Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Новите автомобили и екологията

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Новите автомобили и екологията

    https://it.dir.bg/tehnologii/starite...chni-ot-novite

    На който му се чете в оригинал, в статията пише откъде...
    VPetrov.photography

  • #2
    Първоначално публикуван от Венцислав Петров Преглед на мнение
    https://it.dir.bg/tehnologii/starite...chni-ot-novite

    На който му се чете в оригинал, в статията пише откъде...
    Нямам никакви съмнения че е вярно, но при условие, че старите коли са в добро техническо състояние.
    Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

    Коментар


    • Венцислав Петров
      Венцислав Петров коментира
      Редактиране на коментар
      Аз също, разбира се, важи това положение и за новите със същата сила...

  • #3
    Всъщност оригиналът е

    https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/jiec.13190

    Коментар


    • #4
      Първоначално публикуван от bokomo Преглед на мнение
      Всъщност оригиналът е

      https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/jiec.13190
      Благодаря за оригинала. Поредно доказателство, че родните ни журналисти за нищо не стават. Никъде в статията не се споменава това, което се твърди в заглавието. Типичен пример за cherry-picking. Материята е доста по-сложна, отколкото са се опитали манипулативно да я преразкажат. Основните изводи са, че производителите и регулаторите не трябва да се фокусират единствено вурху въглеродния отпечатък на автомобилите по време на експлоатацията им, а върху целия жизнен цикъл - от проектирането до бракуването. Нещо, което е ясно от доста години.

      А самата тема е много добър пример за confirmation bias
      "Не е толкова трудно да разбереш хората - те са главно его и либидо. А, да - и повечето са прости" - Буда

      Коментар


      • #5
        Дим и пясък в лицето на читателите Приема се за даденост, че старите коли се карат повече от новите, вместо да се каже, че преди време просто са липсвали сегашните кредитни, пък и парични възможности купувачите да предпочитат новото по-често. И да пренебрегем факта, че старите коли са се правили в стари заводи, които няма как да са по-еко. И накрая се пренебрегва факта, че понастоящем като се говори за количества и квоти СО2 се говори за общото количество от дадена държава и въобще става дума за сборни единици, и това дава възможност като се увеличи СО2 от едно място това да се компенсира с намаляване на СО2 от друго, а накрая се гледа средно-аритметичния резултат. И не на последно място, върти-сучи, петролопродуктите са чао, бай-бай, ариведерчи, а гледането на кон на балкона на апартамент не е за всеки, и няма как ама остават само новите автомобили да се возим докато не ни сложат всички в пашкули в Матрицата.

        Коментар


        • #6
          Проблемът е факт. От една страна при капитализъм, пазарна икономика, има конкуренция, която е двигател на техническия прогрес. От друга страна, основната цел е печеленето на пари, заради което хората трябва да се мотивират да купуват повече, което пък не е оптимално за екологията. Със сигурност съществува някакъв оптимален баланс, но е трудно да се определи какъв е точно. А и да се определи някакъв, е много трудно да бъде наложен.
          Може би ще дойде някакъв момент, по-вероятно чак при електрическите возила, когато возилата ще могат да претърпяват(официално) доста ъпгрейди вместо непременно да се сменят.
          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

          Коментар


          • #7
            "Екологията" (тъз мръсна дума) има две проявления: мерки за "декарбонизация" (щото многото СО2 водело до глобално затопляне) и мерки за по-чист въздух (разните ФПЧ и сажди, които пак ще станат на мода сред мисирките, щом спре да вали).

            Да се твърди, че милионите автомобили с ДВГ ама изобщо не замърсяват въздуха (щото в София го замърсяват циганските кюмбета, горящи пластмаси, гума и найлони по маалѝте, пък по-рано замърсявало "Кремиковци"), е несериозно.

            Малко по-възрастните, абстрахирайки се от благините на ТЗВ () трябва да помнят вонята на неизгорял (и то оловен) бензин от карбураторните пушещи коли, колкото и малко да бяха, на облаците от ауспусите на двутактовите "Вартбурзи" и "Трабанти", на пушеци като аватара на Терзиев от ауспусите на автобусите от (гр)адския транспорт. Настина не се дишаше. Показателен беше бул. "Руски" (сега "Цар Освободител") между Ректората и "Орлов мост", където от едната страна (Ректората на СУ и резиденцията на турския посланик) минаваше трамвай и прословутите софийски кестени бяха зелени докъм октомври, а откъм страната на Паметника на МОЧА където бяха само автомобили - листата им ставаха кафяви още през юли.

            Малък проблясък ("дышать стало легче") - и това много хора го констатираха и го коментираха навремето - се появи със забраната на оловния бензин, масовото преминаване на АГУ и появата на инжекционите с катализатор (амнайста употреба "нов внос", ама Ганьо още не беше изпитал необходимост да маха катализаторите, които още не му създаваха проблеми).

            Но-о-о-о, умни евроГейци решиха, че в дизела е бъдещето. И старите, "нов внос" купувани от българина коли станаха почти на 100 % дизелови. С произтичащите от разните "еко-простотиЙ" (туй © ФорумЪт) особености - скопеност, невървеж, гаснене, наложили като задължителна операция след покупката на такова возило махане на катализатора, изолиране на ЕГР и т.н. Сегашната воня на нафта и лютящи чак на очите пушеци, който го кефят - да си ги диша сам. Аз не искам. Това трябва да изчезне от улиците, че и от пътищата. И хич не ми дреме за размера на въглеродния отпечатък на разните "Теслѝ".
            "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

            Коментар


            • #8
              Четох статията още когато я публикуваха.
              Запазения стар автомобил е сравнително еко, ако не го експлоатираш повече спрямо средното ниво на използване на МПС-тата
              Но и електричките също са еко.
              Но за да произведеш нов автомобил със старите методи за производсто все още не еко.
              Съчетанието между "стария" и "новия" е хибридните технологии.

              Нищо в живота не е само бяло или само черно.
              Само нюанси.
              И трябва да се търси разумния компромис във всеки един аспект.
              Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

              "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X