Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Триизмерните принтери?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Триизмерните принтери?

    М, да... Академичната основа никога не е излишна, а липсата й се вижда веднага.

    За доста хора, формата е всичко, а съдържанието е нищо. Калникът на пръв поглед е някаква огъната ламарина, обаче начинът му на получаване определя голяма част от характеристиките му. Той нито е наслоен, нито е синтерован, нито е отлят. Ламарината е валцована, при което е изградена структурата на кристалната й решетка, като вкл. има значение и посоката на пластичните деформации. После това нещо е минало през щанцоване и листово щамповане. Една от тези операции да липсва и работата не става както трябва, ами става нещо като нищо. От спазването на технологията зависят сума механични показатели, като не на последно място и устойчивостта на корозия. Изобщо не засягам състава на сплавта, където някой легиращ елемент да варира в части от процента или крусталната структура да е по-различна и нещата вече стават други. Лети калници от чугун, не съм виждал, пък композитите са съвсем друга технология с присъщите си ограничения. Обаче са именно технология - знаем как могат да се правят някои неща и какви механични характеристики ще имат в определени граници и вече търсим къде ще е приложима.

    С тези принтери могат да се правят само обемни модели и някои неотговорни изделия, като примерно солници. За амортисьори - забравете, щото в машиностроенето често има термообработка и то все в критичните елементи. С принтер е нецелесъобразно да се постигат класове на грапавост на шлифоване, пък то винаги се изпълнява след повърхностно закаляване. Айде, дайте ми дребозърнестата структура на повърхностно закален, следователно с висока твърдост и износоучстойчивост вал и вътрешната му едрозърнеста структура, следователно жилавост и механична якост.

    Същото е при композитите. Не е важно как изжглежда "пласмасовата" броня, ами с какви показатели са стъклените, арамидните и прочее влакна вътре, които поемат натоварванията на опън. Принтер щял да строи сгради... То, хубаво с пясък и спойка, обаче в железобетона бетонът поема натоварването на натиск, а арматурната стомана - на опън, пък двете в комбинация - тангенциалните напрежения на усукването. Къв ще е този материал, който ще е достатъчно технологичен, за да отговори на всичко... Някъв камък - да става. Навремето сума сгради са построени от камък, обаче конструкцията им е много по-масивна от една съвременна със същите механични показатели и несравнимо по-неиздържана икономически.

    Много неща могат да се направят, но само малка част от тях са ефективни. Другото са простотии. Да, може да се направи джип от лят чугун, вместо от ламарина...

    Накратко - формата е само завършек на технологията, а се прехласвате по тези принтери, все едно тя е основното.
    Последно редактирано от Obersturmbahnfuehrer; 25-06-10, 16:45.

    Коментар


    • #47
      От: Триизмерните принтери?

      Оооо..

      Всичко , което казваш е напълно вярно, но приличаш на някакъв отломък от доменна пещ от 50 -те в Новосибирск!

      Има ли начин нещо да се превърне в "дигитал", то ще се превърне!

      Ако ще и ДНК да е...

      Просто чакай и ще видиш как химиците и физиците ще направят от оловото злато, само им дай поле за изява!

      Коментар


      • #48
        От: Триизмерните принтери?

        Просто чакай и ще видиш как химиците и физиците ще направят от оловото злато, само им дай поле за изява!

        Те и сега го правят, ама излиза на цената на диаманта.
        Последно редактирано от Goblin; 25-06-10, 17:18. Причина: грешка

        Коментар


        • #49
          От: Триизмерните принтери?

          ДНК-то си е цифрово от има-няма 3 милиарда години. Ама тогава се бехме напили.

          Обер, за строителството не си прав. То и сега се прави в голямата си част от принтери, чиито детайли ходят с каски, редят тухли, псуват цветисто и поглъщат значителна част от парите за обекта. Ако тухленото дело се механизира - чертеж от едната страна, тухли, вар и пясък от другата - голяма работа, че отишъл малко повече материал. Разходите ще са надолу, а качеството - нагоре.

          Коментар


          • #50
            От: Триизмерните принтери?

            Бе, по-скоро звуча като инженер насред раздумка на хуманитаристи, ама как да е.

            Иначе, от олово може да се получава злато, даже е и правено няколко пъти в лабораторни условия - викат му трансмутация. Пък в реални условия - колкото си щеш - викат му термоядрен синтез. Лошото е, че иска малко повечко енергия и твоите хора от ЧЕЗ ще ти станат първи приятели, освен ако не си някоя звезда, и синтезираш тежки елементи преди да думнеш в супернова и да ги разпръснеш из околността, та барем после се съберат с другите простотии в твърди тела, например нашата планета. Та, в масовото съзнание златото е някаква измислена ценност, а по теглова цена е нещо като боклука под леглото, в сравнение с останалите елементи нагоре в таблицата.

            Та, както казах - сума неща могат да се правят и не си струват, ама категорично. Ако искаш ми дигитализирай вътрешната структура на някой болт - кеф ти поименно всеки атом, кеф ти алгоритмизирай принципно структурата в някакви граници - все тая. Докато се плюнчиш да изкарваш свръхскъпи изделия, като пусна автомата, за същата цена ще изкара 10 000 болта за същото време. Всичко е въпрос на икономическа обосновка - единични бройки можеш да нарязваш на струг, обаче едросерийното производство и нагоре се прави на автомати - от едната страна вкарваш тел или прокат, а после машината реже, щампова и валцова по-бързо, отколкото можеш да различиш процесите. И една особеност, пак технологична от новосибирските отломъци, дето живеят в миналото - ще имаш проблем с товароносимостта на нарязан болт със същите параметри на резбата, защото валцованите навивки нямат прекъсвания в кристалните зърна и якостта им на срязване и на смачкване е катастрофално по-висока. Така че ще трябва да си нарежеш твоя болт от по-скъпа марка стомана, пък и да си поблъскаш главата малко да го поизчислиш. В противен случай я караш майсторската, пък каквото стане.

            А, тези заклинания за дигитала ги зарежи... Това е просто технология, която има приложения, но далеч не навсякъде. Една "аналогова" мравка има 10 000 неврона в главата си и е подтискащо каква феноменална система е изградила еволюцията. Да ти кажа ли колко транзистора има в телефона ти, а няма "акъл" сам да се захрани, камо ли да се размножава и развива...
            Последно редактирано от Obersturmbahnfuehrer; 25-06-10, 17:16.

            Коментар


            • #51
              От: Триизмерните принтери?

              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
              Обер, за строителството не си прав. То и сега се прави в голямата си част от принтери, чиито детайли ходят с каски, редят тухли, псуват цветисто и поглъщат значителна част от парите за обекта. Ако тухленото дело се механизира - чертеж от едната страна, тухли, вар и пясък от другата - голяма работа, че отишъл малко повече материал. Разходите ще са надолу, а качеството - нагоре.
              Ставаше дума за хомогенен материал на принтера. Досега не съм видял да става дума за пълноцветен CMYK принтер, само дето C = Fe, M = Si, Y = C, K = O, примерно... Пък и да става дума за това, как ще ги легира...

              Обемни принтери има отдавна и повечето работят чрез стружкоотнемане - викат им обработващи центрове - с 3 до 5 оси. На тях отдавна се правят сложните детайли, примерно корпуси на скоростни кутии, блокове на двигатели и т.н., ама за намаляване дела на изключително нетехнологичната операция рязане, детайлите предварително се отливат или щамповат до основните функционални форми. Чудо голямо. Страшни машини са, но не са философският камък.

              Коментар


              • #52
                От: Триизмерните принтери?

                Първоначално публикуван от Obersturmbahnfuehrer Преглед на мнение
                CMYK принтер, само дето C = Fe, M = Si, Y = C, K = O, примерно...
                Е те тва няма да стане никога и Хайзенберг точно е обяснил защо. Най-близкото което засега имаме е синтезът на белтъци, не сме го измислили ние. Пък и максимумът, който засега умеем с него е съвсем малко повече от заплождането на шарената котка, която ни очисти мишките от мазето точно с черния котарак, който пък махна от покрива гълъбите.

                Коментар


                • #53
                  От: Триизмерните принтери?

                  Колкото и да ми е неприятно, съм напълно съгласен с Обера!

                  Рано му е на принтерчето да се мери с пресата...

                  Но пък оттук нататък пресата ще работи с матрици, направени от принтери!

                  По точно модели...

                  Факт!

                  Коментар


                  • #54
                    От: Триизмерните принтери?

                    Е, аз кво казвам, че няма да стане скоро... Пък и да стане, няма да си струва, освен в 0,0000000001% от случаите, пък и в половината от тях сигурно ще е страничен, да не кажа нежелан ефект.

                    Не му е рано да се мери, защото няма по какво. Това са различни машини със съвсем различно приложение. С копиране, хеле пък само на размерите - нищо не става, освен вилици и лъжици... на цената на цял японски сервиз от магазина. Като искаш, ще ти дам някакъв чертеж, та даже няма да ти спестявам допуска на отклоненията и класовете на грапавост, да видим дали това, което ще направиш, ще има параметрите на оригинала. Страшното и сложното в производството са технологичните карти. Щото можеш едно и сащо нещо на вид да го направиш по няколко начина, от които само единият е оптималният. Другите оскъпяват, увеличават брака, влошават характеристиките и т.н. Ей ти я прословутата тема с китайците, дето копирали... То, ако ставаше така... Така се почва, то е ясно - днес копираш, утре усвояваш, вдругиден проектираш сам, но нашата тема е за друго и принтерът няма да поумнее от печатане.

                    Да не говорим, че целият производствен процес съвсем съзнателно е разделен на добив, производство на суровини и материали, производство на междинни и на крайни изделия. За кво ми е принтерът да ми прави панталон във въздуха, като индийците ще добият памука, ще го обработят, изтакат и оцветят, пък някъде из нашите ширини ще разкроят ролата плат и с машината ще натряскат намбързо шевовете и готово. Който пък иска да гъзарее, сваля снимки от нета и ги носи на кварталния шивач да направи близки копия, които без взиране не се различават. Струва несравнимо по-малко, отколкото да ти го наслои някаква машина от някакъв технологичен за производство материал, който обаче след първото пране ще се втвърди, а след второто ще се начупи на парчета, щото основното в една дреха е да е бъде практична, дълготрайна, удобна и чак след това - джиджана. Първите три се постигат с доста основни средства.

                    Това разделение на машините си го има от зората на индустриалната революция, та до днес и според серийността и сложността на изделията си има класификация на машините - еднотипните и масови изделия се праскат на автомати - прости, евтини и много яки машини, които трудно се настройват, но веднъж развъртят ли се, става страшно като започнат да правят планини от готови детайли; универсалните машини - могат да правят почти всичко, настройват се лесно, поддържат се трудно, струват майка си и баща си и се плюнчат яко, докато избацат нещо готово - такива са многоосните обработващи центрове, на които се правят специализирани и много сложни детайли, като например елементи от турбини и прочее дребносерийни и скъпи неща. Та, смятайте за какво плюнчене става дума да се издокара мотовилка с правилната форма и структура от такъв принтер - при всички положения е много по-нецелесъобразно от това хората на бай Митал да добият стоманата, хората на Хонда да я подберат и да я дадат на подизпълнителите си да я загреят и да я пернат веднъж с ексцентричната преса за горещо щамповане, след което да я пакетират и да я пратят в дистрибуторската мрежа, откъдето хората на DHL да я вземата и да ти я доставят у вас. Промишлеността е олицетворение на цивилизацията, а не някъв цифров файл, от който в гаража ти изниква кола от нищото, докато гледаш телевизия.

                    Както никой не е обявил който и да е представител на горните класове за революция, вододел в производството и т.н., така и тези принтери са просто едни от многото машини със специфично и не толкова приложение.

                    Факт е, че сума книжарници на Запад отдавна не държат тонове хартия на склад и всичко им е на Postscript файлове и като си поръчаш книга, докато се обърнеш и вече са ти я избълвали на принтера и подвързали като в печатница. Обаче това не е общовалидно и книгите са информация, а нея я цифровизирай колкото си искаш, щото то цифровизацията е нейн прерогатив. От известно време има цифрови книги, пък преди тях и монитори.

                    Сещам се за един екстремален пример - отдавна такива центрове се използват за изработка на модели в реален размер на колите, че даже им слагат джанти с гуми, стъкла, дръжки и ги боядисват. За пред комисията по дизайна, това си изглежда баш като истинска кола, ама пробвай да влезеш в нея, хеле пък да я подкараш.
                    Последно редактирано от Obersturmbahnfuehrer; 25-06-10, 18:57.

                    Коментар


                    • #55
                      От: Триизмерните принтери?

                      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                      То и сега се прави в голямата си част от принтери, чиито детайли ходят с каски, редят тухли, псуват цветисто и поглъщат значителна част от парите за обекта.
                      Според мен тук не става въпрос за принтер, а за една малко по-стара технология - циклостил. Технология, която поглъща голямо количество спиртна течност.
                      Някои казват, че съм ужасен човек. Но това не е така - аз имам сърце на мил, чувствителен юноша. Пазя го в буркан със спирт на бюрото си...

                      Коментар


                      • #56
                        От: Триизмерните принтери?

                        Спор няма, че наслагват материалите триизмерно ...

                        Понякога хващат и четвъртото измерение!

                        Коментар


                        • #57
                          От: Триизмерните принтери?

                          Ми, ползвайте турски принтери - за разлика от нашите циклостили почти не използват спирт, имат много по-високо средномесечно натоварване и точността им на печат е доста по-висока.

                          Коментар


                          • #58
                            От: Триизмерните принтери?

                            Ето новини :
                            Stratasys произведе първия автомобил с изцяло 3D принтиран корпус
                            (TenLinks.com) – Компанията Stratasys анонсира съвместната разработка „Urbee” на супер икономичен хибриден автомобил, чийто корпус и стъкла са изградени изцяло чрез 3D принтиране от нейни машини от сериите Fortus и Dimension. Автомобилът е една от атракциите на провеждащото се в момента ежегодно шоу SEMA в Лас Вегас.

                            Коментар


                            • #59
                              От: Триизмерните принтери?

                              Не е точно по темата, но ето една интересна система за проектиране на ПВР на база използването на 3D заснемане.
                              Прикачени файлове

                              Коментар


                              • #60
                                От: Триизмерните принтери?

                                Работих доста години в завод за инструментална екипировка, в който 3D-технологиите бяха на наше разположение още в началото на 90-те. Говоря за обработващи центри и средства за създаване на програми за обработка на сложни повърхнини. После вятърът ме отвя в друга посока, на следващото работно място се появи 3D-принтер. Принтерът беше доста голям като размери, а детайлите, които можеха да бъдат принтирани, бяха с доста ограничени размери - например 250 х 250 х 200 mm и понякога се налагаше да бъдем доста изобретателни, за да разположим прототипа по възможно най-компромисния начин - хем да успеем да го "хванем" в работното поле, хем да не използваме безумни количества поддържащ материал. Та... чудя се на какви машини са направени детайлите за автомобила, колко време е било необходимо, колко хора са работили и как са съединявани парчетата на отделните корпусни детайли... Щото ние ги съединявахме на ръка с лепилце...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X