Обява

Свий
Няма добавени обяви.

СТАР МОТОР

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • СТАР МОТОР

    Здравейте ,интерисувам се от следният въпрос,закупил съм стар мотор без документи от един 80 год. старец,който го е бракувал преди 10-15 год. и няма никакви докумети.,направихме си помежду си договор ,но това не е достатъчно за и регистрация пред нотариус ,а камоли за КАТ.Моля Ви дайте ми бърз съвет как да го узаконя и да си го карам .БАГОДАРЯ ВИ предварително !!!! ПОЗДРАВИ !!!!!

  • #2
    От: СТАР МОТОР

    Стареца да извади документ за "бивша собственост" от съответния КАТ, като обясни за какво му трябва (демек да ти го продаде). После мотоциклета колко кубика е?
    Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

    тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

    Коментар


    • #3
      От: СТАР МОТОР

      Бракуван мотоциклет може да се регистрира отново,процедурата отнема малко повече време,много пари,и задължително технотест.

      Коментар


      • #4
        От: СТАР МОТОР

        Документ за "бивша собственост" няма.
        1. Трябва да изготвиш нотариално пълномощно на твое име от името на стареца с което да го представляваш пред властите.
        2. Вадиш свидетелство за наследници от името на дядото
        3. отиваш в КАТ /трябва да знаеш с каква рег. №.. е било ППС-то/ по регистрация и подаваш молба в която посочваш старият рег.№ и искаш да ти издадат служебна бележка за собственост / такава трябва да ти се издаде задължително/. Ако мотора е се води "временно спрян от движение" - добре, ако се води бракуван е лошо, но в зависимост от това, дали собственикът е декларирал, че ще го държи у дома / може да се регистрира след Технотест/, или е декларирал, че ще го даде на пункт за скраб / няма да може да мине технотест/.
        4. Вариант 1 "Временно спрян от движение"
        - плащаш на лицензиран оценител 2% данък върху договора между тебе и дядото.
        - плащаш годишен данък в данъчното по местоживеене
        - плащаш ГО
        - отиваш в КАТ с наследниците и те се подписват на договора за покупко-продажбата пред служителите в КАТ / може да се подпишат пред нотариус и тогава не е нужно да ги водиш в КАТ, но трябва да платиш такса на нотариуса/. до 350 куб./см. нотариална заверка на договора не е задължителна.
        Вариант 2 - Ако мотора е бракуван и се е стопанисвал в имот на продавача, трябва да преминеш всико изброето по-горе и задължително преминаване през Технотест.
        Вариант 3 - Бракуван и предаден на пункт за скраб, съжалявам, дори само да е написано в документите, а самият мотор да не е предаден, регистрация няма.
        Преди време бях в същото положение, МЗ РТ 125/3 временно спряно от движение през 1982 г. имах късмет и го регистрирах както го обясних по-горе с Вариант 1. Сега с мотора който стягам съм на Вариант 2, бракуван, но съхраняван в свой имот и за да го регистрирам трябва да премина Технотест. Пожелавам ти успех в начинанието ако ти стиска да тръгнеш по институциите както ти изброих и чакам да чуя до къде си стигнал .....!?!

        Коментар


        • #5
          От: СТАР МОТОР

          При договор без нотариус, в КАТ нямат законово право да изискват подписите да са при тях!
          Представям си как паля до някое село на другия край на БГ да возя дядо до КАТ, който най-вероятно няма да издържи на пътуването!

          Коментар


          • #6
            От: СТАР МОТОР

            Според ЗДвП Мотоциклети до 350 куб/см. и туристически ремаркета могат да се прехвърлят с договор за покупко-продажба който не е нотариално заверен като собственика и наследниците полагат подписите си пред служителите на КАТ за да няма злоупотреби и дали е правилно или не е друг въпрос, а за мотоциклети над 350 куб./см се изисква договор с нотариална заверка, така е казано и в ЗДвП :
            Чл. 144. (1) Собствеността на моторните превозни средства се прехвърля с писмен договор.
            (2) (Доп. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г., изм. - ДВ, бр. 54 от 2010 г.) При прехвърляне на собствеността на регистрирани автомобили, на регистрирани ремаркета с товароносимост над 10 тона, на регистрирани колесни трактори и на регистрирани мотоциклети с работен обем на двигателя над 350 cm3 подписите на страните трябва да бъдат нотариално заверени.

            Коментар


            • #7
              От: СТАР МОТОР

              Първоначално публикуван от spongi Преглед на мнение
              Според ЗДвП Мотоциклети до 350 куб/см. и туристически ремаркета могат да се прехвърлят с договор за покупко-продажба който не е нотариално заверен като собственика и наследниците полагат подписите си пред служителите на КАТ за да няма злоупотреби и дали е правилно или не е друг въпрос
              Това е вариант ако собственика и купувача са от една и съща област.Иначе нотариално заверения договор е по добрият вариант.

              Коментар


              • #8
                От: СТАР МОТОР

                Не съм казал, но да повторя
                Служителите на КАТ, както и всички други нямат право да си измислят закони. Други ги мислят и пишат, те само изпълняват.
                Нееднократно съм регистрирал ПС, за които не се изисква нотариална заверка и само един път един ми се изцепи да му заведа продавачите, но аз отказах твърдо, цитирайки закона. Махна с ръка и каза "Отивай да си чакаш талоните и номера."
                Отстоявайте си правата. Това че онези имат пагони и служба, не значи че могат да правят каквото си искат!

                Коментар


                • #9
                  От: СТАР МОТОР

                  Първоначално публикуван от Ivan_J Преглед на мнение
                  Не съм казал, но да повторя
                  Служителите на КАТ, както и всички други нямат право да си измислят закони. Други ги мислят и пишат, те само изпълняват.
                  Нееднократно съм регистрирал ПС, за които не се изисква нотариална заверка и само един път един ми се изцепи да му заведа продавачите, но аз отказах твърдо, цитирайки закона. Махна с ръка и каза "Отивай да си чакаш талоните и номера."
                  Отстоявайте си правата. Това че онези имат пагони и служба, не значи че могат да правят каквото си искат!
                  Така дай да обобщим за какво става въпрос,значи,пример 1,продавача е от Варна,купувача от София.за да се регистрира мотора на името на купувача трябва да стане в КАТ София,само че мотора е под 350 тоест по закон не се изисква нотариално заверен договор,нужно е само и продавач и купувач да се явят при служител от КАТ ама не във Варна ами в София,и тогава идва вариант 2 който е по лесен чрез нотариус във Варна,защото е по евтиния вариант.

                  Коментар


                  • #10
                    От: СТАР МОТОР

                    Добре де, аз на афганистански ли пиша?
                    Пишете си договор на хвърчащ лист, подписвате се и купувача отвива в КАТ по местоживеене, сам с договора в ръка и минава безгрижно.
                    Ако продавача има съпруг/а, съсобственик, наследници и т.н., трябват и техните данни и подписи.
                    Никой няма право да откаже да регистрира при такъв договор, няма закони и наредби изискващи полагането на подписите в КАТ.
                    Хипотетично, продавача е 95 годишен дядо на батерии от Горно Нанадолнище, не може да издържи преход до областният град. Как ще го заведеш до КАТ?
                    А нотариуса взема едни 100лв минимум, който са му излишни да му ги дава.

                    Коментар


                    • #11
                      От: СТАР МОТОР

                      Първоначално публикуван от Ivan_J Преглед на мнение
                      Добре де, аз на афганистански ли пиша?
                      Пишете си договор на хвърчащ лист, подписвате се и купувача отвива в КАТ по местоживеене, сам с договора в ръка и минава безгрижно.
                      Ако продавача има съпруг/а, съсобственик, наследници и т.н., трябват и техните данни и подписи.
                      Никой няма право да откаже да регистрира при такъв договор, няма закони и наредби изискващи полагането на подписите в КАТ.
                      Хипотетично, продавача е 95 годишен дядо на батерии от Горно Нанадолнище, не може да издържи преход до областният град. Как ще го заведеш до КАТ?
                      А нотариуса взема едни 100лв минимум, който са му излишни да му ги дава.
                      Ето нещо но не е описано точно,трябва ли да присъстват двамата или само единият.
                      С договор за покупко-продажба (без нотариална заверка) в рамките на 3 работни дни, от сключването на договора, може да се отиде до КАТ и МПС-то да бъде пререгистрирано или регистрирано.

                      Коментар


                      • #12
                        От: СТАР МОТОР

                        Това за 3-те работни дни па къде го прочете? В закона съвсем ясно е писано (що се отнася за подписите на страните). Никой не може да си измисля закона (поне не в КАТ де). След като се сключи договор, над собствеността на ППС-то има право само купувача!! На никой не му е необходим продавач. Без значение от какъв регион са продавач и купувач.
                        Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

                        тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

                        Коментар


                        • #13
                          От: СТАР МОТОР

                          Иван е абсЕлютно прав ,миналия месец го правих и аз това,с договора в ръка и при катаджиите.Като даже мотора беше ЕН а аз го регистрирах ОВ,беше бял на цвят -казах им ,че искам по-новата рег. да е син: отговора -не става-Е що: първо ще се регистрира бял пък после наново за да стане син! ДА АМА НЕ !
                          В обедната почивка, която дойде докато спорехме ,отидох да клъцна 2-3 кюфтета и гледам железария,и решението дойде за 5лева-син спрей и ролка хартиено тиксо ,вътре в двора на кат си го облепих и опръсках на две на три син цвят! В 13 часа тъкмо махам тиксото, хората останаха като гръмнати !Резултата от ЕН с бял цвят стана ОВ със такъв син ,нямаха причина да ми откажат.Иначе трябваше още едни 150-200 лева за последващо каране и пререгистриране.
                          Естествено в последствие си го пребоядисах както подобава със спестените пари.
                          Никога нема да мине модата на сръбската музика,сливовата ракия и пъстръвата.

                          Коментар


                          • #14
                            От: СТАР МОТОР

                            Промяна в данните на ППС (примерно цвета в случая) - около 30лв., а не 150-200лв.
                            Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

                            тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

                            Коментар


                            • #15
                              От: СТАР МОТОР

                              Няма вариант за 30лева само нов талон ,такси макси ,са ти поне 70 лева .Това пиша ,че не съм дал нищо повече и всичко стана за един ден!
                              Никога нема да мине модата на сръбската музика,сливовата ракия и пъстръвата.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X