Здравейте ,интерисувам се от следният въпрос,закупил съм стар мотор без документи от един 80 год. старец,който го е бракувал преди 10-15 год. и няма никакви докумети.,направихме си помежду си договор ,но това не е достатъчно за и регистрация пред нотариус ,а камоли за КАТ.Моля Ви дайте ми бърз съвет как да го узаконя и да си го карам .БАГОДАРЯ ВИ предварително !!!! ПОЗДРАВИ !!!!!
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
СТАР МОТОР
Свий
X
-
От: СТАР МОТОР
Документ за "бивша собственост" няма.
1. Трябва да изготвиш нотариално пълномощно на твое име от името на стареца с което да го представляваш пред властите.
2. Вадиш свидетелство за наследници от името на дядото
3. отиваш в КАТ /трябва да знаеш с каква рег. №.. е било ППС-то/ по регистрация и подаваш молба в която посочваш старият рег.№ и искаш да ти издадат служебна бележка за собственост / такава трябва да ти се издаде задължително/. Ако мотора е се води "временно спрян от движение" - добре, ако се води бракуван е лошо, но в зависимост от това, дали собственикът е декларирал, че ще го държи у дома / може да се регистрира след Технотест/, или е декларирал, че ще го даде на пункт за скраб / няма да може да мине технотест/.
4. Вариант 1 "Временно спрян от движение"
- плащаш на лицензиран оценител 2% данък върху договора между тебе и дядото.
- плащаш годишен данък в данъчното по местоживеене
- плащаш ГО
- отиваш в КАТ с наследниците и те се подписват на договора за покупко-продажбата пред служителите в КАТ / може да се подпишат пред нотариус и тогава не е нужно да ги водиш в КАТ, но трябва да платиш такса на нотариуса/. до 350 куб./см. нотариална заверка на договора не е задължителна.
Вариант 2 - Ако мотора е бракуван и се е стопанисвал в имот на продавача, трябва да преминеш всико изброето по-горе и задължително преминаване през Технотест.
Вариант 3 - Бракуван и предаден на пункт за скраб, съжалявам, дори само да е написано в документите, а самият мотор да не е предаден, регистрация няма.
Преди време бях в същото положение, МЗ РТ 125/3 временно спряно от движение през 1982 г. имах късмет и го регистрирах както го обясних по-горе с Вариант 1. Сега с мотора който стягам съм на Вариант 2, бракуван, но съхраняван в свой имот и за да го регистрирам трябва да премина Технотест. Пожелавам ти успех в начинанието ако ти стиска да тръгнеш по институциите както ти изброих и чакам да чуя до къде си стигнал .....!?!
Коментар
-
От: СТАР МОТОР
Според ЗДвП Мотоциклети до 350 куб/см. и туристически ремаркета могат да се прехвърлят с договор за покупко-продажба който не е нотариално заверен като собственика и наследниците полагат подписите си пред служителите на КАТ за да няма злоупотреби и дали е правилно или не е друг въпрос, а за мотоциклети над 350 куб./см се изисква договор с нотариална заверка, така е казано и в ЗДвП :
Чл. 144. (1) Собствеността на моторните превозни средства се прехвърля с писмен договор.
(2) (Доп. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г., изм. - ДВ, бр. 54 от 2010 г.) При прехвърляне на собствеността на регистрирани автомобили, на регистрирани ремаркета с товароносимост над 10 тона, на регистрирани колесни трактори и на регистрирани мотоциклети с работен обем на двигателя над 350 cm3 подписите на страните трябва да бъдат нотариално заверени.
Коментар
-
От: СТАР МОТОР
Първоначално публикуван от spongi Преглед на мнениеСпоред ЗДвП Мотоциклети до 350 куб/см. и туристически ремаркета могат да се прехвърлят с договор за покупко-продажба който не е нотариално заверен като собственика и наследниците полагат подписите си пред служителите на КАТ за да няма злоупотреби и дали е правилно или не е друг въпрос
Коментар
-
От: СТАР МОТОР
Не съм казал, но да повторя
Служителите на КАТ, както и всички други нямат право да си измислят закони. Други ги мислят и пишат, те само изпълняват.
Нееднократно съм регистрирал ПС, за които не се изисква нотариална заверка и само един път един ми се изцепи да му заведа продавачите, но аз отказах твърдо, цитирайки закона. Махна с ръка и каза "Отивай да си чакаш талоните и номера."
Отстоявайте си правата. Това че онези имат пагони и служба, не значи че могат да правят каквото си искат!
Коментар
-
От: СТАР МОТОР
Първоначално публикуван от Ivan_J Преглед на мнениеНе съм казал, но да повторя
Служителите на КАТ, както и всички други нямат право да си измислят закони. Други ги мислят и пишат, те само изпълняват.
Нееднократно съм регистрирал ПС, за които не се изисква нотариална заверка и само един път един ми се изцепи да му заведа продавачите, но аз отказах твърдо, цитирайки закона. Махна с ръка и каза "Отивай да си чакаш талоните и номера."
Отстоявайте си правата. Това че онези имат пагони и служба, не значи че могат да правят каквото си искат!
Коментар
-
От: СТАР МОТОР
Добре де, аз на афганистански ли пиша?
Пишете си договор на хвърчащ лист, подписвате се и купувача отвива в КАТ по местоживеене, сам с договора в ръка и минава безгрижно.
Ако продавача има съпруг/а, съсобственик, наследници и т.н., трябват и техните данни и подписи.
Никой няма право да откаже да регистрира при такъв договор, няма закони и наредби изискващи полагането на подписите в КАТ.
Хипотетично, продавача е 95 годишен дядо на батерии от Горно Нанадолнище, не може да издържи преход до областният град. Как ще го заведеш до КАТ?
А нотариуса взема едни 100лв минимум, който са му излишни да му ги дава.
Коментар
-
От: СТАР МОТОР
Първоначално публикуван от Ivan_J Преглед на мнениеДобре де, аз на афганистански ли пиша?
Пишете си договор на хвърчащ лист, подписвате се и купувача отвива в КАТ по местоживеене, сам с договора в ръка и минава безгрижно.
Ако продавача има съпруг/а, съсобственик, наследници и т.н., трябват и техните данни и подписи.
Никой няма право да откаже да регистрира при такъв договор, няма закони и наредби изискващи полагането на подписите в КАТ.
Хипотетично, продавача е 95 годишен дядо на батерии от Горно Нанадолнище, не може да издържи преход до областният град. Как ще го заведеш до КАТ?
А нотариуса взема едни 100лв минимум, който са му излишни да му ги дава.
С договор за покупко-продажба (без нотариална заверка) в рамките на 3 работни дни, от сключването на договора, може да се отиде до КАТ и МПС-то да бъде пререгистрирано или регистрирано.
Коментар
-
От: СТАР МОТОР
Това за 3-те работни дни па къде го прочете? В закона съвсем ясно е писано (що се отнася за подписите на страните). Никой не може да си измисля закона (поне не в КАТ де). След като се сключи договор, над собствеността на ППС-то има право само купувача!! На никой не му е необходим продавач. Без значение от какъв регион са продавач и купувач.Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....
тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...
Коментар
-
От: СТАР МОТОР
Иван е абсЕлютно прав ,миналия месец го правих и аз това,с договора в ръка и при катаджиите.Като даже мотора беше ЕН а аз го регистрирах ОВ,беше бял на цвят -казах им ,че искам по-новата рег. да е син: отговора -не става-Е що: първо ще се регистрира бял пък после наново за да стане син! ДА АМА НЕ !
В обедната почивка, която дойде докато спорехме ,отидох да клъцна 2-3 кюфтета и гледам железария,и решението дойде за 5лева-син спрей и ролка хартиено тиксо ,вътре в двора на кат си го облепих и опръсках на две на три син цвят! В 13 часа тъкмо махам тиксото, хората останаха като гръмнати !Резултата от ЕН с бял цвят стана ОВ със такъв син ,нямаха причина да ми откажат.Иначе трябваше още едни 150-200 лева за последващо каране и пререгистриране.
Естествено в последствие си го пребоядисах както подобава със спестените пари.Никога нема да мине модата на сръбската музика,сливовата ракия и пъстръвата.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар