Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпроси относно реставрация на CZ 350 12V

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпроси относно реставрация на CZ 350 12V

    Здравейте колеги, от много време карам едно ЧЗ 350 на което съм решил да направя пълен ремонт на двигателя - подмяна на лагери на вала, нови бутала, съединител и всичко което има нужда. Въпроса е по-знаещите от мен да помогнат с тънките места, а именно кое как се прави къде се внимава много, кое не трябва да се прави и т.н. По време на ремонта ще има снимки, помагайте

  • #2
    От: Въпроси относно реставрация на CZ 350 12V

    То като цяло "цепенето" си е тънка работа,или по-скоро трябва да не се бърза и да се внимава като се разглобява. Това което ми е останало като спомен е ,че гайката на съединителя е с "нормална" дясна резба,като вадиш буталните болтове внимавай,защото иглените лагери в мотовилките нямат сепаратор и се разпадат игличките навсякъде...т.е. по възможност сложи нещо в отворите на картерите,за да не ги гониш. При сглобяването пак задължително запуши отворите в картера,понеже като изпуснеш някоя се вадят кофти.....мажеш мотовилката с грес и подреждаш иглите на лагера . Не разделяй картерите като набиваш отвертки между тях,подбиват се,после тече масло, смуче въздух и все неприятни последици. Аз това се сещам като "универсални" съвети ....качи и някоя снимка да позяпаме!

    Коментар


    • #3
      От: Въпроси относно реставрация на CZ 350 12V

      За "цепенето" на вала, се упортеблява нарочна скоба, като преди това се белязва точното положение на маховиците. Сетне се събира на преса с нарочно направени за целта дорници - НИКАКВИ ЧУКОВЕ! Следва балансиране на струг и поставяне в блок-картерите, които предварително се нагряват и вала се пуска да "хлопне" в първия и после нагретия втори се пуска отгоре - пак без чукове! Страничните лагери също са предварително набити. Има едно нагласяне на осичката на вилките на скоростите, дето отнема време, през което картеара изстива и монтажа се усложнява. Ако изтървеш момента и "не влиза", вадиш и нагряваш пак - пари и е неприятно, ама..., без чукове! Блок-катерите се мажат с херметик - не със силикон - той не издържа на бензин! Шайбата (сепаратора) дето обхваща средният лагер се слага предварително на вала, като повърхностите дето обхващат оста на вала не се мажат с нищо - това е лаберинтен семеринг. По външният диаметър на таз последната - херметик. Като залепиш иглите в мотовилките с грес - пъхаш там една коркова тапа изрязана предварително по размер (дължина и диаметър), после с набиването на буталния болт я избутваш от мотовилкта и на нейното място отива той самия, така опасността да ти се разместят иглите е минимална.
      Операцията не е кой-знае колко сложна, но си изисква някои познания и умения.
      Тука трябваше да стои една умност, ама по-насетне ще спиша някоя.

      Коментар


      • #4
        От: Въпроси относно реставрация на CZ 350 12V

        Ако не си разглобявал преди ДВГ, е хубаво да правиш снимка на всяка твоя стъпка със разглобяването му. Така,за някой неща ще ти е по - лесно. Преди всичко не бързай, а другото леко по - леко.

        П.ПХубаво е да си попълниш целия профил в форума, например от къде си и т.н.

        Коментар


        • #5
          От: Въпроси относно реставрация на CZ 350 12V

          Най важното е да внимаваш кои ти шлайфа цилиндрите....В смисъл да не ги изшлайфат на конус. Ако ги изшлайфат тека по добре е да си взимаш нови.Първо че няма палене тека второ че ще ти чупи сигментите постоянно....
          П.П качвай снимки колега как върви ремонта и ако има проблеми свиркай без да се палшиш

          Коментар


          • #6
            От: Въпроси относно реставрация на CZ 350 12V

            То, той колегата май не бърза много с ремонта! Кара си "чезеер-а", пък ние тука акъл даваме! Ам' барем да беше писал нещо, че то така какво излиза: Ние сме по-заинтересовани от него!
            Тука трябваше да стои една умност, ама по-насетне ще спиша някоя.

            Коментар


            • #7
              От: Въпроси относно реставрация на CZ 350 12V

              То винаги така излиза, че ние сме най - заинтересованите /за съжаление/. Ама едни хора го определят като мечта, други - хоби.

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X