Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Самоделен генератор за ток 220 в

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Самоделен генератор за ток 220 в

    Здравейте, намислил съм да си направя едно генераторче за ток, имам мотор от косачка, обаче нямам генератор, от училище знам че ако се подаде възбуждащо напрежение към ротора на обикновен елктродвигател, той ще с епревърне в генератор. Обаче тука седя и си мсиля, като му подам право напрежение за възбуждане, няма ли също да произвежда право напрежение, а на мен ми трябва 220 промененливо, има ли начин това да стане, примерно при фабричните генератори там е с постоянни магнити, как го правят променливото напрежение, или да не се занимавам с глупости?

  • #2
    Абонамент!

    Аз имам претенции да разбирам от електротехника и не бих се наел да правя генератор, не ми стигат познанията, макар и с малко четене да е възможно да се справя със задачата.
    Като ви чета поста - трябва много четене при вас, ама много!

    П.П. Не е глупости, но не е толкова просто и става автоматично глупост.
    Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
    Телефон - в профила!

    Коментар


    • #3
      Първоначално публикуван от Иван Жоров Преглед на мнение
      Абонамент!

      Аз имам претенции да разбирам от електротехника и не бих се наел да правя генератор, не ми стигат познанията, макар и с малко четене да е възможно да се справя със задачата.
      Като ви чета поста - трябва много четене при вас, ама много!

      П.П. Не е глупости, но не е толкова просто и става автоматично глупост.
      Да, и аз не съм толкова бос, но не съм се занимавал много с елктромотори и генератори, иначе се занимавам с елкектроника, просто ми се върти в главата щото да използвам за нещо двигателя ,принципно имам елктродвигател от пералня SOLE, асинхронен безчетков, като му подам напрежение 12 волта от акомулаторче, за възбуждане на мултицета при леко движение с ръка, излиза около 1 волт прав ток .

      Коментар


      • stefsab
        stefsab коментира
        Редактиране на коментар
        Масовите асинхронни мотори са с отлят ротор "накъсо". От тях "възбуждне" не можеш да очакваш.
        Трябва ти четков двигател. Само че при обикновените четкови, след колектора пак излиза постоянно напрежение.
        За генериране на променливо напрежение ти трябва ел. машина проектирана за генератор - с пръстеновиден колектор.
        За него ти трябват 3 ООВ:
        - регулиране на възбуждането по изходно напрежение;
        - регулиране на оборотите при натоварване /даване отнемане на газ/
        - Поддържане на оборотите в зоната на добър въртящ момент на мотора, така че полюсите на генератора да дават 50 Херца.

        За целта трябва да тръгнеш отзад-напред - каква мощност ти трябва и с какви елементи можеш да я получиш.
        Имаш ли елементите? Всичко това трябва да го събереш на компактна стойка. Трябва и да помислиш за "мото часовете" за които е проектиран двигателя. Да му осигуриш конструкция за въздушно охлаждане, входен филтър, приличен шумозаглушител за новото му приложение.
        Да сътвориш електро-механичните регулатори.
        Генератора трябва да дава и 12/24 В за захранване на автоматиката.

        И си почти готов.

    • #4
      Май се налага и двамата да попрочетете туй-онуй! Нещо по-лесно за търсачката!

      Може де започнете с "как работи генераторЪТ"
      Lancia Delta HF Integrale Evolucione

      Коментар


      • Иван Жоров
        Иван Жоров коментира
        Редактиране на коментар
        Да речем, че съм на ясно как работи генераторЪТ. Покрай възбуждането обаче има доста неща които не са ми съвсем ясни и хич нямам време да чета кое как се смята и прави и защо. Ако имах излишно време да чета всичко което ми е интересно и по специалността има доста неща преди генераторЪТ, просто защото едва ли ще ми се наложи да се занимавам по-сериозно с генератори.

    • #5
      Сам си го написал - не се занимавай с глупости
      TOYOTA SEQUOIA ‘11
      W140 S420 '99

      Коментар


      • #6
        Първоначално публикуван от yuriy ivanov Преглед на мнение
        ......от училище знам че ако се подаде възбуждащо напрежение към ротора на обикновен елктродвигател, той ще с епревърне в генератор. .......
        Нещо много откъслечни спомени имаш от училище май май

        Обикновения двигател от твойто училище май ще да е синхронен двигател ама както е обикновен така и няма да намериш никъде да се ползва такъв

        Синхронния двигател (машина се нарича щото може и тако и вако) му се подава постоянен възбуждащ ток на ротора който при въртенето си създава променливо магнитно поле в статора и индуцира променлив ток


        Най лесния ти вариант е да не се занимаваш с глупости а да си купиш генератор според бюджета и употребата.
        Land Rover Discovery II, V8 4.0
        VW Golf VI variant
        Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

        Коментар


        • #7
          От мотора от косачка ще извадиш максимум 2,5 kW ток, такива генератори има в диапазона 350 - 500 лв, сам прецени има ли смисъл. Не е невъзможно да стане. Та "не се занимавай с глупости" може би е най-добрия съвет.

          Коментар


          • #8
            Преди 10тина години на връх Мургаш имаше един самоделен от двигател на Поло.
            Не помня вече колко вадеха от него, но помня, че хората никога не са имало проблем с него.
            Беше на един интернет доставчик.











            Коментар


            • IvanIvanovi
              IvanIvanovi коментира
              Редактиране на коментар
              Малък, тая косачка ПОЛО трябва да е била много яка

            • Венци- малкия
              Венци- малкия коментира
              Редактиране на коментар
              1.3 дизелче, колко па да е яка.

            • Кольо
              Кольо коментира
              Редактиране на коментар
              Ако консумираната мощност не е много голяма, и е почти константна-може да се настрои двигателя да работи на обороти в които честотата на изходното напрежение е 50 херца.
              Така става съвсем лесно и без регулатори, и имаш качествен ток.
              Обаче-мощността която се вади да е доста по-малка от тази която може да отдаде генератора, и натоварването да е равномерно

          • #9
            1 към 10 е сигурно разликата в конете,а занимавката същата,това и да стане я захрани кафеварка я не

            Става да се учи човек на него


            Е ако искаш друга идея,виждал съм я по някои самоделки - монтираш към тоя мотор възможно най-големия алтернатор / от хладилен камион примерно,багери разни,автобуси /,една яка батерия и един инвьртьр.Сметките и изпълнението е в пъти по-малко,а и ако не стане разпродаваш на части,но то няма какво толкова да не му стане -120-150 ампера алтернатор,200 ампера батерии и инвьртьр по желание
            TOYOTA SEQUOIA ‘11
            W140 S420 '99

            Коментар


            • #10
              Интересно ми е тези 2 генератора с каква ел. мощност са?
              Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

              "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

              Коментар


              • #11
                Има 3 реалистични стратегии за самоделен генератор:

                1. Асинхронен ел. мотор + кондензатори. Понякога не тръгва сам и трябва да му се покаже някакъв ток на намотките. Изисква добро стабилизиране на оборотите на ДВГ. Просто като фасул.

                2. Алтернатор + инвертор - сложничко ама може да се събере от отпадъци.

                3. Събиране на каквото има от умрели генератори


                Важна подробност: за 1 киловат ел. мощност трябват 2.5-3 конски сили мощност на ДВГ при оборотите, които ви трябват.



                Относно правия и променливия ток: няма такова нещо като генератор на прав ток. Всичките правят променлив, при някои той се изправя с диоди или механично с четките и колектора.

                "Възбуждане" в контекста на генераторите се ползва поне в два смисъла и хората ги бъркат.

                Едното е токът на намотката в ротора (при алтернатор) или статора (при динамо) и системата за управлението му. Големите генератори понякога имат отделен малък генератор за ток на възбуждане.


                Другото значение на "възбуждане" произлиза от факта, че генератор без постоянни магнити може да се върти и да не произвежда ток, защото няма магнитно поле в него. Обикновено се разчита на малкото остатъчно поле, което да произведе малко ток, той да отиде в намотката за полето и така да тръгнат нещата.

                Ако остатъчното поле е твърде малко - генераторът трябва да бъде "възбуден", защото не успява да се "самовъзбуди" - това става като му се подаде прав ток за кратко време, преди да бъде завъртян. Парчетата вътре леко се намагнитват и после при завъртане процесът тръгва нормално.

                Коментар


                • yuriy ivanov
                  yuriy ivanov коментира
                  Редактиране на коментар
                  Здравей Ясен, благодаря ти за отговор, сега съм още на работа, но после като се прибера ще ти щрактна ел. двигателя който имам от пералнята, за мнение дали ще стане с него.

              • #12
                Идеята "Направи си сам" беше яхвана безброй пъти по времето на социализма, когато нещо го "нямаше". С днешна дата почти всичко можеш да си го купиш по-евтино, отколкото да го направиш. Инъче, кое как работи е хубаво да се знае.

                Коментар


                • Ясен
                  Ясен коментира
                  Редактиране на коментар
                  Идеята "направи си сам" е много от преди възхода на социализма и също така актуална днес, включително в страни където социализмът никога не е бил повече от смешно плашило преди избори.

                  За пример - търсене по ключова дума DIY връща огромно множество резултати.

              • #13
                Аз си играх преди време с асинхронен трифазен и схема с два контензатора, генерира си като стой та гледай, просто имаше някаква драма с възбуждането и лампите мигаха съвсем леко, като сложихме лед работата заспа, на два пъти обаче телевизора здаде багажа.
                Купихме заводски генератор за смешни пари с прецакан бензинов мотор и му свалихме генератора, една петилетка вече е на реката и си бачка безгрижно.

                Коментар


                • yuriy ivanov
                  yuriy ivanov коментира
                  Редактиране на коментар
                  И аз мислех така, обаче най евтините почват от 130 китайчета и ще са еднодневка, а хубавите са от 400 нагоре, мислех също да търся от прецакан агрегат само генератора, но няма от къде.

                • Любенов
                  Любенов коментира
                  Редактиране на коментар
                  Има бол, и в момента в олх има бензинов 1 киловат с прецакан мотор и здрав генератор с качество от едно време за 130 кинта.
                  От масовите китайчета дето са по 600-700 вата има с лопата да ринеш, за малко над 100 при това работещи.
                  Повечето генератори обаче са куплирани към бензиновия мотор кофти и трябва ос и стругар.

              • #14
                Алтернаторът е капризна машина. Влияе се много от оборотите. Такива решения има по селскостопанската техника. Един алтернатор, който сработва когато машината е в ниски обороти и втори, който се задейства когато е вече в обороти и с товар.
                Има и по 200А алтернатори. То няма проблем на един мотор да му накачиш и 5 алтернатора, с различна мощност, като всеки отговаря за дадена консумация и оборотите се настройват автоматично според...както е нужно. До тук повечето неща ги има на скрапа.
                Обаче инвертор за тая мощност, ако гоним и "пълна синосуида", просто е едни много НЕприлични пари и обезсмисля начинанието.
                Батерия отделно.
                Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

                Коментар


                • #15
                  Генераторни части и аз имам, но мотора от пералня им е слаб на тях.

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X