Реших и аз да си монтирам такова чудо. Не за друго, ама е така на инат. Па съм и пестелив на енергия човек
, та рекох и да е по-мързеливо мазането на веригата (е не, че чак па толкова е проблем на някакви километри да се маже и със спрей де). Та взех си аз едно маркучленце, тройници 2бр. (ма ползвах само единия), техническа връвчица (демек свински опашки), съдинка за спирачна течност от съединител на Жигула (която НЕ ползвах), вакуумно кранче от китайски скутер и парче истинска тел. Те ги те и нещата:




Тука втората съдинка ми я подариха, ама и нея не съм ползвал (както ще видите по-долу). Та не ги ползвах понеже се оказа, че с място за подобни съдинки Ямахата НЕ разполага. Мислех е на тези места да ги монтирам

,
ама се отказах, че на едното място (под седалката) просто няма място, а на другото .... ми грозно щеше да стане (половин мотор опасан с тръбички)
. Та по тая причина се разходих до кварталната фризьорка и се сдобих с ето тези съдинки:
.
По-тумбестичката щях да ползвам (ама я прее...х с бургията), а кръглата и сега е пълна (като резерва за пълнене седи под седалката). Та намерих в къщи още една съдинка от пудрините на жената и детето, и вече с опит взех, че я пробих с две отворчета с 5 мм. бургийка.


Що 5мм.? Ми щото маркучленцето е 6мм., та преди всичко разчитам на уплътнението по този начин (е за всеки случай капнах и малко лепилце де). Маркучленцата са две по една проста причина. Цялата система трябва да взима въздух от някъде, пък и трябва да се пълни без да вадя всеки път шишенцето. Та през едната пълня, а през другата си диша цялата работа (удобно и бързо е!)
. Та така подготвени нещата взех да ги монтирам. Шишенцето го забих (с известно усилие) между калника и рамата, а клапанчето отстрани на капака на филтъра:


Вакуумно маркучле с тройник от вакууа на кранчето за бензина, и под резервоара та до клапанчето от скутера:


След клапанчето монтирах кранчето за регулиране на дебита (снимката е мъглива, ама ме мързи да правя нова
):

От телта направи нещо като водач на маркучленцето през което минава маслото до венеца (бе някаква творба излезе
):


А що до венеца ли? Ами защото моята верига не е рингова и капката няма как да падне върху звеното. А така маслото центробежно отива към веригата
. Та заредиг с масълце ....:

и запалих моторетката. В началото развъртях кранчето до край (за да стече по-бързо масълцето), после го позатворих. С малко регулиране докарах капката до към минута и нещо. Е сега пак трябва да го донаглася, ама в общи линии цялата система работи. Това всичкото ми излезе някъде към 20-тина лева, като съдинката (която не ползвах) ми е относително скъпа (цели 2,30лв., което си е каде 10-тина процента..'бах го
). Специални благодарности на Крумчо (Регулатора). Помогна ми човека къде с някой инструмент, къде със засичането на времето
. Имам да го черпя!
Та така. Със здраве.





Тука втората съдинка ми я подариха, ама и нея не съм ползвал (както ще видите по-долу). Та не ги ползвах понеже се оказа, че с място за подобни съдинки Ямахата НЕ разполага. Мислех е на тези места да ги монтирам


ама се отказах, че на едното място (под седалката) просто няма място, а на другото .... ми грозно щеше да стане (половин мотор опасан с тръбички)


По-тумбестичката щях да ползвам (ама я прее...х с бургията), а кръглата и сега е пълна (като резерва за пълнене седи под седалката). Та намерих в къщи още една съдинка от пудрините на жената и детето, и вече с опит взех, че я пробих с две отворчета с 5 мм. бургийка.


Що 5мм.? Ми щото маркучленцето е 6мм., та преди всичко разчитам на уплътнението по този начин (е за всеки случай капнах и малко лепилце де). Маркучленцата са две по една проста причина. Цялата система трябва да взима въздух от някъде, пък и трябва да се пълни без да вадя всеки път шишенцето. Та през едната пълня, а през другата си диша цялата работа (удобно и бързо е!)



Вакуумно маркучле с тройник от вакууа на кранчето за бензина, и под резервоара та до клапанчето от скутера:


След клапанчето монтирах кранчето за регулиране на дебита (снимката е мъглива, ама ме мързи да правя нова


От телта направи нещо като водач на маркучленцето през което минава маслото до венеца (бе някаква творба излезе



А що до венеца ли? Ами защото моята верига не е рингова и капката няма как да падне върху звеното. А така маслото центробежно отива към веригата


и запалих моторетката. В началото развъртях кранчето до край (за да стече по-бързо масълцето), после го позатворих. С малко регулиране докарах капката до към минута и нещо. Е сега пак трябва да го донаглася, ама в общи линии цялата система работи. Това всичкото ми излезе някъде към 20-тина лева, като съдинката (която не ползвах) ми е относително скъпа (цели 2,30лв., което си е каде 10-тина процента..'бах го


Та така. Със здраве.

Коментар