Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Стив Фосет

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Стив Фосет

    Някога повечето велики откиватели и приключенци са били благородници. Може би само те са имали възможността да преследват мечтите си. Днес нещата едва ли са много променени. Да обиколиш света с балон, яхта или едноместен самолет не е във възможностите на всеки. Сякаш обаче и благородниците имат други цели и рядко се чува за някое голямо предизвикателство. През последните години почти всеки път когато чувах подобна новина, тя започваше с името Стив Фосет. Той всъщност дори не е благородник, а най обикновен милионер. Постигнал своя успех в бизнеса сам, не се оставя на течението и лукса, а непрестано преследва мечтите си в най-големите приключения на нашето време.
    Учудих се, че като написах "Стив Фосет" в търсачката на форума не се появи нищо. Ще се опитам да поправя този пропуск.
    Technical Rescue Direct - life lies in courage
    http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

  • #2
    До: Стив Фосет



    Стив Фосет / James Stephen Fossett/, роден на 22 април 1944 г. е американски авиатор, мореплавател и приключенец изчезнал на 3 септември 2007 г. Фосет беше първият човек прелетял сам без спиране около света с балон. Той постига своя успех във финансовия бизнес, но е най известен с многото си световни рекорди включващи и пет обиколки на Земята без спиране с балон, яхта или малък самолет.
    Член на Кралското Географско Дружество и Клубът на Откривателите, той поставя 116 световни рекорда, 60 от които неподобрени и до днес.
    Фосет е обявен за изчезнал на 3 септември 2007г. след като самолета с който лети над пустинята и планините в Невада не се завръща. Търсенето му все още не е прключило.
    Интересът на Фосет към приключенията започва от детството. Като скаут започва да катери планините в Калифорния на 12 години. Той казва, че не е имал данни за атлет или спортист и затова се задълбочава в начинания изискващи упоритост и издържливост. Казва също, че скаутството е било най-важното нещо в ранните години от жиота му.
    В колежа на Станфордския униерситет, Фосет, вече известн като търсач на приключения е предизвикан да преплува до затвора Алкатраз и да сложи плакат на стената му. Завършва университета с диплома по икономика, след което прекарва лятото с катерене в Алпите и преплуване на Дарданелите.
    След завършване на университета започва работа в IBM, след това в няколко други компании докато не развива собствени финансови фирми, печелещи милони долари от борсова търговя. Изключително агресивен на фондовата борса, той казва, че освен да финансира по нататъчните си проекти, тези знанията и уменията са му помогнали и в приключенските спортове.
    Женен е за Пеги Фосет от 1968 г. Нямат деца. Великобританският мултимилионр и собственик на Virgin Atlantic Ричард Брансън става един от най-добрите му пиятели и финансира много от проектитектите му.







    Пилот на балон. На 21 февруари 1995г., Фосет каца в Канада след като е излетял от Южна корея и става първия човек направил самостоятелен полет с балон над Тихия океан. През 2002 става първия пилот летял около света сам, без спиране в балон. Той излиталита от Австралия с балона си „ spirit of freedom” на 19 юни 2002 и кацаобратно в Австраля на 3 юли 2002. Продължитеността на самотния му полет е 14 дни, 19 часа и 50 минути през които е прелетял 33 195 км. Само капсулата оцелява при кацането, след като балона я влчи по земята 20 минути, за да бъде изложена днес до самолета на Чарлз Линдберг във Вашингтон. При този полет Фосет чупи редица рекорди – най-висока скорост с балон – 322 км/ч (предишния е отново негов), най-бърза обиколка на света -13 дни, най-дълъг полет с балон, най-голяма дистанция за 24 часа- близо 5100 км. Успехът му идва сле пет неуспешни опита, някои от които с драматична развръзка. През 1998 балонът му се снишава аварийно от 9000 м и пада в Коралово море на 800 км от австралийския бряг. Оцелява 72 часа преди да бъде спасен от екипажа на яхта. По късно казва, че никога не е бил по-близо до смъртта но това няма да го спре да прави нови опити за обиколка на света. Престижния рекорд не е бил „запазен” за него – изключително силен екип спонсориран от BREITLING прави опити по същото време, като битката кой ще обколи Земята пръв заприличва на тази за достигането на Южния полюс от Скот и Амундсен.
    Фосет, един от 17-те човека в света способни да управляват Zeppelin, е безспорен рекордьор във всички скоростни дисциплини с въздушен кораб.







    Мореплавател. Стив Фосет е признат за един от най-изключителните ветроходци на света. Скоростните яхти са негова специалност от 1993 до 2004, през това време потавя 23 скорости рекорда и 9 за дистанция. Обявен е за най-успешния скростен ветроходец. Неговия катамаран PlayStation поставя два рекорда за 24-часов пробег, През 2001 преминава атлантическия окан за 4 дена и 17 часа, подобрявайки предишното постижение с близо 2 денонощия! През 2004 Фосет поставя рекорд за най-бърза обиколка на света с яхта – 58 дни и 9 часа. Фосет подобрява и рекорда за преплаване на Тихия океан на четвъртия си опит. Уникалният катамаран Cheyenne /PlayStation/ е дълъг 38 м, мачтата се издига на 45 м. Изработена изцяло от композитни материяли по космически технологии. Материялите от които са изработени платната на North Sails са Kevlar, Spectra…









    Пилот. Със спонсорирания от компанията Virgin Atlantic и NASA самолет Global Flayer Фосет прави първата обиколка на света със самолет без кацане и без презареждане. На 3 март 2005 със средна скорост от 550 км/ч, след точно 67 часа 1 минута и 10 секунди той прави най-бързата обиколка на света изобщо. Година по-късно той не само обикаля света излитайки от САЩ, а продължава с повторен полет над атлантика и каца в Англия, подобрявайки собствения си рекорд за дълъг полет. 83% от теглото на самолета е гориво. Месец по късно прави поредна обиколка на света с излитане и кацане на едно и също летище. Global Flayer е констриран от пластмаса усилена с карбонови влакна. Разполага с един двигател Williams FJ44. Фосет лично каца със самолета пред вратата на National Air & Space Museum за да го предостави на музея.
    Поставя няколко рекорда за трансконтинентални полети измежду които за най бързо прелитане от източния до западния бряг с несвръхзвуков самолет. На 2 юли 2005 прави възстановка на първия полет над Атлантическия океан от 1919, каца на голф игрище.





    Заедно с Тери Делор поставя 10 рекорда за полет с безмоторен самолет, а с Einar Enevoldson поставя рекрд за най-голяма височина достигната с безмоторен самолет. На 29 август 2006 излитайки от Андите досигат стратосферата на височина 15 460 м.
    През целия си живот Фосет е запален планинар и алпинист. Изкачил 6 от 7-те континентали първенци, той се отказва по време на изкачването на Еверест поради остра астма. Поставя много рекорди в ски преходи, дори и с кучешки впрягове. Участник в най-дъсгото състезание с шейни - Iditarod Trail Sled Dog Race.



    И това не е всичко, като автомобилен състезател Фосет два пъти завършва 24-те часа на Льоман, както и легендарното рали Париж-Дакар.
    На 3 септември 2007 Фосет излита със едномоторния си самолет Bellanca Super Decathlon airplane от малко частно летище, за да изследва трасета за скоростни рекрди в пустините на Невада.
    До 10 септември 2007 спасителните екипи са намерили 8 изчезнали и разбити самолета в планините без следа от неговия.... На 2 октомври Патрула на гражданската авиация прекратява. Google и Amazon правят пезпрецедентна акция с доброволци от цял сят за изследване на въздушни снимки с висока резолюция и търсене на следи от падналия самолет. На 16 януари 2008 съда в Илинойс се произнася безследно изчезналия пилот да се счита за мъртъв.

    Последно редактирано от Yaro; 21-01-08, 23:38. Причина: Размер на снимки.
    Technical Rescue Direct - life lies in courage
    http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

    Коментар


    • #3
      До: Стив Фосет

      Браво! Аз съм му фен, прави впечатление на изключително земен и отворен човек, когото парите не са развалили. Двамата заедно с Бърт Рутан (човекът проектирал и построил уникалните самолети за околосветски полет и първата частна совалка за суборбитален полет) са добър тандем, какво ли ново ще измислят? Мисля че се досещам
      Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

      Коментар


      • #4
        До: Стив Фосет

        Първоначално публикуван от quadra Преглед на мнение
        ...добър тандем, какво ли ново ще измислят? ...
        Малко вероятно за съжаление, но кой знае...
        Technical Rescue Direct - life lies in courage
        http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

        Коментар


        • #5
          До: Стив Фосет

          Нещо не схващам Нали изчезна, какво може да измисли? Или е изчезнал в кавички, както се говореше?
          Дори и да е мъртъв му завиждам за хобитата, които е имал и за това, че е имал време и възможност да им се полюбува!

          Коментар


          • #6
            До: Стив Фосет

            Е именно, изчезна, но никой не го намери при най-голямата Search and Rescue акция в света. Така се раждат някои легенди....
            Technical Rescue Direct - life lies in courage
            http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

            Коментар


            • #7
              До: Стив Фосет

              Давай сега за другия фен - Брансън, и той е чешит
              Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

              Коментар


              • #8
                До: Стив Фосет

                Първоначално публикуван от quadra Преглед на мнение
                Давай сега за другия фен - Брансън, и той е чешит
                А пък когато си и милиардер освен чешит, стой та гледай......
                0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
                Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
                Суперскан България www.decbg.com
                Машинно почистване на DPF/FAP филтър

                Коментар


                • #9
                  До: Стив Фосет

                  Първоначално публикуван от quadra Преглед на мнение
                  Давай сега за другия фен - Брансън, и той е чешит
                  За съжаление не знам много за него. Не, че няма google де, ама не е там впроса. Давай по-добре ти щом си фен!
                  Technical Rescue Direct - life lies in courage
                  http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                  Коментар


                  • #10
                    До: Стив Фосет

                    Сигурен бях че тия двамата (Брансън и Рутан) не са се успокоил (жалко за Фосет ) и ето последните новини:


                    SpaceShipTwo над Землёй. Пока это рисунки, но в сборочных цехах рабочие уже собирают этот удивительный аппарат (иллюстрация Virgin Galactic). Туристический космоплан обновился перед взлётом

                    24 января 2008
                    membrana


                    Регулярные и относительно массовые туристические полёты в космос стали ближе к реальности. Первые аппараты, на которые возложат эту знаменательную миссию, уже находятся на сборочных стапелях. Эпохальный проект со вновь внесёнными изменениями всё же движется вперёд.

                    23 января компания Virgin Galactic обнародовала финальный дизайн суборбитального челнока, который начнёт выполнять туристические рейсы за границу атмосферы в 2010 году, а также порадовала новостями о ходе реализации этой грандиозной затеи.Восьмиместный (шесть туристов и два пилота) космоплан SpaceShipTwo и самолёт-разгонщик WhiteKnightTwo получили заметные изменения в конструкции по сравнению с ранее показанными вариантами.


                    Самолёт-разгонщик WhiteKnightTwo со своим размахом крыла в 42,7 метра и длиной 23,7 метра должен стать самым крупным в мире самолётом, полностью выполненным из углеродных композитов. Под его брюхом — SpaceShipTwo (иллюстрация Virgin Galactic).

                    Теперь объявлено, что в небо WhiteKnightTwo поднимут четыре турбореактивных движка Pratt and Whitney PW308A (в первоначальном варианте двигателей было два). Также аппарат получил два фюзеляжа, вместо одного в прежнем облике. Поменял свои обводы и космоплан.
                    Увеличенные грузоподъёмность и высота полёта WhiteKnightTwo, по замыслу разработчиков, позволят ему выполнять роль разгонщика и "первой ступени" не только для челнока SpaceShipTwo, но и для других аппаратов, например — лёгких космических ракет-носителей.
                    Общая же концепция, впрочем, осталась без изменений. WhiteKnightTwo будет поднимать челнок SpaceShipTwo в небо на высоту 18 километров. Далее космоплан отделится и самостоятельно "прыгнет" до 110 километров или даже выше.
                    Суммарная продолжительность рейса от взлёта с бетонки и до приземления составит 2,5 часа.


                    Схема рейса SpaceShipTwo (иллюстрации Virgin Galactic).

                    Подробности будущих суборбитальных полётов на SpaceShipTwo и фото его стильного интерьера от всемирно-известного дизайнера Филиппа Старка (Philippe Starck) можно найти в нашем материале (смотрите также новое видео на YouTube). Напомним только, что за несколько минут невесомости и потрясающий вид Земли из космоса клиентам Virgin Galactic нужно будет выложить $200 тысяч.
                    Дорого? Но это несравненно дешевле туристических рейсов на МКС.
                    Тем не менее энтузиазм космических туристов можно назвать выдающимся: уже продано более 200 билетов на SpaceShipTwo и ещё 85 тысяч человек зарегистрировались на сайте компании, выразив заинтересованность в полётах на борту этого аппарата.
                    Суборбитальные рейсы за номинальную границу атмосферы будут осуществляться из "Космопорта Америки" (Spaceport America) в Нью-Мексико. О его устройстве и облике мы подробно рассказывали.
                    За разработку же и постройку SpaceShipTwo и WhiteKnightTwo отвечает партнёр Virgin Galactic — компания Scaled Composites легендарного авиаинженера Бёрта Рутана (Burt Rutan).


                    Глава Virgin Galactic Ричард Брэнсон (Richard Branson) представляет новый дизайн связки SpaceShipTwo/WhiteKnightTwo (фото Thierry Boccon).


                    Интересно, что первый экземпляр WhiteKnightTwo (а всего их будет два) близок к завершению. Его тесты в воздухе начнутся уже летом 2008 года, сообщает Virgin.
                    Также компания с удовольствием рассказывает, что пилотный SpaceShipTwo готов на 60% (намечено построить пять таких суборбитальных кораблей).
                    Надо сказать, что у флота челноков Virgin на этом молодом рынке будет немало конкурентов. Например, туристический космоплан от компании EADS-Astrium, космический самолёт Rocketplane XP от фирмы Rocketplane или челнок Dream Chaser от SpaceDev и Benson Space. И это лишь самые сильные соперники с наиболее продуманными проектами.
                    Но у Virgin Galactic есть существенное преимущество — опыт.


                    Пилот-испытатель Scaled Composites Брайан Бинни (Brian Binnie) в симуляторе кабины SpaceShipTwo. Справа — строительство космолёта идёт полным ходом. Внизу: очертания обретает и WhiteKnightTwo (фото Thierry Boccon, Virgin Galactic).

                    Концепция связки SpaceShipTwo и WhiteKnightTwo была успешно отработана на практике предшественниками этих машин: космолётом SpaceShipOne и разгонщиком White Knight.
                    Напомним предысторию. 21 июня 2004-го впервые в мире частный пилотируемый космический аппарат достиг космоса. 29 сентября того же года космоплан SpaceShipOne побывал в космосе уже во второй раз (об этом полёте мы рассказывали весьма подробно). Ну а 4 октября состоялся третий прыжок в космос, принёсший Рутану $10-миллионный Ansari X PRIZE.
                    Позднее Virgin Galactic и Scaled Composites решили построить более крупные аппараты для космического туризма, поставленного буквально на поток.
                    Ныне идеи Virgin Galactic обретают материальные черты. Незавершённые пока космоплан и самолёт-разгонщик уже можно увидеть в ангарах Scaled Composites.


                    Этот снимок сделан Бинни во время третьего (призового) суборбитального прыжка SpaceShipOne. Он показывает, что с высоты больше 110 километров открывается вид, не уступающий тому, что могут наблюдать космонавты и астронавты в орбитальных полётах (фото Brian Binnie с сайта virgingalactic.com).


                    Рутан называет своё детище первой в мире частной системой для пилотируемых и непилотируемых космических запусков.
                    Но в соискании этого почётного звания у разработки Scaled Composites есть конкурент – очень масштабный проект компании SpaceX, создающей целую линейку ракет-носителей для запуска грузов на орбиту и даже собственный космический корабль для полётов к МКС. Он должен состыковаться с ней ни много ни мало — уже в 2009-м!
                    Об этом проекте и ходе его выполнения мы рассказывали во всех подробностях.
                    Так что, Рутан отстаёт? Не факт. Опыт нескольких других предпринимателей, ринувшихся на ниву частной космонавтики, да и опыт самого Бёрта, показывает – заявленные сроки имеют тенденцию удивительным образом растягиваться.
                    Так, в 2004 году дату начала своих коммерческих полётов в космос Virgin Galactic оптимистично определяла как 2007-2008 гг. В 2006-м знаменательную черту перенесли уже на первый квартал 2009-го. Ну а теперь компания говорит о 2010-м. Будем надеяться, что уж эту дату пересматривать не придётся.
                    Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Стив Фосет

                      и кво ??
                      дайте некво резюме на български.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Стив Фосет

                        Първоначално публикуван от Венци- малкия Преглед на мнение
                        и кво ??
                        дайте некво резюме на български.
                        Събирай парички, след две години (2010) срещу 200 000$ ще можеш да се повозиш до космоса като турист
                        Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Стив Фосет

                          Много ме радват хора, които имат фантазия. Понякога се чудя какво по дяволите правят с парите си останалите милиардери? Толокова рядко някой различен от краткия списък горе постига нещо интересно, при все неограничените си материални възможности.
                          Technical Rescue Direct - life lies in courage
                          http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                          Коментар


                          • #14
                            До: Стив Фосет

                            Споменатия по-горе Бърт Рутан бидейки още летец изпитател навремето, говорил с Фон Браун, когото американците прилапали след войната да им прави ракетите. Та Рутан го попитал:
                            -Каква е най-голямата пречка да стигнем до другите планети и звездите?
                            -Само въображението ни е бариера в това начинание! - казал Фон Браун.
                            Та ако някой може да създаде нещо изключително изчанчено и то да лети много добре - това е той, научил си е урока
                            Последно редактирано от quadra; 28-01-08, 00:18.
                            Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Стив Фосет

                              Стив Фосет обявен за мъртъв!

                              http://dnes.dir.bg/2008/02/16/news26...html#sepultura

                              Респект и поклонение!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X