От: За връзката между броя на университетите и качеството на висшето образование у н
Предложението ти е крайно социалистическо. Ти ще закриваш университети, ти ще слагаш цедки на входа, по време на следването и на изхода? Това ми звучи именно като пълна държавна регулация. Внимавай, защото част от модераторите хей сега ще ти наскочат и ще те оплюят със знания.
А иначе си прав - точно това трябва да се случи. Като аз съм доста по-либерален - за мен контролът трябва да е само на изходите: след 4ти, 7ми, 12ти клас, след 4ти курс бакалавър, 2 курс магистър и накрая след доктор. Входът трябва да е свободен и именно пазарът сам трябва да реши кои от учениците, които са влезли в него, трябва да поддържат и финансират СЪС СОБСТВЕНИ СРЕДСТВА така, че да имат максимум преминали през цедката на изхода (което пък от своя страна трябва да им възстановява вложените финанси заедно с печалба чрез държавна субсидия). Така училищата и университетите ще започнат да работят за оптимум на количество и качество, а не само за количество както е сега. Естествено ако държавата е слаб партньор този модел също няма да се получи.
Сега имаме някакъв прохождащ контрол само на входа на 8ми и изхода на 12 клас. Другите държавни цедки, които имахме ги прекратихме, вместо да ги реформираме и адаптираме към новата пазарна среда.
Предложението ти е крайно социалистическо. Ти ще закриваш университети, ти ще слагаш цедки на входа, по време на следването и на изхода? Това ми звучи именно като пълна държавна регулация. Внимавай, защото част от модераторите хей сега ще ти наскочат и ще те оплюят със знания.
А иначе си прав - точно това трябва да се случи. Като аз съм доста по-либерален - за мен контролът трябва да е само на изходите: след 4ти, 7ми, 12ти клас, след 4ти курс бакалавър, 2 курс магистър и накрая след доктор. Входът трябва да е свободен и именно пазарът сам трябва да реши кои от учениците, които са влезли в него, трябва да поддържат и финансират СЪС СОБСТВЕНИ СРЕДСТВА така, че да имат максимум преминали през цедката на изхода (което пък от своя страна трябва да им възстановява вложените финанси заедно с печалба чрез държавна субсидия). Така училищата и университетите ще започнат да работят за оптимум на количество и качество, а не само за количество както е сега. Естествено ако държавата е слаб партньор този модел също няма да се получи.
Сега имаме някакъв прохождащ контрол само на входа на 8ми и изхода на 12 клас. Другите държавни цедки, които имахме ги прекратихме, вместо да ги реформираме и адаптираме към новата пазарна среда.
Коментар