Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Четирима олимпийци "логаритмици"

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Четирима олимпийци "логаритмици"

    Четирима тийнейджъри взеха, че спечелиха два златни, един сребърен и един бронзов медал на олимпиада по информатика. И вместо да ги позлатим със златни думи, ние ги посрещнахме с простотия. Цитирам news.bg:

    Не виждаме смисъл да оставаме в България, заявиха завърналите се наши медалисти по информатика от международната олимпиада в Канада.
    ...
    Задачите на олимпиадата в Канада са били с лесна част и с много трудна част, тъй като идеята на авторите е била всеки да може да започне решаването им, но малко да могат да довършат, разказа зам.-ръководителят на българския отбор проф. Стоян Капралов от ТУ-Габрово.

    От участниците се е изисквало логаритмично мислене и правене на програма за определено време, която да работи вярно. Конкуренцията е била изключително голяма - 292-а участници от 84 държави.


    В рамките на многоточието се пише колко не обичат България дадените олимпийци. Сиреч няколко нахъсани журналя са се нахвърлили върху тях с въпроси от типа "кажи бе, кажи бе - кефи ли те тая кочина около теб" и те горките казали "не"... А иначе се искало "логаритмично мислене". Аз си мислех за "експоненциално" такова, но явно съм прекален оптимист.

    Всичката простотия започва от вестик Стандарт:

    Румен още на 10 години, решавал логаритми, но му се сторило интересно и продължил. Все още не си е избрал университет, но макар да има още две години вече е набелязал някои от най-добрите в САЩ.

    Хем "логаритми", хем "САЩ". Звучи като "логаритмично мислене" и "желание за реализация в чужбина", нали? Да живее журналистиката, да живее гражданското общество, да живее стимулът за младите тийнейджъри да остават в Булгаристания!

  • #2
    От: Четирима олимпийци "логаритмици"

    Браво на децата!

    Аз съм завършила ТУ-ЕС и компютърни системи в МЕИ в последствие, та се чувствам малко съпричастна и много горда, че български дечица печелят такива международни олимпиади
    Кръвна група 0+

    Ivan_J: " Всеки си има глава на раменете, лично негово задължение е да си я пази, ако му трябва за нещо. "

    Коментар


    • #3
      От: Четирима олимпийци "логаритмици"

      Браво на младежите! Абсолютно са прави. Тук буквално няма какво да правят. С тези постижения ще са гордост за всеки университет. Какво може да им предложи България? Индийски аутсорсинг?
      За да се развива един човек трябва да има достъп до ресурси, възможност за обмяна на опит с най-добрите, конкуренция и т.н. В това отношение САЩ са години пред Европа. Имат страхотна политика за привличане на най-кадърните. Всеки, който е имал късмета малко да се докосне до някоя образователна институция от калибъра на MIT например знае за какво говоря.
      Искренно им желая успех!
      "Не е толкова трудно да разбереш хората - те са главно его и либидо. А, да - и повечето са прости" - Буда

      Коментар


      • #4
        От: Четирима олимпийци "логаритмици"

        Преди не твърде много години аз участвах на две международни ученически олимпиади (химия, 92 и 93 година). За малко да отида и на физика, но съвпаднаха датите.

        Идеално ги разбирам младежите - току-що са преживели първия шок от сблъсъка с държавната машина. Говоря по спомен.

        За да стигнеш до такова място, освен ти самият да ставаш за нещо, най-общо казано си бил в ръцете на един или в рядък случай, няколко много способни преподаватели (може да се каже и треньори, има доста общо с подготовката за спортни състезания) по ключовия предмет. Наоколо са правили много и най-различни важни неща по въпроса още няколко, ако не също толкова способни, то поне адекватни хора - учители, училищен директор, специалисти по извънкласна работа и разни други образователни персонажи. В продължение на 4-5 ключови за личностното изграждане години почти целият ти социален живот минава сред тези хора. Ти свикваш, че машината около тебе работи, хората са умни и целеустремени и тази работа дава резултати. Ако не се е случило всичко това, ти просто не попадаш на международна олимпиада, колкото и да си як. В един момент се класираш и ти се случва случката "подготовка за международна олимпиада".

        Настъпва промяна. Две седмици с университетски преподаватели, коридорите на съответния факултет на СУ, а ако имаш късмета да не си от София - и студентските общежития. Потапяш се до уши в академичната мизерия (не мога да кажа лоша дума за преподавателите, но цялата обстановка е катастрофална, а по-късния ми престой на същото място не подобри впечатлението). Срещаш се и с първите в живота си министерски служители и тяхната тотална отдаденост на съвсем различна от твоята цел (командировка в чужбина, ойе). Пътуваш до, в общия случай, някакъв университет по света, където те удря нов, обратен контраст - стените са боядисани или поне не умишлено надраскани, хората пак са целеустремени, евентуално включваш на правилната предавка и се класираш. Евентуално, аз успях от втория път. Продължават да се редуват груби контрасти при срещите с твои сънародници-емигранти (американците и това бяха организирали), служители на твоето си МВнР (по мое време - дървени ченгета), ученици от всички участващи страни, местните организатори и съпровождащият те, освен преподавателя, образователно-министерски синекур. Да, финишираш на българското летище (и митница, и граничен контрол) и на нова сметка си правиш сравнението.

        Години наред живееш с представата за бляскава академична кариера, но на самия финал виждаш доста от българската академична реалност. Години след това се упреквах за мързела и малодушието да не отсвиря накъдето и да е. Хем и тежки намеци получих, откъде ли не. От кариерна гледна точка - пропуск. Само случайни, независещи от мен фактори обърнаха този пропуск в моя полза. Или поне така ми изглежда 15 години по-късно. Много мои познати не направиха този пропуск - кой за добро, кой - не твърде, но много малко останаха. С научна кариера се захванаха, условно казано, не най-добрите. Няма да казвам кои станаха учители.

        Ако тогава ме бяха попитали, може би щях да се замисля. Ако пък настояваха, нямаше да бъде кой знае какъв компромис със съвестта ми да кажа, че не ми се седи тук. А от височината на следващите 15+ години мога да кажа, че България си е все същата, а академичния и научен живот - даже още по-същия. Желанието да си тръгна го няма само защото случайно съм добил дребни частички много дълбоко познание. Което можеше и да го нямам и тогава щях да си остана с пропуснатата възможност.

        Коментар


        • #5
          От: Четирима олимпийци "логаритмици"

          Няма какво да се прави? Прощавай, но по-добре си грухти в кочината, и не раздавай акъл, а?
          Тия медали са спечелени с ТОВА образование. Значи има, или значи няма?
          Или ще излезе че има.
          Додето всеки, който някак се е измъкнал от блатото, колкото да вдъхне веднъж въздух, хуква да тича другаде, то и собствения му дом ще гние все повече. А когато шлайфани платени журналюги бутат налудничави думи в устите на невръстни деца - то и резултата ще е свински.
          Прочее, прасетата сигурно не знаят, но логаритмичната функция е една от най-бързо намаляващите. Пример: Глупостта днес, за два дни става десет пъти по-глупава. Това в десетични логаритми. Има и по-бързи. Ако искаха да ги похвалят, трябваше да използват термина "експоненциална". Знания от същия осми клас. Видимо - недостъпни за стандарта. Щом "Стандарт".
          Аман от агресивен дебилизъм.
          Между другото, може би си струва журнализчето от въпросната стенгазета да се мерне насам, и да обясни писанията си. Преди аз да вдигна гюрултия против него другаде.

          Коментар


          • #6
            От: Четирима олимпийци "логаритмици"

            Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
            Тия медали са спечелени с ТОВА образование. Значи има, или значи няма?
            Или ще излезе че има.
            Няма. Бидейки изключително вътре в процеса и от двете му страни, зная че това са успехи на отделен (малък) брой хора ВЪПРЕКИ образованието и, напоследък, също малък брой хора извън образованието като такова. Ако изобщо говорим за образование, то очевидно ще е с читалищната организация от Възраждането и, срам не срам, взаимоучителия метод.

            Другояче казано, това че сме корав народ, не отменя шибаната държава. А че в непълнолетната уста могат да се вкарат всякакви думи - ми могат.

            п.п. Стефане, въздържай се от изказвания в областта на алгоритмите и изобщо информатиката. Възмущението ти от логаритмичността е неуместно.

            Коментар


            • #7
              Понеже от много, много време съм в тия среди, ще ви кажа, че реализацията на подобни олимпийци е 50/50, поне статистически погледнато... Половината остават тук, другата половина отиват да учат и работят навън...

              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
              Няма. Бидейки изключително вътре в процеса и от двете му страни, зная че това са успехи на отделен (малък) брой хора ВЪПРЕКИ образованието и, напоследък, също малък брой хора извън образованието като такова.
              Абсолютно съгласен съм с Ясен. Хората, които сериозно се занимават с това, се броят на пръсти... Капралов, Манев, Келеведжиев, Наков, Йовчева, Пеев, Григорова... и се подпомагат от отзивчиви студенти-ентусиасти... но има какво още да се направи и то много...
              Последно редактирано от giorgio; 24-08-10, 07:10.
              Петър Събев

              Коментар


              • #8
                От: Четирима олимпийци "логаритмици"

                Скоростта на нарастването на функциите е измислена значително преди компютрите. Ако някъде нещо съм сбъркал - просто го оправи, нямам навика да проверявам даже знаците. Ако имаш други забележки - просто ги съобщи. На драматични заявления за неправотата ми, по принцип - не реагирам никак.
                Тенденциозното прогонване на тия деца е факт. Не виждам нищо друго в новината.

                Коментар


                • #9
                  От: Четирима олимпийци "логаритмици"

                  Тенденциозно ни гонеха преди 10 и 15 години, сега - както дойде. Фактът, че половината остават тук (и моята статистика е такава), съчетано с принципната космополитност на този модел хора и съотношението българия/света всъщност означава, че някой тези хора ги ЗАДЪРЖА тук. Джокер - пак не е държавата.

                  п.п. а за логаритмичното мислене - названието може да е клише, но в алгоритмите е важно, а изчислителната тежест никой не я е отменял и там бавно растящите неща се тачат. Като не щеш "да учиш компютри", приеми на доверие, че си изтърсил глупост и се засрами.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Четирима олимпийци "логаритмици"

                    Тая па глупост каква беше?
                    Журнализчето използва за похвала думи, които означават буквално "бързо оглупяване". Какво значение има моето отношение към каквото и да, освен към човек, който публично обижда заслужили хора? Па макар и деца, които сам не познавам?
                    Аз се чувствам засегнат, и очаквам обяснение от някого си. Не от тебе, и не мътни разговори за термодинамиката, като частен случай на теорията на информацията. И още по-малко - в твоята лична интерпретация, и без нея имам какво да смятам.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Четирима олимпийци "логаритмици"

                      Напоследък всяка втора тема се превръща в една и съща...В случая много по-интересно би ми било, условията на задачите.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Четирима олимпийци "логаритмици"

                        Ясен - чувал съм за "алгоритмично", за "логическо", но честно казано за пръв път се сблъсквам с "логаритмично мислене". Явно имаш в предвид, че алгоритмите с логаритмична сложност са изключително бързи? Пак не виждам как ще се свърже с понятието "мислене".

                        Стефан - некоректността в изказването ти всъщност идва от "логаритмичната функция е една от най-бързо намаляващите". Всъщност трябва да се каже, че "логаритмичната функция е една от най-бавно растящите". Само логаритмична функция с основа по-малка от 1 е намаляваща, но и тя не го прави бързо.

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:loggraph.gif
Прегледи:1
Размер:3.9 КБ
ID:5204070


                        Но иначе смисълът на изказването го разбрахме всички и поне аз съм със сигурност съгласен с определението "прогресивно нарастваща глупост".

                        BORIME4KA - хората, които подготвят олимпийци е съвсем нормално да се броят на пръсти. Както е нормално и олимпийците да се броят на пръсти. Защото в момента, в който станат много критериите ще се вдигнат и отново броят им ще бъде намален. Не е разумно да гледаме шампионската лига на УЕФА, в която учавстват абсолютно всички отбори дори от българската А група. Мачовете стават безсмислено и отегчително много. И по принцип: много баби - хилаво бебе.


                        Накрая общо - тотално НЕ съм съгласен, че тези хора "са успяли ВЪПРЕКИ системата". Напротив - въпреки трагичното си материално състояние именно тази система подготви тези олимпийци! И именно тук мига една огромна червена лампа, която трябва да ни подскаже, че очевидно притежаваме златна мина, която не потребяваме правилно. Точното изказване трябва да е:

                        Тези момчета, техните родители, техните учители, техните олимпийски ръководители и българската образователна система като цяло успяха да се докажат на най-високо международно ниво и то въпреки, че управлението на държавата ги е оставила в безобразно материално състояние!
                        Последно редактирано от Filthy@JvruceR; 24-08-10, 06:53.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Четирима олимпийци "логаритмици"

                          "Съвременна българска образователна система". Сериозно ли мислите, че думата "образователна" има място в такова съчетание?
                          Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                          Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Четирима олимпийци "логаритмици"

                            Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
                            "Съвременна българска образователна система". Сериозно ли мислите, че думата "образователна" има място в такова съчетание?
                            Естествено, че да!

                            Когато тръгне да се строи ново градче първото нещо, което се прави е училището. После се строи църквата и останалите лични за хората сгради са нататък. Това са правели и продължават да правят разумните нации. Нашата прави обратното - рути и училището и църквата и на тяхно място строи жилищни сгради и МОЛ. Всеки плюе ли плюе образователната система в България, а после се възмущава, че стените в училищата са целите омазани в храчки. И хем нямало пари за боядисване и освежаване, хем нямало смисъл, защото утре всичко пак ще бъде оплюто. Последното впрочем е наистина вярно.

                            Най-последно пък българина ще отдели с неудоволствие някакви жълти пари за заплата на учител. Той бил слаб, неграмотен, неможещ, незнаещ - не си заслужава заплатата... Иначе българина знае разни "принципи на капитализма", които казват, че като предложиш по-добра заплата обикновено на интервю идват и по-добри кандидати. Ама едно е да знаеш, друго е да осъзнаеш!

                            Да, въпросната система в България Е образователна! И това, че обществото я плюе и рути непрекъснато не спира да ме кара да се радвам, че я има. Не ме спира и да се гордея, че в този си оплют и порутен вид тя продължава да постига значителни резултати. Явно тези 20 години плюене и рутене не са достатъчни да се събори това, което е изграждано за повече от столетие...

                            Коментар


                            • #15
                              От: Четирима олимпийци "логаритмици"

                              Не са 20, а 70... годините де, през които се смазваше образователната система на България. По време на т.н. "социализъм", въпреки отношението на управляващите, имаше все още образователна система. Ако все пак не сте съгласни с това ми мнение, спомнете си, а ако не помните, то поразпитайте, кои и как влизаха в т.н. "педагогически", или "учителски" ВУЗ-ове.

                              Не е коректно по подготовката на 1-2%, а може би и по-малко, да се правят изводи за цялата система. Да не говорим, че при тези 1-2%, образованието не е плод на държавната образователна система.
                              Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                              Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X