Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ойлер или омаслител ... , както и да се казва.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ойлер или омаслител ... , както и да се казва.

    Реших и аз да си монтирам такова чудо. Не за друго, ама е така на инат. Па съм и пестелив на енергия човек , та рекох и да е по-мързеливо мазането на веригата (е не, че чак па толкова е проблем на някакви километри да се маже и със спрей де). Та взех си аз едно маркучленце, тройници 2бр. (ма ползвах само единия), техническа връвчица (демек свински опашки), съдинка за спирачна течност от съединител на Жигула (която НЕ ползвах), вакуумно кранче от китайски скутер и парче истинска тел. Те ги те и нещата:




    Тука втората съдинка ми я подариха, ама и нея не съм ползвал (както ще видите по-долу). Та не ги ползвах понеже се оказа, че с място за подобни съдинки Ямахата НЕ разполага. Мислех е на тези места да ги монтирам

    ,

    ама се отказах, че на едното място (под седалката) просто няма място, а на другото .... ми грозно щеше да стане (половин мотор опасан с тръбички). Та по тая причина се разходих до кварталната фризьорка и се сдобих с ето тези съдинки:

    .

    По-тумбестичката щях да ползвам (ама я прее...х с бургията), а кръглата и сега е пълна (като резерва за пълнене седи под седалката). Та намерих в къщи още една съдинка от пудрините на жената и детето, и вече с опит взех, че я пробих с две отворчета с 5 мм. бургийка.



    Що 5мм.? Ми щото маркучленцето е 6мм., та преди всичко разчитам на уплътнението по този начин (е за всеки случай капнах и малко лепилце де). Маркучленцата са две по една проста причина. Цялата система трябва да взима въздух от някъде, пък и трябва да се пълни без да вадя всеки път шишенцето. Та през едната пълня, а през другата си диша цялата работа (удобно и бързо е!). Та така подготвени нещата взех да ги монтирам. Шишенцето го забих (с известно усилие) между калника и рамата, а клапанчето отстрани на капака на филтъра:



    Вакуумно маркучле с тройник от вакууа на кранчето за бензина, и под резервоара та до клапанчето от скутера:



    След клапанчето монтирах кранчето за регулиране на дебита (снимката е мъглива, ама ме мързи да правя нова ):



    От телта направи нещо като водач на маркучленцето през което минава маслото до венеца (бе някаква творба излезе ):



    А що до венеца ли? Ами защото моята верига не е рингова и капката няма как да падне върху звеното. А така маслото центробежно отива към веригата . Та заредиг с масълце ....:



    и запалих моторетката. В началото развъртях кранчето до край (за да стече по-бързо масълцето), после го позатворих. С малко регулиране докарах капката до към минута и нещо. Е сега пак трябва да го донаглася, ама в общи линии цялата система работи. Това всичкото ми излезе някъде към 20-тина лева, като съдинката (която не ползвах) ми е относително скъпа (цели 2,30лв., което си е каде 10-тина процента..'бах го). Специални благодарности на Крумчо (Регулатора). Помогна ми човека къде с някой инструмент, къде със засичането на времето . Имам да го черпя!

    Та така. Със здраве.
    Последно редактирано от Стоян Боюков-Sariones; 23-07-13, 08:41. Причина: Tag
    Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

    тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

  • #2
    От: Ойлер или омаслител ... , както и да се казва.

    Аз се пробвах известно време с подобни импровизации но явно не се справих добре.
    Не ми хареса ефекта и стана сложно управлението - аз го правих с електромагнитен клапан.
    После купих един вакуумен на скот и сега сам за себе си работи без никаква забележка от моя страна.
    Остава въпросът какъв ще бъде ефектът за веригата като цяло.
    До моментът съм скапал 2 броя обикновени на около 9к километра всяка без абсолютно никаква подръжка.
    Надявам се поне на 50% по-голям пробег с мазане.
    Иначе няма да има сми... Ще видим...

    Sent from CAT B10 phone powered by hemorpid OS using Tapatalk application
    Враг усраине

    Коментар


    • #3
      От: Ойлер или омаслител ... , както и да се казва.

      Понеже мотора го взех с тази верига нямах никаква представа на какви километри е. Та онзи ден в Неделя показвайки на дядо Владо какво съм направил видях, че са паднали втулките на едно от звената на веригата (омаслителя го донаправих в Петък). Та понеже баш сега не ми се вадят пари за верига и зъбни колела, се поразтърсих и си взех пак обикновена верига за скромната сума от 19,40лв. (това за около 1,7м.). По принцип платих 19,30лв. От къде я взех, ако някой го интересува да пише на ЛС, че иначе ще е реклама. Та така погледнато, ако тази изкара до края на сезона съм на печалба от всякъде. За зъбни колела и верига ще се оглеждам по-нататък. За момента зъбните колела са ОК. Всъщност и веригата не беше много разтегната, ама ....
      Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

      тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

      Коментар


      • #4
        От: Ойлер или омаслител ... , както и да се казва.

        На мен веригата и поньоните ми излизат 200лв...
        Без рингове. На сл. смяна нищо чудно да ти се обадя за координати.
        За мазането мненията са доста различни като се почне от 20-30% до 2-3 пъти.
        Явно зависи от веригата но явно само опита ще покаже.
        Аз карам до тотален отказ
        Последният пиньон се беше почти закръглил а от веригата свалих 2 звена защото се беше разтеглила яко и не успявах да я обера по др. начин...
        Ще видим ойлера колко ще помоне.

        Sent from CAT B10 phone powered by hemorpid OS using Tapatalk application
        Враг усраине

        Коментар


        • #5
          От: Ойлер или омаслител ... , както и да се казва.

          Стоянчо, само към крайната фаза имам забележка. Нямаше ли да е по- добре да е с някаква метална тръбичка (медна например).
          Че тая тел, като дигнеш 200 и ще се огъне, и ойде смазването у ряката.
          Ясен: ”в Наречен си лекувам нервите от форумното модериране...”

          Коментар


          • #6
            От: Ойлер или омаслител ... , както и да се казва.

            На края на маркучето има една пластмаса (около 2см.) вързана със свинска опашка за телта.
            А 200км/ч. ше дигне, ама ако го пусна мотора със запален двигател от връх Ком надолу по баира.
            Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

            тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

            Коментар


            • #7
              От: Ойлер или омаслител ... , както и да се казва.

              Колега и аз от сума ти време съм планирал да си направя ойлер, но с електро клапан който е вързан през реле за лампата за нулева скорост така че клапана да е отворен само когато мотора е запален и на скорост тоест предполага се че се движи. Събрал съм почти всичко. Липсва ми казанчето за масло. Предлагам да ти възвърна загубите от 10 процента като закупя ладовото казанче от теб за скромната сума от 2,30 лв. :-) Ако си съгласен, пиши на лични или в темата гледам че си от София така че ще може да се разберем да се срещнем (куриерската услуга ще е по-скъпа от казанчето )
              Honda Transalp XL600v PD06 1993 - откраднат в Лондон.
              Honda Varadero XL1000 SD03 2011

              Човек е 80% вода и ако няма мечти или цели в живота, това е просто една вертикална локва.

              Коментар


              • #8
                От: Ойлер или омаслител ... , както и да се казва.

                Между другото, така както си направил "дюзата" може би не е най-добре. Според указанията на Скотойлер дюзичката трябва да се плъзга по зъбчатката - по този начин си сигурен, че маслото не отлита - а се плъзва по зъбчатката и отива във веригата. Виж този документ: http://www.scottoiler.com/component/...,doc_download/
                LZ2NKM

                Коментар


                • #9
                  От: Ойлер или омаслител ... , както и да се казва.

                  Ами за толкова време и около 15000км. проблеми с мазането на верига нямам абсолютно никакви! Седи си съвсем чистичка. Само дето в началото на сезона тази година смених веригата ( сега съм с Реджина жълта ). Утре ще видя колко километра са с нея, ама си мисля, че са около 10-на хиляди.
                  Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

                  тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

                  Коментар


                  • #10
                    От: Ойлер или омаслител ... , както и да се казва.

                    Моят инжектор стои по подобен начин както го е монтирал колегата.
                    Не съм забелязал някакъв проблем с това, че не контактува с венеца така, както е препоръчано в документа на скот. То няма и как да се забележи но веригата е винаги омаслена, каквато е идеята.
                    Аз вече имам някакво наблюдение над това устройство.

                    Без ойлера тотализирах верига със заден венец за около 10000.
                    В момента отново е тоталка но съм на 18000 с този комплект.

                    Уточнения:
                    Абсолютно никаква допълнителна подръжка на веригата и преди, без ойлер и сега с ойлер. Само обтягане по време на експлоатацията, никакви друи грижи като миене и чистене и смазване преди поставянето на ойлера.
                    Веригата е 428 без рингове, всичите 3 които съм сменял до момента са една марка от едно място.
                    Задният пиньон е алуминиев или някаква такава сплав.
                    В момента веригата както казах е тотализирана но задният пиньон е в доста по-прилично състояние от предишните 2 на 100% суха есплоатация.
                    Не че има някакво значение защото ги сменям с веригата но прави впечатление вида му.
                    Другите 2 ме е срам да ги снимам [emoji4]

                    Та аз съм доволен от инвестицията.
                    При следващата смяна вече ще бъде изплатен над 100% в конкретният случай!
                    Враг усраине

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X