Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Кога, кой за пръв път е направил?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Кога, кой за пръв път е направил?

    Колеги, струва ми се, ще е интересна такава тема: Кой кога за пръв път е приложил в автомобилите:
    -пневматичните гуми (май че Дънлоп..)
    -карданното звено и вал (може би италианският учен Кардано?)
    -диференциала
    -автоматичната скоростна кутия
    -задвижването 4х4(Субару, Ауди?)
    -предпазните колани
    -предпазните възглавници
    -климатикът (на колите на Сталин е имало охлаждаща система на купето)
    -независимото окачване
    -електрически стъкла
    -подгреваеми стъкла, седалки
    -радио в колата. Много беше хитра механичната "памет" на станциите
    -тук ми се изчерпват познанията.

    Обаче - ядосоха ме от "Сеат" като приложиха моя идея, която съм споделял отдавана с приятели. На модела "Леон" поставиха чистачките от двете страни на стъклото ВЕРТИКАЛНО! Красиво!

    -кой в Бургас пръв покри арматурното табло на Московеца с губер, а пода с балатум с паркетна шарка - да му е като в хола....

  • #2
    До: Кога, кой за пръв път е направил?

    Симеоне, не знам кой в Бургас първи покри таблото с мокет, обаче, преди почти 50 години (бях още малък), наши познати си купиха Москвич 403 и първата работа беше да му сложат черги на пода...
    Между другото, идеята която споделяш тук, вече я реализирах в блог.

    П.П. Кардано май беше математик, ама като знам колко е сложна кинематиката на кардана от математическа гледна точка, та нищо чудно, той да е човекът.
    Последно редактирано от giorgio; 12-12-07, 12:36.
    Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
    Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

    Коментар


    • #3
      До: Кога, кой за пръв път е направил?

      Мога да допълня с още един въпрос.

      Кой и в кое населено място първи използва кирките, като средство за подобряване на аеродинамиката при леките автомобили и върху коя марка и модел беше приложено?
      Не чета коментари и не отговарям на такива.

      И коментаторите...

      Коментар


      • #4
        До: Кога, кой за пръв път е направил?

        Всички знаят, че населеното място е хубавият град Бургас.

        Малцина помнят марката и модела на дебютния "кирко-подобрен" автомобил. Но това може да се провери.

        Всички знаят кой трябва да даде отговора на въпроса "Кой?". Полицията, следствието, прокуратурата.

        Малцина вярват, че онзи който трябва да отговори на въпроса "Кой", ще се справи с тежката задача.

        Всички знаят обаче, че кирковата мода плъзна из републиката - първо във Варна, а после и в други градове.

        Малцина са учудени, че всички извършители навсякъде си остават неизвестни.

        И тъй нататък...

        Поздрави!
        Искам България чиста!

        Коментар


        • #5
          До: Кога, кой за пръв път е направил?

          Това с кирките, го видях за първи път в един много стар епизод на Топ Гиър, доста време преди да бъдат забити в България

          Коментар


          • #6
            До: Кога, кой за пръв път е направил?

            Та по темата:

            4000г. пр.н.е. Открито е колелото-най-важната предпоставка за развитието на техниката и транспорта
            2000г. пр.н.е.Влизат в употреба ръчни колички и коли (с дискови колела със спици).източници на енергия са мускулите на човека и животните.
            200г.пр.н.е. В Александрия живее и има ученици гръцкия математик и механник Ктесибий.Той е изобретил нагнетателната помпа и е запознат с устройството и действието на цилиндъра и буталото.Ученикът му Херон-старши се занимава с енергийните свойства на въздухът и парата.
            Към 1500г. Леонардо да Винчи предлага скица на механична кола с пружинно и парно задвижване,а Албрехт Дюрер рисува триумфалната самоходна карета.
            1545г. Италианският математик Джироламо Кардано изобренява въртящия се ставен механизъм.
            към1600г. Симон Стевин, холандски математик и физик, прави опит с кола на платна.
            към 1649г. Часовникарят Йоханес Хауч изработва "Нюрнбергската парна каляска".
            1650г. Ото фон Герике иследва свойствата на вакуума с изнамерената от него въздушна помпа.
            1680г. Християн Хюйгенс, холански физик, демонстрира конструираната от него атмосферна бутална машина (барутна машина).
            Английския естественик Исак Нютон развива идеята за реактивна парна кола(паромобил).
            1680г. Дени Папен, сътрудник на ХР.Хюйгенс, използва за задвижването на машината на Хюйгенс пара вместо барут.
            1711г. Томас Нюкомън създава първата атмосферна парна машина с клапанна кобилица (балансир)
            1765г. Руският майстор Иван Иванович Ползунов изобретява двуцилиндрова парна машина с кобилична щанга.Сънародника му Иван Петрович Кулибин конструира "екипаж, задвижван с мускулна сила", съоръжен с предавателна кутия за смяна на скоростите, маховик и основни лагери.
            1769г.Джеймс Уат получава патент за непосредствено действаща парна машина за ниско налягане и отделен кондензатор.
            Никола Кюньо, френски военен инжинер, изработва триколесна кола с двуцилиндрова парна машина.
            1775г.В Англия е основана първата фабрика за парни машини в света "Боултън и Уат"

            Следва продължение:
            Последно редактирано от Злой; 14-12-07, 06:57.
            Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол .
            Дий Снайдер

            Коментар


            • #7
              До: Кога, кой за пръв път е направил?

              1784г. Уат получава патент за двойнодействаща парна машина с въртеливо движение и маховик.
              1791г.Англичанинът Джон Барбър получава патент за първата газова турбина.
              1797г.Англичанинът Ричард Тревитик конструира парна машина за високо налягане. Сънародникът му Уилям Мърдок, като използва помпа със зъбни колела, стига до идеята за ротационно-бутална парна машина.
              1799г.Френският инжинер Филип Льобон д'Юмберзин получава патент за двойнодействащ двигател с вътрешно горене със сгъстяване на смес от въздух и светилен газ. Парната кола "пуфкалото на капитан Дик" на Тревитик е пряк предшественик на локомотива.
              1807г.Исак дьо Ривац конструира самоходка с двигател с вътрешно горене и електрическо запалване, действащо на принципа на "пистолета на Волта".
              1814г.Осъществено е пробно пътуване на първия локомотив на Джордж Стефенсон.
              1816г.Георг Ланкеншпергер от Мюнхен изобретява шенкелното кормилно управление.
              1821г.Англичанинът Грифит изработва 3-тонен товарен автомобил с парна тяга.
              1823г.Братята Дубинини за пръв път дестилират нефт в Русия (Кавказ).
              1826г.Шотладския пастор Робърт Стърлинг получава патент за двигател с външно горене(с горещ газ).
              1829г.Чешкия инжинер-лесовъд Йозеф Ресел получава патент за съчмени и ролкови рагери.
              1834г.Физикът Якоби разработва в Петербург първия мощен електродвигател.
              1839г.Американецът Чарлз Гудиър обработва суров каучук чрез гореща вулканизация.
              Английският естественик Уилям Гров описва принципа на действие на горивния елемент.
              Последно редактирано от Злой; 14-12-07, 06:59.
              Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол .
              Дий Снайдер

              Коментар


              • #8
                До: Кога, кой за пръв път е направил?

                1845г.Робърт Уилям Томсън, търговец от Единбург, изнамира пневматичната гума и я патентова.
                1859г. Френския физик Ж.Р.Планте изнамира оловния акомулатор
                1860г.Ж.Ж.Етиен Льонар изработва стационарен газов двигател с електрическо запалване(без предварително сгъстяване).
                1862г.Французинът Бо дьо Роша получава патент за двигател с вътрешно горене със сгъстяване и четиритактов работен цикъл
                Кьолнският търговски служител Никулаус Август Ото израбогва първия си четиритактов газов двигател
                1864г.Във Виена Зигфрид Маркус изработва автомобил с бензинов двигател.
                1866г. Вернер Сименс конструира динамомашина.
                1877г. Н.А.Ото получава германския държавен патент N:532 за четиритактов газов двигател със сгъстяване.
                Англичанина Дъглас Кларк конструира първия двутактов газов двигател.
                1882-1883г. По пътищата на Франция, Германия и Англия тръгват първите годни за експлоатация електромобили.
                В Париж Дьо Дион започна производството на парни автомобили.
                1885г. Бенц предприема пробно пътуване с триколесен моторен автомобил.
                Двуколесната "петролна количка за езда" на Даймлер е първият мотоциклет в света.
                1886г. Даймлер демонстрира първата си четириколесна моторна кола.
                1888г. В Хановер е демонстрирана първата пожарна кола.
                Джон Бойд Дънлоп, ирландски ветеринар, въвежда пневматичната гума за велосипеди, а през следващата 1889г. областта на приложение на тези гуми се разширява и върху автомобилите.
                1890г.Основано е дружеството за производство на двигатели "Даймлер" в Канщат.
                1892г.Рудолф Дизел получава патент за разработения от него двигател с вътрешно горене.
                1893г.Германецът Вилхелм Майбах и унгарецът Донат Банки разработват независимо един от друг карбуратор с жигльор.
                Даймлер въвежда съчмения лагер, а Дьо Дион -карданния вал в автомобилостроенето.
                Хилдебранд и Волфмюлер изработват първия мотоциклет с четиритактов двигател.
                1894г.Организира се първото автомобилно състезание в света: Париж-Руан.
                1895г.Бенц започва производство на товарни автомобили и превозни средства със специално предназначение.
                Влиза в експлоатация сменяема пневматична гума ,изработена от "Мишлен".
                Последно редактирано от Злой; 14-12-07, 07:02.
                Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол .
                Дий Снайдер

                Коментар


                • #9
                  До: Кога, кой за пръв път е направил?

                  -пневматичните гуми (май че Дънлоп..)

                  Братя Мишлен

                  -карданното звено и вал (може би италианският учен Кардано?)

                  изобретен е преди автомобила

                  -диференциала

                  1932, Ферсинанд Порш (Порше). Негово изобретение са и синхронизаторите, през 20те

                  -автоматичната скоростна кутия

                  Олдсмобил, 1940, без преобразовател. Първите конвертерни са през 1948, Бюик. Най-широко се прилагат обаче от Кадилак, от самото начало.

                  -задвижването 4х4(Субару, Ауди?)

                  Spyker, Холдандия, 1903г

                  -предпазните колани

                  Волво, 60те години на 20ти век

                  -предпазните възглавници

                  Разработка на Бош, първо серийно прилагане при мерцедес в края на 70те - началото на 80те

                  -климатикът (на колите на Сталин е имало охлаждаща система на купето)

                  Кадилак, 30те

                  -независимото окачване

                  Ситроен (30те), Cord (САЩ, 30те), Панхард (Франция), 30те

                  -електрически стъкла

                  1946, Линкълн за електрическите, преди това е имало опити с вакуумно задвижване от двигателя

                  -подгреваеми стъкла, седалки

                  х

                  -радио в колата. Много беше хитра механичната "памет" на станциите

                  Кадилак, 30те

                  Мерси Уики
                  Издъних се на Тюринг теста

                  Коментар


                  • #10
                    До: Кога, кой за пръв път е направил?

                    Първоначално публикуван от Spas55 Преглед на мнение
                    Всички знаят, че населеното място е хубавият град Бургас.

                    Малцина помнят марката и модела на дебютния "кирко-подобрен" автомобил. Но това може да се провери.

                    Всички знаят кой трябва да даде отговора на въпроса "Кой?". Полицията, следствието, прокуратурата.

                    Малцина вярват, че онзи който трябва да отговори на въпроса "Кой", ще се справи с тежката задача.

                    Всички знаят обаче, че кирковата мода плъзна из републиката - първо във Варна, а после и в други градове.

                    Малцина са учудени, че всички извършители навсякъде си остават неизвестни.

                    И тъй нататък...

                    Поздрави!
                    мисля че първите 7 (но не съм сигурен)кирки бяха в едно ауди на някакъв предприемач който не платил на работниците
                    Където Бирата, Там и Аз...

                    Коментар


                    • #11
                      До: Кога, кой за пръв път е направил?

                      Първоначално публикуван от nyvatest Преглед на мнение
                      мисля че първите 7 (но не съм сигурен)кирки бяха в едно ауди на някакъв предприемач който не платил на работниците
                      Имаме верен отговор!
                      Само, че не е предприемач, а обикновен измамник...
                      Някъде из форума имаше и снимки. случи се на 100-ина метра от офиса ми, та бях един от зяпачите...
                      Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                      Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Кога, кой за пръв път е направил?

                        Мисля,че тук е мястото да се обсъдят първоизточниците на "Делко","Амреаж","Стартер","Волан","Газ" и т.н.
                        0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

                        Коментар


                        • #13
                          До: Кога, кой за пръв път е направил?

                          1897г. Бош разработва магнитно запалване с ниско напрежение
                          1902г.Г.Хонолд разработва магнитно запалване с високо напрежение за високоскоростни двигатели.
                          Бош доставя първите свещи за запалване.
                          1904г. Паул Даймлер демонстрира бронирана кола с отделно задвижване на четерите колела и с мощност 40кс.
                          1905г. Англичанинът Чарлз ДЖ. Найт получава патент за двигател с шибърно газоразпределение.
                          1906г. В Германия въвеждат данък върху моторните превознисредства.
                          1910г. На пазара излизат първите серийни автомобили със спирачки на четерите колела.
                          В автомобилостроенето се въвежда еднослойно безопасно стъкло.
                          1912г. Унгарският инжинер Донат Банки конструира компресор за двигатели с вътрешно горене.
                          Появяват се първите серийно произведени автомобили със стартер-генератори (Кадилак).
                          1921г. В американското производство на автомобили се въвеждат хидравличните спирачки.
                          1923г. Двулитрова състезателна кола"Мерцедес "с компресор (120к.с.) слага началото на компресорната ера в спортния автомобил.
                          1926г. Ситроен внедрява каросерия ,направена изцяло от стомана.
                          1927г. В САЩ се внедрават автомобилните радиоприемници.
                          1928г. "Кадилак" въвежда синхронизирана предавка в серийните автомобили.
                          1931г. Порше проектира прототипа на "Фолксваген" и продава документацията на "Цюндап"
                          1932г. В САЩ започва разработката на автомобили с двигатели "Форд V8"
                          1959г. В САЩ започва вълна на "компактните автомобили".
                          1963г. Появява се първият лек автомобил с ротационно-бутален двигател (NSU -Ванкел).


                          Това е за първите въведения в автомобилостроенето.
                          Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол .
                          Дий Снайдер

                          Коментар


                          • #14
                            До: Кога, кой за пръв път е направил?

                            Първоначално публикуван от banjo Преглед на мнение
                            Та по темата:

                            4000г. пр.н.е. Открито е колелото-най-важната предпоставка за развитието на техниката и транспорта
                            2000г. пр.н.е.Влизат в употреба ръчни колички и коли (с дискови колела със спици).източници на енергия са мускулите на човека и животните.
                            200г.пр.н.е. В Александрия живее и има ученици гръцкия математик и механник Ктесибий.Той е изобретил нагнетателната помпа и е запознат с устройството и действието на цилиндъра и буталото.Ученикът му Херон-старши се занимава с енергийните свойства на въздухът и парата.
                            Към 1500г. Леонардо да Винчи предлага скица на механична кола с пружинно и парно задвижване,а Албрехт Дюрер рисува триумфалната самоходна карета.
                            1545г. Италианският математик Джироламо Кардано изобренява въртящия се ставен механизъм.
                            към1600г. Симон Стевин, холандски математик и физик, прави опит с кола на платна.
                            към 1649г. Часовникарят Йоханес Хауч изработва "Нюрнбергската парна каляска".
                            1650г. Ото фон Герике иследва свойствата на вакуума с изнамерената от него въздушна помпа.
                            1680г. Християн Хюйгенс, холански физик, демонстрира конструираната от него атмосферна бутална машина (барутна машина).
                            Английския естественик Исак Нютон развива идеята за реактивна парна кола(паромобил).
                            1680г. Дени Папен, сътрудник на ХР.Хюйгенс, използва за задвижването на машината на Хюйгенс пара вместо барут.
                            1711г. Томас Нюкомън създава първата атмосферна парна машина с клапанна кобилица (балансир)
                            1765г. Руският майстор Иван Иванович Ползунов изобретява двуцилиндрова парна машина с кобилична щанга.Сънародника му Иван Петрович Кулибин конструира "екипаж, задвижван с мускулна сила", съоръжен с предавателна кутия за смяна на скоростите, маховик и основни лагери.
                            1769г.Джеймс Уат получава патент за непосредствено действаща парна машина за ниско налягане и отделен кондензатор.
                            Никола Кюньо, френски военен инжинер, изработва триколесна кола с двуцилиндрова парна машина.
                            1775г.В Англия е основана първата фабрика за парни машини в света "Боултън и Уат"

                            Следва продължение:
                            ======================================================
                            И аз си мислех, че има връзка между Джироламо Кардано и карданното звено. В Уикипедията, обаче, го представят само като математик. Дали са имали в ония времена идея за такъв механизъм. Нужен ли е бил някому? Може би някой пра-правнук?...
                            Един приятел имаше Мерседес от 30-те години на миналия век. Двете карданни звена на вала представляваха кръстачки между които бе захванато парче автомобилна гума...твърдеше, че таква била оригиналната конструкция.
                            Работих известно време в Магдебург. Ото фон Гьорике е бил кмет на града. Пипал съм с ей тая ръка знаменитите полукълба. Бронзови. Две полусфери с диаметър около 70 см.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Кога, кой за пръв път е направил?

                              Мъжът открил оръжието и изобретил ловът, жената открила ловът и изобретила кожите.

                              Мъжът открил цветовете и изобретил боите, жената открила боите и изобретила гримовете.

                              Мъжът открил думите и изобретил разговорът, жената открила разговорът и изобретила клюките.

                              Мъжът открил хазартът и изобретил картите, жената открила картите и изобретила врачуването.

                              Мъжът открил земеделието и изобретил храната, жената открила храната и изобретила диетите.

                              Мъжът открил приятелството и изобретил любовта, жената открила любовта и изобретила бракът.

                              Мъжът открил жената и изобретил секса, жената открила секса и изобретила мигрената.

                              Мъжът открил търговията и изобретил парите, жената открила парите и така ПРЕЦАКАЛА ВСИЧКО
                              Някои се раждат риби...малки рибки.С израстването се оформят като дребни риби,като едри риби и като големи балъци.
                              NB !БАЛЪК-РИБА в превод от турски...

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X