Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Пирон в ковчега на ДВГ! Натриево-йонна батерия.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Пирон в ковчега на ДВГ! Натриево-йонна батерия.

    http://www.energie-rs2e.com/en/news/...sing-prototype

    Електрически коли вече има. Обаче вървят с литиеви батерии, а литий, ... ами на практика няма.
    Натрий обаче има повече отколкото има достъпно за добив желязо. Двата елемента са химично достатъчно близки за да предположи човек че батерия с натрий вместо литий може да се направи.

    Е, от предположението до това някой да я направи мина бая време. Но я направиха. Нещото е в състояние на работещ прототип, а материалният интерес е толкова голям че не си представям много време от прототипа до магазина.

    Само да не е партенка. Макар че източникът изглежда читав.

  • #2
    От: Пирон в ковчега на ДВГ! Натриево-йонна батерия.

    Уха.
    4х4 с 4 мотора в колелата с независимо управление.
    Само пари да има
    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

    Коментар


    • #3
      От: Пирон в ковчега на ДВГ! Натриево-йонна батерия.

      Акъл да има, пари ще се намерят.

      Коментар


      • #4
        От: Пирон в ковчега на ДВГ! Натриево-йонна батерия.

        Е, съдейки по цитата в линка ти просто трябва да се чете повече.
        Явно на разни хора им го говорят звездите
        И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

        Коментар


        • #5
          От: Пирон в ковчега на ДВГ! Натриево-йонна батерия.

          Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
          Е, съдейки по цитата в линка ти просто трябва да се чете повече.
          Явно на разни хора им го говорят звездите
          Базовата химия на натрия е била известна по това време сред широки слоеве от населението. Камо ли пък на начетен човек като Жул Верн. Било е ясно че става за съхраняване на енергия, с някоя и друга инженерна спънка която на великия писател не му се е наложило да описва, а напоследък са я понапреднали.

          Впрочем на Жул Верн основната му заслуга е популяризирането на идеята за електромотора. Който май са го до-изобретили малко по-късно.

          И като елегантно допълнение (ама не мога да намеря линк в момента) - калиево-йонните батерийки също уверено се движат в посока да вършат работа. Те - може би в стационарни установки, защото ще са малко по-тежки.

          Коментар


          • #6
            От: Пирон в ковчега на ДВГ! Натриево-йонна батерия.

            Начи като изхвърля двг, кардани, раздатки, мостове, спирачки и още чаркаля няма да стане по-тежко с 4 мотора и баКтерии.
            За лека кола пък съвсем.

            Което пък значи че ще се измести замърсяването в посока ел централите (които не са особено чисти) и производството на батерии (за които нямам идея колко цапат)
            И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

            Коментар


            • #7
              От: Пирон в ковчега на ДВГ! Натриево-йонна батерия.

              Замърсяването не само ще се измести ами и доста ще намалее. И най-мръсната електроцентрала е има-няма двойно по-ефективна (с все загуби през батерията) от ДВГ на лека кола. Отделно че гори каквото хвърлиш в кюмбето.

              Коментар


              • #8
                От: Пирон в ковчега на ДВГ! Натриево-йонна батерия.

                Гледам тук една статийка за лития. Цена на лития от 6500 до 15500 щ.д./тон. или за по-лесно от 6,5 до 15,5 щ.д./кг. Пак там дават, че в една изцяло електрическа кола има 10 до 40 кг. литий.

                Според U.S. Geological Survey, Mineral Commodity Summaries, January 2015 запасите (добиваеми) от литий на земята са 13,5 млн. тона, а продукцията 36000 тона, като расте непрекъснато. Всичко това е смешно, в сравнение с натрия, но едва ли литият ще е най-голямата спънка пред електроколите.

                От трета страна според US DOT бакалската сметка е 8гр. литий на 100Wh батерия, т.е. 60kWh батерия би трябвало да съдържа жалките 5 кг. литий.

                Коментар


                • #9
                  От: Пирон в ковчега на ДВГ! Натриево-йонна батерия.

                  Виж какъв процент от колите са електрически с литий и цената му дето отсега е такава. Не забравяй и че колите не са всичко, с тенденция даже да не са основна част от потреблението на батерии.

                  13 милиона тона условно биха стигнали да се заменят сегашните коли. Ама само условно и само веднъж. И ако са само колите (а не са). И после още малко от рециклиране.

                  60 киловатчаса батерия съдържа доста повече от 5кг литий защото конструкцията е далеч от съвършена.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Пирон в ковчега на ДВГ! Натриево-йонна батерия.

                    Освен тия 13 млн. тона има и "Identified lithium resources in the United States total 5.5 million tons and approximately 34 milliontons in other countries", а геолозите душат активно за литий отскоро.

                    Нормата от 8 гр. / 100Wh е за батерии в употреба и служи за лимитиране на пренасяното количество в самолет, т.е. това трябва да е абсолютен максимум за всякакви литиеви батерии от всякакви поколения.

                    Все си мисля, че на Tesla батериите са една стъпка напред, но не можах да намеря аджеба колко литий има в тях.


                    Продължавай малко по-нататък:

                    В ЕС годишно се потребяват 556,615.3 хил. toe енергия от петролни продукти. 1 toe = 11,6 MWh. 5% минават на ток - ще трябват 28*1000*11,6MWh = 325 хил. MWh да дойдат отнякъде.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Пирон в ковчега на ДВГ! Натриево-йонна батерия.

                      Първоначално публикуван от bokomo Преглед на мнение
                      Все си мисля, че на Tesla батериите са една стъпка напред, но не можах да намеря аджеба колко литий има в тях.
                      Като батерии не. Това е сандък с обикновени 18650 елементи, много на брой. Хитрините са в управлението им.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Пирон в ковчега на ДВГ! Натриево-йонна батерия.

                        Първоначално публикуван от bokomo Преглед на мнение
                        ...
                        В ЕС годишно се потребяват 556,615.3 хил. toe енергия от петролни продукти. 1 toe = 11,6 MWh. 5% минават на ток - ще трябват 28*1000*11,6MWh = 325 хил. MWh да дойдат отнякъде.
                        Сметката е крива. Единица енергия от петролни продукти ако се замени с електрическо задвижване води до разход около 1/7 (по енергия).

                        Освен това в някои страни ВЕЧЕ има седмични часови пояси с отрицателни борсови цени на ел. енергия. Батериите на колите (даже и само те) определено ще променят картинката.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Пирон в ковчега на ДВГ! Натриево-йонна батерия.

                          Тоя пирон ще да е гумен. Най-важно е да е евтино- когато се доближат до 'кола за 1000лв минава 100км за 6-7лв' пак ще си говорим

                          Коментар


                          • #14
                            От: Пирон в ковчега на ДВГ! Натриево-йонна батерия.

                            Кола за 1000 лева има на българския пазар. С достатъчно старание ще си намериш и такава която да минава 100км за 6-7 лева. Е, няма да е електрическа.

                            Само че такива пазари като българския на употребявани коли не определят какво прави светът.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Пирон в ковчега на ДВГ! Натриево-йонна батерия.

                              Бензинов двигател 14% КПД, електрически 100%?

                              Обирането на пиковете в излишъка на електроенергия е категорично в полза на електромобилите, но доникъде няма да стигне. Нали видя, че цялото енергопотребление от всички възможни източници е само 3 пъти по-голямо.

                              За пазара в България са абсолютно прав и не знаех, че прехвалените Тесла акумулатори са купчина 18650

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X