В някакъв ник Тук срещнах: Мощността продава колата, въртящият момент я вади от калта.
В беседи с някои шофьори-джипари - все същото преклонение пред ВЪРТЯЩИЯ МОМЕНТ. Сякаш той се продава като някаква екстра към колата.
Всъщност, въртящият момент е произведение на силата по дължината на рамото до оста на въртене. И при еднаква мощност на двигателите, по-голям въртящ момент ще има автомобилът с най-голямо предавателно число от коляновия вал до оста, на която са насадени джантите. Впрочем названието "ос" е в случая неправилно. Всяка ос, предаваща въртящ момент е ВАЛ!
Вече въртящият момент (КгМ) умножен по числото обороти (1/сек) е равно на мощността. Например сила от 102 килограма, приложена на рамо един метър и линейна скорост 1 м/с (приблиз.0,318 об/сек) е един киловат
Тези понятия се изучават в предмета Механика - раздел Динамика-Кинематика - и са пределно ясни. Дали всички тук си ги представят така?
Греша ли?
Къде?
В беседи с някои шофьори-джипари - все същото преклонение пред ВЪРТЯЩИЯ МОМЕНТ. Сякаш той се продава като някаква екстра към колата.
Всъщност, въртящият момент е произведение на силата по дължината на рамото до оста на въртене. И при еднаква мощност на двигателите, по-голям въртящ момент ще има автомобилът с най-голямо предавателно число от коляновия вал до оста, на която са насадени джантите. Впрочем названието "ос" е в случая неправилно. Всяка ос, предаваща въртящ момент е ВАЛ!
Вече въртящият момент (КгМ) умножен по числото обороти (1/сек) е равно на мощността. Например сила от 102 килограма, приложена на рамо един метър и линейна скорост 1 м/с (приблиз.0,318 об/сек) е един киловат
Тези понятия се изучават в предмета Механика - раздел Динамика-Кинематика - и са пределно ясни. Дали всички тук си ги представят така?
Греша ли?
Къде?
Коментар