Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Предварение или закъснение ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Предварение или закъснение ?

    Това за аванскоректора е вярно, имам два стари мотора при които това става чрез жило, но въпроса на колегата беше елементарен
    Първоначално публикуван от mitko737 Преглед на мнение
    как е по-добре да се кара мотора със предварение или закъснение на гмт ?
    Не го вкарвайте в дълбоки води

    Коментар


    • #17
      От: Предварение или закъснение ?

      Нaй-добре е с точно товa което сa дaли в мaнуaлa нa двигaтеля, зaщото тaм едни хорa сa смятaли и после сa тествaли.
      Ние тук пък дaже не знaем зa кaкъв мотор иде реч.
      Сле гмт може би aко се използвa гориво което гори много по-бързо или избухвa.
      Sent from my Nokia s fenerche

      Коментар


      • #18
        От: Предварение или закъснение ?

        Първоначално публикуван от //Радо// Преглед на мнение
        ...гориво което гори много по-бързо или избухвa.
        Нещо подобно на детонационно горене? Само дето при запалване след ГМТ няма как да стане де. Иначе водорода гори "избухливо".
        Сори за спама, ама не се сдържах.
        Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

        тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

        Коментар


        • #19
          От: Предварение или закъснение ?

          Избухливото изгаряне на горивната смес се наблюдава най-вече при двутактовите машини когато не им е добра центровката и предварение на запалване, както и реглажа на карбураторите, поне при балканчетата се чува отчетливо. При четиритактовите мисля, че не може да се чуе толкова често, защото това се появява преди отварянето на изпускателните клапани, но при някои машини се забелязва като "тропане в аванса", по-старите шофьори които са карали москвич, жигули и т.н. ще се сетят за какво говоря...

          Коментар


          • #20
            От: Предварение или закъснение ?

            Рaзликaтa между подaвaнето нa искрaтa и гмт би трябвaло дa е времето необходимо зa рaзпaлвaне изцяло нa горивото, a то гори с 30м/зa сек по спомен. Aко е нещо по-избухливо трябвa дa е прехвърлило гмт, инaче от предвaрението нямa сми. Детонaционно горене е термин....
            Sent from my Nokia s fenerche

            Коментар


            • #21
              От: Предварение или закъснение ?

              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
              А дали въпросът не е за малко изменение на предварението около стандартното?
              Ако е така може много да се разговаря.
              Абсолютно резонен въпрос.
              Аз също смятам, че става въпрос точно за това - предварение или закъснение около заводски предписаната центровка, максимум 0.5 мм по хода на буталото. При по-големи стойности ако запали изобщо се увеличават неоправдана механичните и топлинни натоварвания на двигателя и нараства разхода на гориво.
              Накратко теоретично и практически: При по-голямо предварение пали по-трудно, киха в карбуратора и върви много във високите обороти. При закъснение върви по-добре и меко при ниски и средни обороти.
              сто: Тук нормално си подаваме топката като на тренировка и гледаме да не се контузим. Понеже сме от един отбор.
              dembito: Хардуера можеш да го ритнеш, а софтуера само да го напсуваш

              Коментар


              • #22
                От: Предварение или закъснение ?

                По-малко или по-голямо предварение е едно , предварение или закъснение е съвсем различно. От момента на подаване на импулс от датчика/или чукчето и наковалнята/ , възпроизвеждане на високо напрежение , подаване на искра и възпламеняване на горивото , минава известно време , то е еднакво и при 1000 об.мин. и при 10 000 об.мин. Но скоростта с която се движи буталото при 1000 об.мин. и при 10 000 об.мин. е съвсем различна , съответно и времето за изминаване на няколко мм. преди г.м.т. е различно , затова центровката/предварението/ при ниски и високи обороти е различна. При по-старите кросови мотори , предварението е направено така , че мотора да работи добре при средни и високи обороти , но много хора знаят как рита манивелата при палене ако се подходи несериозно. Когато тези мотори се ползваха за състезание на писта/шосе/ , центровката се променяше да е с по-голямо предварение , заради работата на двигателя предимно във високи обороти. Но промяна към по-малко предварение от фабрично заложеното не се правеше , а закъснението след г.м.т. няма смисъл да го коментирам.
                В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                Коментар


                • #23
                  От: Предварение или закъснение ?

                  Да, прав си, даже и някои модели от по-старите мотоциклети като МЗ 175/250 ЕС които се караха масово имаха центробежен регулатор който играеше ролята на автоматичен авансатор, който при различни обороти отваряше по-рано или по-късно чукчето, а центровката им се правеше на максимално отворено положение на регулатора.

                  Коментар


                  • #24
                    От: Предварение или закъснение ?

                    Мотора е Aprilia Tuareg 125 Rally. Сега карам със леко предварение и понякога пали наобратно, но наистина се усеща разлика във вървежа, най вече във високите обороти. Но има ли някакъв проблем ако го карам с предварение, може ли нещо да стане на двигателя ?

                    Коментар


                    • #25
                      От: Предварение или закъснение ?

                      Няма никакъв проблем ако караш с предварение, ще имаш такъв ако караш без никакво предварение. Ако внимателно си прочел предишните мнения щеше да разбереш, че под "предварение" се има в предвид момента на искрата подадена от запалителната свещ в горивната камера, преди буталото да е достигнало ГМТ. Колкото по-малко е предварението, разстоянието до ГМТ е по-малко и обратното, при по-голямо предварение разстоянието до ГМТ е по-голямо. При всички двигатели с вътрешно горене за да се постигне максимално КПД още инженерите в завода производител препоръчват такова предварение при което двигателя ще има възможно най-голяма мощност и същевременно най-малка консумация на гориво. Поради тази причина настройките на предварението на мотоциклетите за състезания се различават от тези които се карат масово по пътищата.

                      Коментар


                      • #26
                        От: Предварение или закъснение ?

                        Първоначално публикуван от Наско Петков Преглед на мнение
                        А той не пали ли назад, заради повечето предварение.

                        Абсолютно вярно , при по голямо предварение в момента на палене буталото не може да достигне гмт и се връща назад с сила , и от там си запалва само че назад и върви с голямо закъснение . Единствено се разбира че си запалил назад от лампата на динамото ,свети постоянно .
                        Теч?! Какъв теч? Това под колата е просто потта на всички коне под капака!

                        Коментар


                        • #27
                          От: Предварение или закъснение ?

                          Първоначално публикуван от jimito Преглед на мнение
                          . Единствено се разбира че си запалил назад от лампата на динамото ,свети постоянно .
                          Ако има лампа ще разбереш,преди доста години 15-20г може би с един ИЖ Спорт ,така ни изненада в един дувар (беше запалил на обратно).В место да тръгне напред той тръгна назад с яко газ и последствията можете да си ги представите,на него бяхме трима души.
                          0888 074 049

                          Коментар


                          • #28
                            От: Предварение или закъснение ?

                            Първоначално публикуван от Наско Петков Преглед на мнение
                            Ако има лампа ще разбереш,преди доста години 15-20г може би с един ИЖ Спорт ,така ни изненада в един дувар (беше запалил на обратно).В место да тръгне напред той тръгна назад с яко газ и последствията можете да си ги представите,на него бяхме трима души.

                            ЧЗ 250 годините са долу горе същите ,двама на него и ще го изправаме на задна гума ,аз бях отзад но внезапно се озовах на пилотското място а пилота............ на майната си
                            Теч?! Какъв теч? Това под колата е просто потта на всички коне под капака!

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X