако решиш да ги демонтираш, бележи положението им, защото нямат обикновено шпонков канал и след това центровката ще бъде загубена. Някои ги вадят с нагряване, но това предполага и тяхната смяна. Можеш да ги демонтираш на преса, може и със специална скоба. Второто е тегаво, предвид стегнатостта на сглобката. След като демонтираш зъбните колела можеш да демонтираш лагера с обикновена скоба. При всички положения ползвай упорен дорник за предаване на усилието, не директно на шийката на вала. Сглобяването е в обратен ред, като лагер и зъбни колела нагряваш в масло около 100 градуса и ги запресоваш.
                  Gnome Rhone AX2 800 1938
                  Yamaha XT600Z 1VJ 1986
                  Husqvarna Te 510 1989
                  Argvmentvm ad novitatem

                  Коментар


                  • #10
                    От: Избиване на лагер колянов вал.

                    За да извадиш лагера - се вадят първо ангренажните зъбните колела , както ти казаха по-горе . Бъди особено внимателен - зъбчетата за крехки . Центроващи шпонки няма , обикновено един зъб на ангренажното колело е на една линия със шпонката на маховика . Не е нужно точно той да съвпадне на същото място при монтажа - важното е да има зъб на същото място .

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X