Покрай скандалите с луксозните асансьори в Парламента, си спомних за асансьорите на Айфеловата кула в Париж.
Чел съм, че асансьорите в кулата са хидравлични. В офис сгради и хотели от 10-15 години съм виждал многобройни хидравлични асансьори. Хидравлична станция задвижва един многостъпален (телескопичен) хидроцилиндър, който "бута" полиспаст и въжето тегли кабината. Безшумно, плавно.
Само дето не знаем максималната височина на такова съоръжение. Тук по Сл.Бряг има до 7-8 етажа.
Та: асансьорът на айфеловата кула е бил хидравличен. Дали на същия принцип - не знам. Във Wikipedia пише, че един работник е загинал при монтажа на асансьора на Отис. Този американец не е открил асансьора, а неговата безопасност - спирачките. Ексцентрични назъбени колелета, които се впиват въвъ водещите релси, ако се охлаби носещето въже. Инженер Отис сам със себе си в кабината ги е демонстрирал. И досега в асансьори, елеватори, подвижни тротоари може де се види логото "Otis".
Още: По времето на немската окупация, обслужващият персонал на асансьора се е скатал и "пипнал" нещо в управлението на лифта. Германците не успели да го пуснат...
Нека многобройните колеги, които са имали късмета и са се качвали на Кулата, разкажат.
Чел съм, че асансьорите в кулата са хидравлични. В офис сгради и хотели от 10-15 години съм виждал многобройни хидравлични асансьори. Хидравлична станция задвижва един многостъпален (телескопичен) хидроцилиндър, който "бута" полиспаст и въжето тегли кабината. Безшумно, плавно.
Само дето не знаем максималната височина на такова съоръжение. Тук по Сл.Бряг има до 7-8 етажа.
Та: асансьорът на айфеловата кула е бил хидравличен. Дали на същия принцип - не знам. Във Wikipedia пише, че един работник е загинал при монтажа на асансьора на Отис. Този американец не е открил асансьора, а неговата безопасност - спирачките. Ексцентрични назъбени колелета, които се впиват въвъ водещите релси, ако се охлаби носещето въже. Инженер Отис сам със себе си в кабината ги е демонстрирал. И досега в асансьори, елеватори, подвижни тротоари може де се види логото "Otis".
Още: По времето на немската окупация, обслужващият персонал на асансьора се е скатал и "пипнал" нещо в управлението на лифта. Германците не успели да го пуснат...
Нека многобройните колеги, които са имали късмета и са се качвали на Кулата, разкажат.
Коментар