Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въртящ момент

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въртящ момент

    В някакъв ник Тук срещнах: Мощността продава колата, въртящият момент я вади от калта.

    В беседи с някои шофьори-джипари - все същото преклонение пред ВЪРТЯЩИЯ МОМЕНТ. Сякаш той се продава като някаква екстра към колата.

    Всъщност, въртящият момент е произведение на силата по дължината на рамото до оста на въртене. И при еднаква мощност на двигателите, по-голям въртящ момент ще има автомобилът с най-голямо предавателно число от коляновия вал до оста, на която са насадени джантите. Впрочем названието "ос" е в случая неправилно. Всяка ос, предаваща въртящ момент е ВАЛ!

    Вече въртящият момент (КгМ) умножен по числото обороти (1/сек) е равно на мощността. Например сила от 102 килограма, приложена на рамо един метър и линейна скорост 1 м/с (приблиз.0,318 об/сек) е един киловат

    Тези понятия се изучават в предмета Механика - раздел Динамика-Кинематика - и са пределно ясни. Дали всички тук си ги представят така?

    Греша ли?
    Къде?

  • #2
    До: Въртящ момент

    Когато обаче предавателното число е голямо то големия въртящ момент е в малка граница от об/мин на колелата ( примерно от 20 до 30 об/мин (на колелата) имаш необходимия въртящ момент . Когато обаче двигателя има голям въртящ момент, то той е достатъчен и в по високите предавки, т.е при по малка редукция и при по високи обороти на колелата .
    Най-добрия реглаж на преден и заден мост

    Коментар


    • #3
      До: Въртящ момент

      Преклонението е пред друго - висок въртящ момент в ниските честоти на въртене на двигателя. Изобщо зависимостта между двете.

      При двигатели с еднаква геометрия "отдолу", под главата (еднакъв ходов обем, в крайна сметка) този, чиито въртящ момент има максимум при високи честоти ще е по-мощен, а този, чиито въртящ момент е в по-ниски честоти ще е по-удобен за джипови цели, ако и с по-малка мощност.

      Връзката на въртящия момент с честотата на въртене зависи най-вече от резонансите в газоразпределителния механизъм, смукателните и изпускателните тръби.

      Коментар


      • #4
        До: Въртящ момент

        Имам си едно баирче пред нас и понякога разхождам колеги по него смисъла е да видят колко стръмно изглежда стръмното и как се държи колата, та по-големия въртящ момент предаван от мотора назад позволява по-спокойно катерене или газене в калта при по-ниска скорост, а от там по-малко тормозене на машината и по-голям контрол като цяло. При моторите при които максималния въртящ момент е при по-ниски обороти препятствието се минава с по-малко газ, (отстрани гледано е все едно без усилие) и обратно ако трябват високи обороти за да си в максимален режим(двигатели с малка кубатура и високи стойности при високи обороти), тогава (тъй като колата не се движи) си на полусъединител, със всичките ревове на мотора, миризми на прегоряло феродо, преплъзване на гуми поради невъзможността да оцелиш точното съотношение газ/положение на съединителя.......иначе ако имаш раздатка с 4-5-6 положения много бавни, бавни, нормални и т.н. може и да няма разлика (Сила х Рамо)...ама има
        0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

        Коментар


        • #5
          До: Въртящ момент

          А как се предава въртящият момент с автоматична скоростна кутия, в ниските обороти на двигателя, като приплъзва?

          Коментар


          • #6
            До: Въртящ момент

            автоматичната скоростна кутия никога не "приплъзва", освен при превключване, или ако е неизправна. Просто хидротрансформаторът предава някакъв въртящ момент и при напълно неподвижен изходящ вал. Мощността, отдавана от двигателя, в този момент отива само за загряване на маслото. В общия случай този въртящ момент е по-голям от същия при развъртане на вала (потегляне). Точно това е определено предимство на автоматиците в някои случаи.

            Коментар


            • #7
              До: Въртящ момент

              Първоначално публикуван от KIKI55 Преглед на мнение
              А как се предава въртящият момент с автоматична скоростна кутия, в ниските обороти на двигателя, като приплъзва?
              Кое приплъзва?
              П.П. Ясен ме е изпредварил
              0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

              Коментар


              • #8
                До: Въртящ момент

                Първоначално публикуван от Симеон Преглед на мнение
                Тези понятия се изучават в предмета Механика - раздел Динамика-Кинематика - и са пределно ясни. Дали всички тук си ги представят така?

                Греша ли?
                Къде?
                Вече са обяснили хората преди мен, но да добавя, че просто "добър въртящ момент" е станало нарицателно и съкратен изказ на фразата "максимален въртящ момент при по-ниски обороти". За това често се използват и фразите "нисък въртящ момент" и "висок въртящ момент", които по принцип са неправилно конструирани, но просто заменят по-дългите "максимален въртящ момент при по-ниски обороти" и "максимален въртящ момент при по-високи обороти". Приеми го като вид автомобилистки жаргон.
                Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                Коментар


                • #9
                  До: Въртящ момент

                  Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                  ...Връзката на въртящия момент с честотата на въртене зависи най-вече от резонансите в газоразпределителния механизъм, смукателните и изпускателните тръби.
                  ...плюс турбо заигравките. При какви обороти, какво налягане ще вдига турбината, променлива геометрия и т.н.
                  Не чета коментари и не отговарям на такива.

                  И коментаторите...

                  Коментар


                  • #10
                    До: Въртящ момент

                    Първоначално публикуван от v0id Преглед на мнение
                    Когато обаче предавателното число е голямо то големия въртящ момент е в малка граница от об/мин на колелата ( примерно от 20 до 30 об/мин (на колелата) имаш необходимия въртящ момент . Когато обаче двигателя има голям въртящ момент, то той е достатъчен и в по високите предавки, т.е при по малка редукция и при по високи обороти на колелата .
                    На това е МОЩНОСТ!

                    Коментар


                    • #11
                      До: Въртящ момент

                      Нагледно разяснение, въпреки че Симеон го е направил:
                      Запис на зависимостта:
                      P=M. ω(n)
                      P- мощност
                      М – Въртящ съпротивителен момент(Мс), който е равем на Мв на двигателя
                      ω(n) – ъглова скорост(n-обороти)- използва се само единия или другия параметър
                      Разглежда се случая:
                      Когато колата върви с постоянни обороти, но се изменя М(с)(започваш да качваш наклон), тогава автомобила ако има мощност, с подаването на газ преодолява наклона и продължаваш без привключване на по-низка предавка. За дизеловите автомобили поради характера на двигателя Мс, намалява доста по плавно от колкото при бензиновите. Има вече дизелови двигатеии, които вече съчетават и положителните качества на бензиновите относно бързината на реакция при изменения на ускоряването му. Става за сметка на високите обороти.
                      Мощността за случая ще я смятаме за постоянна т.е най голяма, която се реализира при максимално впръскване на гориво. Извод: В крайна сметка формулата показва, че Мв зависи единствено от мощността на двигателя и ще имаме Мвmax, когато ω(n) реализира най-малка стойност в зависимост от конструираната скоростна кутия. Мв единствено може да се повишава, ако се увеличава к.п.д на предавателните механизми. Пример за изменение на Мв от оборотите са скоростните механизми при тракторите, комбайните и големите камиони и/или автобуси, където предавките(скоростите) стигат до 30.
                      Последно редактирано от tabak; 25-07-09, 09:07.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Въртящ момент

                        А от какви конструктивни особености на двигателя зависи въртящият му момент
                        Ще изброя някои, най-главният е съотношението диаметър/ход, колкото по-дългоходов е двигателя, толкова е по-висок въртящия момент при по-ниски обороти.
                        Още-скоростта на нарастване и максималното ефективно налягане върху челото на буталото при процес горене.Тези параметри обясняват, защо например дизелите с директно впръскване на горивото, имат по-висок въртящ момент от аналогичните предкамерни такива
                        Има и още, кажете вие
                        Последно редактирано от kiki.t; 25-07-09, 17:47.
                        0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
                        Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
                        Суперскан България www.decbg.com
                        Машинно почистване на DPF/FAP филтър

                        Коментар


                        • #13
                          До: Въртящ момент

                          По-голямата ефективна площ означава по-голяма сила на предаване на екцентричния колянов вал. По-голямият екцентрицитет означава и по-голям Мв, но и по голям габарит на двигателя.( Има и много други конструктивни решения по буталната група( намаляване теглото на всички елементи на буталната гупа. която довежда до намаляаване на инерционните сили, анодиране на бутално чело, графитизиране на водеща се част на бутало, в някои случаи и почти без водеща част);Няколко са основните параметри, които влият върху Мв и всичко друго се изтиска най-добрите параметри от тях с цел да се постига max. Мв. Целта при съвременните двигатели е да се получи по-голям въртящ момент при оптимизиране на гориво, цена на двигател, за да служи за определени цели. Иначе всичко е възможно да се конструира, ако е сигурно че клиента ще плати за това. В някой случаи по-голям и прецизен въртящ момент за автомобила се постига с реализиране на повече скорости, когато това е необходимо за употреба. Прилагат се различни конструктивни решения за да се удовлетворят изискванията на клиентите.
                          Последно редактирано от tabak; 25-07-09, 20:55.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Въртящ момент

                            Максимален въртящ момент - добре,но има значение къде се постига.При ниските обороти или при високите?Естествено,при различните автомобили е различно.За едни може да е по-добре да е при ниски,но за други не.

                            Въпреки това максималния въртящ момент сам по себе си е нищо.Не може да се разглежда отделно.За да се ускорява един автомобил и за да има мощност,от значение са и обема на двигателя,предавателното число и т.н.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Въртящ момент

                              Mвmax се постига винаги при ниски обороти при дадена мощност на автомобила. Това е закон и се вижда от зависимостта P=M.n. Тя не се променя. Който иска по-голям Mв при високи обороти, търси автомобил с по-голяма мощност или с по-специално изпълнение на двигателя. Пример за пояснение: Един авт. с P=1.6kw и друг с P= 2.8kw. Изкачват стръмен наклон. Първият ще върви с не повече от 80km/h , а втория с 120km/h и повече. Моментно може да се изтиска още малко от мощността с добавяне на добавки за сметка на дълготрайността на двигателя(или като спрете климатика в горещото време). Автомобилите в спортнитен вариант обикновено са и леки и за двама човека, което е второто нещо, което прави автомобила с по-голям Mв(но не Mвmax) при високи обороти. Но всичко това са техники в резултат от закона P=M.n. Който иска да се опита да го промени. Мисля, че всичко това всеки го е видял, почувствал и разбрал от практиката си.
                              Последно редактирано от tabak; 26-07-09, 06:44.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X